Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Midcall

Citaat van: MegaJ op november  8, 2013, 08:54:02
Is het nou al zo dat als je iets bij Emotiva bestelt dat het uit Rotterdam geleverd wordt? Ik wil eigenlijk wel van de black trims hebben voor mijn XPA-5 en UMC-200, maar heb niet zo'n zin om die speciaal uit de VS te laten komen met extra verzendkosten...
Die verzendkosten zitten toch ook gewoon verwerkt in de prijs alhier?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

MegaJ

Citaat van: Midcall op november  8, 2013, 10:12:47
Die verzendkosten zitten toch ook gewoon verwerkt in de prijs alhier?

Er staat op de website alleen vermeldt dat er free delivery is in de USA, je kan ook alleen USA kiezen bij country als je wat wilt bestellen.

Denk dat ik maar even een e-mailtje ga sturen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

moviemaster

Ik heb reeds contact gehad met degene op MP.
Heb de vraag gesteld hoe oud hij is en of het een Gen 2 is.
Nog geen antwoord gehad.

Manta heeft er ook 1 te koop op dit forum ,maar weet niet welke gen. die is.
Gezien hij niet de eerste eigenaar is denk ik 1ste gen.

Er staat op MP ook een Rotel 1575 D klasse die levert 5x250W/8Ohm en 5x500W/4Ohm is op zich ook wel een kandidaat,echter de reviews op internet geven aan dat deze nogal een klinisch geluid zou geven.
Zijn echter ook reviews die hem de hemel inprijzen.
Evt een RB 1572 erbij en dan heb je dus 7 kanaals Rotel.

Of toch gewoon Emotiva XPA-5 en XPA-2 Gen 2 bestellen in USA ;)
LG60PK950 - Onkyo PR-SC5508 - 2x Emotiva XPR-1  - Emotiva XPA-5 - Emotiva XPA-2 - Mackie S525 front - Kef Q5 HighFront - Kef Q9C center - Kef Q7 Surround - Kef Q2ds SB - Kef PSW 4000 - Kef PSW 3000

knubbe

Zijn allebei Gen1 naar mijn weten.
Gen2 zijn er nog niet veel in NL denk ik, die zul je toch echt nieuw moeten bestellen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clockwork

Citaat van: knubbe op november  8, 2013, 13:42:06
Zijn allebei Gen1 naar mijn weten.
Gen2 zijn er nog niet veel in NL denk ik, die zul je toch echt nieuw moeten bestellen :)

Denk ik ook. En als je wilt bestellen zou ik dat nu wel in deze sale periode doen (waarschijnlijk de laatste sale periode).

En voor wat betreft de trims: ik heb in het verleden wel eens geinformeerd wat dat zou kosten. Maar de verzendkosten waren dermate hoog (volgens mij even hoog als de verkoopprijs voor de trims) dat het verstandiger was om een keer met iemand anders mee te bestellen. Dus wellicht kun je een deal sluiten met moviemaster.  ;) 

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FeaR1986

Citaat van: clockwork op november  8, 2013, 13:52:59
En voor wat betreft de trims: ik heb in het verleden wel eens geïnformeerd wat dat zou kosten. Maar de verzendkosten waren dermate hoog (volgens mij even hoog als de verkoopprijs voor de trims) dat het verstandiger was om een keer met iemand anders mee te bestellen. Dus wellicht kun je een deal sluiten met moviemaster.  ;)

Mijn trims heb ik ook met iemand zijn XPA-5 mee laten komen. Moet zeggen dat ik de zwarte trims wel een mooie toevoeging vind ten opzichte van de grijze. Alleen de meegeleverde zwarte schroefjes zijn na twee keer wisselen wel standaard grijs  :dry:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

vitesse

Citaat van: clockwork op november  8, 2013, 13:52:59
Denk ik ook. En als je wilt bestellen zou ik dat nu wel in deze sale periode doen (waarschijnlijk de laatste sale periode).

En voor wat betreft de trims: ik heb in het verleden wel eens geinformeerd wat dat zou kosten. Maar de verzendkosten waren dermate hoog (volgens mij even hoog als de verkoopprijs voor de trims) dat het verstandiger was om een keer met iemand anders mee te bestellen. Dus wellicht kun je een deal sluiten met moviemaster.  ;)

Hey

Dat is wel heel spijtig.
Heb de afgelopen 3weken 2 maal bij emotiva besteld.
Waarvan begin deze week de umc-200 en die zou dinsdag geleverd worden
Waarschijnlijk bestel ik begin december nog wel iets bij emotiva.
Zou nog een xpa-100 bij willen hebben.

Grt
Peter
2 emotiva xpa-100  / emotiva UPA-500/ emotiva upa-2 / Klipsch RP8000F / 2 x Klipsch R-110SW / heco inw-602(surround) / Marantz NA 8005 / Marantz UD 7007 / Marantz AV 7005(cinemike) /

moviemaster

Ik ga binnenkort bestellen, dus als iemand wat moet hebben laat maar wat weten.
Heb al contact gelegd met Sales

Hello Carlo,

Thank you for your interest in Emotiva. The XPA-2 is currently on sale for $799 and the XPA-5 is currently on sale for $899. We strive to give our customers the same opportunity to buy our gear at the same price. With the exception of our sales and promotions we cannot offer any further discounts on our products. If you would like to receive a shipping quote to your location, please provide me with your complete shipping address (including the postal code) and I will be happy to assist you. If you have any further questions please let us know. Thank you for your consideration.
Nick Kaumeyer
Sales Representative
Emotiva Audio Corporation

Heb de laatste week veel gekeken naar geschikte eindversterkers,maar kwam toch iedere keer weer uit bij Emotiva.
Wil deze dus gaan gebruiken i.c.m. de Pre 5508 Onkyo die ik heb gekocht.
Zat ook te denken aan de bijpassende eindbak 5501 van Onkyo,maar die heeft maar 220W bij 1 channel driven,dus die zal wel flink in elkaar storten als er gas gegeven moet gaan worden.
Ook stil gestaan bij de Rotel MRB 1575/RB1572 die geeft 250W/8Ohm.

Zit eens te denken ,mijn Kef Q7 is 175W/8Ohm max. kef Q5 125W/8 Ohm en de Surround back is 100W/ 8Ohm.

Denk dat een XPA-5 en XPA-200 wel voldoende zal zijn om mijn systeem aan te sturen.

Er is zoveel keuze in versterkers, kijk optisch is de bijpassende eindversterker PMA-5501 natuurlijk gelikt,maar specs geeft ie maar bij 1 channel given 220W,maar is wel 9 kanaals.

Wat kan ik het beste doen?
LG60PK950 - Onkyo PR-SC5508 - 2x Emotiva XPR-1  - Emotiva XPA-5 - Emotiva XPA-2 - Mackie S525 front - Kef Q5 HighFront - Kef Q9C center - Kef Q7 Surround - Kef Q2ds SB - Kef PSW 4000 - Kef PSW 3000

yorkie13

ik heb zelf een tijd met een Onkyo pr3308 Pre/pro en Emotiva gedraaid.
gewoon een mooie en goede combinatie.

Emotiva biedt gewoon veel waar voor de $$$$, en ruim voldoende power.

rovinggecko

Was zeer content met mijn xpa-5. Je moet flink investeren om een stap beter te maken... Power en rust. En ziet er (imho) strak uit, zeker de nieuwe rev2.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Citaat van: moviemaster op november 10, 2013, 00:36:49

Hello Carlo,

Thank you for your interest in Emotiva. The XPA-2 is currently on sale for $799 and the XPA-5 is currently on sale for $899. We strive to give our customers the same opportunity to buy our gear at the same price. With the exception of our sales and promotions we cannot offer any further discounts on our products. If you would like to receive a shipping quote to your location, please provide me with your complete shipping address (including the postal code) and I will be happy to assist you. If you have any further questions please let us know. Thank you for your consideration.
Nick Kaumeyer
Sales Representative
Emotiva Audio Corporation

Heb de laatste week veel gekeken naar geschikte eindversterkers,maar kwam toch iedere keer weer uit bij Emotiva.
Wil deze dus gaan gebruiken i.c.m. de Pre 5508 Onkyo die ik heb gekocht.
Zat ook te denken aan de bijpassende eindbak 5501 van Onkyo,maar die heeft maar 220W bij 1 channel driven,dus die zal wel flink in elkaar storten als er gas gegeven moet gaan worden.

Zit eens te denken ,mijn Kef Q7 is 175W/8Ohm max. kef Q5 125W/8 Ohm en de Surround back is 100W/ 8Ohm.

Denk dat een XPA-5 en XPA-200 wel voldoende zal zijn om mijn systeem aan te sturen.

Er is zoveel keuze in versterkers, kijk optisch is de bijpassende eindversterker PMA-5501 natuurlijk gelikt,maar specs geeft ie maar bij 1 channel given 220W,maar is wel 9 kanaals.

Ik heb de Integra 70.1 (= PMA-5501) en die kan mijn gehele Usher set met gemak aansturen. Totale controle en ik draai geregeld echt hard. Als ik naar jouw Kef speakers kijk met een gevoeligheid van 91dB dan zijn die een eitje voor de Onkyo. Ik zou mooi voor de combi van Onkyo kiezen. De Emotiva's zijn behoorlijke overkill in jouw situatie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Met Maro eens. Zou me zeer verbazen als de  PA-MC5501 eea niet aanstuurt. De specs zijn op 6 Ohm overigens, dus waarschijnlijk iets van 250W op 8 Ohm.
Visueel is ook belangrijk en daarnaast zou ik verwachten dat de match bij de Onkyo in ieder geval tussen pre en amp goed is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Roving Gecko's Woonkamer

FeaR1986

...kijk optisch is de bijpassende eindversterker PMA-5501 natuurlijk gelikt...

Op een Emotiva kan je de LEDjes uitzetten zodat je alleen nog het Emotiva logo op de on/off brandt en als je de trim er af haalt dan houdt je ook een redelijk strakke zwarte bak over. Qua looks zit je er dan niet zo ver meer af. Vermogen hoeft het probleem echt niet te zijn: ik heb hier mijn gehele set aangesloten op een XPA-2 en XPA-5 (XPA-5 dus niet eens vol benut) en ik hoor geen verschil tussen mijn speakers op de Emotiva's of rechtstreeks op mijn Denon receiver.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

rovinggecko

Eh, waarom heb je de Emotiva's er dan tussen?
Roving Gecko's Woonkamer

MegaJ

Hmmm was een mooie kans geweest voor mij om trims te bestellen, maar bij de 4RU (die voor de XPA-5) staat nu sold out  :unhappy:  :mad:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

FeaR1986

Citaat van: rovinggecko op november 10, 2013, 12:33:20
Eh, waarom heb je de Emotiva's er dan tussen?

Dat vraag ik me zelf ook nog steeds af. Het idee was om een leuke pre/pro te kopen zodat de voor- en eindversterking gescheiden is. Iets van een AV8801 van Marantz. Maar ergens heb ik ook nog steeds het idee van de XPA's verkopen en een AVR-4520 nemen om in één keer klaar te zijn. Laatste is nog goedkoper ook. Maar ik kan niet ontkennen dat ik twee van die bakbeesten wel erg tof vind staan en het hele idee van losse componenten erg tof vind. Voor nu is het dus nog even "omdat het kan", en zodra ik een pre/pro ga halen is het "omdat het moet" :P . Al kan je in het laatste geval dan weer discussieren of het per se een XPA-2 en XPA-5 moet zijn en niet alleen een XPA-5.

Ik had over bovenstaande al eens een topic gewijd en daar kwam ook uit van rustig afwachten tot ik budget heb voor een pre/pro. Emotiva's zijn gewoon leuke bakken en ze worden niet extreem warm of verbruiken veel stroom. Althans, op normaal volume, vol trekken ze 3,3 kW geloof ik.

Dennis75

Bovenstaande is heel herkenbaar. Ik heb zelf ook de XPA-5 en de UMC-1 gehad. En het ziet er gewoon tof uit om gescheiden componenten te hebben.

Echter Denon en Emotiva hebben beide een geheel andere sound. Emotiva is echt "geweld" wat je in huis haalt. Grote klappen en heel direct.

De 4520 welke ik nu heb is iets meer laid back, meer souplesse bedoel ik daarmee. Dat komt waarschijnlijk ook door XT32.

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

RobMeul

Nieuwe ERC-3 CD speller beschikbaar!
Iemand interesse in een ERC-1 of 2?

http://shop.emotiva.com/collections/sources/products/erc-3
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

magicbas

Wat is dat, een CD speler?  :P
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Midcall

Citaat van: RobMeul op november 12, 2013, 10:48:41
Nieuwe ERC-3 CD speller beschikbaar!
Iemand interesse in een ERC-1 of 2?

http://shop.emotiva.com/collections/sources/products/erc-3
Een AD1955... bah... zou hem lekker laten voor wat hij is, niets bijzonders met deze dac.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

RobMeul

Citaat van: Midcall op november 13, 2013, 01:33:27
Een AD1955... bah... zou hem lekker laten voor wat hij is, niets bijzonders met deze dac.

En wat is de reden hiervoor?
Ervaring? Kennis? Reviews?
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Midcall

Citaat van: RobMeul op november 13, 2013, 06:48:48
En wat is de reden hiervoor?
Ervaring? Kennis? Reviews?
Yep.

Een AD1955 is in niets bijzonder, een uiterst middelmatige dac. Maar goed, ik heb deze speler niet gehoord, wellicht dat ie toch nog geweldig klinkt.

gew55

Ik draai hier met een UMC-1 gecombineerd met een Rotel RMB-1565 en een RB-1510 (niet meer leverbaar) voor surround. Ik moet zeggen dat deze combinatie goed werkt, ik ben erg verzot op de Rotel als eindbak = really straightforward  :satisfied: Ik gebruik de 1565 als bi-amp op mijn Audiolab Axis  :headbanging: nog één kanaal over voor eventuele center, maar die mis ik nog steeds niet dus nog niet aangeschaft !?

Misschien ook een goed idéé  :coffee:

moviemaster

Zo ik heb vandaag de Emotiva XPA-5 gehaald van een mede forumlid en ben er blij mee.
Nu wil ik dus nog de XPA-2 hebben,dus als iemand er een te koop weet hou ik me gaarne aanbevolen.
Er zijn ook wel mensen die weer terug willen naar een receiver dus wie weet.

Pm me maar als je er eentje weet staan.

Dennis75

http://shop.emotiva.com/

Aardige kortingen bij onze vrienden uit de USA.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302