Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Wat een geduld heb je zeg!! Ik had er alles aan gedaan om ze zo snel mogelijk in huis te hebben haha! :laugh:
Scheelt in ieder geval wel dat je invoerkosten nu kloppen!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

:sleepy: dat is lang niet altijd zo hoor! Heb sowieso komend weekend geen tijd om alles te plaatsen, dus zo'n ramp is het nu ook weer niet.

Ben wel blij dat ik alles van tevoren uitgezocht en berekend heb, je zou maar eens klakkeloos de opgave van Fedex geaccepteerd hebben. Het scheelde bijna €220! Vond ik wel een serieus bedrag.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

norman

Clock, uit goedheid van me hart wil ik het ook wel even voor je ophalen en alvast uitproberen het weekend :) haha
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

LOL! Kom je dan maandag hier brengen?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

norman

hehe hmm je woont wel erg ver weg :)

clockwork

Afgelopen vrijdag werden de 2 xpa-1's onverwacht toch afgeleverd door Fedex. Ik stond net op het punt om een weekendje weg te gaan.  :(
Heb ze die vrijdag dus alleen uit kunnen pakken.

Zojuist om 7 uur thuisgekomen. Kids naar bed gebracht en direct gaan aansluiten. 
Alles was redelijk goed voorbereid dus dat viel erg mee.

Eerste indruk uit koud de doos:  :bigsmile: :pompom:
Ongelovelijk, niet te vergelijken met de xpa-5. Weg scherp randje, details in overvloed, een bass die je in je onderbuik voelt. En dan heb ik het nog niet over het beeld gehad. Zo breed en zoveel diepte. Ik zit hier met kippenvel te luisteren naar Agnes Obel. Ik had op een enorme verbetering gehoopt. Maar zonder inspelen worden mijn verwachtingen al ruim overtroffen.  :butbut:

Foto's volgen.

Midcall

Citaat van: clockwork op augustus  7, 2011, 21:42:26

Ongelovelijk, niet te vergelijken met de xpa-5. Weg scherp randje...
Inderdaad ongelovelijk.... ik wil je quote van je XPA-5 ervaring er wel bij halen.... ook toen was het scherpe randje totaal verdwenen.... welk scherp randje was dit dan?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Wat weer een onzinnige bijdrage aan dit topic zeg. Wanneer kun je dit soort opmerkingen gewoon eens laten, echt kansloos.

Citaat van: Midcall op augustus  7, 2011, 23:31:04
Inderdaad ongelovelijk.... ik wil je quote van je XPA-5 ervaring er wel bij halen.... ook toen was het scherpe randje totaal verdwenen.... welk scherp randje was dit dan?

Midcall

Citaat van: Nooff op augustus  7, 2011, 23:51:31
Wat weer een onzinnige bijdrage aan dit topic zeg. Wanneer kun je dit soort opmerkingen gewoon eens laten, echt kansloos.

Je persoonlijke vendetta tegen mij laat me volledig koud.

Ik wil weten in welk kader iemand zijn opmerking plaatst. Wanneer iemand na aankoop van een XPA-1 zegt dat de scherpte is verdwenen is dat natuurlijk geweldig (als je denkt dat scherpte niet hoorbaar zou moeten zijn). Maar als door dezelfde persoon in dit topic precies hetzelfde werd gezegd van het apparaat (een XPA-5) die hij hiervoor had en nu is vervangen, dan denk ik dat een toelichting wel op zijn plaats is?

Onzinnig wellicht voor een ieder die alleen maar hiephiephoera-verhaaltjes willen lezen in dit topic, maar er zijn ook mensen die oprecht geïnteresseerd zijn de 'waarheid' (die natuurlijk subjectief is in dit geval), zeker de mensen die hier een aankoopbeslissing op willen maken.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op augustus  8, 2011, 00:10:57
Je persoonlijke vendetta tegen mij laat me volledig koud.
Klaarblijkelijk  ;)

Je weet het altijd zo mooi voor jezelf te verpakken.

daxie

En toch heeft midcall een punt... Ik ben ook wel benieuwd.

clockwork

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 11:28:04
Zit een beetje met een dilemma (luxe probleem). Momenteel  draai ik met een XPA-5 als eindversterker. Voor surround ben ik daarmee dik tevreden.  Alleen draai ik nu steeds meer muziek (Logitech Transporter/ Bel Canto Pre3 voorversterker/XPA5 met Eichmann 6 XLR interlinks). Voor mijn gevoel is de XPA5 hier net niet subtiel genoeg voor. Ik bespeur soms een klein metalig randje en met rock muziek loopt het een beetje 'Vol '.

Dank voor alle 'zure' commentaren. Hierboven de quote over het bedoelde metalen randje. Dat ik die niet zou hebben gehad kan ik me niet herinneren. Ik kan me voorstellen dat anderen in een keer het perfecte geluid hebben gerealiseerd. Helaas heb ik niet die gave en moet het gaandeweg verkrijgen.

En wat mij betreft geen hiep hiep hoera uitlatingen, die heb ik niet nodig. Was alleen bedoeld om een indruk te geven aan de twijfelaars hier. Of iemand het doet, mag iecereen voor zichzelf weten.

Wat mij betreft kan deze discussie hierbij gesloten worden.

Roger Black

Citaat van: clockwork op augustus  7, 2011, 21:42:26
Afgelopen vrijdag werden de 2 xpa-1's onverwacht toch afgeleverd door Fedex. Ik stond net op het punt om een weekendje weg te gaan.  :(
Heb ze die vrijdag dus alleen uit kunnen pakken.

Zojuist om 7 uur thuisgekomen. Kids naar bed gebracht en direct gaan aansluiten. 
Alles was redelijk goed voorbereid dus dat viel erg mee.

Eerste indruk uit koud de doos:  :bigsmile: :pompom:
Ongelovelijk, niet te vergelijken met de xpa-5. Weg scherp randje, details in overvloed, een bass die je in je onderbuik voelt. En dan heb ik het nog niet over het beeld gehad. Zo breed en zoveel diepte. Ik zit hier met kippenvel te luisteren naar Agnes Obel. Ik had op een enorme verbetering gehoopt. Maar zonder inspelen worden mijn verwachtingen al ruim overtroffen.  :butbut:

Foto's volgen.

Geweldig!!! Ik had altijd gedacht dat de XPA-1 alleen nog meer power zou hebben. Leuk om te lezen. Vraagt wel om een foto overigens  ;)

Former member 78

Citaat van: clockwork op augustus  8, 2011, 08:25:58
Dank voor alle 'zure' commentaren. Hierboven de quote over het bedoelde metalen randje. Dat ik die niet zou hebben gehad kan ik me niet herinneren. Ik kan me voorstellen dat anderen in een keer het perfecte geluid hebben gerealiseerd. Helaas heb ik niet die gave en moet het gaandeweg verkrijgen.

En wat mij betreft geen hiep hiep hoera uitlatingen, die heb ik niet nodig. Was alleen bedoeld om een indruk te geven aan de twijfelaars hier. Of iemand het doet, mag iecereen voor zichzelf weten.

Wat mij betreft kan deze discussie hierbij gesloten worden.

Ja, je wordt hier zo maar ff ter verantwoording geroepen...

clockwork

Citaat van: ArjanR1 op augustus  8, 2011, 08:45:46
Ja, je wordt hier zo maar ff ter verantwoording geroepen...

Ik weet niet of je dit cynisch bedoelde, maar zo komt het wel over ja. Ik geef hier alleen een mening over een versterker die nog niet zo bekend is op dit forum. Wat iemand daar mee doet, mag ie helemaal zelf weten.

oke, foto:

Roger Black

Ziet er indrukwekkend uit! Waar is je UMC?  :)

Former member 78

Citaat van: clockwork op augustus  8, 2011, 09:09:18
Ik weet niet of je dit cynisch bedoelde, maar zo komt het wel over ja. Ik geef hier alleen een mening over een versterker die nog niet zo bekend is op dit forum. Wat iemand daar mee doet, mag ie helemaal zelf weten.

oke, foto:

;)

Het lijkt wel of men vergeet, dat je in een hobby groeit.
Je leert elke keer net weer de dingen anders te verwoorden, en soms gebruik je
een aantal keren de zelfde term.

En als je dan zoals jij nu weer beter spul hebt, en je zegt dat dat ene randje weg is,
komen er posts uit het verleden naar voren. Dat vind ik jammer.

Het ziet er trouwens erg mooi uit!
Veel plezier ermee :D

RobMeul

Zo! Dat ziet er strak uit  :wub:

Zal dat ff klinken met die ERC-1! Wat speel je behalve klassiek?
Heb je een paar knappe HDCD's? Dire Straits - Brothers in Arms bijvoorbeeld of Beck - Sea Change

Ben benieuwd  ::)

Trouwens voor de liefhebbers. Er komen 3 legendarische albums uit op SACD 5.1 nml.
Eagles - Hotel California
Fleetwood Mac - Rumours
Deep Purple - Machine Head bij cdjapan.co.jp
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

@ArjenR1: klopt. En zeker als je dan ook nog onjuist geciteerd wordt. Dank voor het compliment.

@Roger: de UMC/ERC staan in de woonkamer. Dit rack staat in een aparte ruimte naast de kamer vanwege de WAF :blush:. De kabels lopen door de muur. Wel jammer, want het leek me wel mooi om alles op het rack van hetzelfde merk te hebben.  

clockwork

@RobMeul: dank je Rob. Op de ERC draai ik idd over het algemeen klassiek. Dat heb ik namelijk niet geript. Qua modern draai ik veel zangeressen zoals Sarah Blasko, Diana Birch, Tori Amos etc. En verder REM, Eels, Elvis Costello. Dire Straits heb ik het nooit zo mee gehad. Maar ik zal deze HDCD's eens proberen op de kop te tikken. Ben wel benieuwd naar het verschil met een gewone CD.

En SACD kan ik hier helaas niet kwijt.  :'(

Ejorne

Citaat van: clockwork op augustus  8, 2011, 09:09:18
oke, foto:

Dat ziet er gaaf uit zeg, zo'n stapel Emotiva!  O0

Former member 78

Citaat van: Ejorne op augustus  8, 2011, 09:54:25
Dat ziet er gaaf uit zeg, zo'n stapel Emotiva!  O0

Mee eens.
Heb het nog nooit gehoord of gezien, maar mooi is het wel :D

norman

Hey Clock, is de XPA-1 ook wat warmer dan de XPA-5 ?
Ik vind de 5 namelijk wat "koud" ...

Nooff

Citaat van: daxie op augustus  8, 2011, 07:41:29
En toch heeft midcall een punt... Ik ben ook wel benieuwd.
Hij moet zijn punt alleen niet zo lomp verwoorden en de barmhartige Samaritaan uit gaan hangen, gewoon kinderachtig om meteen zo te reageren.

clockwork

Dank iedereen! Zeker met de black trimms staat het erg mooi. (vind ik zelf dan ;))

@Norman: ja, de klank is idd een tikje warmer. Het meest opvallende vind ik echter wel de minder harde kantjes. Het klinkt gewoon allemaal veel soepeler.