Spijkie stereo set -> luisteren en genieten

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op februari 22, 2026, 16:32:09Ja dat klonk heerlijk toen. Ik vond ook echt dat de mavrossen een verschil maakte. Nu waren die Focals ook hyper gevoelig voor alles.

In de sets van nu doen ze het ook prima. Of ze het ook altijd beter doen? In mijn beleving is dat geen gegeven, maar sluit het ook niet bij voorbaat uit.

Ik geloof ook zeker niet dat de mavros ls kabel de one size fits all kabel is. Er is zoveel mooi spul te koop.en dan moet de combinatie nog goed uitpakken.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

CinéHome

Citaat van: Spijkie op februari 22, 2026, 18:58:26Ik geloof ook zeker niet dat de mavros ls kabel de one size fits all kabel is. Er is zoveel mooi spul te koop.en dan moet de combinatie nog goed uitpakken.
Ik heb er best al wat getest en moet zeggen dat de Mavros in mijn ervaring Fits All is en dat ik nog niets beters hoorde.
Jammer van de hoge (en steeds stijgende) prijs.
Anekdote:
Ik had een klant die nieude luidsprekers zocht van max €15.000/set. Ik stelde de Mofi Sourcepoint 888 voor (de V10 was te groot)... icm Mavros bekabeling (en geld over voor een streamer of 2). Met meer doorsnee kabels was hij niet overtuigd (logisch), na de Mavros wissel wel helemaal. Maar omdat hij nog op z'n centen moest wachten, bleef hij 'rondluisteren'. Uiteindelijk kocht hij wat anders mede omdat hij de Mofis elders had gehoord en ze hem toen niet konden bekoren... 🤔
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

graafie

Citaat van: CinéHome op februari 22, 2026, 20:11:27Ik heb er best al wat getest en moet zeggen dat de Mavros in mijn ervaring Fits All is en dat ik nog niets beters hoorde.

mwoaah, ik vond de prijs erg meevallen hoor.  :D  :D  :D
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Fyne Audio F702sp, Technics SL1210GR  + Audio Technica AT-740ml, Technics SL-1300G met Audio Technica OC9XSL, Fezz Gratia Prestige MK2 phono voorversterker, Atlas Mavros Transpose Grun, Marantz 2238, B&W CDM 1

CinéHome

Citaat van: chansig op februari 22, 2026, 10:50:48De psychologie erachter is dat mensen vinden/denken dat ze steeds beter geïnformeerd zijn, geen terughoudendheid kennen als ze iets horen of iets denken te weten. Er een medium bestaat waarop je kan roepen wat je wilt want het heeft nauwelijks consequenties. Er speelt zoveel mee. Marketing is ook een belangrijke.

Het zal vroeger ook allemaal bestaan hebben alleen is het de laatste jaren en jaren veel meer zichtbaar.

De wetenschap/techniek rondom kabels is volgens mij redelijk stabiel gebleven door de tijd heen.

Gr. Hans
Er roepen er inderdaad almaar meer dat kabels niets uitmaken. ChatGPT oordeelt blijkbaar dat het 2 tot 3% van het eindresultaat bepaalt.
Maar zoals sommige wereldleiders ons aansporen 'not to trust our lying eyes', willen anderen dat audiofielen hun eigen 'lying ears' niet geloven. Dat is 'wreed moeilijk' heb ik ervaren. Proefondervindelijk ervaren uiteraard. Niet wetenschappelijk.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

AudioLaan

Citaat van: chansig op februari 22, 2026, 16:35:55Ik heb beiden links niet goed gelezen. Dus ik ga er niets over zeggen. Ook maar HBO plus...dus ik
kijk sowieso wel uit.

Gr. Hans

Hbo+... sukkel..

Had je hoger ingeschat :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Spijkie

Citaat van: CinéHome op februari 22, 2026, 20:11:27Ik heb er best al wat getest en moet zeggen dat de Mavros in mijn ervaring Fits All is en dat ik nog niets beters hoorde.
Anekdote:
Ik had een klant die nieude luidsprekers zocht van max €15.000/set. Ik stelde de Mofi Sourcepoint 888 voor (de V10 was te groot)... icm Mavros bekabeling (en geld over voor een streamer of 2). Met meer doorsnee kabels was hij niet overtuigd (logisch), na de Mavros wissel wel helemaal. Maar omdat hij nog op z'n centen moest wachten, bleef hij 'rondluisteren'. Uiteindelijk kocht hij wat anders mede omdat hij de Mofis elders had gehoord en ze hem toen niet konden bekoren... 🤔

Ja ik heb zelf niet zoveel vergeleken dus vandaar ook een beetje mijn opmerking. Het zou natuurlijk kunnen dat ze t bij heel veel goed doen. Ik verdenk , en dat is positief , Atlas ervan dat ze met name de afscherming en de demping erg goed op orde hebben.

Maar wel balen van die klant zeg.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: CinéHome op februari 22, 2026, 20:21:00Er roepen er inderdaad almaar meer dat kabels niets uitmaken. ChatGPT oordeelt blijkbaar dat het 2 tot 3% van het eindresultaat bepaalt.
Maar zoals sommige wereldleiders ons aansporen 'not to trust our lying eyes', willen anderen dat audiofielen hun eigen 'lying ears' niet geloven. Dat is 'wreed moeilijk' heb ik ervaren. Proefondervindelijk ervaren uiteraard. Niet wetenschappelijk.

Het verschil zit bij mij met name in het " het doet me wel iets " t.o.v. het doet me niet zoveel en ik wordt niet betrokken bij de muziek.

Spijkie

Citaat van: graafie op februari 22, 2026, 20:13:25mwoaah, ik vond de prijs erg meevallen hoor.  :D  :D  :D

Ik vind de stap in prijs wel stevig maar heb eerlijk gezegd ook nooit zo'n dure ls kabel in huis gehad ( nieuwprijs gezien)

addesmo

Citaat van: graafie op februari 22, 2026, 20:13:25mwoaah, ik vond de prijs erg meevallen hoor.  :D  :D  :D
Nou, meer dan 3000€...... :angel:
Mijn TelluriumQ ultra black2 zijn flink minder en ik heb nog niet beter gehoord.
Maar sta altijd open voor een vergelijk.....

graafie

Citaat van: addesmo op februari 23, 2026, 08:52:14Nou, meer dan 3000€...... :angel:
Mijn TelluriumQ ultra black2 zijn flink minder en ik heb nog niet beter gehoord.

Die van mij waren geen 3000 Euro, ook niet meer... :D
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Fyne Audio F702sp, Technics SL1210GR  + Audio Technica AT-740ml, Technics SL-1300G met Audio Technica OC9XSL, Fezz Gratia Prestige MK2 phono voorversterker, Atlas Mavros Transpose Grun, Marantz 2238, B&W CDM 1

addesmo

Officiële prijs van 2x2 meter is 3190€!
Dat jij wat korting krijgt is mooi, maar dat kan je op elke kabel krijgen ;)

graafie

Citaat van: addesmo op februari 23, 2026, 10:33:04Officiële prijs van 2x2 meter is 3190€!

wie zegt dat ik 2x2 meter heb?

AudioLaan

Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

Spijkie

Citaat van: addesmo op februari 23, 2026, 08:52:14Nou, meer dan 3000€...... :angel:

Zou ik ook wel een keer willen, ik woon alleen in het noorden van het land  :colgate:

SpaceJS

Citaat van: AudioLaan op februari 23, 2026, 11:27:37https://www.audioexpert.nl/atlas-cables-mavros-transpose-speaker-grun.html?id=314297363&quantity=1

Kuch.

lol, en die zie rechtsonder in verwante producten een speaker kabeltje van bijna 42k. Snap trouwens niet waarom er aarde om speaker kabel moet.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Spijkie

Citaat van: SpaceJS op februari 23, 2026, 14:15:40lol, en die zie rechtsonder in verwante producten een speaker kabeltje van bijna 42k. Snap trouwens niet waarom er aarde om speaker kabel moet.

Hoeft ook niet, ik snap ook niet alles  :colgate: . Iets met minder ruis enzo

Spijkie

Citaat van: addesmo op februari 23, 2026, 10:33:04Officiële prijs van 2x2 meter is 3190€!

Er is nog een Arran als ik ooit nog wil upgraden  ::)

RZeemering

Citaat van: Spijkie op februari 23, 2026, 12:48:20Zou ik ook wel een keer willen, ik woon alleen in het noorden van het land  :colgate:
Jullie wonen betrekkelijk dicht bij elkaar!
Ga ik wel mee om te bemiddelden tussen Groninger en Fries...
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

addesmo

Citaat van: graafie op februari 23, 2026, 11:04:06wie zegt dat ik 2x2 meter heb?

Nou, meestal is langer duurder  ;)
Maar vertel, welke heb je en wat heb je betaald  ;D

addesmo

Citaat van: RZeemering op februari 23, 2026, 15:54:46Jullie wonen betrekkelijk dicht bij elkaar!
Ga ik wel mee om te bemiddelden tussen Groninger en Fries...
Misschien wel leuk experiment.
Spijkie en ik zijn natuurlijk zwaar bevooroordeeld en dan kan jij vertellen welke de beste is.
Klein probleempje.....je hoort geen/weinig verschil in kabels :worship:

AudioLaan

AudioLaan

Citaat van: brt op februari 22, 2026, 15:59:08Toch viel bij jou toen alles op zijn plek met de Mavrossen. Ik heb de set met de Mavros op de Focals toen bij jou gehoord samen met Richi en ik denk dat dat wel tot het mooiste behoort wat ik ooit gehoord heb. Het was magisch  :wub: En dat zeg ik niet snel!

Suggereer je hier dat het niet uitmaakt welke kabels ertussen zitten? Of lees ik het niet goed?

Ik had het idee dat de Triangles me zouden kunnen vertellen of er verschil is. Ja, er is verschil. Even paar plaatjes erbij als bewijs dat ik het echt heb geprobeerd.

addesmo

Citaat van: AudioLaan op februari 23, 2026, 16:48:36Dat is een oud model. :)
Ah duidelijk!
Dan zijn die Mavossen echt duur dus en flink in prijs gestegen!
Maar duur is persoonlijk natuurlijk. In ieder geval ga ik dat geld niet aan kabels uitgeven.

pameijer

Citaat van: addesmo op februari 23, 2026, 16:42:37Misschien wel leuk experiment.
Spijkie en ik zijn natuurlijk zwaar bevooroordeeld en dan kan jij vertellen welke de beste is.
Klein probleempje.....je hoort geen/weinig verschil in kabels :worship:
Anders kunnen we wel een keer binnenkort een M&G houden? Ik rij met alle liefde van Groningen naar Spijkie in Leeuwarden, en weer terug als dat nodig is  ;).
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!