Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Flavio

Citaat van: FeaR1986 op maart  2, 2012, 10:03:39
Domme vraag wellicht, maar hoe zit het als je vanuit Amerika voor een paar dollar wat besteld? Ik ben echt niet thuis met invoerrechten tot bepaalde bedragen en wat al niet meer. Ik heb via dit forum een XPA-2 weten te bemachtigen (dinsdag ophalen) en nu wil ik wel Black Trim bijbestellen. Voor die 20 dollar is dat nog wel te doen. Iemand die toevallig weet wat alleen een setje Trim kost in euro's met verzenden? :blush:

Ze zijn mooier zonder trim met alleen de inbusboutjes. Bespaart je ook weer $20.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

knubbe

Citaat van: Flavio op maart  2, 2012, 10:07:31
Ze zijn mooier zonder trim met alleen de inbusboutjes. Bespaart je ook weer $20.

Mee eens, als je toch zo graag Black Trims wilt dan zou ik ze met iemand anders meebestellen.
Dan gaan ze gewoon in de doos erbij en betaal je er niet zo veel voor.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

FeaR1986

Citaat van: Flavio op maart  2, 2012, 10:07:31

Zal eens zoeken naar foto's van de looks zonder trim en met de boutjes. Zo in theorie lijkt me dat niets, maar dat zegt niets natuurlijk.
Wellicht dat ik de originele trim ook wel oké vind als het eenmaal in mijn kastje staat.

Citaat van: knubbe op maart  2, 2012, 10:11:35
Mee eens, als je toch zo graag Black Trims wilt dan zou ik ze met iemand anders meebestellen.
Dan gaan ze gewoon in de doos erbij en betaal je er niet zo veel voor.

Goed idee! Eerst de XPA-2 eens ophalen en dan kom ik hier nog wel een keer schooien om zoiets geregeld te krijgen  :angel:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Miesepies

Citaat van: FeaR1986 op maart  2, 2012, 10:45:00Zal eens zoeken naar foto's van de looks zonder trim en met de boutjes.

Zie mijn topic. Niet de meest brilliante fotos, maar geeft wel een idee. Zelf vind ik ze zonder trims mooier eruit zien, wat stoerder, wat minder cheap ;)

FeaR1986

Citaat van: Miesepies op maart  2, 2012, 12:57:55
Zie mijn topic. Niet de meest brilliante fotos, maar geeft wel een idee. Zelf vind ik ze zonder trims mooier eruit zien, wat stoerder, wat minder cheap ;)

Vanaf de foto's geven de boutjes een beetje een apart effect. Maar zonder de trim lijkt het wel een stuk massiever en inderdaad wat volwassener. Als je de boutjes er uit haalt ziet het er zeker helemaal niet uit?
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Miesepies

Als je de schroeven weg haalt zit je met 4 gaten :P  In het echt ziet het er best goed uit hoor. Probeer het maar, zodra je je XPA-2 heb.

Flavio

Je kan de inbusboutjes ook nog door zwarte vervangen, dan vallen ze minder op.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

FeaR1986

Citaat van: Flavio op maart  2, 2012, 13:49:33
Je kan de inbusboutjes ook nog door zwarte vervangen, dan vallen ze minder op.

Zijn die hier gewoon te koop? Als in dat de maten hier hetzelfde zijn als in Amerika? Ik heb dan wel een paar jaar bij de Formido gewerkt, maar op dat vlak ben ik zo a-technisch als maar zijn kan  :hehe:

Ik had nog wel twee kabel-vraagjes. Had ze al in mijn eigen topic geteld, maar hier zitten natuurlijk de experts  8)
Mijn TV staat een meter of drie van de dichtstbijzijnde wandcontactdoos. Daarom ligt er achter het TV-meubel een stekkerblok (wel een goede) waar al mijn apparatuur in gaat. Nu zal een apparaat als de Denon DVD-2500BT (35 Watt) en een Squeezebox (nog geen 4 Watt  :P ) het probleem niet zijn. Maar er hangen ook nog een 42" LCD, PS3 Fat (60 GB Model, dus 160 Watt) en een XBox 360 Elite aan. Gaat het goed als ik de Emotiva in het stekkerblok er bij prik of kan ik beter rechtstreeks naar de wandcontactdoos gaan. In het laatste geval gaat er - nog geen - leuke powercord komen, want vier meter wordt wel duur dan :angel:

Qua interlinks probeer ik het eerst even met wat goedkopere kabels. Ik lees her en der dat er soms problemen zijn met duurdere kabels. Al staat er genoeg leuks hier op het forum. Van een paar leuk uitziende ProfiGolds tot een Van den Hul. Al raadde de zoon van Van den Hul zelf de D102 III aan voor mijn gebruik aangezien dat een neutrale kabel zou zijn.

Miesepies

Citaat van: FeaR1986 op maart  4, 2012, 01:47:42Zijn die hier gewoon te koop? Als in dat de maten hier hetzelfde zijn als in Amerika?

Das wel een goeie vraag. Heb ook wel eens schroefdraad verschillen gehad, moest echt goed zoeken voor een passend alternatief (kan me ff niet meer herinneren waarvoor).

CiteerPS3 Fat (60 GB Model, dus 160 Watt)

De eerste reeks PS3's gebruiken wel ietsje meer hoor. Denk maar gauw aan 200+ ;)

CiteerGaat het goed als ik de Emotiva in het stekkerblok er bij

Ja hoor. Denk dat je in de meeste gevallen tot ongeveer 3500W kan gaan.De consoles zet je meestal niet tegelijk aan. En de Emotiva trekt echt niet continue de max stroom die opgegeven wordt. Idle is dat veel lager (zal wel ergens tussen de 50 en 100W liggen). Bij normaal gebruik zal dit niet veel hoger worden.

CiteerIk lees her en der dat er soms problemen zijn met duurdere kabels.

Volgens mij was dat alleen met Nordost interlinks, mogelijk omdat die niet afgeschermd waren...

CiteerAl raadde de zoon van Van den Hul zelf de D102 III aan voor mijn gebruik aangezien dat een neutrale kabel zou zijn.

Wij van WC Eend adviseren WC Eend ;)  Maar serieus, dat is echt smaak afhankelijk. Er zit zeker verschil tussen de kabels, maar wat de beste voor jou is, kan je alleen uitvinden door te proberen.

FeaR1986

Citaat van: Miesepies op maart  4, 2012, 09:35:19
Wij van WC Eend adviseren WC Eend ;)  Maar serieus, dat is echt smaak afhankelijk. Er zit zeker verschil tussen de kabels, maar wat de beste voor jou is, kan je alleen uitvinden door te proberen.

Ik vroeg specifiek om welke Van den Hul-kabel ik daar voor zou kunnen gebruiken. Omdat ik hem ken kan ik wellicht wat makkelijker aan dergelijke kabels komen voor een leukere prijs. Die The Rock heb ik nooit voor betaald, en dat is toch een kabel van een paar honderd euro. Dat er meer merken zijn ben ik mij van bewust  ;)

Bedankt voor de verdere antwoorden. Ik ga het eerste eens proberen met de Emotiva bij de rest te steken.

Cobraatje

De nieuwe website is up en als leuke verrassing kun je de XMC-1 reserveren.
Ik heb mijn bevestiging van het reserveren al binnen. 8)
Pre orderlist gaat eerst, dan upgrade card houders en dan volgorde reservering.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

clockwork

Jippie! De nieuwe website is wat mij betreft veel overzichtelijker.

Ik heb toch ook maar een xmc gereserveerd. Beetje raar dat je niet hoeft aan te geven of je een upgrade card hebt of niet.

Ook is er een tweetal nieuwe netfilters aan het productenscala toegevoegd. Helaas alleen voor 120V. :( Zeker de CMX-6 lijkt erg betaalbaar.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rallufff

Citaat van: clockwork op maart  6, 2012, 08:49:48
Jippie! De nieuwe website is wat mij betreft veel overzichtelijker.

Ik heb toch ook maar een xmc gereserveerd. Beetje raar dat je niet hoeft aan te geven of je een upgrade card hebt of niet.

Ook is er een tweetal nieuwe netfilters aan het productenscala toegevoegd. Helaas alleen voor 120V. :( Zeker de CMX-6 lijkt erg betaalbaar.

Als je zo'n XMC-1 aanschaft i.c.m. bijvoorbeeld een XPA-5 dan heb je geen receiver meer nodig? 
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

Citaat van: rallufff op maart  6, 2012, 09:05:21
Als je zo'n XMC-1 aanschaft i.c.m. bijvoorbeeld een XPA-5 dan heb je geen receiver meer nodig? 

Klopt. Dan ben je ' helemaal' compleet. (qua versterking dan).
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

rallufff

Citaat van: clockwork op maart  6, 2012, 09:11:22
Klopt. Dan ben je ' helemaal' compleet. (qua versterking dan).

Oké! En wat zijn zo'n beetje de voor en nadelen van deze combinatie vergeleken met een gewone (in mijn geval) Harman Kardon receiver + (denkbeeldige) XPA-5 ?

Eigenlijk bedoel ik dus: Gewone receiver VS XMC-1 ?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

Citaat van: rallufff op maart  6, 2012, 09:16:37
Oké! En wat zijn zo'n beetje de voor en nadelen van deze combinatie vergeleken met een gewone (in mijn geval) Harman Kardon receiver + (denkbeeldige) XPA-5 ?

Eigenlijk bedoel ik dus: Gewone receiver VS XMC-1 ?

Voordeel: Ervan uitgaande dat de XMC presteert zoals Emotiva belooft :angel:, zal de geluidskwaliteit waarschijnlijk beter zijn met de XMC. De XMC zal een Tact room Correction functie hebben. En matchen met de XPA's.
Maar de XMC is nog niet uit, dus we weten het nog niet zeker.

Nadeel: extra investering.  ;D

Je zou het natuurlijk eerst kunnen proberen met je HK. Of een (veel goedkopere) UMC-1 bestellen.  ;)

rallufff

Citaat van: clockwork op maart  6, 2012, 09:25:28
Voordeel: Ervan uitgaande dat de XMC presteert zoals Emotiva belooft :angel:, zal de geluidskwaliteit waarschijnlijk beter zijn met de XMC. De XMC zal een Tact room Correction functie hebben. En matchen met de XPA's.
Maar de XMC is nog niet uit, dus we weten het nog niet zeker.

Nadeel: extra investering.  ;D

Je zou het natuurlijk eerst kunnen proberen met je HK. Of een (veel goedkopere) UMC-1 bestellen.  ;)

Hmm eigenlijk alleen een standaard nadeel dus... Voor de rest alleen maar voordelen. Ik had het idee een beetje in mijn hoofd dat je met een receiver ''meer'' kunt doen dan met een UMC-1 / XMC-1 maar dat is dus gewoon onzin.

Als ik overstap op Emotiva dan doe ik het ook meteen goed dus met XPA-5 en met XMC-1. Op dit moment is dat nog niet aan de orde aangezien ik eerst nog wat andere dingen wil aanschaffen maar ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen met de XMC-1.... Ergens in de lente wordt hij geleverd?

'Dance Department'

norman

dat is ook apart heel de UMC-1 is er afgehaald ?!
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Dennis75

Citaat van: norman op maart  6, 2012, 09:54:50

Ik zie het. Vorige week nog een UMC-1 besteld. Wel een renewed factory unit.
Vrijdag word hij afgeleverd.
Misschien richtte ze al hun pijlen op de XMC-1.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Citaat van: rallufff op maart  6, 2012, 09:37:52
Hmm eigenlijk alleen een standaard nadeel dus... Voor de rest alleen maar voordelen. Ik had het idee een beetje in mijn hoofd dat je met een receiver ''meer'' kunt doen dan met een UMC-1 / XMC-1 maar dat is dus gewoon onzin.

Als ik overstap op Emotiva dan doe ik het ook meteen goed dus met XPA-5 en met XMC-1. Op dit moment is dat nog niet aan de orde aangezien ik eerst nog wat andere dingen wil aanschaffen maar ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen met de XMC-1.... Ergens in de lente wordt hij geleverd?

ik zou niet weten wat je meer met een receiver zou kunnen (behalve versterken dan).

ETA van de XMC is juni/juli. Voor wat het waard is, want Emotiva staat niet erg bekend om het halen van deadlines.  ;)

Citaat van: norman op maart  6, 2012, 09:54:50

Die staat nu nog onder 'clearance'. http://shop.emotiva.com/collections/clearance/products/umc1
ik neem aan dat ze er nu niet meer teveel van willen verkopen.  ;D

clockwork

op de nieuwe site wordt ook melding gemaakt van een Reference serie: coming soon. Ik ben benieuwd wat ik me daarbij moet voorstellen.  :inlove:

Dennis75

Citaat van: clockwork op maart  6, 2012, 10:15:26
op de nieuwe site wordt ook melding gemaakt van een Reference serie: coming soon. Ik ben benieuwd wat ik me daarbij moet voorstellen.  :inlove:

Tja, zo blijven we maar aan de gang.
Ik heb nu in 3 weken de XPA-5 en de UMC-1 gekocht omdat ik een pre/pro eind combinatie wilde hebben.
Ik dacht in eerste insttantie de XMC-1 te kopen want waarom koop je anders de UMC-1? Met die kortingskaart kan je eigenlijk niet anders.
Nu denk ik weer er aan om de USP-1 te kopen. Puur voor het stereo gedeelte.
Waar blijft toch de balans?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

treky22

Nieuwe site ziet er inderdaad een stuk mooier en overzichtelijker uit.
En ook ik heb maar een reservering voor de XMC-1 aangemaakt.

Hoewel ik nog steeds naar de Marantz AV7005 aan het kijken ben.
Wat zal een UMC-1 opbrengen .... Eens in de prijsbepaling zetten  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Kreeg meteen een bevestigingsemail van Emotiva.

Over wat voor periode zouden ze het hebben ... A representative from Emotiva will be contacting you shortly with more order details.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

:
Citaat van: treky22 op maart  6, 2012, 12:53:27
Wat zal een UMC-1 opbrengen .... Eens in de prijsbepaling zetten  ::)

Ik denk dat je het antwoord niet wilt weten. :crazy: