Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

denk dat je randje niet uit de EV komt, eerder speakers die te kort komen
JBL PRX Power!

_Nelis_

Citaat van: rallufff op juli  5, 2011, 15:34:57
Hoe zit dit eigenlijk met 3D beeld op de tv. Ik kan een ps3 op de UMC-1 aansluiten en vervolgens een 3D blu ray kijken. Geeft de umc 1 3D beelden door of... ?

De UMC-1 geeft dit niet door, ook niet via video pass through. ik liep ook tegen dit probleem aan, heb Oppo 93 en Philips 3D tv, gelukkig heeft de Oppo een dedicated video HDMI uit en een tweede HDMI uit.

geen problemen met lipsync en dergelijke.

volgens Sarah komt UMC-2 en XMC-1 einde dit jaar uit, die ondersteund wel HDMI v1.4
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

Nooff

Ik heb de XPA-1 en XPA-5 gehoord (XPA-5 zelf gehad). De XPA-1 is muzikaler, en ik vond het verschil behoorlijk. Meer rust, meer detail en ook vooral meer kracht. Je moet het uiteraard zelf gaan beoordelen, maar de XPA-1 is toch wel van een ander niveau vind ik persoonlijk.

high-q

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 11:28:04
Zit een beetje met een dilemma (luxe probleem). Momenteel  draai ik met een XPA-5 als eindversterker. Voor surround ben ik daarmee dik tevreden.  Alleen draai ik nu steeds meer muziek (Logitech Transporter/ Bel Canto Pre3 voorversterker/XPA5 met Eichmann 6 XLR interlinks). Voor mijn gevoel is de XPA5 hier net niet subtiel genoeg voor. Ik bespeur soms een klein metalig randje en met rock muziek loopt het een beetje 'vol'.

Nu zit ik met een scheef oog naar mono blokken te kijken. De Bel Canto's ref500 zijn nauwelijks tweedehands te koop en zelfs dan nogal aan de prijs. Nu zat ik toch te denken aan de XPA-1 van Emotiva. De gebruikers reviews zijn over het algemeen positief. Maar ik twijfel of deze in mijn set wel voldoende verbetering zullen opleveren in verhouding tot de investering. (nu circa € 1750).

Als ik hiervoor kies zullen de Bel Canto en de ERC-1 (die ik vrijwel nooit meer gebruik) het veld moeten ruimen. De BC zal dan vervangen worden door een eenvoudigere USP-1 voorversterker. Dit om budget vrij te maken en vanwege de WAF. Ik mag namelijk van de welstandscommissie mijn gang gaan, zolang er maar eenheid blijft met de UMC-1.  Die matched volgens haar namelijk nu zo mooi met de ERC. Daar zou de USP dan voor in de plaats komen.

Wat zouden jullie doen? Alles voorlopig zo laten of toch voor de mono blokken gaan? En welke dan?  :lookaround:

Koop die XPA-1's maar, dan kom ik ze bij jou beluisteren voordat ik ze zelf bestel  :P
Heb je eventueel nog gedacht aan de XPA-2? Daar zijn de reviews ook erg goed over. Daarnaast zeggen veel gebruikers dat het verschil tussen de XPA-5 en XPA-2 groter is  dan het verschil tussen de XPA-2 en de XPA-1. Misschien als tussenstap? Want wat is voor jou de reden dat je over wilt op monoblokken?

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Nooff op juli  7, 2011, 11:42:00
Ik heb de XPA-1 en XPA-5 gehoord (XPA-5 zelf gehad). De XPA-1 is een muzikaler, en ik vond het verschil behoorlijk. Meer rust, meer detail en ook vooral meer kracht. Je moet het uiteraard zelf gaan beoordelen, maar de XPA-1 is toch wel van een ander niveau vind ik persoonlijk.

Dit is voor mij ook de reden dat ik de XPA-1's wil hebben, had het al eens eerder gepost. De pest is alleen dat je ze niet zomaar even ergens kunt beluisteren.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

norman

Kan ook altijd de UPA-1 doen, zijn ook veel mensen enthousiast over....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: Raphie op juli  7, 2011, 11:35:26

Daar had ik nog geen rekening mee gehouden. Ik was eigenlijk altijd erg tevreden met de Pio's. Komt dat 'vol lopen' daar dan ook uit voort?

Citaat van: Nooff op juli  7, 2011, 11:42:00
Ik heb de XPA-1 en XPA-5 gehoord (XPA-5 zelf gehad). De XPA-1 is een muzikaler, en ik vond het verschil behoorlijk. Meer rust, meer detail en ook vooral meer kracht. Je moet het uiteraard zelf gaan beoordelen, maar de XPA-1 is toch wel van een ander niveau vind ik persoonlijk.

Dat is wel een probleempje dus. Ik heb die XPA-1's (nog) niet kunnen beluisteren. Maar ja, dat blijft het nadeel van Emotiva. Is er iemand op het forum die ze heeft?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Citaat van: high-q op juli  7, 2011, 11:43:02
Koop die XPA-1's maar, dan kom ik ze bij jou beluisteren voordat ik ze zelf bestel  :P
Heb je eventueel nog gedacht aan de XPA-2? Daar zijn de reviews ook erg goed over. Daarnaast zeggen veel gebruikers dat het verschil tussen de XPA-5 en XPA-2 groter is  dan het verschil tussen de XPA-2 en de XPA-1. Misschien als tussenstap? Want wat is voor jou de reden dat je over wilt op monoblokken?

LOL!
Overweging om nu voor de XPA-1 te gaan is om het dan nu maar direct goed te doen. Tussenstappen bevallen me meestal niet zo goed.  >:(

Datzelfde geldt dan ook voor de UPA-1.  ;D

Maar het blijft dan de vraag of het de oplossing voor het probleem is en het niet meer bij de speakers ligt.  :eh:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

norman

tja het kunnen ook je interlinks, powersupply en/of DAC zijn :)

rallufff

Citaat van: _Nelis_ op juli  7, 2011, 11:41:30
De UMC-1 geeft dit niet door, ook niet via video pass through. ik liep ook tegen dit probleem aan, heb Oppo 93 en Philips 3D tv, gelukkig heeft de Oppo een dedicated video HDMI uit en een tweede HDMI uit.

geen problemen met lipsync en dergelijke.

volgens Sarah komt UMC-2 en XMC-1 einde dit jaar uit, die ondersteund wel HDMI v1.4

Oké, nou dat vroeg ik mij dus af. De umc 1 gaat hem toch niet worden bij mij, dan wacht ik liever op de door jou genoemde UMC-2/XMC-1.

Echter heb ik op verschillende fora ook gelezen dat Emotiva in 2009 beloofde snel een XPA-7 uit te brengen...Volgens mij is deze er nu nog niet. Dus ik moet eerst nog zien of die UMC-2/XMC-1 er komen dit jaar.

Dit zou de XPA 7 zijn... vanaf 35 sec. zichtbaar.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

Citaat van: rallufff op juli  7, 2011, 12:19:15

Echter heb ik op verschillende fora ook gelezen dat Emotiva in 2009 beloofde snel een XPA-7 uit te brengen...Volgens mij is deze er nu nog niet. Dus ik moet eerst nog zien of die UMC-2/XMC-1 er komen dit jaar.

Bedoel je niet de XPR-7? Die is afgeblazen omdat is gebleken dat er (onder Emotiva klanten) geen vraag is naar 7 kanaals versterkers.

Citaat van: norman op juli  7, 2011, 11:54:23
tja het kunnen ook je interlinks, powersupply en/of DAC zijn :)

Zou ook kunnen maar ik verwacht niet dat deze zaken zo'n verschil zullen uitmaken. Interlinks heb ik in elk geval wel mee gewisseld. DAC in mijn Transporter heb ik vergeleken met de DAC in mijn UMC/ ERC. Daar was niets mis mee.

high-q

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 11:47:53
Daar had ik nog geen rekening mee gehouden. Ik was eigenlijk altijd erg tevreden met de Pio's. Komt dat 'vol lopen' daar dan ook uit voort?

Dat is wel een probleempje dus. Ik heb die XPA-1's (nog) niet kunnen beluisteren. Maar ja, dat blijft het nadeel van Emotiva. Is er iemand op het forum die ze heeft?

Is het voor jou anders geen optie om andere speakers in je set te proberen?? Of anders je XPA-5 eens bij iemand te proberen die andere speakers heeft om te kijken of ze dan ook zo snel "vol lopen"  .... bij mij ofzo  :angel:

Wat betreft die tussenstap, kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar misschien toch overkill voor je speakers?? Ik ken ze niet, dus misschien ook wel een onterechte opmerking.

The CinemaLounge

rallufff

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 12:59:13
Bedoel je niet de XPR-7? Die is afgeblazen omdat is gebleken dat er (onder Emotiva klanten) geen vraag is naar 7 kanaals versterkers.

Die bedoelde ik ja. Oh was niet genoeg vraag naar... Wist ik niet. Vandaar dat ie er niet is gekomen.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

Citaat van: high-q op juli  7, 2011, 13:15:59
Is het voor jou anders geen optie om andere speakers in je set te proberen?? Of anders je XPA-5 eens bij iemand te proberen die andere speakers heeft om te kijken of ze dan ook zo snel "vol lopen"  .... bij mij ofzo  :angel:

Wat betreft die tussenstap, kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar misschien toch overkill voor je speakers?? Ik ken ze niet, dus misschien ook wel een onterechte opmerking.

Ik denk zelf  dat je dan het volledige plaatje moet hebben. Hoezeer ik je aanbod ook waardeer  ;) zie ik er wel tegenop om met de xpa te gaan slepen. Hij is nl vreselijk zwaar.  :unhappy:

Mijn frontspeakers zijn wel van goede kwaliteit vind ik zelf ( adviesprijs bijna 3500 per paar, voor zover dat iets zegt).
De komende dagen maar eens kritisch gaan luisteren. Ik wilde eigenlijk nog tijdens de sale een beslissing nemen, maar die kan ook wel wachten tot de volgende sale neem ik aan. ;D

clockwork

Citaat van: rallufff op juli  7, 2011, 14:42:15
Die bedoelde ik ja. Oh was geen niet genoeg vraag naar... Wist ik niet. Vandaar dat ie er niet is gekomen.

Is nog heel recent. Was een post van de grote baas " Big Dan".

rallufff

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 15:46:07
Is nog heel recent. Was een post van de grote baas " Big Dan".

Oh Big Dan? Kijk aan.. Ik leer zo de Emotiva familie nog kennen  ;D. Sarah.... Big Dan en ik heb zelf mail gehad van Vincent. Volgens Vincent kon ik de XPA-5 prima als eindversterker op mijn HK AVR 460 aansluiten met XRCA kabels. Ben van plan om de Focal set uit te breiden naar een 5.1 setup.

Ben een beetje aan het rond kijken... Zat er eerst aan te denken om de HK AVR te verkopen en bijv. een Marantz SR7005 ervoor terug te kopen alleen is een XPA-5 aan de HK hangen toch een hele mooie optie zodat ik nog meer uit de focals kan halen. En dan eventueel later nog de HK vervangen door een nieuwe aankomende processor van Emotiva.

Echter is het eerst zaak de focals uit te breiden  8).

'Dance Department'

Miesepies

Kan wel beamen dat de XPA-5 wat mist in stereo. Dus denk dat je met een goede stereo versterker of mono blokken echt wel winst gaat behalen.

clockwork

Citaat van: Miesepies op juli  7, 2011, 16:49:18
Kan wel beamen dat de XPA-5 wat mist in stereo. Dus denk dat je met een goede stereo versterker of mono blokken echt wel winst gaat behalen.

Volgens mij zit ik met de Bel Canto pre wel redelijk. Dan zou een stel monoblokken volgens jouw gaan helpen.
Wat kwam/ kom jij tekort met de xpa5?

@ralluff: ze doen bij Emotiva wel hun best om een familie gevoel te op te wekken. Succes met de upgrade! Je hebt in elk geval wel al een mooie tv!  :wub:

high-q

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 15:44:04
Ik denk zelf  dat je dan het volledige plaatje moet hebben. Hoezeer ik je aanbod ook waardeer  ;) zie ik er wel tegenop om met de xpa te gaan slepen. Hij is nl vreselijk zwaar.  :unhappy:

Mijn frontspeakers zijn wel van goede kwaliteit vind ik zelf ( adviesprijs bijna 3500 per paar, voor zover dat iets zegt).
De komende dagen maar eens kritisch gaan luisteren. Ik wilde eigenlijk nog tijdens de sale een beslissing nemen, maar die kan ook wel wachten tot de volgende sale neem ik aan. ;D

Had al begrepen dat het een bakbeest is inderdaad! Maar op filmgebied ben ik ook best benieuwd naar wat de XPA-5 toe kan voegen.

Prijs zegt niet altijd alles, je eigen oren zijn het beste meetinstrument  ;)
Ik had mezelf ook voorgenomen dan maar voor de volgende sale te gaan, afhankelijk of mijn ruimte dan klaar is.

The CinemaLounge

rallufff

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 16:57:08

@ralluff: ze doen bij Emotiva wel hun best om een familie gevoel te op te wekken. Succes met de upgrade! Je hebt in elk geval wel al een mooie tv!  :wub:

Thanks... Die tv is inderdaad een hele goede aankoop! Aanrader!

'Dance Department'

Midcall

Citaat van: Raphie op juli  7, 2011, 11:35:26
Nog waarschijnlijker is het de ruimte waarin de set staat. Ik ken deze Pioneers niet als zijnde bovengemiddeld scherp of wollig in het laag.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Citaat van: Midcall op juli  7, 2011, 19:47:41
Nog waarschijnlijker is het de ruimte waarin de set staat. Ik ken deze Pioneers niet als zijnde bovengemiddeld scherp of wollig in het laag.

Het blijft idd een woonkamer dus niet helemaal optimaal. Hoewel het met de galm wel meevalt doordat het plafond ruw hout is (oude boerderij).
Jij denkt dus vooral daaraan?

Richi

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 11:28:04
Zit een beetje met een dilemma (luxe probleem). Momenteel  draai ik met een XPA-5 als eindversterker. Voor surround ben ik daarmee dik tevreden.  Alleen draai ik nu steeds meer muziek (Logitech Transporter/ Bel Canto Pre3 voorversterker/XPA5 met Eichmann 6 XLR interlinks). Voor mijn gevoel is de XPA5 hier net niet subtiel genoeg voor. Ik bespeur soms een klein metalig randje en met rock muziek loopt het een beetje 'vol'.
Mijn ervaring is dat 'vollopen' vaak door de bron (speler + dac) wordt veroorzaakt. Ik zou in jouw geval eerst eens een andere bron proberen (lenen van iemand of een meet and greet organiseren) en kijken hoe dat bevalt. Daarnaast doet de eindversterker ook veel, maar dan met name qua klankkleur en dynamiek.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

clockwork

Citaat van: Richi op juli  8, 2011, 07:10:41
Mijn ervaring is dat 'vollopen' vaak door de bron (speler + dac) wordt veroorzaakt. Ik zou in jouw geval eerst eens een andere bron proberen (lenen van iemand of een meet and greet organiseren) en kijken hoe dat bevalt. Daarnaast doet de eindversterker ook veel, maar dan met name qua klankkleur en dynamiek.

Thanks. Ga ik dit weekend direct proberen met een vergelijk tussen mijn cd speler en de Transporter. Wie weet moet ik aan de Linn.  ;) 

norman

Ik heb even geen geluid hier maar schijnbaar is er wel leuk nieuws in de laatste Podcast,

For you international customers, Big Dan said something about going to Amsterdam to set up something for product fulfillment locally for you European customers.