Nieuw meubel

Gestart door mr TC, november 10, 2009, 15:26:41

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Het is volgens mij on-topic hoor het gaat over keukenbladen en apparatuur erop ...... als Teun binnen dit kader over bepaalde dingen op de hoogte wordt gebracht denk ik niet dat hij er een probleem mee heeft. ;)

Massief aan elkaar gelijmde deeltjes...wow  :-X...dan is de verlijming in die fabriek wel erg verkeerd gegaan.....ik zou terug gaan en mijn geld terug vragen....dit kan ECHT NIET....bij een goede verlijming kun je er een auto op parkeren !!!!  :mad:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Mijn allu. strips zijn idd voor de sier en worden met siliconen kit bevestigd.
Ik denk dat het opnemen van vocht op de kopse kanten er voor kan zorgen dat het materiaal verzwakt, afhankelijk van de kwaliteit van het keukenblad.
Bij mij blijven 3 kopse kanten zonder strips, de achterkant van de platen van het meubel zelf, en deze ga ik behandelen met waterglas zodat ook daar geen vocht opgenomen kan worden.

Mijn versterker weegt een kleine 40kg en is het zwaarste apparaat wat er op komt te staan.
Wanneer dit toch te zwaar blijkt te zijn zal ik aan de achterkant van de platen een hoek profiel monteren.

De speaker en filter standaars zijn af.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

oud_account_1

Citaat van: Erik van Voorst op november 20, 2009, 21:38:26
Het is volgens mij on-topic hoor het gaat over keukenbladen en apparatuur erop ...... als Teun binnen dit kader over bepaalde dingen op de hoogte wordt gebracht denk ik niet dat hij er een probleem mee heeft. ;)

Massief aan elkaar gelijmde deeltjes...wow  :-X...dan is de verlijming in die fabriek wel erg verkeerd gegaan.....ik zou terug gaan en mijn geld terug vragen....dit kan ECHT NIET....bij een goede verlijming kun je er een auto op parkeren !!!!  :mad:
Het is naast de lijmrand gescheurd, niet erop.
Ik denk dat het rack zo'n 4 jaar oud is.
Mijn vermoeden is toch echt dat het uitdroging is, de versterker wordt goed warm en dat is ook onder de plank goed te merken ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

mr TC

Ik heb er idd totaal geen probleem mee wanneer iemand mij probeert te waarschuwen voor een eventueel zwak punt van mijn bouwsel. ;D ;)

Ook de boven kant van de opbergbak wordt met strips afgewerkt en om er zeker van te zijn dat de deksel goed sluit maak ik de strips aan de binnenkant van de deksel op maat en in deze positie wordt de bak er opgelijmd.
Het was een leuk klusje om de strips exact 45 graden aansluitend te krijgen.
Aan de binnenkant van de bak ff een constructie in elkaar gezet die de platen een iets uit elkaar drukken omdat ze iets naar binnen stonden.

Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Teun ziet er strak uit hoor  O0

Squadra ...tja dan heb je gelijk die uitdroging is de oorzaak, ze hebben wel bijzondere houtdeeltjes gebruikt hoor waarschijnlijk van supersnel groeiende plantage-bomen. :(,
Ik denk overigens dat in de toekomst een vervanging van deze bladen ook in je geluid te merken zal zijn ...met name de platenspeler  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

De opberg en cd bakken zijn klaar.
Ik heb de binnenkant gelakt met zijde glans.

mr TC

Dus nu verder met de grote platen, alle kopse kanten van deze platen zijn 3x met waterglas behandeld zodat zij geen vocht op kunnen nemen.
Verder heb ik een blokhaak gemaakt om precies af te tekenen en een haaks modelletje om loodrecht te kunnen boren, de gaatjes hierin zijn geboord mijn een kolomboormachine.
En 30 stukjes rubber om te ontkoppelen plus 8 stuks voor de center speakers omdat die nu komen te liggen.

Roger Black

And..... follow!

Ziet er goed uit!!

apiehapy

Teun dat ziet er weer tip top uit  :clapping: :clapping:

Stappie voor stappie geeft het mooiste resultaat... ;)

mr TC

Meubel is af.

mr TC

In cd bakken heb ik rubberen matten gelegd met een kleine ribbel zodat de cd's niet weg kunnen glijden.
En de alu strips aan de zijkanten van de platen netjes afgerond.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Altijd weer mooi om te zien hoe mensen zelf iets met de handen kunnen doen.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op december  8, 2009, 13:32:55
Altijd weer mooi om te zien hoe mensen zelf iets met de handen kunnen doen.
kun jij helemaal niks met je handen dan? ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

apiehapy

Teun dat ziet er top uit schitterend gewoon.
Echt af zo.
:clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Leuk Maatwerk....complimenten........ O0

Lex Groningen

Citaat van: The Vampire op december  8, 2009, 14:16:57
kun jij helemaal niks met je handen dan? ???

Jawel hoor. Maar vind het gewoon leuk om te zien hoe anderen leuke projecten maken.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

mr TC

Iedereen bedankt voor de complimenten, ik ben er zelf ook heel content mee.
Vandaag heb ik het meubel omgewisseld met het oude, en morgen zal ik foto's plaatsen van beide situaties.

Teun.

mikeske

ben benieuwd naar de foto's van een gevuld meubel  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mvdveek

Ziet er netjes uit.
Altijd leuk om dit soort zelf projecten te zien :)
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

mr TC

Zoals beloofd foto's van beide situaties, ik vind het een vooruitgang!! ;D ;D ;D

R

apiehapy

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Teun mijn complimenten echt heel mooi.
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Klasse apart, hoe klinkt het trouwens nu.
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

mr TC

R   dankje.

Apie,

De oude situatie een ''beetje'' overdreven weergegeven, het was toen echt een zooitje omdat ik op dat moment in die zelfde kamer bezig was met de bouw van mijn nieuwe meubel.

Klankmatig kan ik er op dit moment weinig over zeggen, natuurlijk heeft de nieuwe vorm van het meubel een aantal gevolgen.
De centers zijn van staand naar liggend gegaan en een stuk hoger, de fronts hebben meer lucht om zich heen gekregen, dit meubel is een stuk zwaarder, tussen de platen zit dempingsrubber, en het contact oppervlak met de vloer is een stuk minder.
Eerst wil ik de kabels van de fronts inkorten, nu de AV-versterker zijn vaste plek heeft gekregen kunnen ze min. 1,5/2m worden ingekort, daarna wil ik de totale kabelrouting goed onder handen nemen en dan alles opnieuw afstellen.
En daarna heb ik pas een idee of ik klankmatig vooruit ben gegaan, tja dat is het nu eenmaal met deze hobby ....je bent nooit klaar! ;) ;D