Nieuwe iMac's !!!! Quadcore en 27 inch scherm !!!!!!!!!!!!!!

Gestart door AnubisNefer, oktober 20, 2009, 18:53:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Icarus314

Kun je met die muis een beetje gamen en is het systeem echt snel genoeg om de nieuwste windows games te draaien?

Nosoforos

Wat je van de muis vindt is iets persoonlijks. Ik vind hem geweldig. Om te gamen lijkt ie me minder, maar je kunt natuurlijk altijd een andere gebruiken.
Als je wil gamen dan zou ik het denk ik wel via Bootcamp doen (of google even naar ervaringen). Ik zelf heb niks met games op de computer dus daar kan ik niets over zeggen.

Icarus314


Erik

Voor gamen is de grafische kaart vele malen belangrijker dan de cpu, dus als je kan kiezen uit meerdere kaarten/chips neem dan wel de duurste / beste grafische upgrade die ze aanbieden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

Je kunt ook voor een Crossfire of SLI config gaan.

Het duurste is atijd het snelste, maar misschien kun je met 2 langzamere en goedkopere kaarten
te combineren .... tot een beter resultaat komen.

Daarnaast is het van belang dat je niet altijd naar het geheugen van de kaarten kijkt.
Een Dual kaart met bijvoorbeeld 2 gig, gebruikt 1 gig efficient.

Anders uitgelegd:

* Als je een kaart in crossfire of SLI zet, dan verdubbeld het geheugen niet.
* Als je een Dual kaart koopt, moet je het geheugen door 2 delen om tot het efficiente geheugen te komen.
* Koop je een Single GPU kaart, dan is het geheugen wat erop zit ... ook het daadwerkelijke geheugen.

Voorbeelden:

* 2 x Sapphire 4890 (1024 geheugen) in Crossfire = 2048 geheugen : 2 = 1024 DDR5 Efficient.
* 1 x Sapphire 4890 (1024 geheugen) = 1024 DDR5 Efficient
* 1 x Asus Radeon 5790 (2048 Geheugen) = 1024 DDR5 Efficient

De 5790 is volgends mij een Dual Card. Het geheugen word dus door 2 gedeeld.
Heb je een Crossfire X of Tripple Sli, dan deel je dit door 3.

Het uiteindelijk beschikbare geheugen heb je alleen maar bij enkele kaarten.
Als je een enkele kaart met 2 gig geheugen in je systeem zet, dan beschik je daar dus over.
Als je er een bij zet ... blijft het dus 2 gig.

Hopelijk heb ik het goed uit kunnen leggen.  ;)

Erik

Ik weet niet of dat allemaal (sli/crossfire) wel in een iMac past

Citaat van: SillentWolf op april  3, 2010, 19:05:41
Je kunt ook voor een Crossfire of SLI config gaan.

Het duurste is atijd het snelste, maar misschien kun je met 2 langzamere en goedkopere kaarten
te combineren .... tot een beter resultaat komen.

Daarnaast is het van belang dat je niet altijd naar het geheugen van de kaarten kijkt.
Een Dual kaart met bijvoorbeeld 2 gig, gebruikt 1 gig efficient.

Anders uitgelegd:

* Als je een kaart in crossfire of SLI zet, dan verdubbeld het geheugen niet.
* Als je een Dual kaart koopt, moet je het geheugen door 2 delen om tot het efficiente geheugen te komen.
* Koop je een Single GPU kaart, dan is het geheugen wat erop zit ... ook het daadwerkelijke geheugen.

Voorbeelden:

* 2 x Sapphire 4890 (1024 geheugen) in Crossfire = 2048 geheugen : 2 = 1024 DDR5 Efficient.
* 1 x Sapphire 4890 (1024 geheugen) = 1024 DDR5 Efficient
* 1 x Asus Radeon 5790 (2048 Geheugen) = 1024 DDR5 Efficient

De 5790 is volgends mij een Dual Card. Het geheugen word dus door 2 gedeeld.
Heb je een Crossfire X of Tripple Sli, dan deel je dit door 3.

Het uiteindelijk beschikbare geheugen heb je alleen maar bij enkele kaarten.
Als je een enkele kaart met 2 gig geheugen in je systeem zet, dan beschik je daar dus over.
Als je er een bij zet ... blijft het dus 2 gig.

Hopelijk heb ik het goed uit kunnen leggen.  ;)

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

Dat weet ik zo even ook niet.

Verder weet ik niet welk moederbord ze gebruiken, en of deze dan dan ook 2 slots hebben met 16 x
De meeste borden hebben wel 2 slots. Maar dat kan 1 x 16 en 1 x 8 zijn, als je een Crossfire of SLI setup gaat gebruiken.
Je zult dan een bord moeten hebben met 2 slots of meer dat ieder die 16 x aankan.

Hoewel Mac er erg goed uitziet, zou ik als je zelf een setup in elkaar wilt zetten ... of anders gezegd; de totale vrijheid van de
te bepalen setup wilt hebben, een normale pc kopen.

Je kunt dan bepalen wat voor een Moederbord (Gigabyte, MSI en Asus zijn aan te raden) je wilt hebben, welk powersupply (Corsair, Be Quiet en Coolermaster zijn de betere) je wilt ... enzovoorts.
Je kunt het werkelijk zo gek niet bedenken, er zijn wel 1000 combinaties mogelijk van verschillende soorten systemen.
Van pure highend (Intel i7 Hexacore) tot budget (AMD Phenom II). Voor ieder wat wils.

Maar als je eenvoud wilt hebben en zo weinig mogelijk draden en omkijken .... dan kun je beter een Apple aanschaffen.  ;)

Perfectionist

Even niet mee bezig geweest, maar ben wel bijna om voor een IMac 27 (danwel met de i7 processor). Vind het echter wel vrij waardeloos dat er geen BD speler inzit itt alle Dell's, HP's etc.
Een beter forum begint bij jezelf.

Nosoforos

Ik zie dat je een standalone speler hebt, denk je dat je echt vaak van die drive gebruik zou maken? Ik zelf heb anderhalf jaar geleden een BD speler gekocht, maar gebruik hem nooit. Ik kijk alleen maar films via Plex op mijn iMac, die aan mijn plasma hangt. Je moet er in ieder geval niet op rekenen vermoed ik dat ze BD zullen ondersteunen (een beetje vergelijkbaar met het flash verhaal)

VlisChris

Citaat van: Christiaan S op maart 30, 2010, 12:21:49
YES.
Werd net gebeld door een winkel. Ze houden er 1 tot en met zaterdag voor me vast 8)



Overleden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

JeKa

Citaat van: Christiaan S op mei 26, 2010, 11:47:54
Overleden.

Je iMac?

Citaat van: Christiaan S op mei 26, 2010, 11:50:57
Ding is gewoon oud.
Ook na een frisse install is die gewoon traag als dikke stroop.
Benchmark van mijn iMac kan overigens als niet gemaakt beschouwd worden. Die mag terug naar de winkel voor reparatie of vervanging sinds gisteravond.

Ja dus. Vrij zuur....

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

JeKa


Erik

Zo dat is even lullig, je had vast niet het goedkoopste model.....  :nopompom:

Gelukkig nog in de garantie anders was je helemaal het haasje geweest. Ik neem aan dat je al Apple care het of deze alsnog gaat bijkopen? Ik hoop dat je alles gebackupped hebt (sorry getimecapsuled  :D ) want de kans is groot dat je een andere machine krijgt ipv dat ze je oude repareren. Maw alles op je imac ben je dan kwijt.   :-\
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Citaat van: Christiaan S op mei 26, 2010, 11:55:57
Yep. Gelukkig nog geen 2 maanden oud...
Euh dus als ik het goed lees ben je juist blij dat hij nu al stuk is ??? Ik zou helemaal niet blij zijn als een nieuwe computer zo snel stuk gaat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

JeKa

Citaat van: Erik op mei 26, 2010, 12:41:44
Euh dus als ik het goed lees ben je juist blij dat hij nu al stuk is ??? Ik zou helemaal niet blij zijn als een nieuwe computer zo snel stuk gaat.

Cynisme?

Raphie

wat doet Applecare eigenlijk nog meer dan een onwettige garantietermijn  van 1 jaar verlengen?
JBL PRX Power!

ivo1986

Citaat van: Christiaan S op mei 26, 2010, 11:55:57
Yep. Gelukkig nog geen 2 maanden oud...

Mijn imac was ook na een twee of drie maanden ermee opgehouden.

Niets dan lof voor de support toen. Terwijl ik er illegale software erop had gezet en mijn eigen fout was dus.

Nosoforos

 :) Met illegale software krijg je een Mac niet om zeep hoor.

ivo1986

Citaat van: Nosoforos op mei 26, 2010, 14:08:02
:) Met illegale software krijg je een Mac niet om zeep hoor.

Toch wel. Nadat ik de software had geïnstalleerd deed de Imac niks meer.

Volgens de winkel hadden ze er een nieuwe harde schijf in moeten zetten.

Nosoforos

Ja, dat kan wel, maar dat ligt dan toch echt aan de harde schijf. Dat krijg je niet voor elkaar met een beetje software. (wat was het voor software? Nieuwsgierig)

ivo1986

Citaat van: Nosoforos op mei 26, 2010, 14:17:02
Ja, dat kan wel, maar dat ligt dan toch echt aan de harde schijf. Dat krijg je niet voor elkaar met een beetje software. (wat was het voor software? Nieuwsgierig)

Ik wilde dualboot gaan draaien.

ivo1986

Citaat van: Nosoforos op mei 26, 2010, 14:17:02
Ja, dat kan wel, maar dat ligt dan toch echt aan de harde schijf. Dat krijg je niet voor elkaar met een beetje software. (wat was het voor software? Nieuwsgierig)

Waar ligt het dan aan?
De harde schijf werkte goed en na het installeren niet meer.

Raphie

gewoon bootsector gesloopt, zal dus niks HWmatig kapot zijn gegaan
JBL PRX Power!

CineSmurf

Is er al eens bekend wanneer er blu ray spelers worden ingebouwd in die Macs? Dat gaat voor mij het punt zijn om een nieuwe iMac aan te schaffen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.