snelheid HTForum

Gestart door audiolover, november 13, 2009, 08:00:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted member

#300
Eindelijk, 't HTForum is weer in de lucht!!  :clapping: Ik kreeg ook afkickverschijnselen, leuk om op te merken.

Ik zal trouwens snel een donatie gaan maken om m'n steentje bij te dragen aan de nieuwe server! :)

edit: Done! Donatie is gemaakt, transactie: 98U08583GV7642306

Tube-freak

Hopelijk wel een Virtual Machine draaien nu met alle data via fire optics aan een RAID cabinetje hangen.
Dat gepruts met een paar lokale disken dat is al van en paar jaar geleden.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

garmtz

Jammer, had al de hoop dat alle posts weg waren en alles weer op nul. Was verfrissend geweest... ;D

EJ

Citaat van: Tube-freak op december  6, 2010, 20:52:24
Hopelijk wel een Virtual Machine draaien nu met alle data via fire optics aan een RAID cabinetje hangen.
Dat gepruts met een paar lokale disken dat is al van en paar jaar geleden.


iSCSI doet het ook prima hoor. ;)

Etiennevh

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  6, 2010, 20:46:06
Onze server hangt in het datacenter Amsterdam inderdaad, vanuit iemands huis werkt dit niet qua bandbreedte :D
eheh ok.. ik zou zegggen niets meer aan doen :D met safari draait de site eindelijk weer supersnel.. en dat is zeker 2 maanden geleden!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Kjelt

Citaat van: garmtz op december  6, 2010, 20:53:48
Jammer, had al de hoop dat alle posts weg waren en alles weer op nul. Was verfrissend geweest... ;D
Wat heb je te verbergen dan? Hmmmm eens in je post gechiedenis neuzen  :devil:  :D

Audiofiel

Citaat van: garmtz op december  6, 2010, 20:53:48
Jammer, had al de hoop dat alle posts weg waren en alles weer op nul. Was verfrissend geweest... ;D

Ik heb mij deze week ook al een paar keer op die gedachte betrapt. ;D





Aan de andere kant vind ik het wel onvergeeflijk als alle gebruikerservaringen en -reviews op deze wijze waren verdwenen... :-[
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

Citaat van: EJ op december  6, 2010, 20:58:36
iSCSI doet het ook prima hoor. ;)

Ja maar een beetje modern data center heeft wel een Fujitsu SAN aan het netwerk hangen.  Kan je gewoon al je (virtual) servers op die SAN zetten heb je voor alle klanten gelijk backups en als er een schijf weg is is er ook niets aan de hand.  In het data center waar ik vroeger werkte hadden ze gewoon 2 SANS staan met
stuk of 100 servers erop (bijna) allemaal virtueel en data kritiek.

Is niet alleen beter maar ook goedkoper.  Maar zoals het nu is kan het ook natuurlijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Citaat van: Tube-freak op december  6, 2010, 21:07:37
data kritiek.
Alsjeblieft niet, d'r is al genoeg persoonlijke kritiek hier! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

We konden inderdaad ook onze server inwisselen voor een virtuele server.
Kosten zouden per maand rond de 100.00 omhoog gaan echter, en ik vind het toch fijner om dan een eigen server te hebben, de maandlasten zijn best heftig voor het forum en de sponsoren rekenen we niet de hoofdprijs, (sommige sponsoren staan hier ook om diensten die ze leveren).

Op dit moment houden we per maand wat over dat we reserve houden voor noodgevallen, zoals bv nu.
Maar tenzij we de sponsoren meer gaan rekenen moeten we proberen de maandkosten zo stabiel/laag mogelijk te houden.

Deze server blijft geld waard ooit bij verkoop en is er feitelijk met 15-16 maanden uit.
Virtueel heeft natuurlijk veel voordelen, maar voorlopig leek dit mij de beste optie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  6, 2010, 21:10:56
We konden inderdaad ook onze server inwisselen voor een virtuele server.
Kosten zouden per maand rond de 100.00 omhoog gaan echter, en ik vind het toch fijner om dan een eigen server te hebben, de maandlasten zijn best heftig voor het forum en de sponsoren rekenen we niet de hoofdprijs, (sommige sponsoren staan hier ook om diensten die ze leveren).

Op dit moment houden we per maand wat over dat we reserve houden voor noodgevallen, zoals bv nu.
Maar tenzij we de sponsoren meer gaan rekenen moeten we proberen de maandkosten zo stabiel/laag mogelijk te houden.

Deze server blijft geld waard ooit bij verkoop en is er feitelijk met 15-16 maanden uit.
Virtueel heeft natuurlijk veel voordelen, maar voorlopig leek dit mij de beste optie.

Virtueel is wel makkelijk opschaalbaar wanneer nodig, maar ondervind tot nu toe in projecten met virtualisatie ook vaak onverklaarbare traagheden. De oplossing voor een server ipv virtualisatie snap ik wel.

Tube-freak

#311
Even mijn post gewist.  Was foute info.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Citaat van: WickedGame op december  6, 2010, 21:12:41
Virtueel is wel makkelijk opschaalbaar wanneer nodig, maar ondervind tot nu toe in projecten met virtualisatie ook vaak onverklaarbare traagheden. De oplossing voor een server ipv virtualisatie snap ik wel.

Traagheden hadden wij eerst ook.  Had een of andere pipo alle backups van alle servers ongeveer tegelijk gescheduled terwijl het sowieso al data piekuur was en er ook nog installaties gaande waren van nieuwe servers.  Zelfs virtueel heeft zijn grenzen.

Dat de prijs voor virtual hosting met 100 euro in de maand omhoog gaat dat begrijp ik niet helemaal.
Ik zou toch eens gaan rondshoppen voor hosting.  of in elk geval even kijken wat de concurrentie rekent.   
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

EJ

Citaat van: Tube-freak op december  6, 2010, 21:07:37
Ja maar een beetje modern data center heeft wel een Fujitsu SAN aan het netwerk hangen.  Kan je gewoon al je (virtual) servers op die SAN zetten heb je voor alle klanten gelijk backups en als er een schijf weg is is er ook niets aan de hand.  In het data center waar ik vroeger werkte hadden ze gewoon 2 SANS staan met
stuk of 100 servers erop (bijna) allemaal virtueel en data kritiek.

Is niet alleen beter maar ook goedkoper.  Maar zoals het nu is kan het ook natuurlijk.
Nope. Fujitsu is een van de kleinere san spelers. :D EMC, netapp cs zijn toch wel wat groter.

@Frank: He? Hoe kan een virtuele oplossing nu 100 euro/mnd duurder zijn? Ik ken _geen_ hoster die _meer_ voor virtual hosting rekent dan physical hosting. Dat laat zich al verklaren uit energie (en koeling) rekening! Dan zou virtualisatie sowieso geen rol van betekenis spelen (ook niet voor bedrijven, die willen geld besparen in plaats van extra uitgeven, en dat gebeurt dan ook).

Citaat van: WickedGame op december  6, 2010, 21:12:41
Virtueel is wel makkelijk opschaalbaar wanneer nodig, maar ondervind tot nu toe in projecten met virtualisatie ook vaak onverklaarbare traagheden. De oplossing voor een server ipv virtualisatie snap ik wel.

Ik niet (geen onverklaarbare traagheden) en ik niet (niet als het niet om security gaat tenminste). Ben al een aantal jaar bezig met virtualisatie projecten maar onverklaarbare traagheden ben ik niet tegengekomen.

J.A.F._Doorhof

Als ik een andere hoster zou hebben dan waren we nu waarschijnlijk nog steeds ofline of hadden we al geen forum meer, mevers heeft al zo veel opgelost in het verleden, dat wil je niet weten ;)
Anders had het forum na het xsorbit debacle al niet meer bestaan.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Citaat van: garmtz op december  6, 2010, 20:53:48
Jammer, had al de hoop dat alle posts weg waren en alles weer op nul. Was verfrissend geweest... ;D

:D :D

advr

Citaat van: garmtz op december  6, 2010, 20:53:48
Jammer, had al de hoop dat alle posts weg waren en alles weer op nul. Was verfrissend geweest... ;D

Volgens mij kan dat zo geregeld worden ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Citaat van: Audiofiel op december  6, 2010, 21:06:18
Ik heb mij deze week ook al een paar keer op die gedachte betrapt. ;D

;D

CitaatAan de andere kant vind ik het wel onvergeeflijk als alle gebruikerservaringen en -reviews op deze wijze waren verdwenen... :-[

Dat besefte ik me ook, dus het is beter zo... ;)

garmtz

Citaat van: advr op december  7, 2010, 10:37:47
Volgens mij kan dat zo geregeld worden ;D ;D

Uiteraard niet alleen van mij, maar van iedereen!

Wolf

het laden van pagina's gaat erg snel ja duurt nu ongeveer seconde voor pagina geladen is
proud member of www.htforum.nl

Tube-freak

#320
Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  6, 2010, 22:46:21
Als ik een andere hoster zou hebben dan waren we nu waarschijnlijk nog steeds ofline of hadden we al geen forum meer

Lijkt me erg sterk.  Niet dat ik zeg dat mevers niet goed zou zijn, maar ik denk alleen dat ze aan de dure kant zijn.
Dus als het gaat om zo efficient mogelijk het forum hosten dan zijn er beter goedkopere alternatieven.

Het is alleen een beetje onhandig om tijdens een forum crash over te stappen misschien.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

EJ

Citaat van: Tube-freak op december  7, 2010, 17:09:29
Lijkt me erg sterk.  Niet dat ik zeg dat mevers niet goed zou zijn, maar ik denk alleen dat ze aan de dure kant zijn.
Dus als het gaat om zo efficient mogelijk het forum hosten dan zijn er beter goedkopere alternatieven.

Het is alleen een beetje onghandig om tijdens een forum crash over te stappen misschien.

Inderdaad, lijkt mij ook erg sterk. Er zijn veel meedenkende hosters in NL, ook veel niet-meedenkende. ;) Heb al een paar keer aangegeven dat Mevers in ieder geval op dns gebied nou niet bepaald sterk bezig is... Eerder zou ik dat pr*tswerk willen noemen.

In principe heb je de hoster helemaal niet nodig, behalve voor connectiviteit. En als je niet genoeg kennis hebt moet je het eigenlijk niet (willen) doen.

J.A.F._Doorhof

Wie zou dan de problemen met mails, php, mysql etc moeten oplossen ?
Wie rijdt er even naar het datacenter om te kijken wat er mis gaat ?

Heb bij verschillende hosters geïnformeerd nog niet zo lang geleden en nagenoeg allemaal konden het wel maar dan voor xxx.xx per uur.
Mevers is misschien per maand prijzig maar doet wel erg veel voor ons.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EJ

Dan moet je met managed hosting aan de gang. Of kijken of je vrijwilligers kunt vinden. (hint, hint).

Tube-freak

#324
Je kan inderdaad managed hosting nemen.  Wordt de server gewoon 24 uur per dag voor je gemonitord en kan je ook gewoon bellen als je problemen hebt met wat dan  ook.  Als het goed is weten zij dan eerder dan jij dat de server staat te flippen.

Maar ik denk dat er toch wel minstens 800 euro ex btw aan sponsor geld binnen komt elke maand dus ik snap werkelijk niet wat het probleem is.
(Althans ik had even een snelle rekensom gemaakt 35 sponsors x 25 euro = 875 euro).  Is nog redelijk conservatief berekend ook.

Voor dat geld kan je de beste hosting met de beste managed dedicated servers hebben en hou je nog meer dan genoeg over ook nog voor reserveringen of investeer het in wat anders zoals eventueel onderhouds kosten bij problemen (en zelfs dan houd je meer dan genoeg over)..

Ik heb sowieso die hele donaties nooit begrepen waar dat dan voor nodig was ooit, maar misschien zie ik iets helemaal verkeerd.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai