Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

DVDmartinDVD

Citaat van: bmateijsen op februari 15, 2012, 11:09:45
Kijk je alleen naar prijs, dan zou ik alles overboord gooien en een simpele reciever neerzetten. Kijk je naar synergie en een stap extra zetten in jouw set, dan zou ik kiezen voor synergie. ;)

Maar het is verdomd veel geld voor dat beetje extra.  :-X
Tuurlijk is synergie erg belangrijk en het staat ook mooier als je alles van het zelfde merk heb staan (zie mijn Marantzset).

Emotiva leverd hun spullen zonder tussen personen die ook allemaal een kluif uit de ruif willen hebben, Importeur en leverancier willen ook iets verdienen laat je dit weg kom je wel op het zelfde nivo uit qua geld als Emotiva.
Aan de andere kant mocht er iets met de apparatuur zijn moet je alles weer opsturen, extra verzendkosten, weken lang je spullen kwijt ect ect.

Maargoed dit is geen aanval hoor maar het zet je toch aan het denken, ik ga eerst maar eens wat testen lezen. ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

clockwork

maar denk je dat je een grote verbetering zult krijgen tov je huidige Parasound amp's? Ik lees wel eens dat de Emotiva amps qua sound (en fabriek ;)) vergelijkbaar zijn met Parasound.

Garantie is wel een punt, maar tot op heden lost Emotiva dat altijd keurig op dmv reserveonderdelen en eventuele printplaten.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

DVDmartinDVD

Ik lees dat ook inderdaad over parasound.
Ik ben eigenlijk gaan denken over mijn eindbakken is dat de kleur afwijkt aan de rest van mijn set. Over het geluid ben ik tevreden hoor, tuurlijk het kan altijd beter.

Maargoed het heeft geen haast, ik heb geluid. Nu alleen nog beeld :) maar daar wordt morgen voor gezorgd.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

clockwork

Beter kan altijd.....

Ja, ik zag dat je de JVC hebt besteld.  :inlove: Dat kan niet anders dan geweldig worden.

Ik woon in Noord Holland, wellicht een beetje ver vanuit R'dam maar je mag komen luisteren.....

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Citaat van: DVDmartinDVD op februari 15, 2012, 11:49:06
Ik lees dat ook inderdaad over parasound.
Ik ben eigenlijk gaan denken over mijn eindbakken is dat de kleur afwijkt aan de rest van mijn set. Over het geluid ben ik tevreden hoor, tuurlijk het kan altijd beter.

Maargoed het heeft geen haast, ik heb geluid. Nu alleen nog beeld :) maar daar wordt morgen voor gezorgd.
Wellicht maar een andere VV dan? :D

DVDmartinDVD

Citaat van: clockwork op februari 15, 2012, 11:53:35
Beter kan altijd.....

Ja, ik zag dat je de JVC hebt besteld.  :inlove: Dat kan niet anders dan geweldig worden.

Ik woon in Noord Holland, wellicht een beetje ver vanuit R'dam maar je mag komen luisteren.....

Ik zal je in gedachten houden mocht het gaan gebeuren.
Bedankt voor het aanbod.

Martin.

DVDmartinDVD

Citaat van: Nooff op februari 15, 2012, 11:57:08
Wellicht maar een andere VV dan? :D

Als je eens wist hoeveel versterkers ik in mijn leven heb gehad... :blink:

Nee, The Anthem stay's!

Nooff

Citaat van: DVDmartinDVD op februari 15, 2012, 12:39:50
Als je eens wist hoeveel versterkers ik in mijn leven heb gehad... :blink:

Nee, The Anthem stay's!
Maar de Anthem kan geen bottleneck vormen? Wellicht zijn de Parasounds tot meer in staat, of bestaat er een mooiere combi? Ik noem maar wat! Overigens heb ik ooit eens een Halo gehoord, maar van wat ik me herinner klinkt de Emo wel anders. Wat is overigens de invloed van een 'neutrale' versterker op het geluid?

Om het geld hoef je het overigens niet te laten en de XPA-1 is sowieso een mooie amp.

clockwork

Citaat van: DVDmartinDVD op februari 15, 2012, 12:38:18
Ik zal je in gedachten houden mocht het gaan gebeuren.
Bedankt voor het aanbod.

Martin.

Graag gedaan.
En wat mij betreft neem je dan de Anthem mee.  ;D

Xstream

Ik heb gisteren met de UMC in stereo zitten spelen. En hoewel 't natuurlijk voor een deel best een kwestie van tunen zal zijn, waar ik misschien geen ster ik ben - ben niet 't type die met apparaatjes gaat zitten meten - al zal dat in de nabije toekomst toch wel een keer gaan gebeuren om 's te kijken wat ik daarmee bereik, overtuigt de UMC met toch niet echt.
Ik vind het dan ook bijna bizar dat het in HT gebruik zo strak en goed klinkt, maar in stereo toch redelijk tegenvalt.

Ik vind 't geluid hier wat vlak en schel. En hoewel dit met de EQ te tunen is natuurlijk, wordt 't er niet echt veel beter op.

Dus vandaag de XDA dan eindelijk maar 's aangesloten, laatste openstaande puntje nog in m'n set, die nu staat zoals die moet staan :) Althans, tunen zal nog wel ff blijven verder.
En hoewel ik een beetje bezorgd was geraakt met de huidige setup qua akoestiek in m'n nieuwe ruimte verscheen er zowaar weer een big smile op m'n gezicht toen ik de muziek weer via m'n XDA hoorde :D
Het geluid wat ik zo was gaan waarderen was weer terug!! Woei!

Het eerste wat me sowieso opviel was dat de XDA veel meer laag produceert, dus de sub moest even een tandje of 2 lager. Maar daarna hoefde ik niks meer te doen eigenlijk, behalve lekker chillen in m'n comfortabele stoel en muziek luisteren :)

Het verschil is eigenlijk behoorlijk groot te noemen t.o.v. de UMC.
Het geluid komt veel meer los, met meer dynamiek en gelaagdheid. Meer een live open geluid waar stemmen en details veel meer los komen en een duidelijke plek krijgen. En veel meer punch, drive en ritme. Bovendien met meer warmte / muzikaliteit. Op de UMC klonk het echt een beetje schraal, waar 't op de XDA gewoon veel prettiger en rustiger luistert.

Ook waar ik nu zit dit te schrijven, een stuk naast m'n geluid setting achter de PC, gooide ik normaal de muziek uit, omdat het me gewoon irriteerde. En nu, het klinkt op deze plek nog steeds lekker. Al blijft voor de speakers 't beste natuurlijk.

Misschien is 't nog een kwestie van de UMC wat meer tunen, maar dat hoeft voor mij nu niet meer.
In mijn ervaring is de XDA zeker een rijke aanvulling op je Emotiva collectie, mocht je 't momenteel met de UMC doen. En zeker nu, met de clearance prijs a $249, kun je je er geen buil aan vallen lijkt me :)

Tot zover even mijn ervaring :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Mooi verslag. :clapping:

Heb je de XDA in stereo dan rechtstreeks op je eindversterkers aangesloten of via de UMC?

Xstream

Ik heb de boel nu als volgt aangesloten:
Squeezebox Touch > Optisch > XDA > Analoog > 7.1 Pre inputs UMC > Analoog > XPA-5

Zo omzeil je eigenlijk de UMC compleet en heb je een directe analoge lijn.

Quote van Emotiva Tech support:
CiteerThe UMC-1 has 4 analog inputs and a "Direct" mode that will pass the signal straight through and will not affect the sound in any way.  You can also use the 7.1 multi-channel pre-inputs on the UMC-1 which will bypass the UMC-1 entirely.  It's basically a direct line to the volume control.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Oke, dan is dat zeker een goede manier om een xda te integreren. Ik heb nooit aan deze optie gedacht toen ik een aparte stereo pre kocht met ht bypass.

(hoewel ik daar nu zeer tevreden mee ben) ;)

Dennis75

Zeer goede berichten dit!! Ik heb zelf gister de XPA 5 besteld en ga denk ik nu ook voor de UMC 1 en de XDA.
Dan heb ik volgens mij een zeer goede set.
De XMC1 is iets te prijzig voor mij evenals de Marantz av7005.
Ik heb nu een yamaha reciever en als bron een Oppo 93.
Het upgrade virus viert hoogtij!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

yorkie13

De xda-1 is zeker een stuk beter dan de Umc-1 in stereo.

ik gebruik de volgende set up :

Ipod 160 gb > Wadia 170i > coax> xda-1> umc-1> UPA-2 > xtz 99.26

Nooff

Citaat van: Dennis75 op februari 15, 2012, 17:03:36
Zeer goede berichten dit!! Ik heb zelf gister de XPA 5 besteld en ga denk ik nu ook voor de UMC 1 en de XDA.
Dan heb ik volgens mij een zeer goede set.
De XMC1 is iets te prijzig voor mij evenals de Marantz av7005.
Ik heb nu een yamaha reciever en als bron een Oppo 93.
Het upgrade virus viert hoogtij!
Die XMC is best betaalbaar indien je het upgrade certificaat gebruikt van je UMC  8)

Mooie set hoor, toch nog mooi stereo en HT gescheiden zo!

Dennis75

Citaat van: Nooff op februari 15, 2012, 17:12:10
Die XMC is best betaalbaar indien je het upgrade certificaat gebruikt van je UMC  8)

Mooie set hoor, toch nog mooi stereo en HT gescheiden zo!

Dat van die certificaat had ik gelezen ja. Maar ik betwijfel of ik alles ga gebruiken wat er op de XMC1 zit. Dat ding zit bordevol technische snufjes.
Ten tweede heb ik ook een nieuw AV meubel nodig. Die XPA5 weegt 39 kilo!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Nooff

Citaat van: Dennis75 op februari 15, 2012, 17:22:36
Dat van die certificaat had ik gelezen ja. Maar ik betwijfel of ik alles ga gebruiken wat er op de XMC1 zit. Dat ding zit bordevol technische snufjes.
Ten tweede heb ik ook een nieuw AV meubel nodig. Die XPA5 weegt 39 kilo!
Het gaat niet alleen om de snufjes natuurlijk, de gebruikte onderdelen zijn ook van hogere kwaliteit en de prijs zit er niet heel ver vanaf icm het certificaat.

De XPA is overigens 32 kilo, scheelt toch alweer 7 kilo  :D

Flavio

Citaat van: Nooff op februari 15, 2012, 17:29:02
De XPA is overigens 32 kilo, scheelt toch alweer 7 kilo  :D

Om precies te zijn weegt de XPA-5 30kg (66lbs) kaal en 39kg (86lbs) inclusief verpakking.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Xstream

Citaat van: Flavio op februari 15, 2012, 17:52:24
Om precies te zijn weegt de XPA-5 30kg (66lbs) kaal en 39kg (86lbs) inclusief verpakking.
Nou, kijk eens aan, das niks :P

Net even Adele in de Royal Albert Hall gekeken, op de UMC dus, mooi optreden.
Toch vreemd dat 't dan wel geweldig klinkt. UMC voor de gelegenheid meteen nog maar btje zitten tunen met de EQ. De EmoQ doet 't hier niet (Mic is stuk en zending van nieuwe is al 2 weken onderweg en nog in de US :S), dus dan heb je niet echt richtlijn en doe je maar dat je denkt dat goed is. Moet zeggen, klinkt nu ook wel weer beter. Maar in stereo mis je toch weer die dynamiek, details en het meer rijke geluid van de XDA.

Ik ga weer lekker in m'n luier stoel (ja, tis zo'n dag) en de volgende muziek BR erin knallen :P

Miesepies

Weet je wat nou grappig is? Ik vind de combi UMC-1+XPA-5 lekkerder klinken dan de Arcam AVR600 :) 

Sowieso heb ik voor muziek de EQ altijd uit staan, en op direct. De kunstmatige fixes van EmoQ hebben me nog niet kunnen overtuigen.

Xstream

Ja, hier ook in direct, maar is 'm niet voor mij.
Vandaar dat ik met die EQ ging rommelen :P

norman

de DAC van de UMC-1 is niet best ...
vandaar dat ik de metrum gekocht heb, als ik nu weer terug schakel naar de UMC voor muziek (laatst gedaan omdat ik de Quad verkocht had voor de Octave).
word je niet vrolijk ...

Ben benieuwd hoe die van de XMC is, iemand enig idee wanneer de XMC te bestellen is ?
Ben ook erg benieuwd hoe die zich tot bv. de ADA gaat verhouden ....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Thesqualer

volgens de specificaties gaat de XMC-1 over Burr-Brown DAC's beschikken.
Ik neem aan dat dit de muziek kwaliteit ten goede gaat komen.
En voor $1500,00 mag je natuurlijk wel wat verwachten. Zelf hoop ik dat die zowel op stereo als surround enorm gaat presteren.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Flavio

Citaat van: Thesqualer op februari 15, 2012, 22:35:56
volgens de specificaties gaat de XMC-1 over Burr-Brown DAC's beschikken.
Ik neem aan dat dit de muziek kwaliteit ten goede gaat komen.
En voor $1500,00 mag je natuurlijk wel wat verwachten. Zelf hoop ik dat die zowel op stereo als surround enorm gaat presteren.

Zal de XMC-1 niet gewoon de D/A sectie van een XDA-1 krijgen?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE