Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

treky22

Citaat van: clockwork op maart  6, 2012, 12:58:43
:
Ik denk dat je het antwoord niet wilt weten. :crazy:

Hahaha, zo errug ???:huh2:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Dennis75

Zojuist ook maar de reservering geplaatst.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Citaat van: treky22 op maart  6, 2012, 13:12:55
Hahaha, zo errug ???:huh2:

Ik heb geen idee, maar zonder upgrade certificate wordt het verschil met een b-stock wel erg groot.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Dan maar even afwachten wat de prijs gaat worden van de XMC-1.

Op dit moment toch nog wat andere niet-HT uitgaven, dus heb nog tijd.

thommy

Citaat van: treky22 op maart  6, 2012, 13:30:43
Dan maar even afwachten wat de prijs gaat worden van de XMC-1.

Op dit moment toch nog wat andere niet-HT uitgaven, dus heb nog tijd.

Staat toch duidelijk vermeld dat hij 1499 USD kost!?
Met al de gekte/gehype is het toch bedenkelijk om toch maar even 1499 usd te besteden aan een product dat zich nog moet bewijzen.

MdB

Tevens een nadeel (vind ik) is dat XMC-1 geen twee maar één HDMI uitgang heeft, daar hoor ik niemand over vallen.
Beter duur dan niet te koop.

clockwork

Citaat van: thommy op maart  6, 2012, 19:13:03
Staat toch duidelijk vermeld dat hij 1499 USD kost!?
Met al de gekte/gehype is het toch bedenkelijk om toch maar even 1499 usd te besteden aan een product dat zich nog moet bewijzen.

Maar hoeveel wordt dat in euro's? Gelukkig heb ik al een dollarrekening met voldoende saldo.....

Voordat we hier aan de beurt zijn, zijn er al genoeg gebruikerservaringen beschikbaar. Het betreft vooralsnog vrijblijvende reserveringen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dennis75

Citaat van: MdB op maart  6, 2012, 19:27:22
Tevens een nadeel (vind ik) is dat XMC-1 geen twee maar één HDMI uitgang heeft, daar hoor ik niemand over vallen.

Dat is voor mij geen nadeel, heb alleen een tv.

Bij is het wel zo dat het eigenlijk een plicht is om de XMC-1 te nemen vanwege het feit dat ik de UMC-1
heb gekocht, althans zo voelt het wel.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

thommy

Citaat van: clockwork op maart  6, 2012, 19:29:13
Maar hoeveel wordt dat in euro's? Gelukkig heb ik al een dollarrekening met voldoende saldo.....

Voordat we hier aan de beurt zijn, zijn er al genoeg gebruikerservaringen beschikbaar. Het betreft vooralsnog vrijblijvende reserveringen.

Ik verwacht toch een prijs van 1600 a 1700 euro, shipping, import en btw inbegrepen.
Enfin, ik wacht wel even de rviews en gebruikerservaringen af.

Ik heb laatst 5 stuks XLR analoog interconnects bij hun besteld, normaal shippen ze via de gekende pakjesdiensten...
Nu vroeg ik of ze de kabels ook wilden verzenden via USPS, geen probleen en nog een paar 10-tal $ goedkoper.
Op drie dagen was mijn pakje al aangekomen in BE  :clapping:, echter ligt het nu reeds meer als 1 maand bij de BE douane, mailen, bellen... kan ze niet bereiken de snoodaards.
Wat voor een patattenland is Belgie toch >:(

Nooff

Citaat van: thommy op maart  6, 2012, 20:40:11
Ik heb laatst 5 stuks XLR analoog interconnects bij hun besteld, normaal shippen ze via de gekende pakjesdiensten...
Nu vroeg ik of ze de kabels ook wilden verzenden via USPS, geen probleen en nog een paar 10-tal $ goedkoper.
Op drie dagen was mijn pakje al aangekomen in BE  :clapping:, echter ligt het nu reeds meer als 1 maand bij de BE douane, mailen, bellen... kan ze niet bereiken de snoodaards.
Dat heeft niet zoveel te maken met België hoor, Emotiva verzend niet graag via USPS omdat er vaak pakketjes op vreemde manieren verdwijnen, USPS veel trager is dan Fedex en ook nog eens minder zorgvuldig met zijn pakketten omgaat. Besparen op verzenden is niet altijd gunstig  ;)

Nooff

Citaat van: MdB op maart  6, 2012, 19:27:22
Met alle ervaringen die ik persoonlijk heb met apparaten die dit wel hebben heb ik daar nog nooit gebruik van gemaakt. Over het algemeen worden dit soort apparaten gebruikt voor 1 weergever. Daar hebben ze weer BD spelers voor met dual HDMI out en HDMI switches.

Timvg

Citaat van: thommy op maart  6, 2012, 20:40:11
Ik verwacht toch een prijs van 1600 a 1700 euro, shipping, import en btw inbegrepen.
Enfin, ik wacht wel even de rviews en gebruikerservaringen af.

Thommy

Probeer eens volgende:

DSV Air & Sea NV
Division Direction Centrale & Customs
Oude Vijversstr.-Rue des Anciens Etangs 48
BE-1190 Brussel (Vorst)

+32 2 55 666 01
Direct Phone

+32 2 55 666 20
Fax

thommy

Citaat van: Timvg op maart  6, 2012, 21:44:47
Thommy

Probeer eens volgende:

DSV Air & Sea NV
Division Direction Centrale & Customs
Oude Vijversstr.-Rue des Anciens Etangs 48
BE-1190 Brussel (Vorst)

+32 2 55 666 01
Direct Phone

+32 2 55 666 20
Fax

Bedankt Tim,

Ik had een nr via Bpost gekregen, namelijk 02 278 50 80 (steeds bezet)
Dat is het nummer van de Douane in Brucargo, waar alle internationale zendingen binnen komen.

Wat betreft USPS, zelf heb ik reeds veel pakjes van hun gekregen, incl trackingnummer, echter nooit problemen gehad.
Trouwens, pakje was reeds na 3 dagen in belgie, het is enkel de Douane die het verkwansen.

Maar je hebt gelijk, indien je via UPS, Fed Ex... iets laat verzenden, dan klaren deze dit zelf in bij de douane.
USPS zending wordt bij ons door Bpost aangeboden aan de douane en blijkbaar wordt dit dan bewust voor enkele weken gestockeerd in de rekken bij de Douane.

Sorry voor het off-topic geleuter, maar wil hiermee toch iedere landgenoot verwittigen.

treky22

Dat is inderdaad een nadeel, 1 HDMI-out.

Daarom kijk ik ook naar de Marantz AV7005.

FeaR1986

Iemand die weet welke informatie Emotiva allemaal nodig heeft om de garantie over te zetten? Ik ben in het bezit van het serienummer en de naam van de vorige eigenaar.
Ik moet Emotiva sowieso mailen aangezien er twee LEDjes van mijn XPA-2 niet helemaal lekker werken. Maar ik geef ze liever meteen alle informatie die ze nodig hebben, dat scheelt weer heen en weer mailen  :satisfied:

Overigens werkt de XPA-2 wel naar behoren en ik vind het echt een beest van een ding. Heb wel de VU-meter uitgezet, want de receiver moet naar -12.0 dB om het eerste LEDje te laten branden. Echt ziek hoe veel headroom dat apparaat heeft :notify:
Heb het idee dat het laag en mid-laag duidelijker aanwezig is. Had ook het idee dat ik bij sommige nummers in de hogere regionen ook wat meer hoorde, maar aan de ene kant zou dat toch niet moeten aangezien het hoog nooit een probleem is om aan te sturen? Dat moet een beetje receiver toch ook wel voor elkaar krijgen?

De eerste stap naar losse voor- en eindversterking is gezet. Ooit nog een XPA-3 of XPA-5 voor de center en rears en dan een leuke processor. Weet alleen niet of dat een Emotiva wordt, heb dan toch meer met de Integra. Eigenlijk de Denon, maar die is me veel te duur.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Timvg

Citaat van: thommy op maart  6, 2012, 23:40:56
Bedankt Tim,

Ik had een nr via Bpost gekregen, namelijk 02 278 50 80 (steeds bezet)
Dat is het nummer van de Douane in Brucargo, waar alle internationale zendingen binnen komen.

Wat betreft USPS, zelf heb ik reeds veel pakjes van hun gekregen, incl trackingnummer, echter nooit problemen gehad.
Trouwens, pakje was reeds na 3 dagen in belgie, het is enkel de Douane die het verkwansen.

Maar je hebt gelijk, indien je via UPS, Fed Ex... iets laat verzenden, dan klaren deze dit zelf in bij de douane.
USPS zending wordt bij ons door Bpost aangeboden aan de douane en blijkbaar wordt dit dan bewust voor enkele weken gestockeerd in de rekken bij de Douane.

Sorry voor het off-topic geleuter, maar wil hiermee toch iedere landgenoot verwittigen.

Ik ken die problemen maar al te goed, het is jammer dat je de inklaringskosten niet vooraf kan betalen zoals in sommige landen.

rallufff

Citaat van: FeaR1986 op maart  7, 2012, 08:39:23
Iemand die weet welke informatie Emotiva allemaal nodig heeft om de garantie over te zetten? Ik ben in het bezit van het serienummer en de naam van de vorige eigenaar.
Ik moet Emotiva sowieso mailen aangezien er twee LEDjes van mijn XPA-2 niet helemaal lekker werken. Maar ik geef ze liever meteen alle informatie die ze nodig hebben, dat scheelt weer heen en weer mailen  :satisfied:

Overigens werkt de XPA-2 wel naar behoren en ik vind het echt een beest van een ding. Heb wel de VU-meter uitgezet, want de receiver moet naar -12.0 dB om het eerste LEDje te laten branden. Echt ziek hoe veel headroom dat apparaat heeft :notify:
Heb het idee dat het laag en mid-laag duidelijker aanwezig is. Had ook het idee dat ik bij sommige nummers in de hogere regionen ook wat meer hoorde, maar aan de ene kant zou dat toch niet moeten aangezien het hoog nooit een probleem is om aan te sturen? Dat moet een beetje receiver toch ook wel voor elkaar krijgen?

De eerste stap naar losse voor- en eindversterking is gezet. Ooit nog een XPA-3 of XPA-5 voor de center en rears en dan een leuke processor. Weet alleen niet of dat een Emotiva wordt, heb dan toch meer met de Integra. Eigenlijk de Denon, maar die is me veel te duur.

Integra DHC 80.3 is een hele dikke bak die ook zoals je weet op mijn lijstje staat. Echter twijfel ik nu aangezien die XMC-1 ook uit gaat komen bij Emotiva ;).

Voor het zover is kan ik nog genoeg afwegingen maken waar ik uiteindelijk voor ga. Voorlopig doet mijn HK nog braaf zijn werk.

Had je eigenlijk meer van die XPA-2 verwacht Kevin? Ik proef dat een beetje uit je berichten...  8)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Citaat van: rallufff op maart  7, 2012, 14:17:03
Integra DHC 80.3 is een hele dikke bak die ook zoals je weet op mijn lijstje staat. Echter twijfel ik nu aangezien die XMC-1 ook uit gaat komen bij Emotiva ;).

Voor het zover is kan ik nog genoeg afwegingen maken waar ik uiteindelijk voor ga. Voorlopig doet mijn HK nog braaf zijn werk.

Hier is het ook nog lang niet zo ver. Wellicht dat ik toch voor een Onkyo ga, al heb ik niets met dat merk. Want voor zo'n Integra betaal je snel een paar honderd euro meer, dan is de Onkyo een stuk goedkoper. En zo slecht ziet die PR-SC5509 er nog niet eens uit. Wellicht dat ik hem qua looks wellicht mooier (strakker) vind dan de Integra. Aan de achterkant zijn ze zelfs helemaal identiek. Maar kwalitatief schijnt de Integra wel weer superieur te zijn.

Citaat van: rallufff op maart  7, 2012, 14:17:03
Had je eigenlijk meer van die XPA-2 verwacht Kevin? Ik proef dat een beetje uit je berichten...  8)

Lijkt meer dat ik de eindversterker niet echt nodig had. Dat het eerste LEDje van de VU-meter pas bij -12.0 dB gaat branden zegt al iets over mijn speakers (of over het vermogen van de XPA). Nu is er zeker wel wat verschil, maar echt groot is het niet. Maakt me verder niet uit, want ik wilde altijd al een eindversterker en die heb ik nu. En, nogmaals, als ik een XPA-3 of XPA-5 kan kopen dan kan ik volledig over naar een losse processor. De aanschaf van de XPA-2 is de eerste stap, maar had het effect met een eindversterker wel wat groter verwacht inderdaad.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Nooff

Citaat van: FeaR1986 op maart  7, 2012, 15:08:27
Lijkt meer dat ik de eindversterker niet echt nodig had.
Dat heb je in een betrekkelijk kleine ruimte ook niet...

Citeer
Dat het eerste LEDje van de VU-meter pas bij -12.0 dB gaat branden zegt al iets over mijn speakers (of over het vermogen van de XPA). Nu is er zeker wel wat verschil, maar echt groot is het niet. Maakt me verder niet uit, want ik wilde altijd al een eindversterker en die heb ik nu. En, nogmaals, als ik een XPA-3 of XPA-5 kan kopen dan kan ik volledig over naar een losse processor. De aanschaf van de XPA-2 is de eerste stap, maar had het effect met een eindversterker wel wat groter verwacht inderdaad.
De XPA-2 is een zeer capabele versterker, ook Raphie kreeg de vu meters niet heel ver met zijn 803's, blijkbaar heeft de XPA-2 daar dus geen enkele moeite mee. Ik denk dat je de verschillen wat meer tot zijn recht laat komen met een betere PRE/PRO, die Denon is, met alle respect, nu toch echt de bottleneck. Overigens bepaalt de Denon nu ook nog in grote mate de gain, welke waarschijnlijk niet matched met de eindversterker.

FeaR1986

Citaat van: Nooff op maart  7, 2012, 15:28:42
Overigens bepaalt de Denon nu ook nog in grote mate de gain, welke waarschijnlijk niet matched met de eindversterker.

You lost me there, die valt in het groepje "Te technisch voor Kevin" :P Wat houdt dat precies in?
Dat de Denon nu de bottleneck is was wel te verwachten overigens.

Maro

Gain is toch de output spanning?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Citaat van: FeaR1986 op maart  7, 2012, 15:55:19
You lost me there, die valt in het groepje "Te technisch voor Kevin" :P Wat houdt dat precies in?
Dat de Denon nu de bottleneck is was wel te verwachten overigens.
Je Denon is in staat een bepaald POV over je MC outs te sturen (preamp output voltage). Als dit voltage lager ligt dan die van de Amp dan zul je nooit alles eruit krijgen wat er in zit, daarom is een bepaalde matching altijd wel belangrijk. Nu heeft Emotiva de gain op 32dB gezet voor AVR's die over het algemeen een POV hebben van 1.5v, waar waarschijnlijk niet meer uit komt dan 1v, in ieder geval stukken lager dan de gemiddelde PRE/PRO.

Nooff

Citaat van: Maro op maart  7, 2012, 16:17:53
Gain is toch de output spanning?
Jep, Preamp output voltage. De AVR's komen er in de praktijk vaak maar lafjes vanaf vind ik persoonlijk, in tegenstelling tot een goede pre/pro. Gain controls zijn in dat geval wel handig.

Maro

Gevaar van meer gain vind ik altijd dat het (doordat het snel harder klinkt) ook snel als beter wordt ervaren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

FeaR1986

Gisteren was het snel-snel installeren, aansluiten en wat nummers luisteren. Heb nu een uur of twee zitten luisteren en heb net toch het volume van mijn subwoofer naar beneden bijgesteld. In Pure Direct staan mijn fronts op Large en het laag wat ze nu produceren is toch wel krachtiger dan het was. Het is dat ik mijn Denon de crossover op 40 of 60 kan zetten, als er 50 was geweest had ik dat ook als optie gezien.

Net ook de Silver Trim verwijderd en dat blijft voorlopig zo. Vind het een stuk strakker. Heb wel de schroefjes terug gedraaid, want die vier gaatjes vond ik wat minder. En die vier zilveren puntjes breken het hele zwarte oppervlak wel leuk. Enige is dat het nu wel op Electrocompaniet aan het lijken is, glazen plaat voor de Emotiva en je hebt een semi-Electrocompaniet qua looks. Het Emotiva logo lijkt ook al redelijk  :tongue2:

Citaat van: Nooff op maart  7, 2012, 16:29:23
Je Denon is in staat een bepaald POV over je MC outs te sturen (preamp output voltage). Als dit voltage lager ligt dan die van de Amp dan zul je nooit alles eruit krijgen wat er in zit, daarom is een bepaalde matching altijd wel belangrijk. Nu heeft Emotiva de gain op 32dB gezet voor AVR's die over het algemeen een POV hebben van 1.5v, waar waarschijnlijk niet meer uit komt dan 1v, in ieder geval stukken lager dan de gemiddelde PRE/PRO.

Duidelijk, thnx voor de uitleg  :thumbs-up:

Citaat van: Maro op maart  7, 2012, 16:38:24
Gevaar van meer gain vind ik altijd dat het (doordat het snel harder klinkt) ook snel als beter wordt ervaren.