Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RvD

Citaat van: high-q op juni 21, 2011, 23:51:08

Update

Mailtje van Sarah ontvangen en je zat er niet heel ver naast:

Hello

I am pleased to quote the following:

2 XPA-1                      $1738.00
XPA-3                         $629.00         
Freight                        $497.30 FedEx economy
Total                            $2864.30

The cables will not effect your freight charge. J

Sarah Terry
Office Manager

Emotiva Audio Corporation

.... En er komt nog voor $150eu aan accesoires bij: 5x interlink, 3x black trims en 1x ET-3 Trigger module.

Met de verzendkosten valt het dan toch nog mee.  ;) Met de kabels erbij zal het totaal plaatje ongeveer hetzelfde zijn zal een paar euro schelen omdat je daar geen btw en invoer voor hoeft te betalen. Weet je wel zeker dat je de interlinks van Emotiva erbij wil ? zelf heb ik de XRCA's gehad voor het geld zijn ze leuk maar voor iets meer heb je Mogami 2534 XLR kabels die me zeer goed bevallen tussen de Emotiva en de Marantz. Deze kosten 25-30 euro per kabel ligt er aan welke lengte.

Citaat van: high-q op juni 21, 2011, 23:27:03
Toch ff nadenken over die lagere commerciele invoice dan ....

Ik heb op verschillende fora gelezen dat er veel met onkyo/emo/klipsch gewerkt wordt. Qua klank is Marantz toch meer mijn ding. Zit ook te wachten op de opvolger van de AV8003 (AV8005??) die eind dit jaar uit zou komen.

Als het goed is zou eind dit jaar een 8005 of misschien wel meteen 8006 uitkomen want de nieuwe lijn van de receivers komen er al aan. Zelf heb ik de 8003 toen vergeleken met een Onkyo PR-SC886 en vond de Onkyo beter. De AV7005 is beter dan de AV8003 dit vinden ook veel mensen op AVS forum. Zelf heb ik de 886 vervangen voor een AV7005 sowieso voor hdmi 1.4 en audio return channel en hdmi passtrough in standby modus en hdmi aansluiting op het front panel. Op stereo gebied is de AV7005 beter dan de Onkyo maar voor stereo wil ik graag de Emotiva stereo pre proberen dit kun je ook doen later past zeker mooi bij 2x XPA-1  ;D
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

high-q

Citaat van: RvD op juni 22, 2011, 01:57:49
Met de verzendkosten valt het dan toch nog mee.  ;) Met de kabels erbij zal het totaal plaatje ongeveer hetzelfde zijn zal een paar euro schelen omdat je daar geen btw en invoer voor hoeft te betalen. Weet je wel zeker dat je de interlinks van Emotiva erbij wil ? zelf heb ik de XRCA's gehad voor het geld zijn ze leuk maar voor iets meer heb je Mogami 2534 XLR kabels die me zeer goed bevallen tussen de Emotiva en de Marantz. Deze kosten 25-30 euro per kabel ligt er aan welke lengte.

Als het goed is zou eind dit jaar een 8005 of misschien wel meteen 8006 uitkomen want de nieuwe lijn van de receivers komen er al aan. Zelf heb ik de 8003 toen vergeleken met een Onkyo PR-SC886 en vond de Onkyo beter. De AV7005 is beter dan de AV8003 dit vinden ook veel mensen op AVS forum. Zelf heb ik de 886 vervangen voor een AV7005 sowieso voor hdmi 1.4 en audio return channel en hdmi passtrough in standby modus en hdmi aansluiting op het front panel. Op stereo gebied is de AV7005 beter dan de Onkyo maar voor stereo wil ik graag de Emotiva stereo pre proberen dit kun je ook doen later past zeker mooi bij 2x XPA-1  ;D

Het is inderdaad te doen, dus ziet er positief uit. Wat betreft die interlinks, deze heb ik er even voor het gemak bij gezet. Ik heb nog geen interlinks om tussen de marantz en de emo's te zetten en helaas heeft de SR8002 geen XLR aansluitingen. Daarvoor zal ik toch eerst op de 8004/8006 moeten wachten. Misschien zijn W&M AC-01 interlinks wel een mooie tijdelijke tussen oplossing.

Ik heb de AV7005 op de VAD gehoord in de KEF Reference setup, klonk zeker niet verkeerd met 5 monoblokken  :D Zal met de pre/pro toch even geduld moeten hebben. Mag in mn handjes wrijven als ik groen licht krijg voor de amps  :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Isflicka

Misschien is dit niet het juiste forum (preken voor eigen parochie) maar ik zie op internet nieuwe Emotiva's Audio XPA-1 en USP-1 te koop staan en ik vraag mij af of dit beetje leuk wil spelen met een paar oude B&W's (nautilus 803) die nu bij mij op zolder staan. De prijs is volgens mij best redelijk voor 2 XPA-1's en een USP-1 voorversterker. Ik weet nog wel dat ik de B&W's in combinatie met Marantz een beetje te warm vond dus ik zoek eigenlijk wat meer neutraliteit.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

daxie

Citaat van: Isflicka op juni 22, 2011, 17:04:09
Misschien is dit niet het juiste forum (preken voor eigen parochie) maar ik zie op internet nieuwe Emotiva's Audio XPA-1 en USP-1 te koop staan en ik vraag mij af of dit beetje leuk wil spelen met een paar oude B&W's (nautilus 803) die nu bij mij op zolder staan. De prijs is volgens mij best redelijk voor 2 XPA-1's en een USP-1 voorversterker. Ik weet nog wel dat ik de B&W's in combinatie met Marantz een beetje te warm vond dus ik zoek eigenlijk wat meer neutraliteit.

er zijn hier een aantal mensen die b&w met emotiva combineren (wel niet met een 803) en daar erg tevreden mee zijn.
In vergelijking met Marantz (ik heb beide) krijg je inderdaad meer neutraliteit, ietwat analytischer.

_Nelis_

Heren,

FYI

Hello,
We are currently  working on the XMC-1 and UMC-2 which will be available at the end of the year.These 2 products will be HDMI 1.4 compatible. Thank you.
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

yorkie13

Wat doet Dolby V met het geluid op de UMC-1 ?

In de manual kan ik er niets over terug vinden, en tevens kan ik er niets over terug vinden behalve dat deze knop op de remote daar
exit genoemd wordt.

Kortom wel of niet gebruiken ?

treky22

Citaat van: RA SUBS op juni 25, 2011, 14:03:05

In de manual kan ik er niets over terug vinden, en tevens kan ik er niets over terug vinden behalve dat deze knop op de remote daar
exit genoemd wordt.

Dit wil ik ook wel weten.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

norman

Citaat van: RA SUBS op juni 25, 2011, 14:03:05

exit genoemd wordt.

Als ik het goed begrepen heb doet het ong. het volgende,

Is eigenlijk een soort Midnight mode, alleen behoud het de dynamiek....
Dus je kan inplaats van op referentie niveau ook op lager niveau luisteren en alle geluids effecten etc worden op dat volume afgestemd.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

shaqattack

Heb alle 150 pagina's gelezen  :o ;D 

toch nog niet helemaal overtuigd  :-\

Greetz ;)
Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

norman

Overtuigd van wat ?

Ejorne

Citaat van: norman op juni 29, 2011, 23:19:03
Overtuigd van wat ?

Of hij ze wel echt alle 150 gelezen heeft...   :sneaky:

norman

Citaat van: Ejorne op juni 29, 2011, 23:31:51
Of hij ze wel echt alle 150 gelezen heeft...   :sneaky:

Naja kan, het is wel een reuze interessant topic natuurlijk :)

shaqattack

Interessant topic is het wel degelijk  :thumbs-up: 8)

En ja, als je Volledig geïnformeerd wil  zijn zal je het lezen, dus begin tot eind alle 150 pagina's ;)

Geld kan je maar een keer uitgeven :sneaky2:,ga ik tenminste vanuit dus wil van de hoed en de rand weten :whatsthat: :-\

Niet Helemaal overtuigd om de stap te wagen naar een totale Emotiva setup,probeer het positieve eruit te halen en Let op het woord helemaal  ;) :)

Het is zeker toekomstmuziek :music: :lookaround: :hmmm:

Thanks for the info you guys :thumbs-up:,Greetz ;)

clockwork

Citaat van: shaqattack op juni 30, 2011, 10:54:32

Niet Helemaal overtuigd om de stap te wagen naar een totale Emotiva setup,probeer het positieve eruit te halen en Let op het woord helemaal  ;) :)

Ik probeer te bedenken hoe dat Engelse spreekwoord is over pudding eten en zo.

Anyway, als ik jou was zou ik proberen bij een forumlid met Emotiva spullen te gaan luisteren. Wie weet ben je dan helemaal overtuigd.....  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

EJ

Het is een bijzonder interessant topic. Maar ik vraag me af waarom er toch relatief veel en erg recent spul zo snel weer op de tweedehands markt verschijnt. Dat staat niet in dit topic, en over het algemeen zeggen de verkopers het niet.

Zie de verkooptopics op dit forum.

Nooff

Citaat van: EJ op juni 30, 2011, 12:58:36
Het is een bijzonder interessant topic. Maar ik vraag me af waarom er toch relatief veel en erg recent spul zo snel weer op de tweedehands markt verschijnt. Dat staat niet in dit topic, en over het algemeen zeggen de verkopers het niet.

Volgens mij leggen de mensen dat prima uit.

clockwork

Volgens mij zijn we hier op het forum allemaal hobbyisten en wisselen we meer van apparatuur dan gemiddeld. Volgens mij is dat met Emotiva gebruikers niet vaker dan met andere merken.

Ik blijf (zoals het er nu uitziet) zelf nog wel even bij Emotiva.  8)

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

shaqattack

@ clockwork,speak your mind ;D

Thanks :thumbs-up:,zeker een goede tip Emotiva spullen te gaan luisteren

Het is zeker toekomstmuziek :music: :lookaround:

Heb een A1HDA als vergelijk dus alle info tov die versterker  is welkom :)

Grreetz ;)

clockwork

Citaat van: shaqattack op juni 30, 2011, 13:34:16
@ clockwork,speak your mind ;D

Thanks :thumbs-up:,zeker een goede tip Emotiva spullen te gaan luisteren

Ik woon een kilometer of 40 ten noorden van A'dam. Je bent van harte welkom......

shaqattack

Heel mooi en juist verwoord  :clapping:

dat is ook een van de redenen dat ik niet helemaal overtuigd ben :hmmm:

Greetz  ;)

Midcall

Citaat van: clockwork op juni 30, 2011, 13:27:58
Volgens mij zijn we hier op het forum allemaal hobbyisten en wisselen we meer van apparatuur dan gemiddeld. Volgens mij is dat met Emotiva gebruikers niet vaker dan met andere merken.

Ik blijf (zoals het er nu uitziet) zelf nog wel even bij Emotiva.  8)

Ik had eigenlijk meer de indruk dat Emotiva gebruikers juist mensen (enkele uitzondering daargelaten) waren die niet heel erg veel met andere apparatuur hebben geexpirimenteerd in het verleden.
Als je aangeeft dat Emotiva gebruikers net zo vaak wisselen als anderen, betekent dit eigenlijk dat Emotiva spul dus niet beter (of slechter) is dan de spullen die anderen wisselen. Of dat kwaliteit niet van belang is en dat mensen tòch wel blijven wisselen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

daxie

Citaat van: shaqattack op juni 30, 2011, 13:40:47

Heel mooi en juist verwoord  :clapping:

dat is ook een van de redenen dat ik niet helemaal overtuigd ben :hmmm:

Greetz  ;)

de meeste zeggen het net wel...
er is maar eentje die ze weggedaan heeft om up te graden, de andere waren om persoonlijke redenen.

clockwork

Citaat van: Midcall op juni 30, 2011, 18:02:04
Ik had eigenlijk meer de indruk dat Emotiva gebruikers juist mensen (enkele uitzondering daargelaten) waren die niet heel erg veel met andere apparatuur hebben geexpirimenteerd in het verleden.
Als je aangeeft dat Emotiva gebruikers net zo vaak wisselen als anderen, betekent dit eigenlijk dat Emotiva spul dus niet beter (of slechter) is dan de spullen die anderen wisselen. Of dat kwaliteit niet van belang is en dat mensen tòch wel blijven wisselen.

Ik kan hier alleen voor mezelf spreken. Tot een paar jaar geleden was ik idd erg trouw aan mijn (studenten)setje. Pas de afgelopen drie jaar ben ik gaan experimenteren. Voor mij is Emotiva wellicht een opstapje naar het 'echte werk'. Ik verbeeld me echt niet dat je je met een pre van $700 en een eindversterker van $900 kunt meten met Linn/ Classe etc. Ik denk wel dat je voor niet al teveel geld nu wel met seperates kunt experimenteren zodat je erachter kunt komen wat de mogelijkheden zijn. Ik weet niet of je al wat gehoord hebt, maar ik vind de prijs kwaliteitverhouding erg goed.
En ik denk ook dat kwaliteit niet van belang is bij hobbyisten omdat het bij velen altijd zal bijven kriebelen. Je blijft altijd op zoek naar de 'perfectie'. Ik zie bijvoorbeeld ook nog steeds veel Linn's van eigenaar wisselen. Lijkt me ook wel een bewijs.

Uitzondering daargelaten: ik kan me voorstellen dat jij voor jezelf wel een eindstation bereikt (qua audio dan ;))

Maximus_Aurelius

Ik vind van dit merk wel enigszins meevallen. Het merk Naim, dat wordt pas veel aangeboden en ook nog vrij snel  :o , niet alleen hier op het forum maar ook elders.
Wat verkopers soms zeggen waarom ze producten zo snel verkopen moet men ook met een korreltje zout nemen  ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶