Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Dennis75

Citaat van: Dennis75 op februari 13, 2012, 22:55:44
hahahah ja, je hebt helemaal gelijk!

Maar ja, voor mij de eerste keer dat ik naar de US geld overmaak.
Hoe dan ook, zojuist het geld overgemaakt! Ben benieuwd.

Net gebeld door Fedex met betrekking tot de inklaringskosten dat ik boven de 150 euro voorschot bedrag zat. Ik moet totaal 193 euro betalen. Gelijk maar even gedaan en een printscreentje gemaakt zodat ik mijn amp deze week geleverd krijg.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

balboa

Citaat van: Dennis75 op februari 18, 2012, 14:03:31
Net gebeld door Fedex met betrekking tot de inklaringskosten dat ik boven de 150 euro voorschot bedrag zat. Ik moet totaal 193 euro betalen. Gelijk maar even gedaan en een printscreentje gemaakt zodat ik mijn amp deze week geleverd krijg.

Controleer wel goed de eindfactuur. Bij mij zat er +/-€50 verschil in wat ik vooruit heb betaald en dat wat er uiteindelijk betaald had moeten worden. Ze doen het op basis van een schatting. De wisselende €/$ koers heeft hier ook mee te maken.

Fedex had dit zelf niet gecorrigeerd, moest er zelf achteraan!
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

norman

Citaat van: Cobraatje op februari 18, 2012, 02:17:25
Ik heb de Rotel 1075 en de XPA5 allebei gehoord en het is een kwestie van smaak. Ik vond de XPA5 mooier klinken met films. Denk dat ze in hetzelfde segment zitten. Ik heb nu een 'oudje' de Proceed Amp 5. Deze is 125 W per kanaal ipv 200 W, maar de XPA5 is geen vergelijk tav de Proceed. Watts zijn wel belangrijk, maar bouwkwaliteit en goede onderdelen belangrijker.
Emotiva zou wel erg goed zijn als zij klasses hoger zouden presteren dan de prijsklasse waarin ze zitten 8).
Als Emo nu eens een goede processor zonder teveel bugs op de markt zet, de XMC1, ben ik weer terug in het Emokamp.

Ik heb de XPA-1 niet gehoord, deze schijnt wel weer een stuk beter te zijn ....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Dennis75

Citeer
Citeer

Oke, bedankt voor de tip. Ik zal het in de gaten houden.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Citaat van: Dennis75 op februari 18, 2012, 14:24:55
Citeer
Citeer

Oke, bedankt voor de tip. Ik zal het in de gaten houden.

Kijk ook goed naar de gehanteerde tarieven. Die worden ook nog wel eens 'gegokt'.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FeaR1986

Ik heb de Rotel 1075 en de XPA5 allebei gehoord en het is een kwestie van smaak. Ik vond de XPA5 mooier klinken met films. Denk dat ze in hetzelfde segment zitten. Ik heb nu een 'oudje' de Proceed Amp 5. Deze is 125 W per kanaal ipv 200 W, maar de XPA5 is geen vergelijk tav de Proceed. Watts zijn wel belangrijk, maar bouwkwaliteit en goede onderdelen belangrijker.
Emotiva zou wel erg goed zijn als zij klasses hoger zouden presteren dan de prijsklasse waarin ze zitten 8).
Als Emo nu eens een goede processor zonder teveel bugs op de markt zet, de XMC1, ben ik weer terug in het Emokamp.

Is dat die Proceed die hier op het forum ook te koop stond? Die 125 Watt van dat bakbeest lijken me ook zéér conservatief opgegeven. Althans, als je de binnenkant zag met drie ringkerntrafo's en het gewicht van zestig kilo  :-X
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

mradem

Citaat van: norman op februari 18, 2012, 14:22:17
Ik heb de XPA-1 niet gehoord, deze schijnt wel weer een stuk beter te zijn ....
Ik zag hier ergens dat iemand het had over een vergelijk met de jc1 van parasound. Dat is een gedurfde uitspraak :).

mradem

Met eindversterkers maakt het mij niet uit hoe oud ze zijn. De proceed heb ik ook goede verhalen over gehoord. Ik had de xpa5 op een hoger niveau verwacht na het lezen van wat reacties. Maar blijkbaar valt dat wel mee.

clockwork

Citaat van: mradem op februari 18, 2012, 16:57:56
Ik zag hier ergens dat iemand het had over een vergelijk met de jc1 van parasound. Dat is een gedurfde uitspraak :).

http://www.hometheaterhifi.com/power-amplifiers/520-a-secrets-power-amplifier-review.html?start=4

Ik heb ze zelf niet naast elkaar gehoord, dus daar heb ik geen oordeel over.
Zelf ben ik erg tevreden met de xpa-1's. :inlove:

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Cobraatje

Citaat van: FeaR1986 op februari 18, 2012, 16:43:18
Is dat die Proceed die hier op het forum ook te koop stond? Die 125 Watt van dat bakbeest lijken me ook zéér conservatief opgegeven. Althans, als je de binnenkant zag met drie ringkerntrafo's en het gewicht van zestig kilo  :-X
De mijne komt via Highend Broker(Haren) uit Frankrijk. Ik was al langer naar een Proceed op zoek en aan deze was in 2011 voor bijna €900,- gereviseerd. Ga er dus vanuit dat ik weer een jaartje of 10 vooruit kan.
Het is inderdaad een beest van een versterker :wub:, het geluid is warmer/rustiger/duidelijker/fraaier dan de XPA5.

Ik vind/schat in dat de XPA5 een versterker is die boven zijn prijsklasse, tot ongeveer €2000,- niveau presteerd. Tegen echte hoogwaardige versterkers legt Emo het natuurlijk af. Neemt niet weg als je een snelle/ietwat Amerikaanse sound/met veel power meerkanaalse versterker zoekt, de XPA5 een fraaie versterker is.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

clockwork

mocht iemand binnenkort bij Emotiva gaan bestellen:
ik heb een paar xlr-kabels nodig, maar als ik deze apart bestel zijn de verzendkosten erg hoog (ruim $50).

Wellicht zouden we iets kunnen combineren? De kabels worden normaal gesproken in de doos erbij gedaan zodat dit niet tot extra kosten leidt.  :D

Edit: heb het inmiddels anders opgelost.

evilniek

Citaat van: FeaR1986 op februari 18, 2012, 16:43:18
Is dat die Proceed die hier op het forum ook te koop stond? Die 125 Watt van dat bakbeest lijken me ook zéér conservatief opgegeven. Althans, als je de binnenkant zag met drie ringkerntrafo's en het gewicht van zestig kilo  :-X

Daar ben ik nu al een tijdje de eigenaar van. Viel niet mee om het gevaarte in m'n rek te krijgen, hij is echt loodzwaar. :D
De Proceed is overigens mijn eerste EV, ik weet niet hoe hij zich verhoud tot een EMO EV, maar die Emotiva EV's zijn denk ik ook niet misselijk.

Citaat van: clockwork op februari 21, 2012, 09:37:22
mocht iemand binnenkort bij Emotiva gaan bestellen:
ik heb een paar xlr-kabels nodig, maar als ik deze apart bestel zijn de verzendkosten erg hoog (ruim $50).

Wellicht zouden we iets kunnen combineren? De kabels worden normaal gesproken in de doos erbij gedaan zodat dit niet tot extra kosten leidt.  :D

Waarom wil je persè XLR's van Emotiva dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

clockwork

Citaat van: evilniek op februari 21, 2012, 11:44:59

Waarom wil je persè XLR's van Emotiva dan?

Vanwege de prijs (ik heb een 8m lengte nodig) en ik ben nu ook al tevreden met de X-series speakerkabels.

Thesqualer

het is misschien een domme vraag maar ik kan het nergens terug vinden in de handleiding.
Blijft bij de keuze DIRECT de EMO-Q gewoon actief?
Want bij mijn marantz was direct ook daadwerkelijk direct en kwam hier geen EQ bij kijken.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Dennis75

ja ja, mijn XPA-5! Wat een bak zeg, loodzwaar! Zowat 2 keer zo groot als mijn yamaha reciever.
Ik heb de koerier maar even geholpen met tillen want dat was wel nodig.

Nu nog even geduld hebben. De UMC-1 word volgende week of volgende maand besteld.

clockwork

Citaat van: Dennis75 op februari 21, 2012, 13:32:48
ja ja, mijn XPA-5! Wat een bak zeg, loodzwaar! Zowat 2 keer zo groot als mijn yamaha reciever.

Leuk! Veel plezier ermee. Er vertil je niet! Vanuit je benen tillen.  ;)

Dennis75

[Leuk! Veel plezier ermee. Er vertil je niet! Vanuit je benen tillen.  ;)

]
Leuk! Veel plezier ermee. Er vertil je niet! Vanuit je benen tillen.  ;)

[/quote]

Bedankt, zal wel lukken. Lees net op de Emotiva site dat de UMC-1 pas eind maart weer leverbaar is. Wel met een geupgrade processor. Nou ja, dan nog maar wat langer wachten.

Miesepies

Citaat van: Thesqualer op februari 21, 2012, 13:17:13Blijft bij de keuze DIRECT de EMO-Q gewoon actief?

Nee, bij direct wordt Emo-Q niet gebruikt.

Spollie

Citaat van: Dennis75 op februari 21, 2012, 13:32:48

Nu nog even geduld hebben. De UMC-1 word volgende week of volgende maand besteld.

Mooie versterker! Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat dit bakbeest je uiteindelijk gekost heeft? Dus inclusief shipping, invoerrechten en dergelijke? Ik zit er namelijk ook over te denken om er 1 te bestellen.

norman

Citaat van: Miesepies op februari 21, 2012, 14:41:04
Nee, bij direct wordt Emo-Q niet gebruikt.

Hmm bij HDMI en PCM bronnen schakeld hij ook naar direct ...
Houdt dat dan in dat de Emo-Q niet gebruikt word ?

(zou misschien verklaren waarom ik ooit heb gezegd dat ik bitstream beter vond klinken :))
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

rallufff

Citaat van: Spollie op februari 21, 2012, 14:43:46
Mooie versterker! Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat dit bakbeest je uiteindelijk gekost heeft? Dus inclusief shipping, invoerrechten en dergelijke? Ik zit er namelijk ook over te denken om er 1 te bestellen.

Haha, ik zat aan precies dezelfde vraag te denken  8). Dusss... ?

Mooi spul Dennis! Veel plezier er mee!
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

Citaat van: Dennis75 op februari 21, 2012, 14:33:13
Bedankt, zal wel lukken. Lees net op de Emotiva site dat de UMC-1 pas eind maart weer leverbaar is. Wel met een geupgrade processor. Nou ja, dan nog maar wat langer wachten.

Dat van die geupgrade processor lees ik nergens. Bedoel je niet het 'upgrade certificate'? Dat is een kortings kaart voor de nieuwe XMC-1 die in juni/juli  :hmmm: uitkomt.

Ik verwacht tegen die tijd (als de XMC er is) nogal wat aanbod van tweedehands UMC's. Is het niet de moeite waard om daar op te wachten?  

Dennis75

Citaat van: Spollie op februari 21, 2012, 14:43:46

XPA-5 899 dollar
Verzendkosten 198.90 dollar
Dit samen was 837 euro

Dan kwam er nog 17 euro invoerrechten, 165 euro btw en 10 euro administratie kosten bij.

Dus totaal voor mij 1030 euro.

Dennis75

Citaat van: clockwork op februari 21, 2012, 14:46:24
Dat van die geupgrade processor lees ik nergens. Bedoel je niet het 'upgrade certificate'? Dat is een kortings kaart voor de nieuwe XMC-1 die in juni/juli  :hmmm: uitkomt.

Ik verwacht tegen die tijd (als de XMC er is) nogal wat aanbod van tweedehands UMC's. Is het niet de moeite waard om daar op te wachten?  

"Includes processor upgrade certificate"

Dit staat bij de UMC-1. Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik dacht een upgrade van een bepaald onderdeel maar het is gewoon een upgrade van UMC-1 naar de XMC-1.

Ik koop liever geen tweede hands processor.
Voor mij is de UMC-1 meer dan voldoende. Hoop ik. Die 40 procent korting maakt het wel interessant. Ook een goede marketing truc!

clockwork

Citaat van: Dennis75 op februari 21, 2012, 14:59:13
"Includes processor upgrade certificate"

Dit staat bij de UMC-1. Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik dacht een upgrade van een bepaald onderdeel maar het is gewoon een upgrade van UMC-1 naar de XMC-1.

Ik koop liever geen tweede hands processor.
Voor mij is de UMC-1 meer dan voldoende. Hoop ik. Die 40 procent korting maakt het wel interessant. Ook een goede marketing truc!

Klopt ja.

Maar het is inderdaad goede marketing! Maar iets zegt me dat je die jongens daar niets over hoeft te vertellen.  ;)

Communicatie is een ander verhaal.  :crazy: