Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: mP op november 26, 2012, 19:05:27
Clockwork,

Ik ga over twee weken naar de xtz 99.26 mk2 luisteren.
Ik heb daar al een center van en die bevalt goed.
Als surround zal ik dan eerst gebruik maken van mijn highland audio speakertjes.

Ik kijk veel films en luister zo nu en dan naar muziek in stereo.

Oke, mooie speakers. :clapping:

Ik denk zelf dat de XPA-2 een beetje overkill zal zijn. Zeker als je voornamelijk films kijkt.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mP

Gekeken naar de toekomst weet je nooit waar je uit zal komen. Om toch te zorgen dat de basis goed zal zijn moet ik nu een weloverwogen keuze maken.

@clockwork
Ik zag dat jij met monoblokken werkt, hoe bevalt dat?
-

clockwork

Citaat van: mP op november 26, 2012, 19:21:26
Gekeken naar de toekomst weet je nooit waar je uit zal komen. Om toch te zorgen dat de basis goed zal zijn moet ik nu een weloverwogen keuze maken.

@clockwork
Ik zag dat jij met monoblokken werkt, hoe bevalt dat?

Dat is ook weer zo. Als je zo redeneert is de xpa-2 de betere keuze.

Ik ben hier nog elke dag heel erg blij met mijn mono blokken. Die bevallen en klinken uitstekend.  :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RCduck7

Hoe zit dat nu juist met de UMC-200 processor? Die staat wel mooi geprijsd ivg met de UMC-1 toen hij nog net nieuw was. De UMC-200 heeft een slanker design, zou nu 3D support hebben en een 2de generatie emo Q. Veel meer weet ik er niet over maar binnenkort zou er wel eens een test kunnen opduiken van de UMC-200 wat hopelijk het één en ander zal verduidelijken.
Pioneer TAD S-1EX front, S-7EX center, Polk owm5 rear. Surround processor Emotiva UMC-1. Cherry Maraschino mono all around 60V psu. Bronnen MHZS CD88G CD player, Metrum Quad DAC. Cambridge Audio CXUHD, Game consoles. Philips mini led 65" 4K. 2nd system Dynaudio Heritage Special, Rotel Michi X5, surround + center Dynaudio contour with Denon avr-x4500h, Denon DBT-3313UD, 43" 4K phillips. Bedroom, denon ceol rcd-n11dab, Fyne Audio F300i speakers, Phillips 32" full hd. For sale: Dali Oberon 1 + Roksan Attessa inegrated.

Nooff

Citaat van: RCduck7 op december  3, 2012, 21:08:16
Veel meer weet ik er niet over...
oa Bluetooth ondersteuning voor apt-X voor audio via mobiele apparaten, snellere HDMI lock door Xpressview en passthrough in standby.

Flavio

Ik heb mijn UMC-200 besteld.
Hopelijk is die eind volgende week binnen.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

tiptop

Citaat van: Flavio op december  4, 2012, 18:11:17
Ik heb mijn UMC-200 besteld.
Hopelijk is die eind volgende week binnen.
Ah, mooi. Kan je mooi verslag doen! ;D ;)

Gefeliciteerd alvast. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mP

@flavio
Wat kost dat nu compleet met verzending?
-

Flavio

Citaat van: mP op december  4, 2012, 18:29:53
@flavio
Wat kost dat nu compleet met verzending?

Momenteel $599 + $96,23 = $695,23
$695,23 / 1,30 = €534,79
€534,79 * 1,025 = €548,16
€548,16 + €10,00 = €558,16
€558,16 * 1,21 = €675,37

Als je een upgrade certificaat hebt nog wat minder.  :D
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

mP

Ben benieuwd naar je ervaringen :)
-

RobMeul

Heeft iemand ervaring met de combinatie Emotiva - XTZ.

Ik heb XPA-1 monoblocks en denk aan XTZ 100.49 of Paradigm Signature S6.
In de USA zijn er veel Emotiva gebruikers met Paradigm speakers die erg tevreden zijn, ikzelf heb nu de Paradigm monitor 11 v4.
Erg tevreden mee maar ik wil een stap hoger.
Prijsverschil tussen de XTZ en de Paradigm speakers zijn te verwaarlozen.

Beluisteren is van waar ik woon in Noorwegen eigenlijk geen optie.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

unknown

Is er trouwens iemand die ervaring heeft met de USP-1, ik zit er namelijk over te twijfelen of ik deze mee bestel voor het stereogedeelte of dat ik beter voor een andere stereo voorversterker kan gaan. Zoals bijvoorbeeld de Rotel RC-06 of Rotel RC - 1550.

Ik heb helaas geen tijd om naar Emotiva te gaan om even te luisteren ;)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

Midcall

Citaat van: RobMeul op december  6, 2012, 12:59:03
Heeft iemand ervaring met de combinatie Emotiva - XTZ.

Ik heb XPA-1 monoblocks en denk aan XTZ 100.49 of Paradigm Signature S6.
In de USA zijn er veel Emotiva gebruikers met Paradigm speakers die erg tevreden zijn, ikzelf heb nu de Paradigm monitor 11 v4.
Erg tevreden mee maar ik wil een stap hoger.
Prijsverschil tussen de XTZ en de Paradigm speakers zijn te verwaarlozen.

Beluisteren is van waar ik woon in Noorwegen eigenlijk geen optie.
Ik denk dat Emotiva icm met ribbons wellicht wat te fel zou kunnen zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Miesepies

Ribbons fel ??   Ik heb ribbon tweeters, maar die zijn alles behalve dat hoor.
Maar...eh, volgens mij hebben geen van beide ribbon tweeters.

yorkie13

Heb hier Emotiva icm XTZ met ribbon tweeters, en dat is alles behalve fel.

rovinggecko

Zelf vond ik de umc-1 wat fel voor muziek, en heb ik nu een Marantz AV7005 in combo met de XPA-5 wat het voor muziek (in mijn oren) stukken beter maakt (ook bv de Adele BD in dts hd master surround). Voor HT, films, is het wel iets minder punchy, maar voor mij nog perfect.
Anderen hebben precies de omgekeerde prioriteit en hebben een av7005 weer terug geruild voor een umc-1, want meer ht focus.

Hangt dus m.i. niet alleen af van de speakers maar ook in grote mate van de pre/pro en het beoogde gebruik....

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

W.Otter

Citaat van: unknown op december  6, 2012, 16:59:44
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met de USP-1, ik zit er namelijk over te twijfelen of ik deze mee bestel voor het stereogedeelte of dat ik beter voor een andere stereo voorversterker kan gaan. Zoals bijvoorbeeld de Rotel RC-06 of Rotel RC - 1550.

Ik heb helaas geen tijd om naar Emotiva te gaan om even te luisteren ;)

Je zou ook de Rotel rc 1580 kunnen overwegen, die heeft een HTpassthrough dus makkelijker te integreren in HT
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Citaat van: Miesepies op december  7, 2012, 10:36:13
Ribbons fel ??

Mijn beeld van ribbon-tweeters was ook altijd dat deze wat warmer waren. Iets met een hoorn-tweeter komt op mij altijd scherper over. Maar goed, ik speel zelf met Emotiva en speakers met een aluminum/magnesium inverted dome-tweeter en kan dat ook alleen maar waarderen  :smile:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

RobMeul

Citaat van: unknown op december  6, 2012, 16:59:44

Ik heb net de USP vervangen door de XSP. Beide hebben trouwens HT bypass.
Ik zou meteen voor de XSP gaan, een erg duidelijk verbetering t.o.v. de USP die ook al erg goed was.
De XSP heeft nog meer detail, dynamiek en plaatsing. Ook is de headphone aansluiting een topper.

PS De 1e indruk van de XPA's is helemaal super.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

unknown

Citaat van: W.Otter op december  7, 2012, 11:30:41
Je zou ook de Rotel rc 1580 kunnen overwegen, die heeft een HTpassthrough dus makkelijker te integreren in HT

Citaat van: RobMeul op december  7, 2012, 13:41:49
Ik heb net de USP vervangen door de XSP. Beide hebben trouwens HT bypass.
Ik zou meteen voor de XSP gaan, een erg duidelijk verbetering t.o.v. de USP die ook al erg goed was.
De XSP heeft nog meer detail, dynamiek en plaatsing. Ook is de headphone aansluiting een topper.

PS De 1e indruk van de XPA's is helemaal super.

Bedankt voor de antwoorden!

Die XSP en de Rotel RC 1580 zijn nieuw helaas een beetje boven budget ;) (en tweedehands ook niet echt te vinden geloof ik   :-[ )

Maar jij hebt dus de USP naar tevredenheid gehad, is er een groot verschil tussen de UMC-1 in Stereo en de USP-1 in Stereo?  :)

Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic

RobMeul

De USP is een stuk beter dan de UMC.

En de USP heeft een headphone aanlsuiting.
Als je hem 2e hands koopt chk dan welke remote er bij zit. In het begin werden ze geleverd met een bokkiewokkie remote, later pas
met de 'echte' Emotiva remote. A work of art :-)

W.Otter

Citaat van: unknown op december  7, 2012, 13:55:12
Bedankt voor de antwoorden!

Die XSP en de Rotel RC 1580 zijn nieuw helaas een beetje boven budget ;) (en tweedehands ook niet echt te vinden geloof ik   :-[ )

Maar jij hebt dus de USP naar tevredenheid gehad, is er een groot verschil tussen de UMC-1 in Stereo en de USP-1 in Stereo?  :)

je mag mijn rotel rc1550 wel overnemen, ik wil de 1580 voor de passthrough
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

unknown

Citaat van: W.Otter op december  7, 2012, 14:34:36
je mag mijn rotel rc1550 wel overnemen, ik wil de 1580 voor de passthrough

Ik zit er toch over te denken om gewoon de USP-1 (nieuw) mee te bestellen om die passtrough.

En aangezien het goed schijnt te klinken en mooi bij de rest past heeft die het voordeel van de twijfel.

Misschien dat ik me nog bedenk, dan ben je de eerste die het hoort ;)

W.Otter

Citaat van: unknown op december  7, 2012, 18:31:35
Ik zit er toch over te denken om gewoon de USP-1 (nieuw) mee te bestellen om die passtrough.

En aangezien het goed schijnt te klinken en mooi bij de rest past heeft die het voordeel van de twijfel.

Misschien dat ik me nog bedenk, dan ben je de eerste die het hoort ;)

is wel lekker hoor HTpassthrough! ik verwijt je niets ;)

Vik

Een vraagje aan de Emotiva experts betreft versterking:

Er wordt op deze site gesproken over (zoals ik het begrijp een soort keurmerk) electrical safety approval

http://seriousaudioblog.blogspot.nl/2012/04/thoughts-on-amplifiers-generally-and.html

Mijn Sherwood bijvoorbeeld voldoet wel aan deze keuring.

Also, unlike too many consumer amps, the A-965 carries electrical safety approval from UL, which is one of the OSHA-approved Nationally Recognized Testing Labs (NRTLs). Unfortunately, most "budget high end" amp makers/marketers (e.g. Cambridge Audio, Emotiva, Music Hall, Outlaw, Peachtree, Rega, and others) are too cheap to submit their products to an NRTL for electrial safety certification. Furthermore, the typical audiophile is too unsophisticated to demand NRTL approval. But using non-certified electronics may prove very costly. A failure in such a box resulting in property damage may be grounds to deny a homeowner's or renter's insurance claim. (Depends on one's specific policy, of course.) I would never allow any device capable of passing high voltage and current in my home that didn't have a stamp from an NRTL. Others may have greater appetite for needless  risk, of course.

http://www.osha.gov/dts/otpca/nrtl/#nrtls

Hoe is dat in Nederland geregeld?

Voldoen Emotiva versterkers wel aan Nederlandse goedkeurings eisen? Is die er uberhaupt?  Stel zo een apparaat veroorzaakt brand in je woning.. en er komt een onderzoek van de verzekering.

Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov