Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Xstream

Citaat van: Marco66 op november 23, 2011, 14:07:02
Ja dat is zo maar waarom had ik dat probleem niet met de pioneer? Umc toch gevoeliger voor dit probleem?
Zal ff nadenken over de kabeltjes,wil eigenlijk niet schakelen van bron op de tv maar alleen via de umc.

Marco
Die kon misschien beide kanten op syncen?
Hoe dan ook vind ik 't sowieso een beperking van de UMC. Je hebt sync niet om alsnog die problemen te kunnen krijgen (en ook vaker gelezen).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nooff

Citaat van: Xstream op november 23, 2011, 14:08:05
Die kon misschien beide kanten op syncen?
Hoe dan ook vind ik 't sowieso een beperking van de UMC. Je hebt sync niet om alsnog die problemen te kunnen krijgen (en ook vaker gelezen).
Een sync zou nooit hoeven als de bron goed is. Een goed component behoeft geen AV sync indien via HDMI aangesloten, het is in principe bedoeld om tekortkomingen te compenseren. Laat nou net een kabeldecoder vaak echt een Pain in the A** zijn als het daar op aan komt. Een goede implementatie is natuurlijk wel een must, ik heb het echter nog nooit gebruikt, behalve met mijn Dune waarbij ik dit in de speler zelf doe.

Xstream

Ik gebruik 't toch regelmatig op m'n Marantz die wel beide kanten op kan (weet niet of ik dit nodig heb, zal praktijk uitwijzen).
Elke bron is toch altijd weer net iets anders, ook al zijn 't milisecondes, zelfs verschillende video codecs kunnen dit beinvloeden. Dus ik vind het wel een prettig idee als je beide kanten op kan. (en ook vrij normaal als je toch een sync functie implementeert om 't dan als zodanig te doen)
Ik heb ook een Dune die ik voornamelijk gebruik, dus die optie heb ik dan gelukkig sowieso wel.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Citaat van: Marco66 op november 23, 2011, 14:07:02
Ja dat is zo maar waarom had ik dat probleem niet met de pioneer? Umc toch gevoeliger voor dit probleem?
Zal ff nadenken over de kabeltjes,wil eigenlijk niet schakelen van bron op de tv maar alleen via de umc.

Marco

Dan laat je de video toch via de hdmi op de UMC lopen en de audio via optisch?
Hoewel ik me nu wel afvraag of dat echt gaat helpen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marco66

Citaat van: clockwork op november 23, 2011, 14:44:38
Dan laat je de video toch via de hdmi op de UMC lopen en de audio via optisch?
Hoewel ik me nu wel afvraag of dat echt gaat helpen.

Zou wellicht ook nog kunnen ja,ik ga wl ff stoeien.
Had ook nog gedacht aan een andere decoder maar dat gaat weer niet bij upc ivm koppeling smartcard en decoder,handig he.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

snikkeltje

Mooie recensie van de XPA-5  in de Stereophile:

...the XPA-5's generally warm sound, which was accompanied by generous amounts of power when needed...

...Further up into the treble, the Emotiva had an almost classic tube-like sound....

http://www.stereophile.com/content/music-round-51                   
Amp + streamer: WIIM Amp Ultra, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

Midcall

Citaat van: snikkeltje op november 24, 2011, 00:31:51
Mooie recensie van de XPA-5  in de Stereophile:

...the XPA-5's generally warm sound, which was accompanied by generous amounts of power when needed...

...Further up into the treble, the Emotiva had an almost classic tube-like sound....

http://www.stereophile.com/content/music-round-51                   
Bijzonder om te lezen. Het lijkt haast haaks te staan op de beschrijving van de sound door een enkeling hier.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

vester86

Citaat van: Midcall op november 24, 2011, 01:29:40
Bijzonder om te lezen. Het lijkt haast haaks te staan op de beschrijving van de sound door een enkeling hier.
inderdaad, weinig buizensound aan mijn upa-2 hoor...

Lex Groningen

Wat ik her en der zo lees is dat Emotiva bekend staat om zijn neutrale klank.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Raphie

klopt, super neutraal en veel power/fundament
JBL PRX Power!

Richi

Citaat van: Midcall op november 24, 2011, 01:29:40
Het draait veelal om het matchen met de rest van je installatie. Ik heb dat recentelijk zelf weer mogen ervaren met een Marantz SA-KI Pearl die op een Marantz PM-KI Pearl prima uit de verf kwam, maar niet op een Thule versterker.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

simsalabim

Ik heb de xpa 2 vergeleken met een classe ca150, de emotiva klinkt in vergelijk niet 'warm', eerder neutraal, goede controle ook op het laag, ik vind het zeker geen tube sound (ik heb ook een buizenamp)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Ik ga trouwens zeker even checken morgen 'blue friday'..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raphie

De oude Classe's klinken als stroop vergeleken bij EMOTIVA.
JBL PRX Power!

Cobraatje

Op blue friday worden er producten aangeboden die niet op dit moment tijdens de vakantie sale in de aanbieding zijn:
Hey everyone!
Just wanted to clarify.
You don't have to worry about any price adjustments for anything you bought during the sale. Without giving too much away, the Doorbusters that we'll be selling on Friday are not currently for sale on our site. There will only a be a few models in the Blue Friday Sale.
Thank you all for your business during the Holiday Sale. We appreciate our customers tremendously and have no intention of misleading anyone.
Best regards,
Jessica

Ben benieuwd wat dan tijdens blue friday aangeboden wordt.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Xstream

Citeer...Further up into the treble ...
Zou die misschien bedoelen dat het open en gedetailleerd is, ook in 't hoog, zonder scherp en sissend te worden?
Want dat valt me wel op aan Emotiva. Het is heel open en neutraal, maar toch wordt 't hoog nooit echt vervelend snerpend of sissend. Het blijft altijd gecontroleerd en binnen de randjes van lekker. Ik erger me hier doorgaans snel aan namelijk.

Marco66

Vanavond weer de boel opgestart en de umc kon de decoder weer niet vinden,pas na opnieuw stroom er af en op ging het weer goed.
Nu maar de hdmi rechtstreeks op de tv gedaan en de decoder coaxiaal dig. aangesloten op de umc, nu heb ik ieg gelijk beeld en geluid en het loopt gelijk.

Wel jammer dat de umc dus nog steeds problemen kent met de handshake van sommige apparaten,terwijl ik vanuit de fabriek de laatste firmware er op heb.
Stuur hier toch nog maar een mailtje over naar emotiva.

Marco
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

clockwork

In elk geval mooi dat het nu lijkt te werken. ;D

Je kunt ook nog even de geheel opnieuw geschreven firmware afwachten die als het goed is zeer binnenkort wordt uitgebracht.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marco66

Citaat van: clockwork op november 24, 2011, 20:43:40
In elk geval mooi dat het nu lijkt te werken. ;D

Je kunt ook nog even de geheel opnieuw geschreven firmware afwachten die als het goed is zeer binnenkort wordt uitgebracht.

Ja, heb net een mailtje gestuurd en de hoop uitgesproken dat het met de aankomende firmware echt opgelost is want ik vind dit voor een nieuwe moderne processor wel een misser en is voor mij ieg belangrijk genoeg om optimaal te kunnen genieten van dit apparaat. Verder een prachtig ding en het geluid in stereo is al subliem en kan niet wachten tot ik de xpa3 er bij heb om eindelijk het surround te horen van deze speler.

Marco

Lex Groningen

Wat is ongeveer de levertijd van Emotiva? Zit zelf te denken om alvast 2x de XPA-1 en de USP-1 te gaan bestellen. Lijkt me erg leuk om die onder de kerstboom te vinden of mee te beginnen in het nieuwe jaar.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Xstream

Bij mij duurde 't vorige keer 8 dagen.
M'n huidige order is nu 2 dagen onderweg en is nu in Parijs, lijkt sneller te gaan, al bleef hij daar vorige keer een dag of 3/4 hangen.

Lex Groningen

Citaat van: Xstream op november 24, 2011, 21:30:23
Bij mij duurde 't vorige keer 8 dagen.
M'n huidige order is nu 2 dagen onderweg en is nu in Parijs, lijkt sneller te gaan, al bleef hij daar vorige keer een dag of 3/4 hangen.

Kijk eens aan, dat gaat dus lekker snel.

Marco66

Had de umc-1 in zes dagen hier, waarbij hij bijna 2,5 dag in Parijs ligt wat ik niet zo goed begrijp maar dat zal de franse slag wel zijn ;D

Marco

Ps, ga toch maar de xpa-3 bestellen deze week,wil graag weer surround hebben ;)

Xstream

Citaat van: Marco66 op november 24, 2011, 21:38:38
Had de umc-1 in zes dagen hier, waarbij hij bijna 2,5 dag in Parijs ligt wat ik niet zo goed begrijp maar dat zal de franse slag wel zijn ;D
Ze zijn dan in ieder geval wel consequent bezig ;) Oophouden die hap. Waarom is me ook een raadsel.

balboa

Mooi middel zo'n sale........ hier komen ook twee XPA-1's naar toe. Ben benieuwd waar ze nu staan en hoe snel ze hier zijn:)
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -