Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

snopper

Ik zie dat veel mensen alleen naar de versterkers en processors kijken van Emotiva. Is er echter iemand die de speakers heeft van hun? Ook hier zie ik een goed prijs verschil naar vergelijkbare monitors bijvoorbeeld. Ze roepen nu $349 op voor een paar XRM 6.1 X-Ref monitors ....

Feedback graag of iemand iets van de speakers af weet.

Groet
Snopper

Dirk

Citaat van: snopper op september 22, 2012, 08:40:14
Ik zie dat veel mensen alleen naar de versterkers en processors kijken van Emotiva. Is er echter iemand die de speakers heeft van hun? Ook hier zie ik een goed prijs verschil naar vergelijkbare monitors bijvoorbeeld. Ze roepen nu $349 op voor een paar XRM 6.1 X-Ref monitors ....

Feedback graag of iemand iets van de speakers af weet.

Groet
Snopper
ik denk dat je de reden daarvan moet zoeken in het feit dat niets van Emotiva (nieuw) voorafgaand te bekijken/beluisteren is.

dat is een probleem waar je bij electronica grotendeels mee kan leven, want op basis van degelijke foto's en specs is immers veel (maar niet alles) af te leiden, zonder dat je het toestel ooit irl hebt gezien...maar bij een speaker willen de meesten onder ons hem toch eerst ff kunnen horen. ;)

edit ; typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

snopper

Maar dat is toch ook bij versterkers of processors? De één heeft een hard geluid en de ander een zacht .... Ik zal ook niet zo een versterker kopen voordat ik deze op mijn eigen set heb gehoort ....

Ik zal het maar vergelijken met B&W in combinatie met Rotel. Zelfde groep waar de componenten op elkaar zijn afgestemd. Ik kan mij niet voorstellen dat emotiva de componenten niet op elkaar heeft afgstemd.

Er wordt hier en daar wel een versterker van 1000€ zonder te luisteren gekocht, maar geen speakers van 1/3 van deze prijs (de monitors als voorbeeld hier).

Snopper

warcow

Citaat van: clockwork op september 20, 2012, 19:11:40
Zijn hiermee al je handshake issues opgelost? Of had je nog last van andere bugs?

Als de bron op 24 Hz staat dan heb ik geen enkel probleem meer. Helaas is dit bij mijn ps3 niet mogelijk (spellen geven tot zover geen problemen maar in het menu valt het beeld wel continu weg)
Enige bug die ik dan nog heb is dat hij vaak niet meteen de audio source detecteert. Dit is een kwestie van even input switchen en weer terug zoals meer mensen hier hebben.
Zoals het nu is kan ik er prima mee leven, kijk wel uit naar de XMC-1 (met de 40% korting die ik heb). Wacht als die uit is wel op wat recensies. Als er minder/geen problemen zijn met die XMC-1 stap ik over waarschijnlijk.

balboa

Zo, de XSP-1 besteld. De XPA-1's bevallen erg goed en verwacht weer een stap voorwaards te doen met deze pre tov de Mini Matrix DAC die ik nu als verkapte pre gebruik.

Als ik het goed begrijp komt er binnenkort ook een opvolger van hun DAC. Wellicht is dat dan ook weer een mooie optie;)
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Dennis75

Citaat van: balboa op september 25, 2012, 01:09:36
Zo, de XSP-1 besteld. De XPA-1's bevallen erg goed en verwacht weer een stap voorwaards te doen met deze pre tov de Mini Matrix DAC die ik nu als verkapte pre gebruik.

Als ik het goed begrijp komt er binnenkort ook een opvolger van hun DAC. Wellicht is dat dan ook weer een mooie optie;)

Laat maar weten hoe die klinkt. Ik ben erg benieuwd naar de versterker.
Overigens ook de XMC-1.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Leuk dat ik een tevreden medestander heb met de XPA-1's. Ik roep regelmatig dat deze nooit meer weggaan uit mijn set ( hoewel, je weet maar nooit).

Ik las dat je je speakers vorig jaar als bottleneck zag. Is dat nog steeds zo?

Er komt idd een XDA-2.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

balboa

Citaat van: clockwork op september 25, 2012, 08:53:36
Leuk dat ik een tevreden medestander heb met de XPA-1's. Ik roep regelmatig dat deze nooit meer weggaan uit mijn set ( hoewel, je weet maar nooit).

Ik las dat je je speakers vorig jaar als bottleneck zag. Is dat nog steeds zo?

Er komt idd een XDA-2.

Speakers valt volgens mij nog meer uit te halen wanneer er een fatsoenlijke pre gebruikt wordt. Nu met de mini matrix komt er al echt een goed geluid uit, maar zit meer in;)

Ben benieuwd naar de XDA-2. Hoef op zich niet alles van een merk, maar wat synergy is natuurlijk wel mooi. Probleem bij de Mini is dat je er maar 1 bron op kunt aansluiten. Dat heeft die dac van Emotiva dan weer beter voor elkaar. Vanuit mijn tv is audio uit alleen met toslink aan te sluiten. Jammer, maar dat zit dan net weer niet op de XSP-1. Ben ik "veroordeeld" tot een omvormer, of nog ff wachten tot de nieuwe dac van Emotiva.

- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Midcall

Nu is 'binnenkort' een erg rekbaar begrip bij Emotiva. Is er een releasedatum bekend?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

De laatste berichten reppen over 'voor de kerst'  :xmas:. Er wordt niet bij gezegd welk jaar. ;)

Maar de XDA-1 is inmiddels van de site verdwenen, dus ik toch aan dit jaar.  :D
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Flavio

Ik heb net weer een UMC-1 gekocht en vraag me af of het EmoQ inmiddels een beetje betrouwbaar werkt.

Als ik de EQ handmatig wil instellen zou dat kunnen met de iPad App AudioTools waar een RTA in zit?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Miesepies

Ik gebruik EmoQ zelf niet voor de EQ, alleen voor een quick en dirty distance/volume set. Ben nooit echt onder de indruk geweest van EmoQ, om een of andere reden werd het nooit mooier.

Je kan inderdaad wat met de hand tweaken. Een RTA app kan helpen, maar ik denk dat het resultaat afhankelijk is van de kwaliteit van de microfoon. Vooral lage frequencies, waar vaak het meeste aan word gesleuteld, zijn lastig voor de meeste.

yorkie13

Ook hier wordt er geen gebruik gemaakt van Emo EQ

Gewoon met de hand instellen, en een DB meter.
Voor het laag doet een Antimode 8033S het nodige.

Dennis75

Citaat van: Flavio op oktober  7, 2012, 12:33:58
Ik heb net weer een UMC-1 gekocht en vraag me af of het EmoQ inmiddels een beetje betrouwbaar werkt.

Als ik de EQ handmatig wil instellen zou dat kunnen met de iPad App AudioTools waar een RTA in zit?

Grappig. Ik heb ook weer een UMC-1 besteld.
Hij komt woensdag binnen.

Van de vorige had ik ook de boel handmatig ingesteld.
Dit omdat de meetmicrofoon het niet deed. Ik moest dichtbij de microfoon met de vingers knipperen.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

balboa

Iemand ervaring met de subwoofers van Emotiva en of deze nou substantieel beter zijn dan wat lokaal te verkrijgen is. Lijkt me leuk een keer een mooie sub er bij te plaatsen, maar zie door de bomen het bos niet meer:)

Wat maakt een sub nou goed voor audio, waar mijn voorkeur ligt. HT is leuk, maar draai toch meer muziek dan dat ik films kijk.

Zie in de prijsklasse van 500 - 1000 euro best wel wat moois voorbij komen. Maar om nou gelijk zo'n monster uit de US te bestellen.............

Flavio

Citaat van: balboa op oktober  9, 2012, 14:55:52
Iemand ervaring met de subwoofers van Emotiva en of deze nou substantieel beter zijn dan wat lokaal te verkrijgen is. Lijkt me leuk een keer een mooie sub er bij te plaatsen, maar zie door de bomen het bos niet meer:)

Wat maakt een sub nou goed voor audio, waar mijn voorkeur ligt. HT is leuk, maar draai toch meer muziek dan dat ik films kijk.

Zie in de prijsklasse van 500 - 1000 euro best wel wat moois voorbij komen. Maar om nou gelijk zo'n monster uit de US te bestellen.............

Geen ervaring mee, maar ik denk dat de Emotiva subs relatief duur zijn als je ze naar Nederland laat komen. Een X-Ref 12 komt al snel op ruim €800 uit en voor dat geld koop je ook een leuke SVS of BK.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

tiptop

Citaat van: balboa op oktober  9, 2012, 14:55:52

Een sub is een heel lastig onderwerp om zomaar uitspraken over te doen als ""die moet je nemen" enz...

Bij jouw Aurums passen sowieso weinig subs aangezien ze zeer "snel" zijn. Subs zijn snel te traag in het geluid en lopen daarom qua timing niet lekker mee. Het doet afbreuk aan het hoog en midden. Je moet dus een zeer snelle sub hebben en die zijn erg duur, zoals bijv. de duurdere velodynes. Maar ze moeten ook goed geplaatst en afgesteld worden naar de ruimte en de hoofdspeakers. Zeer moeilijk om dat goed te integreren, vooral als ze ook al niet uit de zelfde speakerlijn komen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

yorkie13

compacte gesloten subwoofers bij de Aurum cantus lijkt mee een goede optie.

clockwork

De eerste gebruikers van de nieuwe stereo pre, de XSP-1, zijn erg positief (verrassing, verrassing ;D)

Iemand hier al een bestelling geplaatst? Vrijwilligers?  :D

balboa

Citaat van: clockwork op oktober 17, 2012, 16:28:41
De eerste gebruikers van de nieuwe stereo pre, de XSP-1, zijn erg positief (verrassing, verrassing ;D)

Iemand hier al een bestelling geplaatst? Vrijwilligers?  :D

Ik heb hem besteld. Zending van eind oktober. Ben benieuwd of ik net zo positief ben als de rest...........

clockwork

Citaat van: balboa op oktober 17, 2012, 16:44:51
Ik heb hem besteld. Zending van eind oktober. Ben benieuwd of ik net zo positief ben als de rest...........

Eind oktober schiet al lekker op. :pompom:

tiptop

Citaat van: balboa op oktober 17, 2012, 16:44:51
Ik ook :hehe:
Als ik weer wat geld te besteden heb ben ik wel geïnteresseerd in deze pre. Net als de XPA-2 nog steeds.

Mag ik ook bij de Emotivaclub. ::) 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Zal tijd worden Fabian! Leuk dat je weer actief bent. :clapping:

tiptop

Citaat van: clockwork op oktober 17, 2012, 20:12:52
Zal tijd worden Fabian! Leuk dat je weer actief bent. :clapping:

He Clockwork ( :-[ Ik ben je naam vergeten :-[ (Maro?))

Ik ben niet meer zo actief als vroeger door tijdgebrek, maar ook omdat ik dan automatisch weer upgradekriebels krijg. ::)
Nog steeds geen werk hier,al kan ik misschien vanaf volgende week op oproepbasis werken.

Hoe is het bij jouw?

clockwork

Geeft niet. Vreemde naam. ;D

Ik dacht dat je baan garantie zou krijgen?

Bij mij nogal veel veranderd op HT vlak. (Nieuwe ruimte etc). Die hobby en het virus blijven knagen.... ;)
Als je toevallig in de buurt bent......