Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Dennis75

Citaat van: woutjeeh op maart 21, 2012, 19:45:56
Mooi spul!

Yo, bedankt gozer. De eerste upgrade is een feit!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Miesepies

Mjah, EmoQ is niet bepaald de meest geavanceerde en stabiele ruimte correctie systeem :)  Het vingers wrijven boven de microfoon is inderdaad een bekende (een andere mogelijk oplossing is een input kiezen die geen video uitgang (HDMI) aan heeft staan - dat werkt bij mij ook...zo nu en dan ;)).

Uiteindelijk heb ik EmoQ opgegeven en heb de speakers zelf ingesteld qua formaat en crossover, afstanden met een meetlint en volume correctie met een db meter van een paar tientjes. De EQ instellingen gebruik ik niet, die hebben me nooit echt blij gemaakt.

Dennis75

Citaat van: Miesepies op maart 21, 2012, 21:21:24
Mjah, EmoQ is niet bepaald de meest geavanceerde en stabiele ruimte correctie systeem :)  Het vingers wrijven boven de microfoon is inderdaad een bekende (een andere mogelijk oplossing is een input kiezen die geen video uitgang (HDMI) aan heeft staan - dat werkt bij mij ook...zo nu en dan ;)).

Uiteindelijk heb ik EmoQ opgegeven en heb de speakers zelf ingesteld qua formaat en crossover, afstanden met een meetlint en volume correctie met een db meter van een paar tientjes. De EQ instellingen gebruik ik niet, die hebben me nooit echt blij gemaakt.

Ik ga het rustig op mijn gemakje instellen allemaal.
Dat doet mij overigens wel weer twijfelen met betrekking tot de aankoop van de XMC-1. Deze is nog geavanceerder met onder andere dat TACT systeem.
Ik vraag mij af dat niet een beetje overkill is.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

T.Rodenburg93

Ik sta op het punt om een gloednieuwe UMC-1 te bestellen maar ik vraag me af wat is het voordeligst betalen via paypal of via de bank? Of maakt dit helemaal niets uit?

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Miesepies

Eerst maar eens wat (onafhankelijke) reviews zien van de XMC-1 ;) Is nu te vroeg om wat over te zeggen...

Miesepies

Citaat van: T.Rodenburg93 op maart 21, 2012, 21:33:16paypal of via de bank?

Zal misschien een paar euro schelen... Ik zou voor het gemakkelijkste kiezen!

Werd het niks met de UMC-1 van RA SUBS ?

Dennis75

Citaat van: T.Rodenburg93 op maart 21, 2012, 21:33:16
Ik sta op het punt om een gloednieuwe UMC-1 te bestellen maar ik vraag me af wat is het voordeligst betalen via paypal of via de bank? Of maakt dit helemaal niets uit?

Tim

Ik betaalde via de abn amro 15 euro extra kosten. Paypal weet ik niet.

T.Rodenburg93

Na niks op mijn aanbod te hebben terug gehoord ben ik er een beetje klaar mee... En daar ik toch al op de wachtlijst stond voor een gloednieuw apparaat ben ik toch maar voor die optie gegaan. Ik dacht wie weet scheelt de betaalwijze erg vanwege de wisselkoersen oid. maar oke dan wordt het de bank.

Tim
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p

clockwork

Citaat van: Dennis75 op maart 21, 2012, 21:38:53
Ik betaalde via de abn amro 15 euro extra kosten. Paypal weet ik niet.

Bij Paypal word je gesneden met de dollarkoers. Is lood om oud ijzer....

Mooi spul Dennis!  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dennis75

Citaat van: clockwork op maart 21, 2012, 21:45:29
Bij Paypal word je gesneden met de dollarkoers. Is lood om oud ijzer....

Mooi spul Dennis!  :pompom:

Bedankt gozur. Het upgrade virus viert hoogtij. Over anderhalve maand de Oppo 93 Nuforce edition bij JVB bestellen. Zat eerst aan de Marantz ud8004 te denken maar die is toch iets te prijzig. Oppo Cinemike kan ook maar daar staat tegenover dat je de rest van je set ook moet upgraden wil die Cinemike upgrade zin hebben.

Maar goed, Emotiva is een populair product hier op het forum.

clockwork

Citaat van: Dennis75 op maart 21, 2012, 21:53:56
Bedankt gozur. Het upgrade virus viert hoogtij. Over anderhalve maand de Oppo 93 Nuforce edition bij JVB bestellen. Zat eerst aan de Marantz ud8004 te denken maar die is toch iets te prijzig. Oppo Cinemike kan ook maar daar staat tegenover dat je de rest van je set ook moet upgraden wil die Cinemike upgrade zin hebben.

Maar goed, Emotiva is een populair product hier op het forum.

Dat virus is idd erg hardnekkig.  :-X
Wow, die Oppo zit ik ook al naar te gluren, maar voorlopig houd ik het nog wel bij de Pio BD speler......

Emotiva lijkt idd steeds populairder te worden. Begrijpelijk want de prijs kwaliteit verhouding is wat mij betreft ook ongekend.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

T.Rodenburg93

En ja hoor, de knoop doorgehakt en de UMC-1 besteld  :pompom: kan niet wachten tot hij hier eindelijk staat te spelen.
Volgens de insiders bij Emotiva zal hij waarschijnlijk morgen weer op voorraad zijn :)

Tim

clockwork

Citaat van: T.Rodenburg93 op maart 21, 2012, 22:28:35
En ja hoor, de knoop doorgehakt en de UMC-1 besteld  :pompom: kan niet wachten tot hij hier eindelijk staat te spelen.
Volgens de insiders bij Emotiva zal hij waarschijnlijk morgen weer op voorraad zijn :)

Tim

Leuk! Dat is sneller dan verwacht toch?
Dan heb je hem eind volgende week binnen. :pompom:

Dennis75

Citaat van: T.Rodenburg93 op maart 21, 2012, 22:28:35

Tim

Gefeliciteerd. Laat even weten wanneer je hem hebt!
Uiteraard met een foto erbij!

T.Rodenburg93

Ja klopt, valt mij ook bijna 2 weken mee. Ik ben erg benieuwd hoe lang er nou tussen het daadwerkelijke verwerken en het ontvangen zit. Zodra hij er is zal ik natuurlijk uitgebreid even fototjes maken  :D

Tim

RogerS

Tim,

Alvast veel plezier met je UMC-1. Zelf wacht ik nog met het kopen van een nieuwe surround processor totdat de XMC-1 uit is en dat deze ook blijkt te werken, vooral het TacT systeem, zoals Emotiva belooft.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

yorkie13

Ik had de umc-1 slecht ter prijsbepaling staan.

Heb uiteindelijk toch voor de weg van upgraden gekozen naar de XMC-1, wanneer die ook uit mag komen.
heb ook een 40% kortingen certificaat hiervoor.

Op zich bevalt de UMC-1 prima, zeker het bediennings gemak en het uitgebreide bassmanagement.

T.Rodenburg93

Citaat van: RogerS op maart 22, 2012, 05:07:32
Tim,

Alvast veel plezier met je UMC-1. Zelf wacht ik nog met het kopen van een nieuwe surround processor totdat de XMC-1 uit is en dat deze ook blijkt te werken, vooral het TacT systeem, zoals Emotiva belooft.

Dat gaat zeker lukken :) ben wel benieuwd hoe goed het werkt. Als ik zo de verhalen hoor is het wel een apparaat die af en toe niet al te vanzelfsprekend werkt maar ach ik rommel wel wat aan, en wie weet dat ik op ten duur toch ook nog voor de XMC-1 zal gaan.

Tim

Thesqualer

Ben ook erg tevreden over de emotiva UMC-1.
Inderdaad een erg goede bass management en voldoende instel mogelijkheden.
De microfoon is niet geweldig maar dat wordt de XMC-1 wel beter hoop ik.

Gelukkig heb ik ook de 40% kortingscoupon dus een upgrade naar de XMC-1 is al wat dichterbij.
Jammer genoeg is er geen foto van de achterzijde beschikbaar  zodat men kan zien wat er allemaal op aangesloten kan worden.
Met alleen de specificaties is dat soms onduidelijk.

Verder ben ik zeer benieuwd naar het PHONO gebeuren.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Nooff

De XPR-1, XPR-2 en XPR-5 zijn onderweg, levering zomer 2012. Die dingen zien er echt gruwelijk uit! :o

clockwork

Citaat van: Nooff op maart 22, 2012, 18:20:44
De XPR-1, XPR-2 en XPR-5 zijn onderweg, levering zomer 2012. Die dingen zien er echt gruwelijk uit! :o

Staan ze op de site?

Edit: oh ja, op het forum:
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?action=display&board=updates&thread=23393&page=1#384820

Thesqualer

Waanzinige look. Hoop dat de XMC-1 er ook zo uit gaat zien.
Veel beter als de huidige emotiva look.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

FeaR1986

Mmm... beetje mixed feelings hier. Qua vorm is het wel speels, maar toch strak. Weet niet hoe fel dat blauwe licht is, maar op de foto ziet het er goed uit. Jammere vind ik toch de knoppen voorop. Snap wel dat het makkelijker is dan de schuifjes achterop de XPA's, maar ik vind het wat te druk en rommeling met vier knoppen voorop. Dan is de ene knop in het midden van de XPA naar mijn inziens toch mooier.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Miesepies

Ow... de Emotiva Pro look van een tijdje terug ??  Das wel jammer, de XMC-1 wordt namelijk nog normale stijl, past dus voor geen meter bij elkaar.

De XPR's zijn trouwens 5U hoog, ipv de 4U van de XPA series. Dus mocht je een kastje hebben die nu precies past, dan wordt dat knustelen  ;D

clockwork

Mwoah. Ik doe het er geloof ik ook niet voor. Maar gelukkig ben ik voorlopig wel voorzien.

Maar even iets anders:
Heeft toevallig iemand de ERC-1 wel eens vergeleken met een Oppo 83 of 93?
Ik zit heel stiekun te overwegen om mijn ERC te vervangen voor een alleseter.