Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Thesqualer

Citaat van: clockwork op januari  1, 2012, 18:24:04
Ik zou zo snel geen gebruikers weten met deze combinatie. Wie weet op het Emotiva forum? Daar lijkt de kans me vrij groot.

Oké bedankt. Ga daar eens kijken.
De klipsch lijken mij leuke speakers met een hoge gevoeligheid dus heb je minder vermogen nodig.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

_Nelis_

Citaat van: Thesqualer op januari  1, 2012, 17:00:43
Verder nog iemand ervaringen met klipsch en emotiva?
Ben benieuwd of het niet gauw schel klinkt of zo.

Ik heb het spelen, 4 x quintet, 2 x icon wf35, rc64, ksw10. Umc1 en upa7

Dik tevreden, heerlijk stereo in direct mode, super HT.
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

hansvk

Citaat van: RA SUBS op januari  1, 2012, 12:36:04
iedereen de beste wensen voor 2012

ik wil een XCM-1 . :D
Ik ook wel denk ik, nadat jij proef hebt gedraaid  ;)
Zou ook mooi zijn als er dan een distributiepunt in Nederland is.

Edit: heb ook de nieuwe podcast beluisterd. Belooft toch wel heel wat te worden als je het zo hoort. Eind januari worden de details bekend gemaakt. En er komt, zo wordt gezegd, niet alleen een XMC-1 maar ook komen er afgeleide producten van dat platform.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

jw81

Kan iemand mij misschien vertellen hoe de combinatie Emotiva Kef is?

Momenteel ben ik in het bezit van denon componenten (4308A, dcd1500, 3800BD) maar zit eraan te denken om een ander merk uit te proberen. Emotiva spreekt mij wel aan na veel verhalen op het forum gelezen te hebben. Ik weet alleen niet of het een goede match met mijn speakers is.

De speakers die ik heb staan zijn front Kef XQ40, back Kef XQ20 en center Kef XQ50c.

Denon 4308A/Denon 3800BD/Denon 1500AE/HTPC
KEF XQ40/KEF XQ20/KEF XQ50c/
Inakustik/Oehlbach/

gew55

Citaat van: clockwork op december  2, 2011, 16:42:19
Helemaal mee eens. Mij sat decoder sprong ook continue op tilt zodra ik hem aansloot op de UMC. Ik heb de hoop opgegeven  ;) Heb hem nu rechtstreeks op de tv aangesloten en alleen de audio optisch via de umc.

Werkt toch ook beter, kun je ook nog tv kijken zonder dat je UMC aanzet  :withstupid:

gew55

Citaat van: evilniek op januari  1, 2012, 15:52:47
Maar wees nou is eerlijk, echt vlekkeloos zijn de Emotiva AV-processor's nooit geweest, er zitten, voor mij dan, te veel haken en ogen aan zo'n UMC-1. Als ik nu zou moeten kiezen voor een A/V Pre-Pro, zou het denk ik een Onkyo of een Marantz worden, die hebben nú gewoon alles piekfijn voor mekaar, en niet pas over een halfjaar ofzo. Je kunt de reactie's wel afdoen als bashen, maar de kritiek komt niet zomaar uit de lucht vallen hé.
Welke haken en ogen, mensen maken het zichzelf te moeilijk en willen gewoon teveel  :-X
Bij mij werkt en klinkt tie als een dijk en kom op; Marantz#Onkyo pleace  :baaa:
Spreekt niet echt tot de verbeelding en vrees ook voor het geluid kwa DAC's enzo ik geloof er niet zo in  :withstupid:
Elke software update ging perfect, nooit problemen gehad  :thumbs-up:
Gewoon een TOP receiver, zeker voor het geld  :inlove:

Xstream

Citaat van: gew55 op januari  7, 2012, 13:58:14
Welke haken en ogen, mensen maken het zichzelf te moeilijk en willen gewoon teveel  :-X
Bij mij werkt en klinkt tie als een dijk en kom op; Marantz#Onkyo pleace  :baaa:
Spreekt niet echt tot de verbeelding en vrees ook voor het geluid kwa DAC's enzo ik geloof er niet zo in  :withstupid:
Elke software update ging perfect, nooit problemen gehad  :thumbs-up:
Gewoon een TOP receiver, zeker voor het geld  :inlove:
Ja en nee. Natuurlijk, als 't voor jou top werkt, super natuurlijk.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de UMC feilloos is. Als je leest hoeveel handshake en sync problemen er zijn. Dan kun je zeggen over andere merken wat je wilt, maar die werken wel gewoon goed.
Ik wist dat die problemen er waren, echter gebruik ik 't anders, dus hoop ik dat 't voor mij allemaal werkt. Zo niet, dan baal ik er van. En dat mag ook. Je mag gewoon verwachten dat een product in ieder geval doet wat er gezegd wordt.
Los van smaak m.b.t. het geluid. De basis functionaliteiten moeten gewoon werken. Zo simpel is 't. Als je TV wilt kijken, of een mediaspeler gebruikt die ook handshake issues heeft met de UMC, tja, dan schiet 't elk doel voorbij. Wat maakt dat geluid dan nog uit?
Maarja, zet je 't af tegenover de prijs en de kwaliteit m.b.t. het geluid, tja ... dan mag je inderdaad niet zoveel verwachten misschien (maar zeuren mag altijd - mits het redelijk blijft ;)).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Thesqualer

ik heb even een vraag mbt bekabeling tussen de eind en voorversterking.
Welke bekabeling gebruiken jullie?
En is mijn QED Qunex 2 hiervoor wel geschikt of kan ik beter kijken naar andere kabels?

Deze vraag stel ik ivm afscherming en verzwakking van de kabels.
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:

norman

WOW wat is die laatste firmware upgrade een voorruit gang !!!!
Alles klopt nu gewoon :)

Ben nu ZO blij met de UMC-1 !!!!

Heb me firmware geupgrade volgens deze methode, werkt perfect !
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=21370
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

balboa

Citaat van: Thesqualer op januari  7, 2012, 19:28:05
En is mijn QED Qunex 2 hiervoor wel geschikt of kan ik beter kijken naar andere kabels?

Ik heb er de XLR kabels van Emotiva tussen zitten. Heb geen vergelijk gedaan met RCA of andere kabels, maar ze bevallen goed en zijn zo op het oog mooi afgewerkt.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Thesqualer

Citaat van: balboa op januari  8, 2012, 21:22:52
Ik heb er de XLR kabels van Emotiva tussen zitten. Heb geen vergelijk gedaan met RCA of andere kabels, maar ze bevallen goed en zijn zo op het oog mooi afgewerkt.

Klinkt goed heb jammer genoeg geen xlr op mijn upa-2 en umc-1

Lounge:

hansvk

Citaat van: Thesqualer op januari  7, 2012, 19:28:05

Ik heb de rca-kabels van Emotiva erbij gekocht. Ziet er netjes uit en ze doen wat ze moeten doen.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

clockwork

Citaat van: hansvk op januari 10, 2012, 07:42:25
Ik heb de rca-kabels van Emotiva erbij gekocht. Ziet er netjes uit en ze doen wat ze moeten doen.

En die lijken sprekend op die van forum sponsor RU Connected. Dus wellicht is dat iets.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FeaR1986

Iemand hier die de XPA-2 al eens tegenover een XPA-5 heeft gezet? Ik heb namelijk wat geld "over" en een eindversterker lonkt al een tijdje. Er zijn wel meer potentiële kandidaten om het geld aan uit te geven, maar de eindversterker staat toch wel in de Top 2. Nu weet ik alleen niet wat wijsheid is, een XPA-2 kopen en de center en rears door de Denon AVR-2809 laten doen. Of een XPA-5 en dan de Denon als processor gebruiken. Op den duur wil ik sowieso naar losse voor- en eindversterking dus de Denon zal er ooit uitgaan, maar voor nu wil ik er nog niet van af. Met de XPA-5 ben ik dan in één keer klaar, maar een XPA-3 (of een XPA-5) voor naast de XPA-2 is ook zo gekocht. Maar dan moet de XPA-2 wel echt meerwaarde bieden ten opzichte van een XPA-5.

Voordelen die ik zo kon vinden zijn natuurlijk het extra vermogen, meer secundaire capaciteit (zo'n 10.000 uF per kanaal meer) en de leuke VU-meter. Moet wel zeggen dat ik analoge VU-meters nog steeds het tofste vindt, maar ik ken alleen Advance Acoustics met analoge VU-meters. Echter is de strakke styling van Emotiva meer mijn ding, een Advance Acoustics past gewoon niet bij mijn set.

Op dit moment luister ik overigens meer muziek (in 2.1) dan dat ik film kijk of game in 5.1. Daarom dat ik de XPA-2 ook op de lijst heb gezet. Speakers die er aan komen zijn een paar Focal Chorus 826W. Velodyne SPL-1200 Ultra is Low-Level aangesloten aangezien de Denon die ook in Pure Direct aan kan sturen.

Heb ook al naar een Denon PMA gekeken en die dan aansluiten in HT Passthrough-mode en ook de diverse Classé en Parasound eindbakken die hier te koop staan heb ik gezien. Maar toch blijft Emotiva me op één of andere manier aantrekken.

Dus lange post kort, is investeren in een losse XPA-2 voor de fronts het waard of is een XPA-5 net zo goed? En ja, ik weet dat ik net te laat ben voor de 100 dollar korting die bij de Holiday Sale was  :nopompom:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Miesepies

Ik had zelf de voorlopers van je Chorus speakers, de Cobalt lijn. En van wat ik me kan herinneren is Emotiva misschien niet de meest ideale match. Maarja, aan de andere kant, ik ken de Chorus verder niet :P  De Focals vond ik zelf wat koeler klinkend, Emotiva is - zover ik kan beoordelen - neutraal met toch wel een tikje meer in het hoog. Tenminste, dat was mijn beleving.

Misschien es vragen of er iemand in de buurt woont met Emotiva. Kan je misschien eens een M&G doen ;)

Oh, en wat wat ik van iedereen hoor/lees, zeker voor een XPA-2 gaan als stereo belangrijk is! De XPA-5 is goed, maar in stereo kan het zeker beter.

FeaR1986

Een losse versterking voor de fronts staat me ook wel aan dan één versterker voor alle kanalen. Mede omdat het ook leuk staat in het meubel om meerdere versterkers te hebben. Dus dat een XPA-2 al een betere keuze is dan een XPA-5 komt dan wel goed uit.

Ik denk dat Emotiva + Chorus luisteren lastig wordt. Zeker omdat ik niet de mogelijkheid heb om te gaan lopen slepen met mijn speakers. En van de andere kant snap ik het ook dat men geen zin heeft om met een tientallen kilo's zware Emotiva mijn kant op te komen. Moet wel zeggen dat ik de Chorus 826W heb en die klinken toch wel wat warmer dan de Chorus V-serie. Dus wellicht zou dat dan iets meer matchen. Heb ook tot op heden maar één keer een Emotiva gehoord (een XPA-5) en dat was op een set van Audio Physic.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Thesqualer

Citaat van: clockwork op januari 10, 2012, 08:16:40
En die lijken sprekend op die van forum sponsor RU Connected. Dus wellicht is dat iets.

Lijken er inderdaad op.
Maar zou graag weten of het iets gaat uit maken met mijn huidige kabel.
Dan bedoel ik niet alleen qua klank maar ook qua verzwakking van de kabel en afscherming.
Las hier elders over en was benieuwd hoe er hier over gedacht werd. Misschien dat een andere kabel wel mindere verzwakking geeft en wat meer volume door geeft etc etc.

Lounge:

erikz.nl

Zij er hier mensen die ervaring hebben met de X-REF 10 DSP van Emotiva?

Haspel

Citaat van: FeaR1986 op januari 12, 2012, 08:18:10
Ik denk dat Emotiva + Chorus luisteren lastig wordt.

Ik speel nu ruim een jaar met Focal 826V op een XPA5 met een SR7005.
Moet zeggen dat ik het een hele mooie combinatie vind.

Thesqualer

Citaat van: erikz.nl op januari 13, 2012, 16:07:00
Zij er hier mensen die ervaring hebben met de X-REF 10 DSP van Emotiva?

Ik denk dat erop emotivalounge.com meer mensen zijn met ervaring.

Binnenkort komt de x-ref 15 met 1000 watt vermogen als het goed is deze lijkt mij zeer interessant. Maar even afwachten tot deze uitkomt en dan op reviews

Lounge:

erikz.nl

Ik heb zelf maar een kleine ruimte, en zit daarom te twijfelen tussen deze Emotiva en de Rel t5. Beide passen goed in een stereo opstelling, maar het is nogal moeilijk om ergens naar die Emotiva te luisteren.

RubenV.

Ik heb gisteren de UMC-1 moeiteloos voorzien van nieuwe firmware, daarnaast iets minder moeiteloos ook mijn Playon!HD na lang klungelen voorzien van nieuwe firmware zodat deze eindelijk ook DTS-HD en Dolby Digital True HD ondersteund. Helaas krijg ik dit niet aan de praat. Op de playon staat de audio op HDMI-passthrough en ik gebruik een gecertificeerde hdmi 1.4 kabel. Helaas blijft de UMC-1 alleen maar PCM 2.0 stereo weergeven  :(

Heeft er iemand tips om dit probleem te verhelpen?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Flavio

Citaat van: RubenV. op januari 15, 2012, 15:14:21
Ik heb gisteren de UMC-1 moeiteloos voorzien van nieuwe firmware, daarnaast iets minder moeiteloos ook mijn Playon!HD na lang klungelen voorzien van nieuwe firmware zodat deze eindelijk ook DTS-HD en Dolby Digital True HD ondersteund. Helaas krijg ik dit niet aan de praat. Op de playon staat de audio op HDMI-passthrough en ik gebruik een gecertificeerde hdmi 1.4 kabel. Helaas blijft de UMC-1 alleen maar PCM 2.0 stereo weergeven  :(

Heeft er iemand tips om dit probleem te verhelpen?

Kijk eens bij de instellingen. Vaak kan je audio instellen op 2.0 of 5.1. Ook kan je bij de film vaak kiezen tussen 2.0 en 5.1 audio tracks.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

RubenV.

Citaat van: Flavio op januari 15, 2012, 15:22:38
Kijk eens bij de instellingen. Vaak kan je audio instellen op 2.0 of 5.1. Ook kan je bij de film vaak kiezen tussen 2.0 en 5.1 audio tracks.

De film heeft enkel een Dolby Digital True HD track (multikanaals). Wat ik begrepen heb op het forum van de playon is dat deze het automatisch downmixed naar stereo als je receiver/processor niet zou beschikken over een van deze HD-audio formaten.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Flavio

Citaat van: RubenV. op januari 15, 2012, 15:27:00
De film heeft enkel een Dolby Digital True HD track (multikanaals). Wat ik begrepen heb op het forum van de playon is dat deze het automatisch downmixed naar stereo als je receiver/processor niet zou beschikken over een van deze HD-audio formaten.

Kan je kiezen tussen PCM en bitstream op de PlayOn?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE