Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: norman op september 11, 2014, 21:32:07
Hij is nu aangesloten, moet nog even gaan vogelen met het menu zie ik al

Yep. Succes en veel plezier.  :popcorn:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RogerS

Vanavond de email ontvangen dat ik ook de XMC-1 mag bestellen. Uiteraard direct gedaan en betaald.  :pompom:

Een nadeel; "The next batch is expected to be shipping on or before October 15th. Your order would not ship immediately." :crazy:

Nog een nadeel: De disc lade van de OPPO BDP-83 is gisteren vast gelopen. Als ik dat niet gerepareerd krijg dan moet ik ook nog een nieuwe BluRay/SACD speler kopen.  :-X

Nu hopen dat als ik zondag op de IBC2014 naar de Dataset RS20i en de Trinnov Altitude 32 ga kijken geen spijt krijg van mijn aanschaf.  :blink:
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

clockwork

Citaat van: RogerS op september 11, 2014, 23:03:48
Vanavond de email ontvangen dat ik ook de XMC-1 mag bestellen. Uiteraard direct gedaan en betaald.  :pompom:

Een nadeel; "The next batch is expected to be shipping on or before October 15th. Your order would not ship immediately." :crazy:

Nog een nadeel: De disc lade van de OPPO BDP-83 is gisteren vast gelopen. Als ik dat niet gerepareerd krijg dan moet ik ook nog een nieuwe BluRay/SACD speler kopen.  :-X

Nu hopen dat als ik zondag op de IBC2014 naar de Dataset RS20i en de Trinnov Altitude 32 ga kijken geen spijt krijg van mijn aanschaf.  :blink:

Mooi zo! Volgens ik weten ze niet wat ze overkomt daar in Franklin. Zo snel dat die XMC's verkocht worden. Voordeel voor jou: met een beetje geluk wordt hij wel compleet met Dirac geleverd.

Balen van de Oppo. Dat is bij mij ook altijd zo: denk je de boel perfect te hebben, gaat er weer iets kapot.  :crazy:

Weer een voordeel: over een maand weet je niet meer hoe de Trinnov precies klonk.  ;)

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

RogerS

Alvast 5 gebalanceerde interlinks bij StudioGuys besteld (voor mijn sub-woofer gebruik ik al een gebalanceerde kabel).

Type: Mogami - Gold Series microphone cable studio, 1,0m
Neutrik NC3MX-B XLR male <> Neutrik NC3FX-B XLR female, black-chromed plug shell, gold plated connectors. Mogami 2534 NEGLEX Quad High Definition cable, black, balanced
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

norman

Mmm Dirac zou wel makkelijk zijn, geen idee hoe dit in te stellen met al die eq en filter settings
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: norman op september 12, 2014, 23:54:00
Mmm Dirac zou wel makkelijk zijn, geen idee hoe dit in te stellen met al die eq en filter settings

Ik heb hier alleen de afstanden en levels ingemeten in preset 1. Preset 2 gebruik ik voor Reference stereo (niets gecorrigeerd want dat is als het goed is volledig analoog. Ik heb Preset 1 voor de surround ingesteld. De filters heb ik zo gelaten.

En? Hoe klinkt het?

Erwin.VL

Ik heb nu ook de e-mail ontvangen dat de XMC-1 klaar is om besteld te worden. Tegen vrijdag 19 september moet ik laten weten of ik er mee doorga. Ik heb me geloof ik in januari dit jaar opgegeven nadat Dirac als feature werd aangekondigd. Ik gebruik al Dirac op mijn stereo set met Amarra en dat heeft het niveau nog verder opgekrikt.

Maar ondertussen is Atmos een feit, dus zal ik waarschijnlijk een Marantz AV-7702 kiezen om een 7.2.4 layout aan te sturen. Met héél veel Emotiva versterking!

Ik ga eind volgende week toch alvast laten weten dat ik wil wachten tot Dirac effectief op de XMC-1 functioneel is. Keith van Emotiva heeft zopas daarover dit gepost:
http://emotivalounge.proboards.com/post/671751/thread

Het zou dus een kwestie van dagen zijn... We zien wel.

BTW, ik heb de processor upgrade card dus het zou wel een aantrekkelijke optie zijn, al bij al iets goedkoper dan de Marantz. Jammer van Atmos, ik vermoed niet dat 7.2.4 mogelijk is met de XMC-1. Ze werken er naar verluid aan, maar het zal zich wellicht beperken tot 5.2.2? Mijn droom is de RMC-1 uiteindelijk. Het plan was om nu de XMC-1 te nemen voor de homecinema en die dan na de aanschaf van de RMC-1 naar mijn huidige woonkamer te verhuizen. Daar zou ik wel met Atmos 5.2.2 kunnen leven (nu 5.1). En ja, ik heb zelfs 2 upgrade cards...

In mijn woonkamer gebruik ik nu de UMC-1. Die kocht ik enkel voor de upgrade card maar voor de lol had ik die toch aangesloten. Nou, die gaf een veel te goeie sound om terug los te koppelen, dus ik heb direct de oude AVR verkocht, een Yamaha RX-V2700, nochtans geen sloor. Die UMC-1 heeft tot op heden nog geen enkele keer problemen gegeven, ondanks alles wat ik erover las. De mijne is natuurlijk één der laatst geproduceerde.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

clockwork

Lastige keuze.  :huh2:

Ik las op het Emo forum dat je jouw huis nog aan het bouwen bent. Prachtig BTW!  :inlove: Echt helemaal in mijn droomstijl. Wanneer denk je de processor echt nodig te hebben voor je HT? Is helemaal wachten geen optie? Zeker als je UMC het nu goed doet.

Mijn UMC staat hier nu na 4 jaar trouwe dienst in een hoekje. Ook nooit problemen mee gehad behalve met de satelliet decoder.

Ik ben wel benieuwd wat Dirac nog gaat verbeteren aan de sound. Ik zat gisteren '3:10 to Yuma' te kijken en was nu al diep onder de indruk van het geluid. Erg overweldigend.  :ohmy:

Erwin.VL

Ik hoop dat ik met eindejaar Gyproc kan plamuren+schilderen, dus in de weken erna kan ik de apparatuur aansluiten.

Dirac voegde vooral nog meer precisie toe aan mijn stereo sound. Je wordt het natuurlijk allemaal zo snel gewoon. We waren 10 dagen op reis geweest en toen ik na thuiskomst zoals gewoonlijk muziek afspeelde op de set, daagde het me opeens weer hoe fantastisch het wel klinkt... 10 dagen ontwennen was dus voldoende om weer helemaal blij verrast te zijn!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

balboa

Boys with toys ;)  Mooi spul. Ben benieuwd naar wat Dirac in mijn set zou doen. Luister enkel stereo en gebruik dan Spotify. Nu ondersteunen ze Dirac nog niet, wellicht in de toekomst.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

clockwork

Dat is al best snel.  :clapping: succes met de laatste loodjes. Wat is zo zag wordt het prachtig.  :worship:

Denk je overigens echt dat Emotiva nog met een 5.2.2 uitbreiding voor deXMC zal komen? Het track record geeft ze in alle oprechtheid niet het voordeel van de twijfel. De UMC zou ook nog (ooit) een 3D board krijgen. Nooit meer wat wat gehoord. 

Ik verwacht daarom op dat vlak meer van een RMC, hoewel we ook daar niet zoveel over horen. Ik denk dat ik in jouw geval toch voor de Marantz (of Onkyo) zou gaan in afwachting van de RMC.

Jij bent blijkbaar erg enthousiast over Dirac. Je maakt me wel nieuwsgierig!  :pompom:

clockwork

Citaat van: balboa op september 13, 2014, 09:54:25
Boys with toys ;)  Mooi spul. Ben benieuwd naar wat Dirac in mijn set zou doen. Luister enkel stereo en gebruik dan Spotify. Nu ondersteunen ze Dirac nog niet, wellicht in de toekomst.

Daar draait dit hele forum toch om? Horloges, auto's, audio enz enz.

Denk je overigens niet dat je jezelf tekort doet met alleen Spotify? Een 'echte' bron voegt m.i. erg veel toe.

RobMeul

Citaat van: clockwork op september 13, 2014, 10:01:08
Daar draait dit hele forum toch om? Horloges, auto's, audio enz enz.

Denk je overigens niet dat je jezelf tekort doet met alleen Spotify? Een 'echte' bron voegt m.i. erg veel toe.

Deze bedoel je:? http://www.timelessluxwatches.com/brands/seiko-ananta/snr021

En ik ben het er helemaal mee eens dat een 'echte' bron veel toevoegt.
Wat is de kwaliteit van Spotify, max 320kbs voor premium users dus  Tja...... I rest my case!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

balboa

Ik vind Spotify op dit moment voldoende. Gebruiksgemak en manier om snel aan nieuwe muziek te kunnen komen gaat nu boven de wellicht wat mindere kwaliteit. Als ik echt ff wil gaan zitten gebruik ik jriver om m'n in flac geripte cd's te kunnen luisteren ;)

Kortom, ik mis geen bron. Sterker, die heb ik een paar jaar geleden al verkocht.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Erwin.VL

Citaat van: clockwork op september 13, 2014, 09:57:24
Denk je overigens echt dat Emotiva nog met een 5.2.2 uitbreiding voor deXMC zal komen? Het track record geeft ze in alle oprechtheid niet het voordeel van de twijfel. De UMC zou ook nog (ooit) een 3D board krijgen. Nooit meer wat wat gehoord. 

Ik verwacht daarom op dat vlak meer van een RMC, hoewel we ook daar niet zoveel over horen. Ik denk dat ik in jouw geval toch voor de Marantz (of Onkyo) zou gaan in afwachting van de RMC.

Jij bent blijkbaar erg enthousiast over Dirac. Je maakt me wel nieuwsgierig!  :pompom:

Lonnie heeft toch gezegd dat ze Atmos 5.2.2 op de XMC-1 kunnen implementeren... Zelfs wordt bekeken of de uitgangen voor zone 2 kunnen gebruikt worden voor 2 extra Atmos kanalen, maar dat laatste wel onder het grootste voorbehoud. Maar echt rekenen doe ik er niet op. Met 2 kanalen minder dan de Marantz kan ik desgevallend wel een tijdje leven tot de RMC-1 er aan komt. Dus ja, ik twijfel niet dat de RMC-1 er komt. Al is natuurlijk niet zomaar aan te nemen dat die binnen 12 maand na de XMC-1 arriveert, ook al werd dat ooit gezegd door de staf. Het zal dus wel de Marantz worden. De Onkyo is duurder voor evenveel kanalen en mist degelijke DRC: geen Dirac, geen XT32.

Het leuke aan Dirac is ook dat je meerdere filters kan aanmaken en afwisselend gebruiken. Zeker de moeite.

Erwin.VL

Citaat van: balboa op september 13, 2014, 09:54:25

Streamen doe ik tot nu eigenlijk nooit omdat we het in ons huidige huis met een draadloos netwerk moeten doen. Ik wou het interieur niet verpesten met zichtbare kabels. Maar met 4 huisgenoten met 5 Macs en 1 PC is dat niet meer te harden. Dus heb ik vandaag 7 netwerk-kabels geplaatst. Doorheen wanden, via de carport, onder de dakpannen, weer naar binnen via een gaatje in het raam... Een familielid-electricien komt er deze week de stekkertjes op knijpen. Mijn overvolle harde schijf (4TB stereo muziek) kan dan vervangen worden door een dikke NAS, die dan meteen ook andere apparaten kan voorzien van muziek.

clockwork

Dat zou wel een mooie uitbreiding zijn. Atmos wordt toch wel enthousiast ontvangen. Big Dan claimt wel dat de XMC future proof zou zijn. Dan hoort dit er toch wel bij. We gaan het zien.  :colgate:

Je woont wat ver weg, maar je mag wel komen luisteren.

Voor die meerdere filters moet dan wel de upgrade doen a $99 maar dat was ik zelf sowieso van plan.

norman

Bah weer op reis, nog geen tijd gehad goed te luisteren.
Alles lijkt tegen te zitten......
Xmc paste eerst niet in het meubel, toen werkte gereedschap niet. Nieuw gereedschap niet op voorraad.
Dat eindelijk klaar, krijgt me PS3 ineens het YLOD probleen.
Zelfde als boven met het gereedschap om dat te fixen.
Eindelijk alles gefixed gisteravond, moet ik nu op reis haha.
Dus wellicht komend weekend. ....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: norman op september 15, 2014, 10:59:27
Bah weer op reis, nog geen tijd gehad goed te luisteren.
Alles lijkt tegen te zitten......
Xmc paste eerst niet in het meubel, toen werkte gereedschap niet. Nieuw gereedschap niet op voorraad.
Dat eindelijk klaar, krijgt me PS3 ineens het YLOD probleen.
Zelfde als boven met het gereedschap om dat te fixen.
Eindelijk alles gefixed gisteravond, moet ik nu op reis haha.
Dus wellicht komend weekend. ....

Balen Man!  :ohmy:
in elk geval goede reis!

Je weet niet wat je mist.......  :D

clockwork

Inmiddels heb ik de Emotiva XMC-1 Surround processor (www.xmc-1.com  adviesprijs $1.999 in Nederland inclusief alles circa € 2150) een week in huis. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik toch de knoop heb doorgehakt. Voorheen had ik een UMC-1 (staat hier nog steeds en komt binnenkort te koop ;)) voor surround en de XSP-1 stereo pre. Ik was met beiden eigenlijk best tevreden. De stereo pre heb ik 1 ½ jaar geleden aangeschaft als vervanging voor een Bel Canto Pre3 voorversterker en de Emotiva was toen naar mijn mening al een stap beter. Ik was dus bang dat ik in stereo er op achteruit zou gaan als ik die zou vervangen door een surround processor.

Ik zal hier waarschijnlijk niet veel toevoegen aan wat er al op de Amerikaanse fora geschreven is, maar aangezien dit waarschijnlijk een van de eerste exemplaren in Europa is voel ik me toch geroepen om mijn ervaringen te posten:

De XMC is opgebouwd zoals we van Emotiva gewend zijn. De kast is stevig, maar geen 'Rolls Royce' gevoel zoals bij sommige andere (veel duurdere) merken. De nieuwe Gen2 look is in mijn ogen wel mooier dan de eerste generatie modellen. De knoppen zijn zwart in plaats van zilverkleurig en de trim is nu ook standaard zwart. De AB is groot en zwaar uitgevoerd en helaas niet verlicht. Ook deze is mooier dan de vorige generatie omdat hij in mat zwart in uitgevoerd. De knoppen zijn voor mij niet heel logisch geplaatst maar ik maak gebruik van een Harmony 1100 dus wat mij betreft geen probleem.  De codes zijn nog niet bekend bij Logitech maar de instellingen voor de UMC-1 werken ook.

Er zit een OLED display op maar dat is nogal simpel uitgevoerd. Heel veel informatie over input/uitput (formaat) maar niet flexibel in wat er getoond wordt. Wat mij betreft is dit een van de weinige) minpuntjes. Erg druk qua layout maar gelukkig wel volledig dimbaar. Als je dimt, blijft alleen de power button blauw verlicht, maar minder fel dan bijvoorbeeld bij de Emotiva eindversterkers. Aan de achterkant heel veel in- en outputs.  Ik kan me niet voorstellen dat je hier wat tekort komt. Er zit een netwerk aansluiting op maar streaming direct vanaf je NAS is niet mogelijk. Video kan alleen via HDMI (8 keer 1.4b in en 2 maal uit). De connectoren zijn ook verbeterd ten opzichte van de eerste generatie modellen.

Het instellen gaat redelijk eenvoudig. Voor mijn gevoel 'omgekeerd' ten opzichte van andere modellen. Je kiest een ingang, wijst die toe aan een knop op de voorzijde en bepaalt welk audio formaat en bij hoort, welke speaker preset  (2 keuzes: bijvoorbeeld stereo en surround) en welke EQ keuze (2 filters plus Dirac) . Vanzelfsprekend worden alle audio formaten ondersteund behalve Atmos. Dat is op zich wel jammer. Wellicht dat dit in een later update nog toegevoegd gaat worden in een of andere vorm. Video is alleen pass through maar wel 3D en 4K ultra capable (dat schijnt ten minste zo te zijn).

Verder stel je de speakers in: formaat/pass over/ afstand en level. En klaar ben je.

Ik heb de XMC met XLR's (Cardas Quadlink voor stereo en Eichmann Express 6 voor de overige 5 kanalen) aangesloten op de twee XPA-1 gebalanceerde eindversterkers en een ongebalanceerde XPA-5.

Hoe klinkt het:
In een woord geweldig. Zoals ik al zei was ik bang dat ik er in stereo op achteruit zou gaan. Dat is dus niet zo. Ik denk zelfs dat de XMC in 'Reference Stereo mode' zelfs nog iets beter is dan de XSP. Er zat weliswaar twee dagen tussen de verkoop van mijn XSP en de levering van de XMC, maar ik vind de XMC luchtiger en losser dan de XSP. Ook net wat meer detail. Het uitsterven van de instrumenten is wat mij betreft weer wat beter.

In surround maak je met de XMC een grote stap ten opzichte van de UMC. Meer detail, betere scheiding en vooral helderder. Meer 3D-geluid en zeker meer punch. Het beeld lijkt ook net wat scherper, hoewel mijn JVC HD350 met 1700 uur echt toe is aan een nieuwe lamp. Dus dat kan ik momenteel wat minder goed beoordelen.

Als het goed is zal DIRAC (software en meet microfoon) deze maand nageleverd worden. Ik ben erg benieuwd wat dit nog gaat toevoegen. Er schijnen nog wat issues te zijn met de triggers maar bij mij werkt alles naar behoren.

Pro:    (bijna) Alles erop en aan
   Geweldige geluidskwaliteit
   Relatief scherp geprijsd
   Dirac
Con:   (nog) Geen directe streaming via netwerk mogelijk
   Druk display
   Geen Atmos

Ik hoor het wel als iemand nog vragen heeft.

Xstream

Hoe is de HDMI handshaking (en met welke apparaten)? Op de UMC is dat A) tergend traag en B) ook lang niet altijd goed. Zo krijg ik geen beeld als ik eerst een apparaat aanzet en dan pas de UMC. Doe ik 't andersom, dan gaat 't wel goed.

Ik heb met de UMC vaak problemen als ik van audio wissel. Dus van muziek (stereo) > film (DTS) op m'n htpc bijv gaat nogal eens mis (geen geluid). Ook met 1 film, en daarna een andere met een ander audio type (codec). Dan moet ik m'n htpc opnieuw opstarten en dan werkt 't wel. Behoorlijk irritant.

Hoe ervaar je dat nu? Stabiel, snel en probleemloos?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Ik heb er nu een Sony BD speler en een Dune via HDMI op aangesloten. Handshake met de Sony is direct en met de Dune (die volgens kenners niet helemaal het protocol hanteert) duurt het een seconde of 3. Dus absoluut geen klagen wat dat betreft.  :colgate:

Xstream

Kortom,  nog niet geweldig. 3 seconden is gewoon echt lang. Leren ze t dan nooit? En als de Dune dat probleem heeft dan heeft men htpc,  upc box (en mogelijk andere devices) t ook.

Toch maar even verder kijken dan.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Citaat van: Xstream op september 18, 2014, 11:55:33
Kortom,  nog niet geweldig. 3 seconden is gewoon echt lang. Leren ze t dan nooit? En als de Dune dat probleem heeft dan heeft men htpc,  upc box (en mogelijk andere devices) t ook.

Toch maar even verder kijken dan.

Dat is in de praktijk echt geen probleem hoor. Ik merk er ten minste niets. Ik zal vanavond als ik eraan toekom nog wel even de tijd opnemen.
ik zou de XMC zeker niet van je lijstje schrappen vanwege deze handshake-tijd.

Xstream

Citaat van: clockwork op september 18, 2014, 12:04:02
Dat is in de praktijk echt geen probleem hoor. Ik merk er ten minste niets. Ik zal vanavond als ik eraan toekom nog wel even de tijd opnemen.
ik zou de XMC zeker niet van je lijstje schrappen vanwege deze handshake-tijd.
Op de UMC duurt 't ook een seconde of 2/3. Nou, dat is (vandaag de dag) toch echt onacceptabel. Zelfs de low-end receivers doen dat al beter. Als dat echt nog zo is, voor mij alle reden om 'm te schrappen. Naast dat 't algehele vertrouwen in Emotiva momenteel toch al niet zo hoog is.

Als ik een film aanzet in xbmc dan gaat die van codec (& beeld type) A van 't menu naar B, de film, en dan zit ik weer een paar seconde naar een zwart beeld te kijken of de eerste paar seconden zonder geluid. Als ik dan weer terug switch naar 't menu en vice versa, elke keer die paar seconden. Dat is gewoon heel irritant. Een maat van me heeft een instap Marantz en die heeft dit probleem niet.

En dan is de XBMC nog 't apparaat wat eigenlijk nog 't beste werkt. De UPC box is een nog veel groter drama. Krijg ik regelmatig helemaal geen beeld/geluid op, wat ik ook doe. En dan soms ineens weer wel.