Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

unknown

Ik heb een vraag, ik las in dit topic dat iemand de umc-1 kil vind klinken.

Ik zit zelf te kijken naar de combinatie UMC-1 / XPA-5, om mijn huidige Onkyo TX-SR508 te vervangen.
Heb alleen het idee dat mijn speakers(zie onderschrift ;) ) van zichelf al vrij kil zijn(heel gedetailleerd in het hoog, maar met minder laag).

Denken jullie dat de UMC-1 gecombineerd met de XPA-5 eindversterker een upgrade zijn voor mijn geluid?
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

weust

Ik denk persoonlijk, gebaseerd op de ervaring die ik heb gehad met de XPA-3, dat het iig laag en meer detail toegevoegd.
Hoog kun je altijd naar beneden draaien, of je kan wat proberen met andere luidsprekerkabels.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

Als iemand nog op zoek is naar de ERC-2 CD speler, ik heb de mijne te koop gezet de markt sectie.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

unknown

Citaat van: weust op november  5, 2012, 16:48:41
Ik denk persoonlijk, gebaseerd op de ervaring die ik heb gehad met de XPA-3, dat het iig laag en meer detail toegevoegd.
Hoog kun je altijd naar beneden draaien, of je kan wat proberen met andere luidsprekerkabels.

Kijk, daar heb ik wat aan, aan zo'n antwoord! :)

Dan ga ik maar eens zitten hopen dat mijn extra'tje aan het eind van het jaar gunstig uitpakt en dan hopelijk deze combo aanschaffen!  ;D
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic

weust

Graag gedaan. Maar waarom niet meteen de XMC-1?
Stuk duurder, maar ook nieuw en een stuk uitgebreider in zo ongeveer alles.

Miesepies

Emotiva is niet kil, maar ook zeker niet een warm klinkend geheel. Wat ik vaak lees is dat de extra kracht die de eindtrap levert zeer gewaardeert wordt, zeker ten opzichte van veel geintegreerde oplossingen (Onkyo is een vaak genoemde).

En als je even wacht (Q1 volgend jaar), misschien dat er wel enkele UMC-1's hier te koop komen, van diegene die upgraden naar de nieuwe XMC-1. Kan je wel wat € schelen... 2e hands is toch gauw helft van aanschaf nieuw (invoerkosten meegerekend) en de 5 jaar garantie is overdraagbaar.

unknown

Citaat van: weust op november  5, 2012, 17:49:46
Graag gedaan. Maar waarom niet meteen de XMC-1?
Stuk duurder, maar ook nieuw en een stuk uitgebreider in zo ongeveer alles.

Ja die heb ik ook gezien, maar daarvoor moet mijn eindejaars'bonus' wel heel erg meevallen ;)
Bij die UMC-1 krijg je dan ook een upgradecard waar je 600dollar mee kunt besparen, dus zou dan in de toekomst nog kunnen upgraden en de umc-1 verkopen.

Citaat van: Miesepies op november  5, 2012, 18:19:21
Emotiva is niet kil, maar ook zeker niet een warm klinkend geheel. Wat ik vaak lees is dat de extra kracht die de eindtrap levert zeer gewaardeert wordt, zeker ten opzichte van veel geintegreerde oplossingen (Onkyo is een vaak genoemde).

En als je even wacht (Q1 volgend jaar), misschien dat er wel enkele UMC-1's hier te koop komen, van diegene die upgraden naar de nieuwe XMC-1. Kan je wel wat € schelen... 2e hands is toch gauw helft van aanschaf nieuw (invoerkosten meegerekend) en de 5 jaar garantie is overdraagbaar.

Dat is inderdaad een goeie! Ik wacht daar sowieso even op dan. Volgens mij kwam er laatst ook al 1 voorbij, maar toen had ik me hier nog niet echt in verdiept.

Ik denk dat mijn speakers sowieso wat beter tot hun recht zullen komen met wat extra versterking ;D

Xstream

Emotiva is niet direct kil inderdaad. Maar wel ongekleurd / neutraal in mijn beleving.
Dus 't kille zit 'm dan wel in de match met speakers e.d., zoals altijd. En bovendien, wat de 1 kil vind, dat vind de ander mooi.

Sowieso, over de versterkers zou ik me geen zorgen maken. Die leveren gewoon een bak vermogen die 't geluid zoveel controle geeft dat 't vast een verbetering zal zijn :)

De UMC-1 is vrij neutraal vind ik. Bij bepaalde muziek vind ik 't mooi klinken, bij andere weer wat minder. Met concerten is 't altijd top, maar in stereo (muziek) moet je toch wel weer e.e.a. tunen vind ik om 't geluid te krijgen zoals ik 't wil. En dan vind ik +- 7/10 keer op de XDA-1 mooier klinken. Die is beduidend warmer, muzikaler, doch met een minder brede soundstage. Het klinkt meer intiem zegmaar. Echter ook veel meer laag dan de UMC, wat dan af en toe wel weer teveel wordt icm m'n speakers. De UMC is wel neutraler en breder en daarmee volgens velen meer "audiofiel correct" denk ik :)

Ik ben ook blij dat ik beide heb :)
Al heb ik wel een haat/liefde verhouding met de UMC. Maar dat heeft meer met firmware te maken ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

weust

Daarbij moet geluid altijd neutraal zijn.
Als het dat niet is, dan is er iets mis.
Maar het blijft altijd lastig. Want wie is er nou bij een opname geweest die hij/zij ook op media heeft?

Xstream

Citaat van: weust op november  5, 2012, 19:15:02
Daarbij moet geluid altijd neutraal zijn.
Als het dat niet is, dan is er iets mis.
Nee hoor ... Er zijn zat mensen die daar heel anders over denken :)
Ik vind zelf alles 100% neutraal ook niet mooi ... M'n speakers zijn net wat muzikaler dan neutraal - vind ik persoonlijk mooi.

De XDA is niet neutraal - vind ik soms ook fijn.
De UMC is wel neutraal - vind ik soms ook fijn.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rovinggecko

Ze zeggen dat de pre het meeste verschil maakt qua geluid.
Heb hier nog een UMC-1 liggen (ben overgegaan op de AV7005). Als je in de buurt woont, 5.1 passthrough hebt op je Onky en 5 rca kabeltjes hebt, dan mag je die umc-1 wel even lenen en zou je dat eens kunnen proberen. Als dat jouw sound is dan kan je mijn umc-1 overnemen (we komen vast wel uit de prijs) en elders een xpa-5 scoren of een nieuwe kopen (ik ben blij met de mijne, die krijg je niet mee :) ).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

unknown

Citaat van: rovinggecko op november  5, 2012, 19:20:53
Ze zeggen dat de pre het meeste verschil maakt qua geluid.
Heb hier nog een UMC-1 liggen (ben overgegaan op de AV7005). Als je in de buurt woont, 5.1 passthrough hebt op je Onky en 5 rca kabeltjes hebt, dan mag je die umc-1 wel even lenen en zou je dat eens kunnen proberen. Als dat jouw sound is dan kan je mijn umc-1 overnemen (we komen vast wel uit de prijs) en elders een xpa-5 scoren of een nieuwe kopen (ik ben blij met de mijne, die krijg je niet mee :) ).

Allereerst bedankt voor je aanbod! Volgens mij kan dit niet met mijn Onkyo, ik kan geen 5 ingangen vinden die hiervoor nodig zijn moet ik zeggen
Dit is de achterkant:

Dus ik ben bang dat dat hiermee niet gaat lukken. Ik zou natuurlijk altijd eerst de XPA-5 kopen en dan hopen dat of jij de umc-1 nog in je bezit hebt, of dat iemand anders er een aanbiedt die ik kan proberen. Die XPA-5 lijkt me sowieso precies wat ik zoek  ;D

clockwork

Ik ben bang dat je met een XPA-5 in combinatie met je Onkyo nog niet zoveel kunt. De Onkyo heeft namelijk (voor zover ik kan zien) geen 5 kanaals pre out. :nopompom:

Ik denk overigens wel dat de combi UMC/XPA-5 een hele verbetering voor je zal zijn. :headbanging:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

unknown

Citaat van: clockwork op november  5, 2012, 20:05:58
Ik ben bang dat je met een XPA-5 in combinatie met je Onkyo nog niet zoveel kunt. De Onkyo heeft namelijk (voor zover ik kan zien) geen 5 kanaals pre out. :nopompom:

Ik denk overigens wel dat de combi UMC/XPA-5 een hele verbetering voor je zal zijn. :headbanging:

Daar was ik al achter, maar ook de XPA-5 komt op zijn vroegst eind van het jaar en dan is er als het goed is ook budget voor de UMC. Dat hier geen eindbak achter kan is ook de reden dat ik de UMC wil :)

clockwork

Oke, dat had ik blijkbaar over het hoofd gezien.

Meestal is er aan het eind van het jaar wel een uitverkoop actie bij Emotiva. Dat scheelt gemiddeld een procent of 10. Daar zou ik in jouw geval zeker even op wachten.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

balboa

Zo, heb de XSP-1 binnen gekregen vanochtend. Vrijwel direct aangesloten. Wat direct - koud uit de doos - opvalt tov de Matrix Mini die ik tot op heden ge/misbruikte als VV is dat er meer power in het geluid zit. Het klinkt levendiger en komt meer los van de speakers en is beter plaatsbaar. Het laag lijkt ook wat meer aangezet. Denk dat ik eens goed naar m'n opstelling moet kijken, want het laag is niet altijd even strak.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Cobraatje

Citaat van: balboa op november  6, 2012, 01:29:19
Zo, heb de XSP-1 binnen gekregen vanochtend. Vrijwel direct aangesloten. Wat direct - koud uit de doos - opvalt tov de Matrix Mini die ik tot op heden ge/misbruikte als VV is dat er meer power in het geluid zit. Het klinkt levendiger en komt meer los van de speakers en is beter plaatsbaar. Het laag lijkt ook wat meer aangezet. Denk dat ik eens goed naar m'n opstelling moet kijken, want het laag is niet altijd even strak.
Ben benieuwd naar je ervaringen Emotiva-Aurum Cantus als alles is ingeregeld. Ik heb zelf ook Aurum Cantus en ben benieuwd naar de match.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

balboa

Citaat van: Cobraatje op november  6, 2012, 16:18:34
Ben benieuwd naar je ervaringen Emotiva-Aurum Cantus als alles is ingeregeld. Ik heb zelf ook Aurum Cantus en ben benieuwd naar de match.

Wel, voor wat het waard is;) Heb geen vergelijkingsmateriaal en kan alleen aangeven of het bij mijzelf een vooruitgang is of niet. Nou het is zeker een stap vooruit! De Matrix Mini doet het zeker niet slecht, maar is eigenlijk gewoon een dac. Nu met een dedicated vv merk je dat er behoorlijk meer muziek gemaakt wordt. Meer 3d geluidsbeeld, betere plaatsing en vooral is het geluidsbeeld rustiger. Het laag wordt ook meer aangezet, dit vind ik niet altijd even mooi, maar kan ook meer aan mijn akoestiek liggen. Afhankelijk van bepaalde nummers hoor je dit duidelijk of wat minder.

Of het voor jou een upgrade is durf ik echt niet te zeggen. Nogmaals, ik kan alleen aangeven wat het bij mij in mijn set en in mijn kamer doet. Ik ben er in ieder geval tevreden mee;)
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Cobraatje

Citaat van: balboa op november  7, 2012, 01:44:09
Wel, voor wat het waard is;) Heb geen vergelijkingsmateriaal en kan alleen aangeven of het bij mijzelf een vooruitgang is of niet. Nou het is zeker een stap vooruit! De Matrix Mini doet het zeker niet slecht, maar is eigenlijk gewoon een dac. Nu met een dedicated vv merk je dat er behoorlijk meer muziek gemaakt wordt. Meer 3d geluidsbeeld, betere plaatsing en vooral is het geluidsbeeld rustiger. Het laag wordt ook meer aangezet, dit vind ik niet altijd even mooi, maar kan ook meer aan mijn akoestiek liggen. Afhankelijk van bepaalde nummers hoor je dit duidelijk of wat minder.

Of het voor jou een upgrade is durf ik echt niet te zeggen. Nogmaals, ik kan alleen aangeven wat het bij mij in mijn set en in mijn kamer doet. Ik ben er in ieder geval tevreden mee;)

THX ;D. Zou je het geluid als ietwat gedetailleerd, snel en een beetje in your face kunnen omschrijven of is het neutraal?
Mbt de bas; kan aan het nummer, de plaatsing speakers, instellingen xsp-1 of ruimte liggen.  Probeer als eerste je speakers iets te verplaatsen om te horen wat dat doet.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

unknown

Heb even zitten googelen en schijnbaar wordt het allemaal hier gemaakt: http://www.tonewinner.com/

En dit is het moederbedrijf: http://jadedesign.com/

Dat moederbedrijf zit heel toevallig naast Emotiva als je op streetview kijkt, wel apart dat ze allebei geen zichtbare reclame op het pand hebben. Misschien dat ze dat ook wel expres doen, audio componenten zijn natuurlijk niet goedkoop en als niemand weet wat er binnen ligt komen ze ook niet op verkeerde ideeën ;)

tiptop

Citaat van: balboa op november  6, 2012, 01:29:19
Laat 'm eerst nog maar even inspelen! ;) Dan kan er nog wel eens wat veranderen in de weergave.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: unknown op november  8, 2012, 20:44:10
Heb even zitten googelen en schijnbaar wordt het allemaal hier gemaakt: http://www.tonewinner.com/

En dit is het moederbedrijf: http://jadedesign.com/

Dat moederbedrijf zit heel toevallig naast Emotiva als je op streetview kijkt, wel apart dat ze allebei geen zichtbare reclame op het pand hebben. Misschien dat ze dat ook wel expres doen, audio componenten zijn natuurlijk niet goedkoop en als niemand weet wat er binnen ligt komen ze ook niet op verkeerde ideeën ;)
Jade Design = Emotiva = Tonewinner = Sherbourn = Advance Acoustic etc. Jade Design is de ontwikkelingsstudio waar de componenten ontwikkeld worden voor meerdere merken. Reclame hangt overigens gewoon aan de buitenkant, Google Maps gebruikt nog materiaal uit 2009.

unknown

Citaat van: Nooff op november  8, 2012, 23:20:33
Jade Design = Emotiva = Tonewinner = Sherbourn = Advance Acoustic etc. Jade Design is de ontwikkelingsstudio waar de componenten ontwikkeld worden voor meerdere merken. Reclame hangt overigens gewoon aan de buitenkant, Google Maps gebruikt nog materiaal uit 2009.

Ah, weer wat geleerd! Als ik het geld had, dan had ik er 2 dagen aan vast geplakt in Nashville en was ik mijn spullen zelf op gaan halen :)

Ik vond het er al apart uitzien op streetview, maar volgens mij is de straat daar ook pas half af.

De filosofie van ontwikkelen in de USA en produceren in China staat me wel aan, heb een horloge was ook op ongeveer die manier in elkaar is gezet en die bevalt ook prima! ;D

Midcall

Citaat van: unknown op november  9, 2012, 00:45:17
Ah, weer wat geleerd! Als ik het geld had, dan had ik er 2 dagen aan vast geplakt in Nashville en was ik mijn spullen zelf op gaan halen :)

Ik vond het er al apart uitzien op streetview, maar volgens mij is de straat daar ook pas half af.

De filosofie van ontwikkelen in de USA en produceren in China staat me wel aan, heb een horloge was ook op ongeveer die manier in elkaar is gezet en die bevalt ook prima! ;D
Gezien de wat gebrekkige en vaak (achteraf gezien) foutieve info die Emotiva verstrekt over komende produkten twijfel ik toch sterk of de ontwikkeling 'in-house' gebeurt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

unknown

Citaat van: Midcall op november  9, 2012, 09:05:45
Gezien de wat gebrekkige en vaak (achteraf gezien) foutieve info die Emotiva verstrekt over komende produkten twijfel ik toch sterk of de ontwikkeling 'in-house' gebeurt.

Ja, daar heb je een punt. Nou ja zo lang de ervaringen positief zijn hoor je mij niet klagen :)