Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nahpets

Dat is best ruk. Dat kan, mede afhankelijk van de prijs van die licentie, een behoorlijke belemmering zijn bij weder verkoop van dat apparaat.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Cobraatje

Citaat van: Midcall op december 16, 2014, 22:14:06
Dat is overigens wel een beetje een tegenvaller dat ze de budget LE uitvoering van Dirac bijvoegen. Nu is deze crippled versie volgens mij nog niet echt getest, dus het is nog even de vraag hoeveel er ingeleverd wordt, maar teleurstellend is het toch wel.

Het is de gewone Dirac Live versie maar dan zonder meerdere presets.

Citaat van: Nahpets op december 16, 2014, 23:05:17
Dat is best ruk. Dat kan, mede afhankelijk van de prijs van die licentie, een behoorlijke belemmering zijn bij weder verkoop van dat apparaat.
Full Dirac kost $99,-.

Lonnie Vaughn, Vice-President of Engineering, zegt er het volgende over: But what I have read means that either I'm missing the point to why they want multiple Dirac settings or a number of people are missing the point as to the purpose of Dirac.

This is how I see it. Dirac does a lot of things, namely Phase, Time, Frequency and other things in their FIR algorithms. The purpose is to essentially take the room out of the equation and correct for speaker anomalies, phase and time alignment. Thus the end result is a dialed in system. Once dialed in the system will be correct for movies, music, voice, whatever you want to send through it whether that be stereo or multichannel. When a system is right, its doesn't matter what format you play or how many speakers are playing, its just simply right for any and all applications. Now I can understand the desire to increase/ decrease the bass or treble on the fly depending on the content and thats in there, so you can play to your hearts content. But you don't need or let be more specific and say you don't want to be changing the over all system configs for everything you listen too, that just doesn't make since and is quite frankly a lack of understanding about what is going on. Now Dirac allows users to save multiple FIR filters within their PC software (this is the software you can buy and run on your computer) for on the fly changes because the Dirac software is the tone controls for your PC, but in the application of a HT processor where we have on the fly tone controls, this is just not needed.

I hope this helps to clarify things a bit.

Lonnie 

Voordat ik het vergeet ;D, ik heb net 2 XMC-1's met Dirac besteld.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Midcall

Citaat van: Cobraatje op december 16, 2014, 23:41:30

Nou.... er zit meer verschil in hoor...

Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nahpets

Citaat van: Cobraatje op december 16, 2014, 23:41:30
Full Dirac kost $99,-.

Volgens mij is dat de prijs van de upgrade van de LE naar de volledige versie, en die geldt alleen voor de 1e eigenaar. Als 2e eigenaar moet je een volledig nieuwe versie kopen. Je mag niet de LE (of volledige) versie van de 1e eigenaar overnemen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

rovinggecko

Hoop dat je daar een goede prijs voor hebben want standaard Dirac is 650 euries (en dat was het mij niet waard na testen).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Cobraatje

Dat is een goed punt, aangezien ik de XMC-1 wil testen tegen mijn Marantz AV8801 en nog niet zeker ben welke ik hou.

Ik heb Emotiva een mail gestuurd met de vraag wat de kosten voor een 2e eigenaar zijn bij aanschaf van full Dirac(als ik de manual goed heb gelezen komt de 2e eigenaar alleen voor full Dirac in aanmerking).
Zo gauw ik antwoord heb, meld ik dat hier.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Nooff

Citaat van: rovinggecko op december 17, 2014, 07:01:45
Hoop dat je daar een goede prijs voor hebben want standaard Dirac is 650 euries (en dat was het mij niet waard na testen).
Dat laat de tweedehands waarde dus al flink kelderen. Goed 2000 euro incl dirac, rond de 1000 zonder aangezien je er dan eerst weer 650 euro tegenaan moet smijten.

clockwork

Die niet overdraagbare software is inderdaad, zwak uitgedrukt, een beetje raar.  :o Erg jammer dat ze dat niet van tevoren hebben gemeld.

En dan nog iets: het lijkt erop dat er opnieuw verzendkosten betaald moeten worden voor de microfoonkit (en ook weer BTW/invoerrechten etc??) voor klanten buiten de VS. Dat is ook nooit van tevoren gemeld door Emotiva. :crazy:

Wederom worden Amerikaanse klanten bevoordeeld.

Ik ben dan wel een grote fan van de Emo-producten, maar dit zou echt te gek zijn. Als dit echt zo is dan is dit echt de laatste keer dat ik daar iets gekocht heb. (en dat is hierbij vastgelegd!).  >:(

op FB kun je je stemming toevoegen. In dit geval zou dat zijn: Pissed Off.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

norman

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 11:09:00
Die niet overdraagbare software is inderdaad, zwak uitgedrukt, een beetje raar.  :o Erg jammer dat ze dat niet van tevoren hebben gemeld.

En dan nog iets: het lijkt erop dat er opnieuw verzendkosten betaald moeten worden voor de microfoonkit (en ook weer BTW/invoerrechten etc??) voor klanten buiten de VS. Dat is ook nooit van tevoren gemeld door Emotiva. :crazy:

Ik ben dan wel een grote fan van de Emo-producten, maar dit zou echt te gek zijn. Als dit echt zo is dan is dit echt de laatste keer dat ik daar iets gekocht heb. (en dat is hierbij vastgelegd!).  >:(

Hoe kom je hierbij?
Ze hebben dit soort dingen altijd gratis na gestuurd?
Zo ook met de mic bij de UMC-1 en de nieuwe remote etc.

Kan bijna niet geloven dat ze daar nu geld voor gaan rekenen?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

RogerS

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 11:09:00

De persoon op het Emotiva forum die aangaf dat hij transportkosten bij UPS moest betalen woont op een "remote" Amerikaanse locatie. De vraag is of dit gezien wordt als een Internationale klant..
Moeten wij als internationale klant gaan betalen voor een nalevering dan vind ik dat niet netjes. Dan is de XMC-1 ook mijn laatste Emotiva product.

Voor wat betreft de DIRAC LE software. Een mogelijke "praktische" oplossing zou kunnen zijn om voor de registratie een apart emailadres aan  te maken en dat ook alleen voor de registratie te gebruiken. Bij verkoop van de XMC-1 draag je naast de microfoon en de software key ook het emailadres over.... De nieuwe eigenaar zou dan de DIRAC software op zijn PC kunnen installeren.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

clockwork

Staat In het 'Dirac has shipped' topic. Een Canadees moest $60 betalen voor de verzending.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

RogerS

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 12:58:47
Staat In het 'Dirac has shipped' topic. Een Canadees moest $60 betalen voor de verzending.

Je hebt gelijk.. Nou dat is lekker (not).

Tjonge wat een bedrijf.
Nadat de XMC-1 beschikbaar is zeggen ze eerst dat ze Internationale leveringen alleen doen als ook DIRAC beschikbaar is. Dan gaan ze toch aan internationale klanten de XMC-1 uitleveren zonder microfoon en DIRAC maar "vergeten" ze erbij te vermelden dat voor de nalevering extra moet worden bijbetaald.  >:(  Me not happy.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Xstream

Dat mensen hier nog aan beginnen ... Ben blij dat ik die kopzorgen niet meer heb ;-)
Altijd gezeik met Emotiva ... 
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

RobMeul

Transportkosten en een niet overdraagbare licentie, WTF!!!!

Zo gaan ze dus met vrienden uit de elite club om! Om je dood te schamen.

Hopelijk is het een storm in een glas water.......
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Cobraatje

Ik heb een gedeeltelijk antwoord terug gekregen:
De garantie en Dirac licentie van de 2e XMC-1 is overdraagbaar.

Nogmaals een mail gestuurd met het verzoek ook op de andere vragen antwoord te geven, omdat Europese klanten in praktijk geen gebruik kunnen maken van de no hassle.

De koper voor mijn 2e XMC-1 twijfelt opeens erg en ik heb zeer waarschijnlijk een XMC-1 over :wacko:.
De prijs zal tav de huidige €2.275,- aanschafprijs een welkome verrassing zijn.
PM me voor interesse.

simsalabim

Als ik dit zo lees dan heeft Emo de eu klanten afgeschreven.
Je mag toch hopen dat met hun verzend systeem, een deel van de verzendkosten niet op de Emo rekening van grote dan en lonnie bijgeschreven wordt..

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Begrijp ik nu dat je een antwoord hebt gekregen waaruit op te maken valt dat de derde eigenaar geen Dirac heeft op de XMC 1?? Wat is in godusnaam dan de meerwaarde van dit product??
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

rovinggecko

Citaat van: Cobraatje op december 17, 2014, 16:33:12
Ik heb een gedeeltelijk antwoord terug gekregen:
De garantie en Dirac licentie van de 2e XMC-1 is overdraagbaar.
Eigenlijk is dat dus niet overdraagbaar: het gaat om wie zich er het eerst voor aan meldt.
Dus als je een xmc-1 koopt en Dirac niet gebruikt, dan is het overdraagbaar: want niet gebruikt.

Maar als die persoon vervolgens wel gebruik maakt, en daarna de xmc-1 weer door zet, dan is het weer tijd voor een nieuwe licentie.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Cobraatje

Elke eigenaar van een XMC-1 kan full Dirac via Emotiva aanschaffen, de 2e, 3e etc. eigenaar kan geen Dirac LE meer aanschaffen.

De vragen de ik nog niet beantwoord heb gekregen zijn:

- of voor een 2e of 3e eigenaar ook full Dirac voor $99,-(deze prijs is bevestigt door Emotiva) aan te schaffen is;
- als ik de XMC-1 voor stereo uitprobeer zonder Dirac te gebruiken, ik dan de XMC-1 met licentie en overdracht van garantie zou kunnen verkopen mocht mijn voorkeur naar de Marantz AV8801 uitgaan.

Zelf denk ik doordat de Dirac licentie aan een emailadres en activeringscode is gekoppeld, het zeer eenvoudig is om Dirac over te dragen.
Zoals al eerder aangegeven, maak een apart emailadres aan en bij eventuele verkoop geef je dat emailadres met code door.
Emotiva kan garantie overdracht niet weigeren als de volgende eigenaar geen Dirac neemt, je kan ook zonder Dirac via EQ de boel willen inregelen.

clockwork

Update voor wat betreft de verzendkosten:
Volgens Big Dan (CEO) worden er geen verzendkosten gerekend voor de Dirac Kit. Blijkbaar was er iemand op de sales departement over ijverig of zo.  :)

norman

Citaat van: clockwork op december 18, 2014, 07:01:22
Update voor wat betreft de verzendkosten:
Volgens Big Dan (CEO) worden er geen verzendkosten gerekend voor de Dirac Kit. Blijkbaar was er iemand op de sales departement over ijverig of zo.  :)
Kijk dat dacht ik al....
Bedankt voor de bevestiging [emoji1]

norman

Kan me trouwens zijn reactie wel voorstellen, lijkt net alsof iedereen iets moet hebben om over te zeuren.
Het is een merk fantastische producten leverd voor de prijs en mensen doen heel hard hun best om het onderuit te halen.
Ik ben in ieder geval tevreden met alles wat ik tot nu toe gehad heb.

Anders had ik ook nooit de spullen verkocht en geupgrade.
Kan niet wachten tot DIRAC 😄

gast_001

Ik snap niet waarom Emotiva dingen verstuurd welke niet compleet zijn.
Wacht dan gewoon nog effe met uitleveren.

Vreemde werkwijze.

clockwork

Citaat van: darkraver op december 18, 2014, 08:46:02
Ik snap niet waarom Emotiva dingen verstuurd welke niet compleet zijn.
Wacht dan gewoon nog effe met uitleveren.

Vreemde werkwijze.

Dat komt omat de hele wereld maar bleef roepen om de levering van de XMC terwijl Dirac nog niet klaar was. Klanten kregen de keuze: of nu leveren zonder Dirac of wachten.

Cobraatje

Ik denk ook omdat Emotiva is een klein bedrijf is en in de XMC-1 veel meer geld is gegaan dan Dan Laufman had gewild, dus er moest geld binnenkomen.
Je had de keuze om te wachten, zoals ik gedaan heb.

Citaat van: norman op december 18, 2014, 07:53:58
Kan me trouwens zijn reactie wel voorstellen, lijkt net alsof iedereen iets moet hebben om over te zeuren.
Het is een merk fantastische producten leverd voor de prijs en mensen doen heel hard hun best om het onderuit te halen.
Ik ben in ieder geval tevreden met alles wat ik tot nu toe gehad heb.

Anders had ik ook nooit de spullen verkocht en geupgrade.
Kan niet wachten tot DIRAC 😄

Zelf vind ik Emotiva nog steeds een goede bang for tha buck.
Wordt door de sterke dollar wel minder.

De sh@# die roepen ze erg vaak zelf over hun af, hun marketing is er slecht.

Ik heb gemengde ervaringen met Emotiva(maar dat geldt voor andere hifi bedrijven ook), van zeer positief tot gewoon geen antwoord krijgen
B.v. Mijn XMC-1's zijn op mijn verzoek een dag eerder verzonden, zodat ik ze nu zeer waarschijnlijk tussen kerst en oud en nieuw heb.
Ik krijg op mijn vragen, vaak maar half of geen antwoord en op mijn rekenvoorbeeld(set trims van $20 koste $30 en nu $67) waarom Bongo onfatsoenlijk duur is, krijg ik ook na herinnering helemaal geen reactie van het hoofd van sales. En ja hij werkt wel, want op een andere vraag gaf hij wel antwoord.