LaCie LaCinema Classic HD

Gestart door Aaiemron, december 24, 2009, 20:15:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aaiemron

Hallo, iemand bekent met deze nieuwe HD media player van lacie?  Apparaat is 24-11-2009 uitgekomen maar kan nog nergens gebruikerservaringen vinden hierover. Wat ik ervan lees verder lijkt mij aardig positief en voor relatief weinig geld heb je volgens mij een goeie madiaplayer die zo'n beetje alles afspeelt tot 1080p.  :headbanging:

Aaiemron

Nou, na lang zoeken en twijfelen toch gekocht. Heel toevallig hadden ze deze bij de mediamarkt aangesloten zodat ik er mooi even mee kon spelen. Gelijk overtuigd. Hij speelt zo'n beetje alles af wat er maar bestaat.
Zeer eenvoudige installatie en instellingen. Mooi klein apparaat met 1 tb harde schijf ingebouwd die standaard in NTFS is geformatteerd. Via usb aansluiten op pc en supersnel kopieren naar de harde schijf van de Lacie.
Natuurlijk via hdmi aan de tv aangesloten en in superkwaliteit tot 1080p wordt alles zonder schokken afgespeeld. Je kunt hem tot 1080p60 instellen. Losse ondertiteling wordt herkent. Hij is zo goed als geluidloos en dat is ook wel prettig. Je kunt natuurlijk het apparaat in je netwerk hangen en dan je bestanden streamen. Enige nadelen tot nu toe: Speelt geen BluRay iso's af en geen DTS downmix. Of je moet het apparaat via een optische kabel aan je DTS decoder hangen maar als je die niet hebt kan dat een nadeel zijn.
Alhoewel bijna alles tegenwoordig met AC3 geluid wordt aangeboden. Je zou ook zelf DTS om kunnen zetten naar bv AC3.
Gebruik hem zelf bijna alleen voor 1080p films in mkv of M2TS formaat.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden.

tempory

Hoi, Ik heb deze nu ook aangekocht maar heb bij MKV bestanden geen geluid via HDMI.

Enige reden hiervoor?

Aaiemron

Wat voor geluidsspoor heeft deze mkv? Dts of Ac3. Ac3 zou het gewoon moeten doen als je hem via hdmi hebt aangesloten. Dts geluid moet je of omzetten naar bv Ac3 of je Lacie via een optische kabel aansluiten aan een Dts reciever, zodat je het dan wel kunt afspelen. Omzetten gaat heel snel met Popcorn Mkv audioconverter. link: http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/   :smile:

WaRaKuRNa

Even dit oude topic lenen om onder de aandacht te brengen dat er weer een nieuwe firmwareupdate is voor de bezitters.

Langzaam aan wordt dit een prachttoestel....
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

muzikant

En geeft hij nu de blu-ray iso's weer

WaRaKuRNa

Geen flauw idee, want dat heb ik nog nooit geprobeerd.
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

Aaiemron

Nee, dast enige wat eigenlijk nog ontbreekt. (Of PGS subs in m2ts bestanden) Voor de rest speelt ie alles af.

WaRaKuRNa

Voor de bezitters: er is weer een firmwarerelease: 3.23
Heb het zelf nog niet geïnstalleerd.
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

aron225

Geweldige update de laatste!

Zeeeeer tevree mer, beeld is super, geluid via optisch naar yamaha receiver, gewoon dts hoor! ( staat teminste dts spectacle op het schermpie)
De dvd speler word hier niet meer gebruikt.

WaRaKuRNa

Even vermelden dat de laatste firmware 3.25 is, uit sinds 16 december... en het loopt idd als een trein.

Een link voor de bezitters:
http://www.lacie.com/be/support/support_manifest.htm?id=10453
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD