Spijkie's Stereo -> Audiosolutions BL2

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

brt

Een jaar of zes terug, toen @garmtz bij mij de Focals kwam finetunen qua plaatsing, was zijn conclusie ook: je audiomeubel is te breed. Ik heb toen een smallere gekocht, eentje die mijn vrouw en ik beiden mooi vinden.

Dus misschien nog een optie om in het achterhoofd te houden.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Spijkie

Citaat van: brt op mei 10, 2025, 12:21:48Een jaar of zes terug, toen @garmtz bij mij de Focals kwam finetunen qua plaatsing, was zijn conclusie ook: je audiomeubel is te breed. Ik heb toen een smallere gekocht, eentje die mijn vrouw en ik beiden mooi vinden.

Dus misschien nog een optie om in het achterhoofd te houden.

Valt ook onder upgrades en interieur dus zou zomaar een kans kunnen hebben  :colgate:
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Spijkie

Citaat van: chansig op mei 10, 2025, 08:10:40Waarom schuiven als inspelen nog aan de gang is ?

Gr. Hans

Nieuwschierigheid naar wat t doet etc, beetje klooien.

chansig

Tsja...als je maar plezier hebt.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

brt

Citaat van: Spijkie op mei 10, 2025, 12:34:05Valt ook onder upgrades en interieur dus zou zomaar een kans kunnen hebben  :colgate:

Als je samen een mooi ander meubel kan vinden is het win-win!
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Spijkie

Citaat van: chansig op mei 10, 2025, 12:38:43Tsja...als je maar plezier hebt.

Gr. Hans

Van korte duur gelukkig , ik luister liever

Spijkie

Sinds vandaag een tiener in huis, kennelijk betekent dit een dansfeestje om 8:30 in de ochtend met Luna sabella  :pompom: .

AudioEnZo

Speciaal ingehuurd ten bate van het inspelen?  :pompom:

Rowdy

Citaat van: Spijkie op mei 11, 2025, 08:44:57Sinds vandaag een tiener in huis, kennelijk betekent dit een dansfeestje om 8:30 in de ochtend met Luna sabella  :pompom: .
Heeft ze geen eigen set met een platenspeler als bron?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Leeuwarden

Gefeliciteerd! Geniet er nog maar even van dat ze op zondag zo vroeg wakker zijn  :yawnee:  ;D

brt

Citaat van: Spijkie op mei 11, 2025, 08:44:57Sinds vandaag een tiener in huis, kennelijk betekent dit een dansfeestje om 8:30 in de ochtend met Luna sabella  :pompom: .

Hier klinkt regelmatig Roxy Dekker over de speakers. Klinkt als in klinkt niet 😁

De kids hebben ook de stereo ontdekt sinds de buizen weg zijn, en ook Roon. Het wordt tijd voor een mancave @Spijkie 😉

PS: gefeliciteerd 🥳

Spijkie

Citaat van: AudioEnZo op mei 11, 2025, 08:46:16Speciaal ingehuurd ten bate van het inspelen?  :pompom:

Speciaal voor vandaag mag het via de Lumin  :colgate:

Spijkie

Citaat van: Rowdy op mei 11, 2025, 09:34:06Heeft ze geen eigen set met een platenspeler als bron?

Hahaha , nee en die komt er ook niet. Ze leert wel een keer met geschiedenis wat een platenspeler is  :devil: .

Spijkie

Citaat van: brt op mei 11, 2025, 11:03:59Hier klinkt regelmatig Roxy Dekker over de speakers. Klinkt als in klinkt niet 😁

De kids hebben ook de stereo ontdekt sinds de buizen weg zijn, en ook Roon. Het wordt tijd voor een mancave @Spijkie 😉

PS: gefeliciteerd 🥳

Het wordt idd tijd voor de mancave. Ik probeer het ook wat om te draaien, ik maak op de werkplek van m'n vrouw op zolder een womancave zodat ik in alle rust beneden muziek kan luisteren  :colgate: . Dankjewel

Spijkie

Nu mag Danny Vera even optreden, live album . Goede muzikant, lekkere muziek

Spijkie

Vandaag vrienden over de vloer en die zagen de nieuwe speakers, vonden ze zeker mooi om te zien dus dat was wel weer leuk om te horen. Luisteren was er niet bij ivm de drukte.

Maatje van me wat veel in de warmtepomp installaties zit viel gelijk de battarij op de audioquest kabel op met de vraag natuurlijk wat is dat ( hij wist toen nog niet dat er een battarij in zat ). Dus ik begin al met, je zult t vast belachelijk vinden maar etc etc.

Hij gelijk: Ohja dat is heel logisch want afscherming met kabels komt heel precies, of je zet de mantel onder spanning en creëer een veld of je werkt met aarde ( ik dacht gelijk aan de atlas mavros). Was erg leuk om te horen hoe het verteld werd klonk dan ook weer logisch.  :colgate:

Laan

Citaat van: Spijkie op mei 11, 2025, 20:13:14Vandaag vrienden over de vloer en die zagen de nieuwe speakers, vonden ze zeker mooi om te zien dus dat was wel weer leuk om te horen. Luisteren was er niet bij ivm de drukte.

Maatje van me wat veel in de warmtepomp installaties zit viel gelijk de battarij op de audioquest kabel op met de vraag natuurlijk wat is dat ( hij wist toen nog niet dat er een battarij in zat ). Dus ik begin al met, je zult t vast belachelijk vinden maar etc etc.

Hij gelijk: Ohja dat is heel logisch want afscherming met kabels komt heel precies, of je zet de mantel onder spanning en creëer een veld of je werkt met aarde ( ik dacht gelijk aan de atlas mavros). Was erg leuk om te horen hoe het verteld werd klonk dan ook weer logisch.  :colgate:

Wat leuk dat hij dat zegt. :) Mavros voor de speakers is imo de heiligegraal. Rca met ground ook btw. :)
PliXiR | Gato-audio | Montaudio | Norstone | ATC | Diora acoustics | Tannoy |

Spijkie

Citaat van: Laan op mei 11, 2025, 21:21:01Wat leuk dat hij dat zegt. :) Mavros voor de speakers is imo de heiligegraal. Rca met ground ook btw. :)

Ja ik vond t dan wel weer bijzonder dat hij er direct een concreet antwoord bij had en vanuit een technisch perspectief. Ook daarbij het antwoord dat afscherming een apart technisch aspect is om goed uit te voeren.

addesmo

Citaat van: Spijkie op mei 11, 2025, 14:15:23Het wordt idd tijd voor de mancave. Ik probeer het ook wat om te draaien, ik maak op de werkplek van m'n vrouw op zolder een womancave zodat ik in alle rust beneden muziek kan luisteren  :colgate: . Dankjewel
Exact de situatie hier. Mijn vrouw heeft ongeveer de hele boven verdieping  ;D

Spijkie

Nou de vergelijking van Lumin U2 mini met Plixir en Lumin T3 met botw sbooster was na 4 nummers al duidelijk. De Lumin U2 mini blijft.

Wel heel leuk om te doen en met de Lumin app heel snel kunnen schakelen tussen de 2 streamers. Omschrijven blijft lastig maar zal t zo zwart wit mogelijk neerzetten.

De afbeelding van de mini ( hoe toepasselijk) is wat kleiner maar de omlijning van stem en instrumenten is beter. Ik kan een drum of viool of stem lekker apart volgen en daarna weer naar het totaal plaatje luisteren, lekker de muziek weer induiken.

De Lumin T3 geeft een groots beeld maar wat vlak ten opzichte van de mini , eigenlijk moet ik DAC zeggen.

Met name de live opname van Vaya con dios Thank you all legt dit mooi bloot. De stem met name bij de T3 was breed en vlak en niet echt plaatsbaar, daarna naar de mini en de stem en instrumenten stonden weer op een aanwijsbare plek maar de zaal werd iets intiemer , er was meer zaal te horen / voelen.

Al met al een heel leuk experiment en leuk om bevestigd te krijgen dat het goed is. Dan heb je natuurlijk nog de grote U2 maar dan zou ik het meer voor de looks doen denk ik dan dat het me heel veel gaat brengen.

Morgen de T3 weer terug brengen.

Laan

Spijkie

Citaat van: Laan op mei 12, 2025, 11:45:52Je gebruikt de dac in de versterker?

Ja klopt! De enige geïntegreerde versterker van T+A met een dac erin

Spijkie

Nou , ook wel weer grappig. Ik de T3 terug brengen, even babbelen erover en gelijk de vraag: wil je de U2 ook niet even proberen ? Ik gaf aan najah ik verwacht niet heel veel verschil etc etc. Het antwoord, neem nou maar gewoon mee dan kun je dat ook af strepen, wanneer moet ie terug? Geen haast etc etc.

Lang verhaal kort , de U2 staat hier. Sluit m zo ff aan voor een eerste indruk.

Bel Canto

Met hoeveel variabelen tegelijk ben je nu aan het experimenteren?
Inspelen luidsprekers
Luidsprekerkabel
Inspelen kabels
Plaatsing luidsprekers
Streamer/dac?

Kun je de afzonderlijke effecten nog goed uit elkaar houden?
Linn Akurate DSM - Duelund 16GA - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

Laan

Citaat van: Spijkie op mei 13, 2025, 11:54:10Nou , ook wel weer grappig. Ik de T3 terug brengen, even babbelen erover en gelijk de vraag: wil je de U2 ook niet even proberen ? Ik gaf aan najah ik verwacht niet heel veel verschil etc etc. Het antwoord, neem nou maar gewoon mee dan kun je dat ook af strepen, wanneer moet ie terug? Geen haast etc etc.

Lang verhaal kort , de U2 staat hier. Sluit m zo ff aan voor een eerste indruk.

Cool! Als je dan toch zo lekker bezig bent, ik heb een U1 met X1 voeding staan. Kan je ook proberen. Gekker wordt het niet bij Lumin. :)