Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lonned

Is er inmiddels bekend wat de Nederlandse "upgrade" prijzen zullen worden? Ik ben met name geinteresseerd in de upgrade prijs van de DSP7200s. In de UK zou die op 1.750 pond uitkomen. 2.500 euro in NL?

bmateijsen

Citaat van: Lonned op januari 29, 2013, 11:47:49
Is er inmiddels bekend wat de Nederlandse "upgrade" prijzen zullen worden? Ik ben met name geinteresseerd in de upgrade prijs van de DSP7200s. In de UK zou die op 1.750 pond uitkomen. 2.500 euro in NL?

De update prijs voor de DSP7200 MK2 is gelukkig lager dan jouw schatting, namelijk 1150 euro per stuk, totaal 2300 euro ;).

Groet,

Bjorn

Lonned

Dank je wel Bjorn voor de snelle response. Dat valt gelukkig mee. En kan de upgrade "on side" plaatsvinden, of alleen bij de dealer of alleen bij Meridian HQ?

bmateijsen

Citaat van: Lonned op januari 29, 2013, 17:06:33
Dank je wel Bjorn voor de snelle response. Dat valt gelukkig mee. En kan de upgrade "on side" plaatsvinden, of alleen bij de dealer of alleen bij Meridian HQ?

Ik verwacht dat wij de update ook kunnen doen, maar heb hier specifiek nog geen antwoord op gekregen. Zodra de update er is (sommige klanten hebben al besteld ;)), kan ik je dat vertellen ;)

Groet,

Bjorn

Robbo

#379
Volgens een dealer op het Meridian forum is het een aanpassing aan de electronica, dus de hele achterkant moet eruit. Plus het solderen van een nieuwe tweeter.  Beide zou door een dealer uit te voeren zijn.

Daarnaast zal er ook nieuwe firmware geladen moeten worden.   Kortom wel een klusje alles bij elkaar.  Wellicht dat een dealer daar ook wat voor in rekening brengt.

garmtz

Citaat van: Robbo op januari 29, 2013, 19:39:45
Volgens een dealer op het Meridian forum is het een aanpassing aan de electronica, dus de hele achterkant moet eruit. Plus het solderen van een nieuwe tweeter.  Beide zou door een dealer uit te voeren zijn.

Daarnaast zal er ook nieuwe firmware geladen moeten worden.   Kortom wel een klusje alles bij elkaar.  Wellicht dat een dealer daar ook wat voor in rekening brengt.

Dat is inderdaad wat Viertron mij ook heeft verteld.

thepioneer

Vandaag is de 861 van V3 naar V4 gegaan. Helemaal happy. Nu net weer aangesloten en eens kijken wat er allemaal veranderd is.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Ik had al een review verwacht Ronald.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

Iets met een boontje en een ander woord voor salaris  :worship:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Bas Akkerman

Naar aanleiding van mijn eerste kennismaking met de Meridian 818 Reference Audio Core afgelopen vrijdag, heb ik dit topic nu ook op "notify". Ofwel, hallo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nahpets

Ik heb de 1e streamer al te koop zien staan nav vrijdag (denk ik).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Bas Akkerman

Citaat van: Nahpets op februari  4, 2013, 17:14:52
Ik heb de 1e streamer al te koop zien staan nav vrijdag (denk ik).
Klopt! Los van de verplichte mediaserver vind ik de 818 veel waar voor zijn geld bieden. Met het voorbehoud dat de rest van de keten ook niet misselijk was. Maar laat ik daar hier verder niet over beginnen en gewoon zeggen dat mijn interesse voor Meridian is gewekt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Was de Meridian echt zo goed? Beter dan pak-em-beet de (renew) Klimax?

Dan baal ik hierbij nog meer dat ik de Meridian-demo heb gemist door andere verplichtingen.  :(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bmateijsen

Citaat van: clockwork op februari  4, 2013, 17:43:16
Was de Meridian echt zo goed? Beter dan pak-em-beet de (renew) Klimax?

818 blaast de Renew van tafel..., de 818 heeft als voordeel dat het ook een voorversterker is, dus als je een goede match vind met de eindbak, dan is het waanzinnig en in mijn geval beter dan de Klimax DSM.

CitaatDan baal ik hierbij nog meer dat ik de Meridian-demo heb gemist door andere verplichtingen.  :(


thepioneer

Ik wil niet anders als meridian. Ik heb geen budget voor een 818 maar ik kom erg dicht in de buurt met de 861 V4 met straks een ID40 erin.  :clapping:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op februari  4, 2013, 17:44:42
818 blaast de Renew van tafel..., de 818 heeft als voordeel dat het ook een voorversterker is, dus als je een goede match vind met de eindbak, dan is het waanzinnig en in mijn geval beter dan de Klimax DSM.
Welke eindversterker gebruik jij Bjorn? Mij leek een wat "kleurig" geluid (iets van buizen/hybride) mooi bij de Meridian passen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Hoe past een 818 in een netwerk?

Maw wat is de opslag en het control point?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op februari  4, 2013, 17:52:34
Welke eindversterker gebruik jij Bjorn? Mij leek een wat "kleurig" geluid (iets van buizen/hybride) mooi bij de Meridian passen.

Een Meridian G55 bi-amp.... En waarom zou iets kleurig geluid mooi passen? ;D

bmateijsen

Citaat van: Hipster op februari  4, 2013, 17:54:03
Hoe past een 818 in een netwerk?

Met een netwerkkabel? (flauw he)

CitaatMaw wat is de opslag en het control point?

Meridian opslag, bij mij MD600 en iPad als control point, met de Core Control app. Mooiste app op dit moment, met een waanzinnige bibliotheek en opties om je muziekcollectie verder te doorgronden.

Groet,

Bjorn

Staaled

Citaat van: bmateijsen op februari  4, 2013, 18:16:16


Meridian opslag, bij mij MD600 en iPad als control point, met de Core Control app. Mooiste app op dit moment, met een waanzinnige bibliotheek en opties om je muziekcollectie verder te doorgronden.

Groet,

Bjorn
Ik zie ook een MC200.
Dat betekent icm een 818 in 2 zones audio ?

En kun je dan bijvoorbeeld vanaf een NAS files toevoegen of verwijderen?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen


Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op februari  4, 2013, 18:15:07
Een Meridian G55 bi-amp.... En waarom zou iets kleurig geluid mooi passen? ;D
Meer een gevoel. Het zal wellicht ook de combinatie met de Mark Levinson, Cardas en de Sophia zijn geweest, maar voor mijn gevoel kwam nog niet alles uit de Meridian. Werd hij bleker gemaakt dan dat ik denk dat hij kan zijn. Dat is misschien ook wel niet zo en is het echt neutraal, waaraan ik moest wennen nog los van smaak.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

thepioneer

Je kan vanaf je pc uploaden naar de mc200. Daar ben je geen nas voor nodig, maar kan natuurlijk wel.

Meridian moet juist geen kleurende versterker hebben. Als je kleuring wilt moet je marantz kopen  :P

Meridian heeft juist een hele natuurlijke weergave zonder kleuring. Juist als je kleuring gewend bent denk je iets te missen bij meridian. Dit totdat je een paar keer hebt geluisterd naar meridian en dan weer terug gaat naar een kleurende bron. Dan merk je dat je niets mist maar dat je juist die kleuring als vertroebeling ervaart.

Zie het als je van b7w luidsprekers naar usher gaat. eerst denk je ik hoorde bij de b&w meer maar als je eens terug gaat denk je van heb ik dat ooit mooi gevonden.

Ik heb een burmester eindversterker en dat past heel erg goed bij meridian moet ik zeggen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Bas Akkerman

Ik denk ook dat het kleuring is. Gewende geen gewenste. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Elke versterker/pre-amp "kleurt" het geluid.
Sommige klinken "neutraal" en hebben weinig kleuring, sommige klinken "warm" of "schel" en hebben meer kleuring.

Ik heb Meridian altijd erg warm gevonden, dus wel degelijk een kleuring.
De combinatie van de G68 met de Cinepro eindversterker was "made in heaven" als je van neutraal houd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"