!!HELP!! Panasonic 42V10 mankement > wat is mijn recht?? !!HELP!!

Gestart door Snutchz, november 2, 2009, 14:42:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snutchz

Hi allen,

Wat is het probleem > V10 kampt al na twee weken met inbrandverschijnselen  >:(

Na 100u te hebben ingespeeld op THX, wat games gespeeld op deze waarden:

Beeldmodus : Game Mode
Contrast : 24
Kleur : 20
Helderheid : -2
Scherpte : 3

Zo'n 5 games kunnen afwisselen, met tussendoor 'n aantal BRD's.. nóóit langer dan 2 uur 'n statisch beeld gehad!

Naar mijn inziens betreft het hier dus 'n hardware-/softwarematig defect.. helaas wil Panasonic dit niet erkennen.

Zelf al de -glijdende witte vertikale balk- (via Service Menu) over het beeld gehad (5 uurtjes) + 'n ruisprogramma van !!! 8 uur !!! ...géén effect!

Na twee keer al te zijn opgehaald door E-Care... nog geen stap verder! ..Nou wil Panasonic gedurende 4 dagen, de -witte balk- over het scherm hebben, om te kijken of het dáádwerkelijk om 'n inbrander gaat.

Deze tergende soap is nou al zo'n 8 weken in totaal aan de gang  >:( >:(... ik ben er ziek van!! Mocht ik het scherm terugkrijgen, dan is ie in mijn ogen inmiddels afgedankt! Daar heb ik toch geen flinke prijs voor hoeven te betalen?? ..heb ik recht op per direct 'n nieuw scherm?!

Help!!  :(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

hey, ze waren toch ook nog wat vergeten in het scherm te plaatsen?

ben benieuwd of je een sterke positie hebt in deze kwestie. ik zou 8 weken absoluut niet tolereren iig
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

#2
Citaat van: The Vampire op november  2, 2009, 14:56:05
hey, ze waren toch ook nog wat vergeten in het scherm te plaatsen?
Ze hebben de eerste keer 'n onderdeel vervangen wat niets met de case van doen had... 't zijn wérkelijk waar 'n stelletje prutsers daar bij E-Care  >:(

Ook houden ze hun administratie slecht bij ..en is er vrijwel geen contact tussen de partijen. De tweede monteur wist namelijk niets af van de lopende casus. ..zou mij niks verbazen dat Panasonic niet op de hoogte is van de tijd, dat deze poppenkast al aan de gang is.

Tevens is mij diverse keren beloofd door E-Care, dat er zo spoedig mogelijk 'n beslissing zou worden genomen. Dit heeft rúim twee weken geduurd. Vaak zijn ze hun beloftes wat terugbellen betreft niet eens nagekomen.

De zaak wil mij geen nieuw scherm leveren.. totdat dit achter de rug is.  :sneaky2:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

misschien ook nog even de topictitel aanpassen: in HELP!!! gedonder met!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

hoekie

Ja wat moet ik zeggen ?

Ik zou verhaal halen en onder garantie laten maken en ze daarvoor een termijn geven anders blijf je wachten.
Kunnen ze het niet repareren dan is het vergoeden door een nieuwe.

Op naar de winkel en desnoods ff stennis maken.

Snutchz

Wow.. nieuwe ontwikkelingen  :blink: ..ze hebben het er niet uit kunnen krijgen... scherm gaat deze week naar de zaak. Wát 'n ón-ge-ló-fe-lijk-e kneuzen zitten daar bij E-Care/Panasonic  :clapping:

Nieuw scherm.. en anders m'n centjes terug.... BASTA!!  :police:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

R


Snutchz

Ik heb gwn récht op 'n nieuw scherm! ..zelfs als Panasonic het niet wil vergoeden... ik heb nog altijd 'n overeenkomst met de zaak.

En als ik 'n ondeugdelijk apparaat geleverd krijg.. dan kan ik dat binnen 30 dagen retourneren toch?  :mellow:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Erik

Waar heb je die wijsheid vandaan?

Dan mag je wel een hele goede service gerichte zaak hebben willen die je een nieuw toestel of je geld teruggeven.

Ik hoop het voor je, maar moet het nog zien. Het toestel doet het toch? Ondeugelijk? Alleen omdat er sprake is van inbranden, staan plasma's overigens al 20 jaar bekend om en zij zullen jou waarschijnlijk verwijten er verkeerd mee omgegaan te zijn.
Dan moet jij het tegendeel bewijzen, kan nog een leuke strijd worden die veel tijd en moeite gaat kosten. Want als de zaak geen geld terugkrijgt van panasonic, draaien zij er zelf voor op en daar hebben ze meestal geen zin in  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Snutchz

De consument heeft hier recht op lijkt me... is het product niet naar behoren.. dan volgt er gwn 'n omruiling.

Kerel, als ik naar MediaMarkt/Saturn zou zijn gegaan.. had ik al 3x 'n nieuw scherm kunnen krijgen ;)

Spijtig alleen dat ik dat niet gedaan heb  :plain:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Erik

Citaat van: Snutchz op november  3, 2009, 21:57:14
Kerel, als ik naar MediaMarkt/Saturn zou zijn gegaan.. had ik al 3x 'n nieuw scherm kunnen krijgen ;)
Waar heb je eigenlijk gekocht/ een dozenschuiver of een zaak met naam?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jankees

Dank voor je PM. De vraag is of het inbranden van het scherm maakt dat het niet de eigenschappen bezit die je op grond van de overeenkomst mocht verwachten en nodig zijn voor normaal gebruik van de zaak. Het een en ander zoals bedoeld in artikel 7:17 lid 2 B.W. Als je stelt dat hiervan sprake is en op basis hiervan reparatie of vervanging eist, kan de leverancier stellen dat het inbranden niet onder de garantie valt. Daar komt hij echter niet ver mee. Dat laat immers de mogelijkheid dat het scherm bij normaal gebruik inbrandt. Redelijkerwijs mag je verwachten dat het scherm de eigenschap heeft dat inbranden, bij normaal gebruik, niet voorkomt. De leverancier schiet daarmee dus tekort in zijn verplichting op basis van de overeenkomst.

Waarschijnlijker is dus dat de leverancier zal stellen dat je je niet hebt gehouden aan de aanwijzingen die in de gebruiksaanwijzing staan en het inbranden het gevolg is van onoordeelkundig gebruik. Zakelijk gezegd; eigen schuld, dikke bult. Dat is echter aan de leverancier om te bewijzen. Hij moet dus bewijzen dat je het scherm hebt gebruikt op een onzorgvuldige manier. Ik verwacht dat hij daaraan een hele kluif krijgt.

Ik ben dan ook van mening dat jouw vordering (reparatie, vervanging of schadevergoeding) een goede kans maakt. Helaas moet je je vordering te gelde maken bij de Kantonrechter. Hoewel het wel kan, doen de meeste mensen dat niet zelf. Ze schakelen daarvoor een gemachtigde in, in de persoon van een jurist of advocaat. De kosten daarvan zijn zo aanzienlijk dat het soms de moeite niet waard is.

Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, geen lid bent van een vakbond en ook niet aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand wil ik wel een briefje voor je zenden aan de leverancier. Neem hiervoor even per mail contact met mij op.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

Snutchz

Jan-Kees,

Hartelijk dank voor de reactie. Ik wacht uiteraard nog even op 't oordeel van de zaak deze week... hopelijk laten ze me niet in de kou staan.

Zo ja, dan zal ik alsnog contact met u opnemen.

Mvg,
Snutchz
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LittleNinja

Citaat van: Snutchz op november  4, 2009, 15:50:07
Jan-Kees,

Hartelijk dank voor de reactie. Ik wacht uiteraard nog even op 't oordeel van de zaak deze week... hopelijk laten ze me niet in de kou staan.

Zo ja, dan zal ik alsnog contact met u opnemen.

Mvg,
Snutchz

Zo zo Snutchz... Ik heb je nog niet eerder iemand zien aanspreken met "u" hier op het forum. :P
Maar goed om te zien dat je zoveel respect hebt voor jankees. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jankees

Dank voor zoveel eerbied maar dat is niet nodig hoor. Zeg maar gewoon je..

Robbert54

Citaat van: Snutchz op november  4, 2009, 15:50:07
Jan-Kees,

Hartelijk dank voor de reactie. Ik wacht uiteraard nog even op 't oordeel van de zaak deze week... hopelijk laten ze me niet in de kou staan.

Zo ja, dan zal ik alsnog contact met u opnemen.

Mvg,
Snutchz
zozo, kijk daar heb je ook nog wat aan! zei het toch. hopen dat het allemaal niet nodig zal zijn, maar een brief van de heer Jan-Kees zal ze ongetwijfeld aan het denken zetten.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Deze zenuwslopende slapstick is dan eindelijk tot 'n einde gekomen... er volgt 'n omruiling  :happy: ..hier mag 'n slotje op.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini