Ongelooflijke tweak

Gestart door S@m, oktober 24, 2009, 15:25:12

Vorige topic - Volgende topic

Koen K

Veertig euro voor een kabelvoetje... Niet duur ;D

tiptop

Ik heb er ooit twee gekocht gehad, zo maar, voor de zekerheid.
Totaal geen hoormatig effect bij mij. Overal geprobeerd. In het stekkerblok van de htspullen, een stopcontact er naast, bij de wasmachine, bij de koelkast enz.. (zou nl. ook stoorsignalen van deze apparaten moeten voorkomen op het lichtnet).

Een netfilter van Kemp echter ook maar heel licht en de dynamiek werd beperkt. Als je dit soort spullen voor het eerst probeert denk je meteen dat al die spullen niet werken. Gelukkig later een Isotek geprobeerd van wel een stukje duurder. Die werkt pas op een rendabele manier (hier iig).
Alles is beter geworden in het geluidsbeeld.

Maar met die pluggen dus niet :confused:

Waarschijnlijk een kwestie van uitproberen per set.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

S@m

Citaat van: tiptop op november  3, 2009, 14:55:50
In het stekkerblok van de htspullen, een stopcontact er naast, bij de wasmachine, bij de koelkast enz.. (zou nl. ook stoorsignalen van deze apparaten moeten voorkomen op het lichtnet).

Dat doet de SR plug nou net niet... ;)

Rednaxela

Citaat van: S@m op november  3, 2009, 12:39:50
Ik zie het nu ook... ;D
Ja heb ik ook hoor... als je erg op kwaliteit focust dat de kwantiteit je dan wat minder bezig houdt. :hehe:
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

S@m

Citaat van: Rednaxela op november  3, 2009, 18:05:41
Ja heb ik ook hoor... als je erg op kwaliteit focust dat de kwantiteit je dan wat minder bezig houdt. :hehe:

:laugh:

Snowmaster

Zojuist heb ik mijn hele reactie maar gewist.....

Lijkt mij beter met al die deskundigen die nog nooit een plug geprobeerd hebben.

Net als bij juiste fase van netsnoeren of het proberen van zekeringen geldt ook hier :
Ik kan mij voorstellen dat het niet overal waarneembaar zal zijn, maar ze werken.
De mate waarin ze positief of negatief bijdragen zou misschien situatie afhankelijk kunnen zijn.

De wetenschappers op dit forum gooien nu ook Schuman's theorie als onzin overboord.  Bijzonder om dit te lezen
voor een believer  ;).   Ik zal mijn Xrite er t.z.t. eens tegenaan gooien, want wat mijn ogen zien, moet toch ook meetbaar zijn, nietwaar ?  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vtuinen

Citaat van: Snowmaster op november  3, 2009, 21:59:05
De wetenschappers op dit forum gooien nu ook Schuman's theorie als onzin overboord.  Bijzonder om dit te lezen
voor een believer  ;).   Ik zal mijn Xrite er t.z.t. eens tegenaan gooien, want wat mijn ogen zien, moet toch ook meetbaar zijn, nietwaar ?  

Nee hoor, alleen wel de invloed daarvan op je geluid.
Equipment check my avatar

CineManno

Zojuist heb ik mijn hele reactie maar gewist.....

Lijkt mij beter met al die deskundigen die nog nooit een plug geprobeerd hebben.

Net als bij juiste fase van netsnoeren of het proberen van zekeringen geldt ook hier :
Ik kan mij voorstellen dat het niet overal waarneembaar zal zijn, maar ze werken.
De mate waarin ze positief of negatief bijdragen zou misschien situatie afhankelijk kunnen zijn.

Alle grappen daargelaten. Kun jij in jou eigen woorden uitleggen wat het Schuman effect dan is? En waarom het hebben van een apparaatje wat werkt als een antenne op 7.83 Hz (Schuman resonantie frequentie) in je huis je geluidsbeeld zou kunnen verbeteren?

S@m

Citaat van: CineManno op november  4, 2009, 09:36:21
Alle grappen daargelaten. Kun jij in jou eigen woorden uitleggen wat het Schuman effect dan is? En waarom het hebben van een apparaatje wat werkt als een antenne op 7.83 Hz (Schuman resonantie frequentie) in je huis je geluidsbeeld zou kunnen verbeteren?

Dat is toch helemaal niet relevant als het om muziekbeleving gaat...

Als je het leuk vindt dan ga je aan de slag met bijvoorbeeld tweaks om de puntjes op de i te zetten en vind je dit niets dan laat je dat en geniet zonder dat puntje op de i.

blue-eyes

SOS master, gedraag je even aub.

@Anderen: geldt ook voor jullie, laat je niet uit de tent lokken, niet reageren.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raphie

Een IEDER heeft recht op zijn mening natuurlijk, waarom is al het tegengas gelijk onbehoorlijk gedrag? kan een kritische noot dan helemaal niet meer?
anders misschien gewoon een spiegeltjes en kraaltjes sectie openen waar alleen nog maar open minded fluffy en positief over dit soort zaken mag worden gepraat? gaat er hier toch niet om wie gelijk heeft, maar gewoon het ventileren van verschillende visies?

en als de "believer" zich daardoor een beetje ridiculiseert voelt, dan zal er dus wel een kern van waarheid ergens in zitten.
en waarom zou de consensus moeten zijn dat een magneet armbandje wel onzin is, en een kabellifter niet?!?

wie doet er nou kinderachtig.

JBL PRX Power!

S@m

Jij

Raphie

Citaat van: S@m op november  4, 2009, 13:10:07
Jij...

S@M, niet zo persoonlijk worden, siert je niet en spreekt onmacht uit. Als JIJ gelukkig bent is het goed toch? wat maakt het nou uit wat ik er van denk? ieder z'n ding. Maar daarom mogen we beiden toch nog wel een eigen mening hebben?
JBL PRX Power!

ivo1986

Tegengas is helemaal niet erg en geridiculiseerd voel ik me ook niet.
En kritische noot kan natuurlijk maar wel als het constructief is.

Maar als het gewoon dom lomp schoppen is tegen de andere partij zonder enige onderbouwing/inhoud heeft dat ook geen zin.

En over dat armbandje. Je zette het zelf met een smiley neer dus consensus genoeg dacht ik zo.

Raphie

Maar daar gaat toch de hele discussie over. zijn voor mij 2 zaken:

1 - de emotionele waarde die je ergens uithaalt, het geluk, proud of ownership, gevoel credible of anders te zijn etc etc
2 - de daadwerkelijke toegevoegde waarde voor je set.

nu is de valkuil natuurlijk dat je als "high end" luisteraar natuurlijk je zuur verdiende centen niet aan puur alleen 1 gaat uitgeven, maar men laat zich zo sturen door peer pressure (owh hoor jij dat niet dan?!?) dat men 2 nog wel eens uit het oog verliest.

te meer als je kijkt naar de invloed in de complete keten. los van het feit dat je het niet hoort, heeft het ook nog eens alle schijn tegen op basis van wetmatigheden dat het uberhaupt (al zelfs met een marginale marge) positieve invloed KAN uitoefenen.

Maar goed, voor een ming vaas betaal je ook het duizendvoudige als voor een vaasje bij de blokker, de bloemen gaan in beide even snel dood......
maar daar tellen dus ook andere overwegingen mee voor aanschaf.
JBL PRX Power!

ivo1986

Citaat van: SOS-Master op november  4, 2009, 13:38:35
Maar daar gaat toch de hele discussie over. zijn voor mij 2 zaken:

1 - de emotionele waarde die je ergens uithaalt, het geluk, proud of ownership, gevoel credible of anders te zijn etc etc
2 - de daadwerkelijke toegevoegde waarde voor je set.

Met 2 ben ik het eens. En de discussie gaat ook nog over of het technisch mogelijk is dat het hoorbaar is wat de plug doet.

Klopt allemaal helemaal. Maar dat bracht je net niet naar voren.
Was het mensen aanvallen die verschil hebben gehoord met die plug.

vtuinen

[..]
[..]
[..]

Citaat van: ivo1986 op november  4, 2009, 13:18:28
En kritische noot kan natuurlijk maar wel als het constructief is.

Citaat van: ivo1986 op november  4, 2009, 13:48:33
..En de discussie gaat ook nog over of het technisch mogelijk is dat het hoorbaar is wat de plug doet.
[..]

Alleen melden dat het werkt zonder enige technische onderbouwing noem je wel constructief ? Of moeten non believers alleen maar constructief bezig zijn en mogen believers lukraak stellingen deponeren met met de quote 'ik hoor het dus het is zo' alle kritische geluiden afkappen ?
Equipment check my avatar

stone56

"Ik hoor het" wordt door sommigen niet gezien als een goede onderbouwing. Volgens mij is dat het wel. Daar draait het toch om; wat we horen/ervaren. Dat dingen als suggestie wel eens een rol kunnen spelen, is zeker mogelijk. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik neem aan dat men over het algemeen niet over een nacht ijs gaat en pas na enige zorgvuldigheid en controle met zijn bevindingen komt.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Rednaxela

Citaat van: stone56 op november  4, 2009, 14:46:40
"Ik hoor het" wordt door sommigen niet gezien als een goede onderbouwing.
Voor wat?

Volgens mij is dat het wel. Daar draait het toch om; wat we horen/ervaren.
Inderdaad, daar draait het om, in je eigen luisterruimte, met je eigen set, en je eigen oren.

Dat dingen als suggestie wel eens een rol kunnen spelen, is zeker mogelijk. Maar dat hoeft niet zo te zijn.
Er zijn methoden om te bepalen of suggestie in het spel is, als deze vraag je dwars zit.

Ik neem aan dat men over het algemeen niet over een nacht ijs gaat en pas na enige zorgvuldigheid en controle met zijn bevindingen komt.
Niet over één nacht ijs gaan is daar geen voorbeeld van.

stone56

Mij zit niets dwars ;D Ik geef alleen maar aan dat wat je hoort/ervaart juist belangrijk is en niet zo maar weggepoetst kan worden. Het lijkt voor sommigen niet te tellen en die willen dan een verdere onderbouwing. Ook al is het subjectief, het heeft volgens mij essentiele waarde in onze hobby.

s0000884

Citaat van: garmtz op november  2, 2009, 22:55:36
Allemaal heel stellig en leuk, maar het doet echt IETS, ik heb het zelf ook gehoord. Of het beter, slechter of relevant is, moet ieder voor zichzelf bepalen.

Het blijft mij echter altijd weer verbazen als mensen claimen dat iets onzin is, terwijl ze het nooit hebben gehoord/gezien.

Empirisch onderzoek begint met waarnemen en open staan.
Het verschil zit hem in de getrokken conclusie. Als de conclusie is "het ding werkt, want ik beleef een mooier geluid" is dat prima. Net zoals mensen bier minder lekker vinden uit een brandschone koffiemok. Dat komt niet omdat de koffiemok de bier een andere chemische samenstelling geeft maar omdat je dat zo beleeft; bier smaakt eenmaal lekkerder uit een bierglas. Als de conclusie is "het ding doet technisch iets met het weergegeven geluid, wánt ik hoor het" dan gaan technici hele vervelende vragen stellen óf (als evident is dat er geen enkele technische werking uitgaat van de tweak) zeggen dat de conclusie feitelijk onjuist is.

Verder is er het verschil tussen verschillen beleven c.q. denken te horen en verschillen daadwerkelijk horen (hetgeen per definitie betekent dat je de verschillen in een DBT ook hoort). Voor een audiofiel is dit verschil irrelevant; het gaat om hoe hij van muziek geniet, niet om de geluidsweergave zelf. Voor een technisch persoon is dit echter een belangrijk onderscheid.

stone56

Citaat van: s0000884 op november  4, 2009, 15:08:19

....Verder is er het verschil tussen verschillen beleven c.q. denken te horen en verschillen daadwerkelijk horen (hetgeen per definitie betekent dat je de verschillen in een DBT ook hoort). Voor een audiofiel is dit verschil irrelevant; het gaat om hoe hij van muziek geniet, niet om de geluidsweergave zelf. Voor een technisch persoon is dit echter een belangrijk onderscheid.

Veel met je eens, maar of het per definitie betekent dat werkelijke verschillen in een DBT ook te horen moeten zijn, denk ik niet. We willen lekker naar muziek luisteren.  Genieten en dat is voor mij heel wat anders dan DBT-en.

Dat een tweak als zo'n plug eventueel invloed heeft zal denk ik niet in een DBT aangegeven kunnen worden. Ik schat in dat dergelijke veranderingen alleen met luisteren naar muziek ervaren kunnen worden. Zo heb ik dat bijvoorbeeld ook met kabels.

Rednaxela

Citaat van: stone56 op november  4, 2009, 15:32:59
Dat een tweak als zo'n plug eventueel invloed heeft zal denk ik niet in een DBT aangegeven kunnen worden. Ik schat in dat dergelijke veranderingen alleen met luisteren naar muziek ervaren kunnen worden. Zo heb ik dat bijvoorbeeld ook met kabels.
Welk probleem heb je dan met de mededeling dat de plug een gevalletje autosuggestie is?

stone56

stone56

Ik zou het zelf moeten uitproberen om voor mij vast te stellen of het iets doet. Als het dan consistent is dan ga ik er vanuit dat het werkelijk is.