Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Spollie

Hmm, dan wordt zo'n XMC-1 toch aardig prijzig :hmmm:

xaryC

Mijn rekening kwam op 1350 voor emotiva (incl verzenden en 25% korting van het upgrade for life programma) en als opleg 420 euro moeten betalen aan UPS :-)

knubbe

Citaat van: clockwork op december 10, 2014, 14:15:19
Aangezien de verzendkosten zijn gestegen en de dollarkoers momenteel wat minder gunstig is, zul je waarschijnlijk iets hoger uitkomen dan 1 op 1.   >:(

Verzendkosten maakt daarvoor niks uit toch? Die zijn toch in USD
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

unknown

Citaat van: clockwork op december 10, 2014, 14:15:19
Aangezien de verzendkosten zijn gestegen en de dollarkoers momenteel wat minder gunstig is, zul je waarschijnlijk iets hoger uitkomen dan 1 op 1.   >:(

In dat geval koop ik daar nooit meer wat! ;)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

clockwork

Citaat van: knubbe op december 10, 2014, 14:29:24
Verzendkosten maakt daarvoor niks uit toch? Die zijn toch in USD

maar uiteindelijk betaal je toch in euro's? Dus twee keer ongunstiger.

Citaat van: unknown op december 10, 2014, 14:30:54
In dat geval koop ik daar nooit meer wat! ;)

Het wordt inderdaad wat minder aantrekkelijk.  :(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

knubbe

Citaat van: clockwork op december 10, 2014, 14:34:21
maar uiteindelijk betaal je toch in euro's? Dus twee keer ongunstiger.

Wel 2x ongunstig inderdaad, maar omdat het in het rekensommetje aan de dollarkant zit heeft het geen invloed op de verhouding. Maar is weinig on topic  :-X
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Cobraatje

De koersen zijn idd erg ongunstig, het is nu kosten aanschaf+verzendkosten= kosten in € thuis+ ca. €30-50.
http://www.invoercalculator.nl/

Bij mijn opsturen van mijn 40% off card heb ik het ontzettende dure Bongo nog even vermeld.

Kreeg ik een flutantwoord terug dat zij hun best deden alle klanten te plezieren maar niet alle klanten tevreden konden stellen.
Hierop terug gereageerd met een voorbeeld dat een setje trims in het verleden mij $31,- kosten en nu $67,-.
Dat ik in het verleden de XMC-1 zonder korting ongeveer voor €2150,- thuis zou hebben en het nu via Bongo €2289,- kost.
Gevraagd waar de klantvriendelijkheid zit als het alleen voor Emotiva een makkelijkere oplossing is.
Wacht nog op antwoord terug ;).

Ik hoop snel op het mailtje dat het mijn beurt op de waiting list is voor de XMC-1 met Dirac.
Zou mooi zijn deze net voor de kerstdagen te ontvangen en tijd te hebben om in mijn set de Marantz AV8801 met de Emotiva XMC-1 te vergelijken.
Dan heb ik leuk wat te doen tijdens die dagen en ben erg benieuwd naar het resultaat.
De verliezer verlaat mijn huis weer ;D.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

RogerS

Ik heb mijn XMC-1 via de "waiting list" besteld. Dan wordt deze via UPS verstuurd en niet Bongo.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Cobraatje

Citaat van: RogerS op december 10, 2014, 16:10:33
Ik heb mijn XMC-1 via de "waiting list" besteld. Dan wordt deze via UPS verstuurd en niet Bongo.

Weet ik, maar wou ook opkomen voor de buitenlandse klanten die niet op de waiting list staan.
Ik ga ook niet via UPS laten versturen, het kan nog voordeliger ;D.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

clockwork

Met Bongo zijn we er niet op vooruit gegaan. Het is dat ik nu redelijk compleet ben qua Emotiva gear, anders zou ik de route van een re-shipped onderzoeken of toch een beroep doen op mijn kennissen in de VS. Maar dat laatste doe ik liever niet.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

clockwork

Firmware 2.0 voor de XMC-1 is beschikbaar. Nodig voor het draaien van Dirac.

:headbanging:

Staaled

Citaat van: gew55 op december 10, 2014, 14:04:06
Klopt inderdaad aardig, prijs in dollar = prijs in Euro  :coffee:

TnX mannen  ^^
Of dat nu geldt is nog maar de vraag gezien een sterkere dollar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nooff

Ik kocht in 2011 een XPA-5 voor omgerekend 685 euro incl. Diezelfde amp kost me nu dik 1100 euro. Voor dat geld koop je tegenwoordig ook een Marantz oid. De prijsstijgingen, duurdere verzending via Bongo en de ongunstige koers maken Emotiva momenteel totaal niet interessant vind ik persoonlijk.

Cobraatje

Vandaag een mailtje ontvangen van Emotiva:

Your XMC-1 with Dirac Live LE is ready.
We are happy to announce that Dirac Live LE ™ is now shipping with the XMC-1! You are receiving this email because you were on our XMC-1 waiting list and wanted to wait for Dirac.

norman

Iemand die al een xmc heeft iets gehoord wanneer de mic etc binnenkomen?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

RogerS

Citaat van: norman op december 16, 2014, 09:45:20
Iemand die al een xmc heeft iets gehoord wanneer de mic etc binnenkomen?
Nee helaas niet [emoji26]
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

clockwork

Nee helaas. Dat gaat niet meer lukken voor de kerst.  :nopompom:

norman

Iemand er al naar geinformeerd?
(hoewel in de mail stond dat je het niet moet doen :))

Kreeg vanochtend een mail dat de XMC-1 nu met DIRAC geleverd wordt.
Dus vroeg me af of bestaande klanten daar nou een beetje voorrang in kregen....

clockwork

Citaat van: norman op december 16, 2014, 10:20:41
Iemand er al naar geinformeerd?
(hoewel in de mail stond dat je het niet moet doen :))

Kreeg vanochtend een mail dat de XMC-1 nu met DIRAC geleverd wordt.
Dus vroeg me af of bestaande klanten daar nou een beetje voorrang in kregen....

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Mede vanwege het verzoek om dat niet te doen.
Ik las op het Emotiva forum dat er wel meer mensen zitten te wachten op het pakketje, die ook al in augustus besteld hadden We moeten dus geduld hebben.  ???

Ik ken inmiddels wel de manual uit mijn hoofd.  ::)

Edit: volgens Lonnie van Emotiva zijn alle microfoons voor het eind van de week verzonden. 

RogerS

Een medewerker van Emotiva plaatste de onderstaande tekst op het Emotiva forum over de nalevering van de microfoons:
CiteerHang in there.

We are sending these things out by the hundreds and the goal we are pushing for is to have all of them out the door before the end of the week.

So if you haven't got yours yet, you will very soon.

Lonnie

Setup:

norman

Citaat van: RogerS op december 16, 2014, 11:37:40
Een medewerker van Emotiva plaatste de onderstaande tekst op het Emotiva forum over de nalevering van de microfoons:

Dat klinkt positief, ben benieuwd!
Misschien dat het ook al wel onderweg is maar dat we geen verzendbericht krijgen.... (fingers crossed)

clockwork

Citaat van: norman op december 16, 2014, 12:20:40
Misschien dat het ook al wel onderweg is maar dat we geen verzendbericht krijgen.... (fingers crossed)

Daar hoopte ik ook stiekem op. Dat is me namelijk wel eens eerder gebeurd.  :xmas:

simsalabim

Citaat van: norman op december 16, 2014, 12:20:40

Positief posten is Lonnie dan ook niet bepaalt vreemd..  :shaun:

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Midcall

Citaat van: Cobraatje op december 15, 2014, 21:27:16
Vandaag een mailtje ontvangen van Emotiva:

Your XMC-1 with Dirac Live LE is ready.
We are happy to announce that Dirac Live LE ™ is now shipping with the XMC-1! You are receiving this email because you were on our XMC-1 waiting list and wanted to wait for Dirac.
Dat is overigens wel een beetje een tegenvaller dat ze de budget LE uitvoering van Dirac bijvoegen. Nu is deze crippled versie volgens mij nog niet echt getest, dus het is nog even de vraag hoeveel er ingeleverd wordt, maar teleurstellend is het toch wel.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

rovinggecko

https://emotiva.com/resources/XMC1_FAQ.pdf

Voor alle details. Vond het ook wel interessant om te lezen dat je bij een tweede hands xmc-1 een nieuwe full dirac for emotiva license moet kopen.
Benieuwd wat die gaan kosten.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer