Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

TornadoGo

Zojuist een XMC-1 besteld/betaald! Vervangt een Anthem MRX 510.  :pompom:
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

hr15

Welke versie heb je besteld, en wat kost het je ongeveer inclusief verzenden?

TornadoGo

De Gen2, die is met HDMI 2.0 en dus niet de 2.0a (nodig voor HDR).

Met 25% upgrade for life korting verrekend kom ik op $1500 voor de XMC daar komt $166 verzendkosten bij. Er is 1562 euro op mijn creditcard geboekt. Daar komt nog BTW + invoerrechten bij en daarmee denk ik totaal op rond de 1900 euro uit te komen.

/edit: En ik behoud mijn 40% korting voucher!

yorkie13

Mag ook wel met de huidige $$ koers

hr15

Citaat van: TornadoGo op oktober 26, 2016, 12:39:14
De Gen2, die is met HDMI 2.0 en dus niet de 2.0a (nodig voor HDR).

Met 25% upgrade for life korting verrekend kom ik op $1500 voor de XMC daar komt $166 verzendkosten bij. Er is 1562 euro op mijn creditcard geboekt. Daar komt nog BTW + invoerrechten bij en daarmee denk ik totaal op rond de 1900 euro uit te komen.

/edit: En ik behoud mijn 40% korting voucher!

Nice! Wanneer krijg je hem thuis?
Waarom behoud je de 40% korting, kon je deze niet toepassen?

TornadoGo

Hij staat sinds woensdag in mijn set en mijn eerste indruk is zeer positief. Heb de full-dirac er ook bij gekocht en dat werkt heel fijn. De standaard meegeleverde housecurve klinkt hier heel onnatuurlijk (zoals ik eerder met Audyssey heb ervaren) maar je kunt die curve geheel naar je eigen hand zetten. Ga vanavond weer verder tweaken.

De 40% was niet geldig in combinatie met de reeds lopende kortingsactie. De 25% upgrade for life korting wel.

hr15

TornadoGo gisteren lekker bezig geweest?
Hoe ervaar je het verschil met je Anthem?

TornadoGo

En hij staat!

Woensdag neergezet en alles aangesloten. Eerder in de week had ik al de eindversterker gerepareerd, één van de vijf voedingen had een storing en die heb ik dus maar vervangen. Donderdagavond ben ik gaan meten en spelen met Dirac. :pompom:

Ik ben begonnen met de meegeleverde (seriematig gecalibreerde) microfoon en ben wat aan het spelen geweest met Dirac, verschillende metingen gedaan en ook verschillende curves gemaakt. De curve die door Emotiva wordt meegeleverd klonk heel erg blikkerig, véél te veel hoog. Eigenlijk precies zoals Audyssey het bij mij deed; niet goed. Ook zelf aangepaste curves klonken in het hoog niet helemaal lekker. Wel e.e.a. geleerd over hoe Dirac werkt en dat was mijn doel van de avond.

Vrijdag ben ik verder gegaan, ditmaal met mijn individueel gecalibreerde microfoon. Er bleek nogal verschil te zitten tussen de resultaten van de twee microfoons, vooral in het gebied vanaf 5k Hz was de afwijking van de Emotiva mic erg groot. Dat is ook deels de verklaring voor het slechte resultaat van de avond ervoor; er werd gecompenseerd voor een meetresultaat dat niet klopte. Daarnaast is de curve van Emotiva iets te 'recht' voor mijn smaak. Nog niet geheel tevreden maar ik ben weer een stap verder gekomen.

Ik kan pas volgende week weer verders spelen met de XMC maar tot zover zijn de resultaten veelbelovend! Het grote voordeel van deze receiver is feitelijk de flexibiliteit ervan; je kunt heel veel doen om het geluid naar je smaak in te stellen. In de verkeerde (onervaren) handen is dit voordeel dan ook gelijk het nadeel; je kunt het geluid echt naar de knoppen helpen door verkeerde curves te kiezen. Voor mij is dit technische aspect (inmeten en tweaken) een deel van de hobby en ik ben ervan overtuigd dat ik een hele goede aankoop heb gedaan.

norman

De XMC schijnt DSD bestanden te ondersteunen. Nu heb ik wat test bestanden op de PC staan.
Hoe moet je deze afspelen?
Neem aan dat je ze niet op een stick kan zetten en in de decoder kan pluggen.
Is hier een speciale player voor ofzo?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Erwin.VL

http://emotivalounge.proboards.com/post/864402/thread

Ondertussen begint de RMC-1 toch vorm te krijgen. 4RU hoogte, prima!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

RobMeul

Lang geleden sinds de laatste post, heeft Emotiva zich uit de markt geprezen met hun strategische keuzes op het gebied van marketing en opstelling tegenover internationale klanten?

Laatste aankoop: Oppo UHD 203, zeer tevreden!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

TornadoGo

Hier een tevreden gebruiker van de XMC-1, topapparaat! Verder is het inderdaad opvallend stil hier.

RobMeul

De XMC-1 heb ik ook, erg tevreden.

Ik zie oook dat mijn handtekening redelijk verouderd is....
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

norman

Nieuwe firmware online voor de xmc

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

balboa

Ik geniet inmiddels weer van de Emotiva voorversterker. Deze is (te) lang weggeweest voor reparatie. Had een "mannetje" die een printplaat voor me ging vervangen, maar deze moet uit de usa komen. Al met al duurde het langer dan gehoopt. Belangrijk is dat hij het nu weer goed doet. Probleem zat in het opstarten. Hij schakelde zichzelf constant uit..... Niet handig....

Al met al dik tevreden met de combinatie. Zou graag nog een mooie 2e hands XDA2 er bij willen.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

corival

Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

yorkie13

Edit

maximus79

Als ik een Emotiva XPA 2 wil kopen waar kan ik dat het beste doen nu?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Dirk

deze staat al een tijdje te koop, als het niet nieuw hoeft te zijn.
en anders Cinephil ff contacteren?

fwiw; als ze de distributie van een Amerikaans merk als Emotiva gaan doen, zullen ze zeker en vast een mail in het Engels begrijpen...mocht je Frans niet "op to spec" zijn  ;D  of wie weet is Nederlands gewoon ook geen enkel probleem, probeer het gewoon zou ik zeggen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

maximus79

Citaat van: Dynky op juli 14, 2017, 15:31:19
deze staat al een tijdje te koop, als het niet nieuw hoeft te zijn.
en anders Cinephil ff contacteren?

fwiw; als ze de distributie van een Amerikaans merk als Emotiva gaan doen, zullen ze zeker en vast een mail in het Engels begrijpen...mocht je Frans niet "op to spec" zijn  ;D  of wie weet is Nederlands gewoon ook geen enkel probleem, probeer het gewoon zou ik zeggen ;)

Die te koop staat heb ik al een berichtje gestuurd. Nog geen antwoord. Cinephil heb ik gemaild en hun versturen gratis maar prijzen zijn fors.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

bartmaniac

een potentiele koper hier voor een xmc. enkel en alleen indien alle blauwe verlichting volledig kan gedimd worden  dus niet alleen het display maar eveneens de blauwe cirkels rond alle knoppen.  Te veel blauw naar mij  smaak

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk

TornadoGo

Is dat een vraag?

Edit: De led rondom de knop blijft (gedimd) aan, ook bij volledig dimmen van de andere verlichting.

bartmaniac

jammer dan geen emotiva spullen voor mij

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

clockwork

Je weet niet wat je mist.. ;)

Nee, even serieus. Het is inderdaad vreemd dat de verlichting rond de power knop aan blijft. Ik zet er in de verduisterde ruimte een schermpje voor. De rest van de xmc is volledig donker.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling