Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Maro

Citaat van: RvD op december  4, 2011, 17:36:26
1250,-

Dat is niet duur. :P Helaas zijn de enorme winst punten niet hoorbaar met Emotiva versterking als je het CM topic leest... :nopompom: :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RvD

Dit is besproken met CineMike maar mag ik niks openbaars over zeggen op dit moment maar er komt een oplossing.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

clockwork

Citaat van: Maro op december  4, 2011, 17:42:47
Dat is niet duur. :P Helaas zijn de enorme winst punten niet hoorbaar met Emotiva versterking als je het CM topic leest... :nopompom: :-X

Omdat?v :withstupid:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marco66

Nog een vraagje, wat zou er beter zijn/klinken denken jullie.

De upa-1 monos op de front en de xpa-3 op de surrounds en center, of de xpa-3 op de fronts en center en de upa-1 monos op de surrounds?

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

RobMeul

Citaat van: Marco66 op december  4, 2011, 21:34:27
Nog een vraagje, wat zou er beter zijn/klinken denken jullie.

De upa-1 monos op de front en de xpa-3 op de surrounds en center, of de xpa-3 op de fronts en center en de upa-1 monos op de surrounds?

Marco

Zelf ondervinden! Luisteren met je eigen oren  :music:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Marco66

Ja dat is waar  ;D maar is het niet zo dat de xpa iets meer kwaliteit heeft dan de upa serie?

Marco
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

RobMeul

Citaat van: Marco66 op december  4, 2011, 21:45:55
Ja dat is waar  ;D maar is het niet zo dat de xpa iets meer kwaliteit heeft dan de upa serie?

Marco

Dat zou kunnen, maar gewoon testen en welke oplossing jij het mooiste vind klinken met stereo en surround die kies je. Wat de anderen of de experts of je zwager ook vinden jij bent het die ernaar luisteren moet. Dus jij bepaald, je hebt tenslotte ook betaald.  :crazy:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Marco66

Zit ik te wachten op mijn xpa-3, zie ik bij fedex dat mijn pakket in clearance delay zit >:(
Zeggen ze dat ik de invoer en btw vooruit moet betalen! Met de umc heb ik gewoon een faktuur gekregen.
Wordt zo gebeld als het goed is, maar vreemde gang van zaken weer.

Marco

clockwork

Citaat van: Marco66 op december  5, 2011, 12:24:52
Zit ik te wachten op mijn xpa-3, zie ik bij fedex dat mijn pakket in clearance delay zit >:(
Zeggen ze dat ik de invoer en btw vooruit moet betalen! Met de umc heb ik gewoon een faktuur gekregen.
Wordt zo gebeld als het goed is, maar vreemde gang van zaken weer.

Marco

Had ik ook. Ze konden me ook niet uitleggen waarom. Heb uiteindelijk gewoon vooruit betaald.  >:(

Citaat van: CineSmurf op december  4, 2011, 11:34:39
Beter 3 x UPA1 en 1 x UPA2 of 5 x UPA 1? Ofterwijl: achterkanaal combineren in een UPA2, of beter dezelfde versterker als voor?

Ik verwacht dat de mono's beter klinken op je fronts en dan de XPA-3 voor de rest. Maar ik zou het nog wel even proberen om te draaien.   
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Rob Eric Blank

Citaat van: RA SUBS op december  4, 2011, 17:04:31
Is de nieuwe software update van de UMC-1 nu wel goed gegaan bij iedereen ?

Ga ik komende dagen ook maar eens een poging wagen.
Ik heb een mac, dus geen update gedaan. Ik las eerst wat over upgrade problemen, wacht het af en ga dan weer ff opzoek naar een windows bak.

Marco66

We wachten maar ff op bericht,het is niet anders..

Heb al wat topics gelezen dat de upa monoblokken wat beter presteren op het gebied van dynamiek en stereobeeld dus denk dat ik eerst maar de xpa-3 inzet voor de surrounds en center.

Marco

treky22

Is een Marantz AV7005 een vooruitgang op de UMC-1 ?
Voordeel, hij heeft 3D, en 2x HDMI Out
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Audiofiel

Citaat van: Maro op december  4, 2011, 17:42:47

Waar ligt dat dan aan? Zit de beperking dan in de Emotiva producten?

Citaat van: treky22 op december  4, 2011, 17:26:44
Ik heb een beetje mń oog op de XMC-1, Maar wanneer die komt ....

Hoe kan het toch dat dit apparaat al >1 jaar wordt aangekondigd, er allerhande voordeelcouponnen voor toekomstige aanschaf worden uitgedeeld (zelfs nu nog), maar er nog steeds geen duidelijkheid wordt gegeven òf en zo ja wannéér deze gaat verschijnen?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

treky22

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2011, 13:39:51
Hoe kan het toch dat dit apparaat al >1 jaar wordt aangekondigd, er allerhande voordeelcouponnen voor toekomstige aanschaf worden uitgedeeld (zelfs nu nog), maar er nog steeds geen duidelijkheid wordt gegeven òf en zo ja wannéér deze gaat verschijnen?

Ik vind het ook niet echt een goede zaak. T.o.v. bestaande , en ook nieuwe kopers.
Mensen gaan dan ondertussen toch kijken naar iets anders, en stappen dan over  ::)
XPA-5 draait echt super hier, UMC-1 ook.

daxie

Neen, aan commerciële belangen.

CineSmurf

Citaat van: clockwork op december  5, 2011, 12:35:39
Ik verwacht dat de mono's beter klinken op je fronts en dan de XPA-3 voor de rest. Maar ik zou het nog wel even proberen om te draaien.   

Ja, kan ook nog. Maar, dan kan ik net zo goed 5 x een UPA1 kopen, toch?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Audiofiel

Citaat van: daxie op december  5, 2011, 13:44:53
Neen, aan commerciële belangen.

Hoe bedoel je dat? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

clockwork

Ik snapte de opmerking ook al niet. Het zal wel een loze opmerking zijn geweest.  :eh:

Ik denk dat Emotiva geen tweede UMC fiasco wil en nu in een keer een 'perfect' product wil leveren. Naar eigen zeggen zijn ze al een keer terug naar de tekentafel gegaan omdat het product niet 'up to standards' was. Kost ze idd wel klanten.

Nooff

Er is niets mis met enthousiasme, maar de verhalen rondom de XMC worden vooral door consumenten (eigenaren) enorm opgeblazen. Emotiva zelf houdt de kaken stijf op elkaar na de problemen met de eerste generatie HD processor. Dat ze overigens voordeelcouponnen uitdelen is niets mis mee lijkt me, manier van klantenbinding. Of hij gaat verschijnen is geen vraag meer, dat gebeurt wel, wanneer blijft de vraag.

Audiofiel

Citaat van: Nooff op december  5, 2011, 14:41:42
Er is niets mis met enthousiasme, maar de verhalen rondom de XMC worden vooral door consumenten (eigenaren) enorm opgeblazen. Emotiva zelf houdt de kaken stijf op elkaar na de problemen met de eerste generatie HD processor. Dat ze overigens voordeelcouponnen uitdelen is niets mis mee lijkt me, manier van klantenbinding. Of hij gaat verschijnen is geen vraag meer, dat gebeurt wel, wanneer blijft de vraag.

Ik heb er een hele andere mening over. En dat heeft te maken met het feit dat je geen product moet aankondigen wat je niet binnen redelijke termijn kunt leveren.

Wie gaat voor een kortingscoupon op iets wat er nog (lang) niet is, moet zich volgens mij afvragen of het product er A) ooit nog komt en B) als het er komt voldoende zal presteren. Ik zie Classé, Lexicon, Levinson, etc. geen kortingscouponnen leveren om hun huidige lijn (met diverse problemen gezien de diverse fora) te blijven verkopen... Ik zie het somber in voor Emotiva en de toekomst van een nieuwe prepro. :-\

Nooff

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2011, 14:46:04
Ik heb er een hele andere mening over. En dat heeft te maken met het feit dat je geen product moet aankondigen wat je niet binnen redelijke termijn kunt leveren.

Wie gaat voor een kortingscoupon op iets wat er nog (lang) niet is, moet zich volgens mij afvragen of het product er A) ooit nog komt en B) als het er komt voldoende zal presteren. Ik zie Classé, Lexicon, Levinson, etc. geen kortingscouponnen leveren om hun huidige lijn (met diverse problemen gezien de diverse fora) te blijven verkopen... Ik zie het somber in voor Emotiva en de toekomst van een nieuwe prepro. :-\
Dat mag, daarom zitten we ook op een forum. De grootste fout is geweest dat ze een nieuwe processor hebben aangekondigd op het moment dat de UMC nog niet uit was. Toen de UMC uiteindelijk gelanceerd werd met bugs heeft Emotiva de kaken op elkaar gehouden mbt de XMC (wat uiteindelijk de processor voor de X serie zou gaan worden). Mede door de UMC problemen heeft men de XMC moeten herzien, en laat nou juist de vooraankondiging dan erg ongelukkig zijn, dat kan gebeuren en daar leert men van.

Merken als Classé opereren in een andere markt, maar ook die komen er volgens mij niet geheel ongeschonden vanaf. Zij varen op een bepaalde naam, maar daarom doen ze per definitie niet meteen alles goed. Produceert Classé ook niet geheel zijn eigen Pre/Pro? Net als Arcam bijvoorbeeld? Er hangt toch een stevig prijskaartje aan deze apparaten en ook die kampen met diverse problemen (wellicht opgelost nu?). Je ziet verder ook geen fora opgezet door het merk zelf waar talloze problemen worden gemeld, in het geval van Emotiva kom je daar iets sneller op uit. Wellicht een slechte zaak, wellicht ook niet dat laten we maar in het midden.

Ik zie het geven van een kortingscoupon niet als een negatief iets in dit geval. Overigens kocht ik destijds de UMC niet om de kortingscoupon aangezien ik niet eens wist dat deze zou komen, het was een aardige bijkomstigheid. In tegenstelling tot anderen heb ik eigenlijk nooit de problemen ondervonden die sommigen rapporteren, dus dat zal ook bron afhankelijk zijn.

Maro

Citaat van: clockwork op december  5, 2011, 14:15:34
Ik snapte de opmerking ook al niet. Het zal wel een loze opmerking zijn geweest.  :eh:

Ik denk dat Emotiva geen tweede UMC fiasco wil en nu in een keer een 'perfect' product wil leveren. Naar eigen zeggen zijn ze al een keer terug naar de tekentafel gegaan omdat het product niet 'up to standards' was. Kost ze idd wel klanten.

Ik las dit in dit topic. Ik weet het ook niet hoor. Vond het wel vreemd iig.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113800.225  Reply #240

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

clockwork

Denk dat dit wel een gevalletje: 'Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend' is.

Mike moet ook de schoorsteen laten roken en ik kan me voorstellen dat hij niet elk product dat binnenkomt gaat modificeren. Je zult toch elke keer je huiswerk moeten doen en dat kost tijd en geld. Als ik in zijn schoenen stond, zou ik in mijn producten scala ook kiezen voor veel verkochte apparatuur zoals de Oppo, Denon en Marantz.

Of er valt natuurlijk niets meer te verbeteren aan Emotiva.  ;) ;) ;) ;)

treky22

Citaat van: clockwork op december  5, 2011, 16:11:32
Of er valt natuurlijk niets meer te verbeteren aan Emotiva.  ;) ;) ;) ;)

:clapping: :clapping: :clapping: