Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

high-q

ben benieuwd wat dat dan in houdt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Flavio

Hij praat over een Europees distributiecentrum dus dat zal snellere levering betekenen en misschien wel prijzen in Euro's? Dat laatste betekent vaak een prijsverhoging omdat ze geen risico zullen nemen met de wisselkoers.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

norman

ben voornamelijk benieuwd wat het doet met de verzendkosten etc.

Waarschijnlijk wel de 30 dagen trial thuis, ook wel een goeie pré
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

daxie

Citaat van: norman op juli  8, 2011, 11:11:32
ben voornamelijk benieuwd wat het doet met de verzendkosten etc.

Waarschijnlijk wel de 30 dagen trial thuis, ook wel een goeie pré

inderdaad, verzendkosten kunnen een pak lager dan, aangezien ze containertje kunnen shippen.

clockwork

Citaat van: daxie op juli  8, 2011, 11:30:14
inderdaad, verzendkosten kunnen een pak lager dan, aangezien ze containertje kunnen shippen.

en vervolgens zelf ophalen in Amsterdam.  :pompom:
Met name die 30 daagse proef is dan wel wat....
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Rob Eric Blank

Enig idee op welke termijn dit wordt gerealiseerd?

clockwork

Citaat van: Rob Eric Blank op juli  8, 2011, 11:45:10

Geen idee. Ze hebben het er al een tijdje (sinds begin dit jaar) over. Zal dit weekend de podcast even beluisteren.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Flavio

Citaat van: Rob Eric Blank op juli  8, 2011, 11:45:10

Ze gaan in juli naar Amsterdam en ze zeggen in de podcast dat ze in augustus iets bekend maken. Emotiva kennende kan je daar wel een paar maanden bij optellen!
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

Ejorne

Citaat van: Flavio op juli  8, 2011, 12:08:30
Ze gaan in juli naar Amsterdam en ze zeggen in de podcast dat ze in augustus iets bekend maken. Emotiva kennende kan je daar wel een paar maanden bij optellen!

Ik ben benieuwd. Als het een paar maanden langer duurt, vind ik persoonlijk niet zo'n ramp. Heb ik nog wat meer tijd om een mooie 2.1 versterking bij elkaar te sparen.  8)

Rob Eric Blank

Ik zou namelijk wel eens een UMC1 willen testen en dan de SR14 als eindbak gebruiken. Kijken hoe dat klinkt. Als het wat is dan denk ik dat het 700,- well spend is.

Surround gaat het mij iets brengen, maar wil er op stereo niet op achteruit gaan. En een SR14 heeft jus genoeg.

Ejorne

Waar is nooff trouwens? Zou hij toch niet.... als 'vertegenwoordiger' en 'aanspreekpunt' voor Emotiva... de importeursschap op zich nemen? Zou wel vet zijn denk ik, en gezien zijn inbreng volgens mij de juiste man op de juiste plaats...  8)

norman

Eerlijk gezegd hoop ik dat ze in Amsterdam alleen een distributie plaatsen, anders gaat het waarschijnlijk direct ten koste van de prijs en ben je weer goedkoper met importeren.

Ejorne

Citaat van: norman op juli  8, 2011, 12:49:57
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze in Amsterdam alleen een distributie plaatsen, anders gaat het waarschijnlijk direct ten koste van de prijs en ben je weer goedkoper met importeren.

Zal toch een ook een beetje met de opzet te maken hebben? Als je hier als importeur zo'n beetje de winkelprijs van de usa moet betalen als inkoopprijs en daarboven komt dan nog verschipping en garantie/service kosten, tja dan heb je zoals je vaker aantreft dubbele prijzen tov overzee. Maar het zal toch ook anders kunnen? Je betaald toch niet voor elk 'oosters' merk het dubbele in vergelijk met de usa?

Flavio

Citaat van: Ejorne op juli  8, 2011, 13:27:33
Zal toch een ook een beetje met de opzet te maken hebben? Als je hier als importeur zo'n beetje de winkelprijs van de usa moet betalen als inkoopprijs en daarboven komt dan nog verschipping en garantie/service kosten, tja dan heb je zoals je vaker aantreft dubbele prijzen tov overzee. Maar het zal toch ook anders kunnen? Je betaald toch niet voor elk 'oosters' merk het dubbele in vergelijk met de usa?

Het concept van Emotiva is altijd factory-direct geweest dus ik denk niet dat ze een importeur aan gaan stellen.
De spullen worden in China gemaakt dus transport China-USA of China-NL zal niet veel uitmaken in de kosten.
Heel misschien houden ze dan toch de USA prijzen aan, wel met EU BTW en EU invoerrechten natuurlijk, en 'normale' verzendkosten binnen Europa zoals ze ook een vast tarief voor verzending hebben binnen de USA.
Als dit zou gebeuren zou Emotiva qua prijs nog aantrekkelijker worden.

norman

Citaat van: Flavio op juli  8, 2011, 13:31:24
Het concept van Emotiva is altijd factory-direct geweest dus ik denk niet dat ze een importeur aan gaan stellen.
De spullen worden in China gemaakt dus transport China-USA of China-NL zal niet veel uitmaken in de kosten.
Heel misschien houden ze dan toch de USA prijzen aan, wel met EU BTW en EU invoerrechten natuurlijk, en 'normale' verzendkosten binnen Europa zoals ze ook een vast tarief voor verzending hebben binnen de USA.
Als dit zou gebeuren zou Emotiva qua prijs nog aantrekkelijker worden.

Ja dan is het heel interessant zelfs!
Eerst is de podcast luisteren vanavond, kijken wat Dan zegt....

Ejorne

Citaat van: Flavio op juli  8, 2011, 13:31:24

Ik denk dat ik de woorden importeur ook iets verkeerd gekozen heb. Normaliter is een importeur iemand die inderdaad levert aan de winkels en de winkels pas aan de consumer.

Maar ik bedoel meer een bemand pand of iets dergelijks. Je zult toch een aanspreekpunt nodig hebben wanneer er hier een soort distributie/opslagdepot wordt gemaakt?

daxie

Sowieso wordt het een importeur. Je kan geen goederen naar hier halen zonder ze te importeren...

Die persoon/bedrijf moet dan zorgen voor de verdeling van de producten naar de klanten. Dat noemt men een distributeur.

Of die klant dan de eindklant is (zoals bij Emotiva, Dell, ...) of een winkel (dat noemt men dan een reseller) verandert daar niks aan... (wel wie verantwoordelijk wordt voor de garantie!)

norman

Ok laat ik het dan zo zeggen.
Ik hoop dat het een Europees distributiecentrum van Emotiva zelf word :)

Ejorne

Citaat van: daxie op juli  8, 2011, 14:43:02
Je kan geen goederen naar hier halen zonder ze te importeren...

:hehe:

Mario D

Citaat van: Ejorne op juli  8, 2011, 15:10:33
:hehe:

Zo klaar als pompwater.  :D

Wouter bedoelt waarschijnlijk invoeren (inklaren/Douane).  ;)

daxie

wij Vlamingen stellen dat gelijk aan importeren...

Miesepies

Citaat van: daxie op juli  8, 2011, 14:43:02Je kan geen goederen naar hier halen zonder ze te importeren...

Nou, dat weet ik zo net nog niet. Volgens mij is het heel goed mogelijk om producten te vervoeren zonder inklaring. Bijvoorbeeld een distributie bedrijf die spullen via de Rotterdamse haven door verscheept naar Belgie... lijkt me dat de inklaring dan pas in Belgie gebeurt, niet in Nederland.

Kijk ook naar de koeriers, zoals FedEx. Als ze de pakketten in elk land die ze passeren moeten inklaren, wordt het een lastig, tijdrovend en duur proces.

daxie

Citaat van: Miesepies op juli  8, 2011, 15:45:59
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Volgens mij is het heel goed mogelijk om producten te vervoeren zonder inklaring. Bijvoorbeeld een distributie bedrijf die spullen via de Rotterdamse haven door verscheept naar Belgie... lijkt me dat de inklaring dan pas in Belgie gebeurt, niet in Nederland.

Kijk ook naar de koeriers, zoals FedEx. Als ze de pakketten in elk land die ze passeren moeten inklaren, wordt het een lastig, tijdrovend en duur proces.

Uiteraard. Ik bedoel als je ze daarna in dat land/regio wil verkopen...

norman

Ah heb het net geluisterd....
Ze begonnen met dat het een distributiecenter zou worden, maar ze verbeterde het naar een dealer/servicecenter....

Officiële bekendmaking in Augustus....

Ejorne

Citaat van: norman op juli  8, 2011, 17:22:22
Ah heb het net geluisterd....
Ze begonnen met dat het een distributiecenter zou worden, maar ze verbeterde het naar een dealer/servicecenter....

Officiële bekendmaking in Augustus....

Dat is goed nieuws. Ik ben benieuwd welke prijzen ze kunnen hanteren. Voor verzendkosten wel gunstig ook dat het in Amsterdam is in plaats van duitsland of frankrijk of zo.  8)