Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Cobraatje

Nieuws over het distributiecentrum in Europa. Zo lang het distrubutiecentrum er maar is voor de XMC-1 uitkomt:

Dear EU friends,
Please be aware that we are working on this issue right now. I was just in Germany at the HiFi show and will be returning in two weeks to hopefully complete our review and selection of a distribution partner for Emotiva win Europe.

Once it's official, we'll let you all know.

Thanks for your support,
Big Dan
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

magicbas

Ben benieuwd!
Nu nog afwachten wat het Europese distributiecentrum met de prijzen doet...Weegt de transport besparing op tegen de kosten van zo'n distributiecentrum. Scheelt in ieder geval wat tijd qua bezorging, hehe :)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

hansvk

En garantie afhandeling wordt makkelijker.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

ldegouw

Vandaag is de UMC-1 binnengekomen  :headbanging:

Na een dag alle kabels solderen eindelijk alles aangesloten.
Voor films klinkt het geluid echt heel goed. Mooi ruimtelijk met een diepe bas.
Alleen bij muziek lijkt er bijna geen bas in te zitten, waar dit voorheen wel was.
Ik heb 2x B&O beolab 8000 als frontspeakers en een beolab 2 subwoofer.

Muziek wordt afgespeeld vanaf de mediaplayer, net als films.

Iemand die dit herkent, of tips heeft om dit anders af te stellen?
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

magicbas

heb je in de speaker setup je front speakers op large staan? Als je ook nog een subwoofer hebt, kan het zijn dat je bij het afspelen van muziek de "mode" niet op "direct" maar op stereo moet zetten. Als jouw fronts het laag niet goed kunnen weergeven, krijg je in de Direct stand dus minder laag dan tijdens films (als je dus een sub hebt...)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

magicbas

Sorry, had even niet goed gelezen. Het blijkt dat je een sub hebt :p

ldegouw

Ik kan niet echt kiezen voor large of small. Hoe doe ik dat?
Ik heb gespeeld met de crossover. Volgens emo q crossover vanaf 45hz, ik heb er al mee gespeeld tot boven de 100hz. Maar dit maakt geen verschil.
Modus staat op stereo.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

yorkie13

En als je de crossover op Full zet ?

ldegouw

Citaat van: RA SUBS op mei 18, 2012, 23:27:20
En als je de crossover op Full zet ?

Dan blijven de bassen ook door de mains lopen en die zijn daar minder goed in.

Als ik de lage frequenties van de mains opschroef wordt het al wat beter, maar nog niet zoals het was.

Nog andere opties?

magicbas

Heb je het omgekeerde al geprobeerd? De fronts op bv. 80Hz of nog hoger zetten en dan de subwoofer het laten overnemen? De "mode" moet wel op stereo staan, anders wordt de sub niet gebruikt.
Omdat je zelf aangeeft dat bij films het laag duidelijk aanwezig is, kan het niet aan je boxen (of de umc-1) liggen. Het heeft dus met de instellingen te maken als ik het zo lees...

ldegouw

VAndaag nog maar eens wat gespeeld met alle settings en heb nu een acceptabele stand gevonden.
Het vreemde is wel dat de lage frequenties van de mains opgeschroefd moeten worden om ze weer te geven op de sub.
Ook ben ik er nog niet uit of ik de dolby volume moet gebruiken.
Wie gebruikt dit?

yorkie13

Dolby volume heb ik op off staan

treky22

foutje
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

FeaR1986

Citaat van: Nooff op mei 15, 2012, 15:09:00
Je kunt zelfs beter een XPA-3 er naast zetten, meer capaciteit.

Just out of curiosity: kijk jij naar de "Transformer Rating" of naar de "Secondary capacitance"?
Qua Transformer rating lijkt het mij niet veel uit te maken. De XPA-3 heeft 850VA waar de XPA-5 1200VA heeft. Als je dan de VA terug gaat rekenen per kanaal scheelt het niet zo veel. De Secondary capacitance is met 60.000 uF van beiden exemplaren dan wel in het voordeel van de XPA-3 (20.000 per kanaal of 12.000 voor de XPA-5).

Of ben ik nu aan het rekenen en delen met waarden die je zo helemaal niet mag intepreteren?
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Pieter-Jan

De 1200 VA van de xpa-5 en de 850 VA van de xpa-3 zijn gedeelde voedingen. Dat wil zeggen dat ieder kanaal apart kan profiteren van de voedingscapaciteit. Als je dus de xpa-5 gebruikt voor drie kanalen, krijgen deze 3 kanalen een 1200 VA voeding te zien en dus niet elk 1200/5 = 240 VA.
3 kanalen onbenut laten op de xpa-5 heeft dus wel degelijk een voordeel.
Of dat voordeel in jouw specifieke situatie hoorbaar is moeilijk te zeggen. Dat hangt van een hele boel dingen af zoals het rendement van je speakers (hoe hard de versterker moet werken om een bepaald volume uit je speakers te kunnen toveren) en het impedantieverloop van de speakers. Deze kunne op bepaalde frequenties veel meer energie vragen waardoor ook hierdoor de versterker in ademnood zou kunnen raken.
In mijn situatie ben ik nog nooit in problemen gekomen met de xpa-5 in onderstaande set.
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Nooff

Citaat van: FeaR1986 op mei 20, 2012, 01:20:12
Just out of curiosity: kijk jij naar de "Transformer Rating" of naar de "Secondary capacitance"?
Qua Transformer rating lijkt het mij niet veel uit te maken. De XPA-3 heeft 850VA waar de XPA-5 1200VA heeft. Als je dan de VA terug gaat rekenen per kanaal scheelt het niet zo veel. De Secondary capacitance is met 60.000 uF van beiden exemplaren dan wel in het voordeel van de XPA-3 (20.000 per kanaal of 12.000 voor de XPA-5).

Of ben ik nu aan het rekenen en delen met waarden die je zo helemaal niet mag intepreteren?
Ik kijk naar het RMS vermogen, alle speakers op hetzelfde moment aangedreven. De XPA-5 houdt minder over ondanks zijn grotere voeding. Indien je met een XPA-5 maar drie kanalen aan gaat sturen dan is de deze is het voordeel, maar ik kijk naar het gebruik van alle kanalen.

FeaR1986

Bedankt voor de uitleg. Qua vermogen en wat nodig is moet het wel goed zitten. Zou de XPA-3/XPA-5 alleen willen gebruiken voor de center en rears, voor de fronts heb ik reeds een XPA-2 staan. Dus beide modellen zouden dus goed moeten gaan  :smile:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

RogerS

Citaat van: GS op mei 17, 2012, 14:43:09
Bevalt de Ncore400 goed?
Je hebt blijkbaar niet gewacht op de  nieuwe XPR- series.
En wellicht in afwachting van de XMC-1?
Gr Ger
Sorry voor de late reactie maar ik ben een paar daagjes erop uit geweest.

De NCore400 eindversterkers bevallen zeer goed. Ik heb niet op de XPR-serie gewacht. Ik wilde persé een Hypex klasse D eindversterker kopen/bouwen. Eerst voor de UCD400 maar toen ik hoorde dat de NCore eraan kwamen heb ik daar op gewacht. Nog een groot voordeel van zelfbouw is dat je meer vrijheid heb in de afmetingen van de behuizing. Ik heb 5 vrij compacte behuizingen die daardoor in mijn TV kast passen (is aan de achterkant helemaal open dus koeling is geen probleem...

En ja ik ben in afwachting van de XMC-1. Ik hoef niet persé alles van 1 merk te hebben. Mocht de XMC-1 in reviews toch tegenvallen dan zal ik de duurdere Anthem gaan kopen. Voor mij is een belangrijk criteria een goede roomcorrectie.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

GS

Citaat van: RogerS op mei 20, 2012, 19:32:49
Sorry voor de late reactie maar ik ben een paar daagjes erop uit geweest.

De NCore400 eindversterkers bevallen zeer goed. Ik heb niet op de XPR-serie gewacht. Ik wilde persé een Hypex klasse D eindversterker kopen/bouwen. Eerst voor de UCD400 maar toen ik hoorde dat de NCore eraan kwamen heb ik daar op gewacht. Nog een groot voordeel van zelfbouw is dat je meer vrijheid heb in de afmetingen van de behuizing. Ik heb 5 vrij compacte behuizingen die daardoor in mijn TV kast passen (is aan de achterkant helemaal open dus koeling is geen probleem...

En ja ik ben in afwachting van de XMC-1. Ik hoef niet persé alles van 1 merk te hebben. Mocht de XMC-1 in reviews toch tegenvallen dan zal ik de duurdere Anthem gaan kopen. Voor mij is een belangrijk criteria een goede roomcorrectie.

Roger,
bedankt voor je reactie. Hier op deze site its all about emotiva, maar ik denk dat deze Ncore's ook klankmatig minimaal de XPR zullen evenaren.
Weten we nog niet.
Ik overweeg ook om zelf te bouwen, heb lastige speakers 85db en 3/4 ohm (magnepans 1.5).  Begreep van iemand uit Nederland die 3.6 heeft dat het met ncore's heel goed klonk.
En ik wacht ook op de XMC, Anthem is stuk duurder. Zeker voor een processor is dat heel veel geld,gelet op de snelle updates in A/V.

Groeten Ger

NB ben ook benieuwd naar bridging de ncore's, zou vermogen tot 1200 watt moeten kunnen opleveren

RogerS

Citaat van: GS op mei 20, 2012, 20:09:35
En ik wacht ook op de XMC, Anthem is stuk duurder. Zeker voor een processor is dat heel veel geld,gelet op de snelle updates in A/V.
Yep dat vind ik ook. Luidsprekers en eindversterkers "verouderen" toch minder snel... Vandaar dat ik zo'n 2000 ~2500 euro meer dan voldoende vind voor een processor...

Citaat van: GS op mei 20, 2012, 20:09:35
NB ben ook benieuwd naar bridging de ncore's, zou vermogen tot 1200 watt moeten kunnen opleveren
Waarom zou je dat doen? Ga dan voor de OEM NCore1200 (of meteen voor de Mola Mola eindversterker). Die kan 1200 Watt aan 2 ohm leveren.. Kijk maar eens naar deze pdf http://mola-mola.nl/epk_files/molamolafolder.pdf. Dezelfde mannen (Bruno Putzeys en Jan-Peter van Amerongen) van Hypex zitten hier achter...
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

magicbas

Even een melding van wat ik uiteindelijk heb moeten betalen bij Emotiva. Dit kan voor toekomstige kopers wellicht een soort hou-vast zijn.

Het bedrag van de componenten was in totaal: $ 1726,00
Het bedrag voor de verzending (fed-ex) was: $ 334,00
Totaal dus: $ 2060,-

Bij het overboeken bleek dit omgerekend: € 1575,00 te zijn.
Bij de ontvangst moest ik Fed-Ex € 372,00 betalen. Hierna heb ik de definitieve afrekening gekregen (na controle van de douane), waarbij ik niets extra's hoefde te betalen.

Totaal in dollar was dus: $ 2060,00
Totaal in Euro was dus: € 1947,00

Kortom, minder dan 1 op 1 omrekenen van dollar naar euro (van de totale offerte) en je hebt een héél reëel beeld van de totale kosten voor Emotiva producten.

Hopelijk hebben twijfelaars/toekomstige bestellers hier iets aan.

rallufff

Dit valt mij nog best mee Bas...

Ik had wel meer verwacht.

Bedankt voor je post!  ;)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

magicbas

Graag gedaan rallufff.

Een extra puntje van aandacht nog; via de track&trace code kon ik goed bijhouden waar mijn bestelling was. Hij bleef echter vrij lang op schiphol staan, dus ik ben gaan bellen. Het bleek dat Fed-Ex contact met mij zocht om de inklaring/btw vooraf te betalen, maar dat ze niet over mijn contactgegevens (los van adres natuurlijk) beschikte. Ik heb toen zelf op hun locatie deze factuur betaald. Ik zou iedereen willen aanraden om aan Emotiva door te geven dat ze je contactgegevens (mail/tel) moeten vermelden bij de verzending, zodat dit geen vertraging oploopt.

Gr. Bas

Dennis75

De Marantz AV7005 in combinatie met de Emotiva XPA-5.
De Emotiva X series interlinks.

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Staat mooi Dennis! En die interlinks staan ook erg stoer. Als ik aan de XMC toe ben toch ook maar even naar kijken.

Wel jammer dat je het klepje van de Marantz dicht moet houden met plakband. Dat zou bij Emotiva nooit nodig zijn. ;) ;) ;D ;D

Edit: Ipad typo's

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling