Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Citaat van: hansvk op november 25, 2011, 14:28:11
$170.86 moest ik betalen.

Vind ik best nog hoog,betaalde voor de umc-1 90 dollar.
Maar ja,de xpa-3 is twee keer zo zwaar geloof ik  ;)
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xstream

Niemand die zich ooit aan de speakers of subs heeft gewaagd van Emotiva?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Lex Groningen

Als jij ze nu eens aanschaft en er vervolgens een leuke recensie over schrijft, dan weten wij ook weer of het wat is of niet. ;)

Maar even serieus. Loop je met de gedachten om dezen te kopen? Of ben je alleen nieuwsgierig?
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Xstream

Ja, ben aan het kijken voor een leuke sub. Kwam uit op wat reviews van de X-refs. En die waren op zich wel positief. Alleen die sites reviewen dan weer niet merken als BK, REL e.d. Dus qua referentie lastig. Al stonden er wel SVS en Velodyne's tussen enzo ...
Maarja ... 't blijft een gok ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Als het goed is komt er ook een 15" sub uit. Daar wacht ik nog even op.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Citaat van: Xstream op november 25, 2011, 17:56:21
Kwam uit op wat reviews van de X-refs. En die waren op zich wel positief. Alleen die sites reviewen dan weer niet merken als BK, REL e.d. Dus qua referentie lastig. Al stonden er wel SVS en Velodyne's tussen enzo ...
Ik verwonder me er steeds meer over dat mensen reviews nog serieus in overweging nemen. Ik heb al jaren geen negatieve review meer gelezen, alles is positief, alles presteert beter tov gelijk geprijsd spul en concurrereerd makkelijk met apparaten die (veel) duurder zijn. Maargoed, ik geloof dat we dit soort dingen graag willen lezen voor we iets kopen... iets van een bevestiging, ook al slaat die nergens op.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Xstream

Niet helemaal waar. Een goede review site is ook kritisch - dat ze 't vaak niet zijn, of niet onderbouwend, kom je ook snel genoeg achter. Daarom zoek ik ook altijd sites die meerdere modellen die ik op 't oog heb vergelijkt. Dan kom je er dus achter waar de sterke kanten van zo'n apparaat liggen. Ik neem ook echt niet alles zomaar aan. Maar zoals met Emotiva kun je weinig anders dan reviews lezen om een beeld te krijgen van signature. Een review zonder referentie, of een verwijzing naar andere opties, is bij voorbaat nutteloos voor mij. Maar dat is niet altijd het geval. Ook een kwestie van zelfkritisch zijn. En dat je zo'n zwart/wit aanname hebt mbt reviews zegt voor mij al alles ;) Ik lees ook liever geen reviews van gebruikers, mits ze goed onderbouwt zijn met referentie materiaal. En ik zie zat reviews die ook kritisch zijn en slechtere cijfers krijgen hoor. En als beide een top waardering krijgt, dan moet je kijken naar waarom ze tot dat cijfer tot stand zijn gekomen. De karakteristieken kun je er dan wel uithalen en bepalen of dat is wat je zoekt.

Natuurlijk ga je een speaker of sub ook in de winkel luisteren. Maar voordat je 1000 subs geluisterd hebt voordat je echt een objectief beeld van aanbod kunt krijgen gaat me ook wat te ver (want daar heb je 't over).
Hoe weet jij anders welke je uit 't mega aanbod moet plukken? Toch ook puur willekeurig, op wat je gelezen / gehoord hebt, specs e.d. Of laat je je geheel adviseren door een verkoper met een eigen mening in je favoriete audio toko? Want dat is net zo nietszeggend. Hoe weet jij dat de beste van die 10 die je geluisterd hebt de beste is? Je hebt toch informatie nodig om voor jezelf een beeld te vormen om tot die 10 te komen? Vraag me af hoe jij 't dan doet. En dan nog, luisteren in een winkel is een andere situatie als bij jou thuis. Zelfs dan nog kun je iets krijgen wat je helemaal niet zocht.

Het gaat mij helemaal niet om bevestiging, maar puur tussen de bomen door het bos weer te zien.

Raphie

Citaat van: Midcall op november 26, 2011, 01:06:08
Ik verwonder me er steeds meer over dat mensen reviews nog serieus in overweging nemen. Ik heb al jaren geen negatieve review meer gelezen, alles is positief, alles presteert beter tov gelijk geprijsd spul en concurrereerd makkelijk met apparaten die (veel) duurder zijn. Maargoed, ik geloof dat we dit soort dingen graag willen lezen voor we iets kopen... iets van een bevestiging, ook al slaat die nergens op.
Emotiva is gewoon echt heel erg goed, hoor je direct heb je geen review voor nodig
JBL PRX Power!

yorkie13

Ik ben puur op Emotiva over gegaan na het lezen van vele positieve ervaringen van gebruikers.
Ook hier op het forum, en tot op heden ben ik na wat probleempjes met de UMC-1 in het begin
een zeer tevreden gebruiker.

Een ander merk wat ik zo ben tegen gekomen is XTZ, en mede door de kennis van de gebruikte units ben ik ook hier nu
paar jaar tevreden gebruiker van.

Grappig is ook het feit dat er zeer regelmatig mensen zijn die 2de hands op zoek zijn naar Emotiva amps.

Xstream

Ik heb iets mafs ...

Ik kreeg vandaag m'n Monitor Audio BX2's binnen. Uiteraard helemaal verheugd en de boel aangesloten in de woonkamer op de XDA-1 en UPA-2. Als bron even m'n LG mediaspeler gepakt.
Aansluiting: LG -> Optical -> XDA-1 -> RCA -> UPA-2 -> Speaker kabel -> Speakers

Ik zet hem aan. Ik denk, zo, dat klinkt al best goed, maar eens wat harder zetten. En toen bleek dat ik al vrij snel aan de top (80) zat van de XDA-1 en harder ging die niet. Ik hoor wel muziek, maar het is toch niet meer dan een ietwat opdringerig achtergrond muziekje. UPA-2 volume knopje aan de achterkant nog even bekeken, staat ook op max. Ook de LG mediaspeler op max.

Iemand een idee hoe dit komt?
Voorheen kon ik 'm icm Logitech Touch (welke overleden lijkt, althans de power adapter) en zelfde aansluiting op m'n Monitor Audio RX6 niet op max zetten zonder oorschade.
Nu heeft de RX6 een 6 Ohm weerstand en de BX2 8 Ohm, maar dat kan 't toch niet zijn?

Iemand een idee?

Xstream

Ik krijg 't vermoeden dat m'n UPA-2 stuk is ...
Als ik aan 't volume knopje draai dan hoor ik wel iets verschil volgens mij, maar 't is nihil. Klote ... 

Xstream

Nou, boel helemaal los, en weer opnieuw aangesloten en nu gaat 't goed :) Toch ergens iets verkeerd gedaan, maar wat ... geen idee. Iig werkt het nu zoals het hoort, eerste indruk is  :headbanging:

Lex Groningen

Mooi voor je. Was natuurlijk ook flink balen geweest als het aan je Emotiva had gelegen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Nooff

Citaat van: Xstream op november 26, 2011, 15:24:52
Nou, boel helemaal los, en weer opnieuw aangesloten en nu gaat 't goed :) Toch ergens iets verkeerd gedaan, maar wat ... geen idee. Iig werkt het nu zoals het hoort, eerste indruk is  :headbanging:

Klinkt als een slecht contact makende speakerkabel. Als bijvoorbeeld een banana plug er niet ver genoeg ingestoken is dan krijg je dat soort taferelen. Mooi dat het nu weer goed is.

Marco66

Heb vrijdagmiddag emotiva en Sarah een mail gestuurd om de xpa-3 te bestellen maar nog geen reactie ontvangen.
Hopelijk morgen wel,

Marco
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Nooff

Citaat van: Marco66 op november 27, 2011, 11:32:50
Heb vrijdagmiddag emotiva en Sarah een mail gestuurd om de xpa-3 te bestellen maar nog geen reactie ontvangen.
Hopelijk morgen wel,

Marco
Vergeet niet dat ze net Thanksgiving hebben gehad, dus waarschijnlijk allemaal vrij hadden.

Xstream

Citaat van: Marco66 op november 24, 2011, 21:38:38
Had de umc-1 in zes dagen hier, waarbij hij bijna 2,5 dag in Parijs ligt wat ik niet zo goed begrijp maar dat zal de franse slag wel zijn ;D
Nov 27, 2011 2:44 AM    Departed FedEx location   PARIS FR
Nov 25, 2011 10:42 PM   Departed FedEx location   PARIS FR
Nov 24, 2011 9:25 PM    Arrived at FedEx location   PARIS FR

Lijkt erop dat ze meerdere fedex locations in Parijs hebben. Van Amerika naar Parijs kost 2 dagen. En hier gaat 't pakketje rond hoppen. Maar het zal morgen of overmorgen wel hier zijn hoop ik.

yorkie13

die van mijn gingen vanuit Parijs eerst nog naar duitsland.

Marco66

Zijn er mensen die afgelopen vrijdag wat besteld hebben en wel of niet een reactie terug hebben van emotiva?

MarcoV

koekymonster

Vorige week heb ik ook wat spullen besteld en dus het geld overgemaakt en tot op heden nog niks gehoord.
Van het weekend een mail verstuurd voor een betalings bevestiging en wacht nu op antwoord hierop.

Xstream

Citaat van: koekymonster op november 28, 2011, 21:39:42
Vorige week heb ik ook wat spullen besteld en dus het geld overgemaakt en tot op heden nog niks gehoord.
Van het weekend een mail verstuurd voor een betalings bevestiging en wacht nu op antwoord hierop.
Ligt ook een beetje aan je betalingsmethode. Vorige keer met bankoverschrijving gedaan, dat duurt dan wat langer (ook al ging 't met Paypal). Moment dat 't overgedragen wordt aan Fedex kreeg ik netjes een mail met tracking code.
Laatste keer met CC gedaan (Paypal). Ging wel direct, werd dan ook dezelfde dag nog verzonden.

Maar miss dat 't nu wat trager gaat ivm de vakantie dagen daar.

Robert T

Ok... de eerste zooi pagina's gelezen en de laatste 30.. general consensus is dat de XPA-1 een enorm krachtig, detailed en ietwat warm geluid geeft.. De meeste mensen gebruiken deze van wat ik heb gelezen als aansturing voor de fronts volgens mij.

Nu draai ik met een AV7005/MM7055 setup maar ben ik verliefd geworden op de MA PL200's als fronts... :wub: en dus heb ik na veel luisteren die besteld  :pompom: .... aangezien ik stereo ook enorm belangrijk vind heb ik dit gecombineerd met de NAD M2. Holy crap what een machine!!  :omg: Wat een geluid! Dit is een geintegreerde amp die ik ook kan inzetten als EV en dus trek ik de fronts van de MM7055 af en ga ik die vanaf de NAD draaien.

Aangezien de MA's zo goed op power reageren overweeg ik toch (met een beetje pijn in mn hart) de MM te gaan vervangen (3maanden oud) voor veel sterkere amps, namelijk, de XPA series.. maar wat te kiezen... 3xXPA-1, 1xXPA2 (Surround) en 1xXPA1 (Center)

Nog niet besteld maar uiteindelijk komen de PL100's achter te staan.. en ook die reageren super up veel vermogen..

Meningen?
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Raphie

warm heeft niemand aangegeven?
JBL PRX Power!

Xstream

Citeerkrachtig, detailed en ietwat warm geluid geeft
Klopt helemaal. Alleen "Warm" wil ik 't niet noemen. Marantz vind ik bijv. warm (althans, het wat oudere spul van een paar jaar terug). Muzikaal is denk een beter woord, vol ritme, laagjes detail en openheid. Dynamisch en gedetailleerd is het dus zeker. En zoals de specs al aangeven, krachtig is het ook zeker ;) Maar ik zou eerder zeggen dat 't geluid neutraal is, wellicht zelfs klinisch doch muzikaal. Zelf geen ervaring met de door jouw genoemde speakers (Wel de RX6 en BX2 - en die gaan er uitstekend op - UPA-2 althans, XPA-5 komt morgen vermoed ik alleen dan ben ik niet thuis :S).

koekymonster

Citaat van: Xstream op november 28, 2011, 22:15:53
Ligt ook een beetje aan je betalingsmethode. Vorige keer met bankoverschrijving gedaan, dat duurt dan wat langer (ook al ging 't met Paypal). Moment dat 't overgedragen wordt aan Fedex kreeg ik netjes een mail met tracking code.
Laatste keer met CC gedaan (Paypal). Ging wel direct, werd dan ook dezelfde dag nog verzonden.

Maar miss dat 't nu wat trager gaat ivm de vakantie dagen daar.

Ik heb het via de bank gedaan en er een spoed opdracht van gemaakt,dus word direct overgemaakt.
Maar we wachten gewoon nog even rustig af :)