Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

unknown

Ik kan me herinneren dat Emotiva een tijdje terug een 'buizenmerk' heeft overgenomen. Iemand die daar ooit nog wat meer over gehoord heeft?

Een buizen stereovoorversterker zou echt geniaal zijn  :smile:
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

Erwin.VL

http://www.cattylink.com/sc6ls.html

Kopen maar. Ik heb daar eens een Jungson Duro classe A amp gekocht voor een appel en een ei.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

RobMeul

Over 4 weken komt de XMC-1  :yawnee:

of?! :withstupid:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

yorkie13

Geloof je het zelf  :D

RogerS

Tja ik heb ook zo mijn twijfels.. Maar wat is het alternatief. Een Theta Digital casablanca kost zo'n 25000 euro met de Dirac module. En dat wil er niet aan uitgeven.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Midcall

Citaat van: RogerS op januari 16, 2014, 12:09:30
Tja ik heb ook zo mijn twijfels.. Maar wat is het alternatief. Een Theta Digital casablanca kost zo'n 25000 euro met de Dirac module. En dat wil er niet aan uitgeven.
Als je dat als alternatief beschouwd....

Ik zat meer te denken aan de Onkyo Pre/Pro's of de Outlaws of Anthems van deze wereld.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

moviemaster

Ik heb ook best veel van Emotiva ,maar wat betreft aansturing hou ik het maar bij de Onkyo.
Ieder keer weer uitgesteld worden, tja dan moet je wel een die hard fan zijn om daar iedere keer begrip voor op te brengen.

Maar ja dat is mijn persoonlijke mening
LG60PK950 - Onkyo PR-SC5508 - 2x Emotiva XPR-1  - Emotiva XPA-5 - Emotiva XPA-2 - Mackie S525 front - Kef Q5 HighFront - Kef Q9C center - Kef Q7 Surround - Kef Q2ds SB - Kef PSW 4000 - Kef PSW 3000

Dennis75

Ik las op het Emotiva forum dat de XMC-1 14 februari uit zou komen. Is dat weer uitgesteld?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

RobMeul

Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

Nahpets

En een XPA-1L. Klasse A tot 30 Watt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobMeul

clockwork

Oef, maar wel erg verleidelijk qua specs.  :inlove:

Je moet het ze nageven: ze kunnen het slechte nieuws (het uitstel) wel goed verpakken..... :tounge:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MegaJ

Specs zijn wel om te kwijlen. Lijkt me een mooi ding, ben benieuwd wat de eerste reviews zullen zeggen!
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

RobMeul

Ik kijk uit naar de mail morgen, ga hem wel bestellen voor 1200 dollars, spannend!

simsalabim

wat heeft dat lang geduurd zeg..... en dan is het er NOG niet, maar goed het lijkt er wel op dat het een zeer interessant apparaat gaat worden.
Hopelijk zijn alle leds en kermisverlichting dimbaar en wie weet...
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

FeaR1986

Citaat van: MegaJ op januari 30, 2014, 19:40:07
Specs zijn wel om te kwijlen. Lijkt me een mooi ding, ben benieuwd wat de eerste reviews zullen zeggen!

Ah, zo te horen kan ik de jouwe wel even lenen en testen ergens deze zomer  :P
Specs zien er zeer goed uit, zeker de Room EQ maar eerst eens zien hoe het in de praktijk uitpakt. Ik "mis" wel de HDMI Out op Zone 3/4 wat de hogere modellen van Marantz, Denon en Onkyo hebben. Vraag is natuurlijk wel hoe erg je dat gaat gebruiken en of het niet meer een gimmick is...
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

rasman

Citaat van: clockwork op januari 30, 2014, 19:32:53
Oef, maar wel erg verleidelijk qua specs.  :inlove:

Je moet het ze nageven: ze kunnen het slechte nieuws (het uitstel) wel goed verpakken..... :tounge:

Vooral 2xhdmi out (yes!) en 4k ondersteuning. Indien gelijk al bugfree, zou je er voorlopig mee vooruit kunnen. Nu maar kijken of ze de verwachting waar kunnen maken, ook qua releasedatum en levering.. ;)
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

Witalik

Zo dat klinkt inderdaad wel gelijk een beetje future proof! Als ze nu eens de bestaande Room correction een update geven zou helemaal mooi zijn haha.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

simsalabim

de verwachting hebben ze al lang niet waar kunnen maken daar het apparaat inmiddels 2 jaar steeds maar weer 'vooruitgeschoven' werd.
De verwachting was, zoals initieel beloofd door Emo, dat de 'upgrade certificates', (toch ook een beetje een lok aas om maar de umc-1 te kunnen blijven verkopen) allang hadden kunnen (moeten) worden verzilverd.

Als Emo de keus had gegeven na 2 jaar uitstel om de upgrade certificaten voor een redelijk bedrag terug te kopen was dat fairer geweest, zeker na al de niet nagekomen beloftes van release dates.
Beloof dan gewoon niets en kom ook niet met upgrade certificaten en release dat ding gewoon wanneer die klaar is.

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

knubbe

In het mailtje staat ook niks meer dan in dat bericht van gisteren ;(
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clockwork

Citaat van: knubbe op januari 31, 2014, 06:28:14
In het mailtje staat ook niks meer dan in dat bericht van gisteren ;(

Nope, behalve dan de bevestiging dat je inderdaad op de pre order list staat.  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MegaJ

Citaat van: FeaR1986 op januari 30, 2014, 20:57:32
Ah, zo te horen kan ik de jouwe wel even lenen en testen ergens deze zomer  :P
Specs zien er zeer goed uit, zeker de Room EQ maar eerst eens zien hoe het in de praktijk uitpakt. Ik "mis" wel de HDMI Out op Zone 3/4 wat de hogere modellen van Marantz, Denon en Onkyo hebben. Vraag is natuurlijk wel hoe erg je dat gaat gebruiken en of het niet meer een gimmick is...

Haha dan zal ik eerst aardig wat moeten masseren bij de vriendin, PS4 is er namelijk al doorgekomen. Die ligt al sinds vorig weekend te wachten op mijn verjaardag a.s. weekend  :pompom: Heb um via amazon.co.uk kunnen bestellen twee weken geleden en toen ik terug kwam van wintersport lag ie al bij de buurman  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Midcall

Citaat van: simsatit op januari 30, 2014, 20:11:12
wat heeft dat lang geduurd zeg..... en dan is het er NOG niet, maar goed het lijkt er wel op dat het een zeer interessant apparaat gaat worden.
Hopelijk zijn alle leds en kermisverlichting dimbaar en wie weet...
Het is uitstel tot maart, begin of eind maart staat niet vermeld, laten we maar uitgaan van eind maart. Daarbij staat dat ze vanaf dan nog 8 weken nodig hebben om de pre-orders uit te leveren, er staat dus eigenlijk dat ze pas in mei gaan leveren. Ik ben blij dat dat ik nimmer op de pre-order lijst heb ingeschreven, zou gek worden van al dat idiote uitstel gedrag. En snap aan de ene kant ook de euforie over de last minute implemantaties niet. Je kan in ieder geval al concluderen dat al die nieuwigheden NIET grondig zijn getest, dat wordt weer een jaar lang zuchtend wachten op firmware updates voor bug fixes etc. Ik zit niet te wachten op de nieuwste technologie waar je pas wat aan zal hebben als ik 2 pre/pro's verder ben voor het een beetje mainstream is geworden en waarbij in al die jaren de benodigde specs waarschijnlijk alweer 3 keer zijn veranderd. Future proof in HT wereld is een illusie, dat moeten we in al die jaren onderhand toch wel hebben geleerd?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Xstream

Citaat van: Midcall op januari 31, 2014, 11:23:21
Het is uitstel tot maart, begin of eind maart staat niet vermeld, laten we maar uitgaan van eind maart. Daarbij staat dat ze vanaf dan nog 8 weken nodig hebben om de pre-orders uit te leveren, er staat dus eigenlijk dat ze pas in mei gaan leveren. Ik ben blij dat dat ik nimmer op de pre-order lijst heb ingeschreven, zou gek worden van al dat idiote uitstel gedrag. En snap aan de ene kant ook de euforie over de last minute implemantaties niet. Je kan in ieder geval al concluderen dat al die nieuwigheden NIET grondig zijn getest, dat wordt weer een jaar lang zuchtend wachten op firmware updates voor bug fixes etc. Ik zit niet te wachten op de nieuwste technologie waar je pas wat aan zal hebben als ik 2 pre/pro's verder ben voor het een beetje mainstream is geworden en waarbij in al die jaren de benodigde specs waarschijnlijk alweer 3 keer zijn veranderd. Future proof in HT wereld is een illusie, dat moeten we in al die jaren onderhand toch wel hebben geleerd?
+1 ... kan 't niet beter verwoorden.
4K etc interesseert me geen f*ck. Weer allemaal nieuwe meuk waardoor 't nooit afgerond wordt. Als 't ze dit jaar nog lukt kun je dat gerust een klein wonder noemen.
Ik wordt per week sjagerijniger van Emotiva.

Ik wil nu wel een keer een fatsoenlijke upgrade die me beloofd is ipv 't niet echt naar behoren functionerende UMC.
Zit je dan met je enorme discount als je die UMC koopt. Inmiddels is de XMC al 2x zo duur, zal me niet verbazen als dat alsnog 3x wordt gezien de nieuwe features die ze er aan blijven toevoegen, om er vervolgens 0 voordeel meer uit te halen. En dan waarschijnlijk inderdaad met wederom een enorm buggy ding. Leuk die specs, maar laat 't allemaal maar 's werken. Dat lukte ze bij de UMC ook al niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

treky22

Zelfs ik kreeg een mail dat ik op de pre orderlijst sta  ;D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB