Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Flavio

De vijfde HDMI input is de HDMI output die met ARC ook als input wordt gebruikt.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

magicbas

Hmm, ja dat klinkt op zich wel logisch. Heb ik alleen niks aan, want mijn Humax PVR decodeerd het kabel signaal...:P

Edit: Aan de andere kant, mocht ik het Smart TV hub van mijn samsung gaan gebruiken, dan kan ik het audiosignaal natuurlijk wel terugsturen!  :clapping:
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Dennis75

Gefeliciteerd!

Vooral het wisselen tussen de hdmi inputs gaat dus zonder "problemen". Dat is bij de UMC-1 wel anders, althans bij mij.

Bij de XMC-1 zou dat dan ook goed moeten gaan.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

magicbas

Les net op het Emotiva forum het volgende aangaande de listening modes:
Yes and no, you "can" save your selected presets for each mode, but for right now, it's broken and will be fixed in the first firmware update due out shortly.

:nopompom:

Wachten op de eerste firmware update dus...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

magicbas

En aangaande de LPCM mode: with regards to Multi-Ch PCM source, the ALL STEREO mode will play discrete channel to each speakers from 5.1/7.1 source (different from 2CH source).

:pompom:

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Dank je! die had ik even gemist. Direct maar een quote gevraagd voor een XSP-1.  ;D

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dennis75

Citaat van: clockwork op februari 13, 2013, 09:09:07
Dank je! die had ik even gemist. Direct maar een quote gevraagd voor een XSP-1.  ;D

Ja, had ik gisteravond ook gedaan.

XSP-1 750 dollar
Freight 129.75 dollar

Best een aardige korting voor een factory renewed unit.

Ik wacht toch maar op de XMC-1 of misschien ga ik wel voor de AV8801 van Marantz want daar lees ik goede verhalen over op het AVS forum.

clockwork

Citaat van: Dennis75 op februari 13, 2013, 09:33:42
Ja, had ik gisteravond ook gedaan.

XSP-1 750 dollar
Freight 129.75 dollar

Best een aardige korting voor een factory renewed unit.

Ik wacht toch maar op de XMC-1 of misschien ga ik wel voor de AV8801 van Marantz want daar lees ik goede verhalen over op het AVS forum.

Dan was je me voor. Stond er nog bij in wat voor staat de amp was? (deukjes en zo). Deze prijs is op zich wel interessant. Ik twijfel ook nog steeds sterk over de XMC, maar momenteel luister ik veel meer naar muziek dan naar surround. Ik neig er dus naar om de XMC volgend jaar te doen als alle kinderziektes eruit zijn.

Die Marantz ziet er ook wel erg mooi uit qua specs en ervaringen. Ik hoop echter op een perfecte match tussen de Emo amps en de XSP/XMC.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

clockwork

ik ben even aan het rekenen geslagen.

Weet een van de XSP eigenaren hoe hoog de invoerrechten zijn? Ik ga uit van 2% (plus de BTW natuurlijk),  :D

Nooff

Bij mij viel de UMC destijds buiten invoer, alleen BTW dus. Ik ga er vanuit dat de XSP net zo beoordeeld wordt.

Dennis75

Citaat van: clockwork op februari 13, 2013, 09:42:16
Dan was je me voor. Stond er nog bij in wat voor staat de amp was? (deukjes en zo). Deze prijs is op zich wel interessant. Ik twijfel ook nog steeds sterk over de XMC, maar momenteel luister ik veel meer naar muziek dan naar surround. Ik neig er dus naar om de XMC volgend jaar te doen als alle kinderziektes eruit zijn.

Die Marantz ziet er ook wel erg mooi uit qua specs en ervaringen. Ik hoop echter op een perfecte match tussen de Emo amps en de XSP/XMC.

"Most everything is Factory Renewed gear, with a little bit of scratch-and-dent mixed in"

Dit is wat er bij de aankondiging stond.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat die kinderziektes er wel uit zijn. Anders zouden ze toch niet zolang wachten? Tevens heb ik een upgradecard dus zou ik er voor moeten gaan en aangezien ik de AV7005 heb gehad en vervolgens deze weer verkocht heb omdat ik hem iets te laid back vond. De UMC-1 beviel gewoon beter qua geluid. Ondanks dat de AV7005 duurder is. In stereo won de Marantz echter.

De AV8801 is geloof ik 3 keer zo duur.

MegaJ

Citaat van: clockwork op februari 13, 2013, 09:45:02
ik ben even aan het rekenen geslagen.

Weet een van de XSP eigenaren hoe hoog de invoerrechten zijn? Ik ga uit van 2% (plus de BTW natuurlijk),  :D

Volgens mij moet je het als volgt berekenen:

Douanerechten = 3% over totale waarde incl. verzendkosten   
Inklaringskosten = vast bedrag van iets van 13 euro
Omzetbelasting = 21% over totaal incl. douanerechten   
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

clockwork

Citaat van: Nooff op februari 13, 2013, 10:06:01
Bij mij viel de UMC destijds buiten invoer, alleen BTW dus. Ik ga er vanuit dat de XSP net zo beoordeeld wordt.

oke, dank je. Dat zou dan weer 18 euro schelen. :D Nee, serieus, het zou jammer zijn als het opeens 10% of zo zou blijken te zijn.

@Dennis: jammer genoeg kun je ze niet vergelijken. Maar ik denk dat als je de XMC laat komen en hij zou niet bevallen, dat je hem dan zo weer kwijt bent op de tweedehands markt. En qua prijsverschil (zeker met korting) is de conclusie wel duidelijk.  :crazy:
Ik ben wel erg benieuwd naar die TACT functie in de XMC.   

Klipsch

XPA-3 nu voor 599 dollars > 447 Euro ex verzenden en belasting, nu begint het wel serieus te jeuken!
Monoblokjes zijn ook afgeprijsd, wellicht komt er een nieuwe lijn of heeft emo teveel op voorraad....
Ik had nog gevraagd of emo in europa gaat verkopen, daar zijn ze mee bezig om een distributienet op te zetten maar wanneer....
maar ja leuk en wel, het zal me niet verbazen dat de prijzen hier dan wat hoger liggen dan in de VS, verzenden kost wel minder dus wellicht dat het een het ander compenseert. Anyway laat ik maar niet te ver op zaken vooruit lopen.
XPA-3 ., dan ben ik wel gelijk met mijn fronts en center klaar. Heb nu de RF-83 dus die willen wel, moet nog een RC-64 hebben.
Mijn advance acoustic Maa405 stereo-eindamp gebruik ik dan voor de rears.

marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

Midcall

Citaat van: Klipsch op februari 13, 2013, 20:08:31
XPA-3 nu voor 599 dollars > 447 Euro ex verzenden en belasting, nu begint het wel serieus te jeuken!
Monoblokjes zijn ook afgeprijsd, wellicht komt er een nieuwe lijn of heeft emo teveel op voorraad....
Het gaat hier om gerepareerde of door kopers ivm beschadiging geretourneerde apparaten. Dit soort aanbiedingsperiodes zullen dus wel vaker blijven voorkomen, nieuwe lijn of niet.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Citaat van: Midcall op februari 14, 2013, 00:32:12
Het gaat hier om gerepareerde of door kopers ivm beschadiging geretourneerde apparaten. Dit soort aanbiedingsperiodes zullen dus wel vaker blijven voorkomen, nieuwe lijn of niet.

Hopelijk valt dat eerste (gerepareerd/beschadigd) mee. Volgens Emotiva gaat het om:

Our factory renewed products typically come from one of two places. It may have been auditioned by a customer as part of the 30 day in home trial and then returned to us. It may have also been used by us as either a demonstration or display piece at an audio show,

'Our factory-renewed units have been fully tested and rigorously inspected to meet demanding Emotiva standards by a technician in terms of both performance and sound quality. They still carry the same great benefits of our brand new with the full 5-year parts and labor warranty; however because of the incredibly low prices of the clearance sale they are exempt from the 30 day trial. They are in like-new condition both in appearance and in function. Customers consistently praise factory-renewed units and are ecstatic with their operation in their home.'

ik heb zojuist de betaling gedaan voor een XSP-1. :D

Dennis75

Gefeliciteerd!

Laat maar weten hoe hij bevalt.

MegaJ

Nice, gefeliciteerd. Ik heb gistermiddag geïnformeerd voor een UMC-200 en XPA-5 maar nog niets gehoord  :unhappy:. Anders vanavond maar eens bellen naar de VS...
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

clockwork

Beiden bedankt! Ik laat het zeker weten hoe hij bevalt in vergelijking met mijn vorige voorversterker (Bel Canto Pre3).

@MegaJ: hoe laat heb je gemaild? Ik heb gisterenmiddag ook gemaild maar had 's avonds laat antwoord.  ik pm je anders wel het direct mailadres van Nick van de sales afdeling. Wellicht gaat dat dan sneller.

MegaJ

Ik heb volgens mij rond 13:00 gemaild. Bedankt voor je PM! Ik heb het denk ik inderdaad niet zo handig gedaan, ik had het formulier voor international quote ingevuld...  :hehe: Vanmorgen heb ik de bevestiging van dat formulier in de e-mail nog even geforward naar sales@emotiva. Ik denk dat die e-mails waarschijnlijk ook bij Nick komen...?

clockwork

Citaat van: MegaJ op februari 14, 2013, 14:04:12
Ik heb volgens mij rond 13:00 gemaild. Bedankt voor je PM! Ik heb het denk ik inderdaad niet zo handig gedaan, ik had het formulier voor international quote ingevuld...  :hehe: Vanmorgen heb ik de bevestiging van dat formulier in de e-mail nog even geforward naar sales@emotiva. Ik denk dat die e-mails waarschijnlijk ook bij Nick komen...?

ja, dat formulier zal gisteren niet verwerkt zijn. Het scheen nogal druk te zijn.  ;)
Als je nu het sales adres gebruikt hebt, zal het idd wel goed komen.

De XPA-5 en de UMC-200 is volgens mij een mooie combi!

MegaJ

Hoe verbind je eigenlijk het gemakkelijkst een BK XXLS400 met een UMC-200? Met een kabel zoals deze? http://www.bax-shop.nl/xlr-rca/procab-cab704-xlr-female-2x-rca-male-3.00-meter/product-details.html, ik zie nergens kabels die op een enkele cinch uitkomen?

En inderdaad UMC-200 en XPA-5 lijkt me een geweldigde combi  ;D

clockwork

De BK heeft geen XLR input? Dan zou ik gewoon voor een standaard RCA subwoofer kabel gaan met aan twee kanten RCA.

MegaJ

Citaat van: clockwork op februari 14, 2013, 15:35:55
De BK heeft geen XLR input? Dan zou ik gewoon voor een standaard RCA subwoofer kabel gaan met aan twee kanten RCA.

XXLS manual: http://www.bkelec.com/hifi/Sub_Woofers/XXLS400%201-0.pdf volgens mij moet hij low level aangesloten aan de UMC en heeft de BK daarvoor cinch en de UMC alleen een XLR aansluiting toch?