Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

yorkie13

ik ben er wel klaar mee eerlijk gezegd

ik ga de UMC gewoon als stereo pre amp inzetten icm met een Upa-2 voor mijn stereo setje
heb ik er gelijk een mooie dac inzitten, en remote
en een sub pre out

clockwork

Citaat van: RA SUBS op mei 30, 2011, 15:34:17
ik ben er wel klaar mee eerlijk gezegd

ik ga de UMC gewoon als stereo pre amp inzetten icm met een Upa-2 voor mijn stereo setje
heb ik er gelijk een mooie dac inzitten, en remote
en een sub pre out

Is ook een mogelijkheid.
Maar je laat/gaat hem toch wel repareren?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

norman

Hmm dat is wel een aardig zure eerste ervaring idd....
Moet zeggen dat die van mij eigenlijk nauwelijks tot helemaal geen problemen heeft en er heel tevreden mee ben.

Wat je kan proberen is hem te resetten naar Factory default en nog een keer de nieuwe firmware erop te flashen, dan weer factory defaults en gewoon de settings er weer in zetten.
Schijnt voor veel mensen met problemen te hebben geholpen.

Maar zo een eerste ervaring is zeker niet leuk, snap dat je het dan meteen geschoten heb.
Hoewel Emotiva wel goede support heeft, dus waarschijnlijk word het netjes opgelost.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

yorkie13

dan is mijn vraag :

wat voor software gooien ze er bij een update dan in , als je leest dan na iedere udate er weer nieuwe problemen
ontstaan ????????

koop een standaard Denon, marantz of onkyo pre/pro of receiver, en je hebt dergelijke software problemen niet.

Ik weet dat ik zelf de keuze heb gemaakt deze UMC-1 aan te schaffen, dacht ik ga hier de nodige winst behalen.

totaal niet dus,gewoon orginele blu rays kunnen niet eens meer zonder drop outs in beeld en geluid worden afgespeeld.
Waar ik bij de Onkyo tx-sr707 totaal GEEN problemen heb ondervonden, en daarom staat deze ook weer terug op zijn oude plek.

wordt vervolg.

EJ

Dat is heel simpel: je brengt het product al op de markt voordat er getest is. Als je dan een slechte kwaliteitscontrole hebt dan kan het gebeuren dat je nieuwe bugs introduceert met het uitbrengen van een update. Of beter gezegd: iedere update brengt nieuwe bugs... of je nu goede of slechte kwaliteitscontrole hebt. Bij goede kwaliteitscontrole zijn de ergste fouten er wel uit, bij slechte niet... Het is een indicatie van een korte time-to-market cyclus...

yorkie13

Al met al een dure les geweest die UMC-1.
Verzending gaat minimaal een 200 euro kosten.geen optie dus,
Zelf de diverse replacement board vervangen zie ik niet echt zitten, dan zal de gehele pre/pro
compleet uit elkaar moeten.

Hopelijk kan dit opgelost worden, heb Emotiva Support een email gestuurd.

MrCupra

Dat is minder om te horen Ralf.

Ik kan niks anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, en dat het me verwachtingen heeft overtroffen.
Het is dus echt de moeite om hem te maken, en die printplaat vervangen kan jij zelf ook wel. Heeft iemand hier op het forum toch ook gedaan laatst?! Dacht Trekky ofzo.
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

treky22

Citaat van: MrCupra op mei 30, 2011, 22:17:39
Dat is minder om te horen Ralf.

Ik kan niks anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, en dat het me verwachtingen heeft overtroffen.
Het is dus echt de moeite om hem te maken, en die printplaat vervangen kan jij zelf ook wel. Heeft iemand hier op het forum toch ook gedaan laatst?! Dacht Trekky ofzo.

Yep, heb ik gedaan ja  :thumbs-up:
De service die Emotiva mij leverde, door alle boarden naar mij toe te sturen, vantevoren nog 3 terug gestuurd op hun kosten ... Dit zegt
echt iets over Emotiva. Kudos for them  :clapping: :clapping:

Het vervangen stelt niks voor. Ik heb vantevoren foto's gemaakt, en toen is het perfect gelukt.
Kijk maar eens in mijn topic, daar staan de foto's.

Dat zou Ralf zeker niet tegen moeten houden.

Over de UMC-1: Sinds de nieuwe boarden werkt ie echt helemaal super.
Laatste update hadden ze bij Emotiva erop gezet.
Ik ben een zeer tevreden klant.
Misschien dat ik, als de XMC-1 er is, .........  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

yorkie13

dus ik ben niet de enige met dergelijke problemen, word ik echt blij van.

Zegt weer lekker veel over de betrouwbaarheid van de UMC-1.

kunnen ze misschien beter een nieuwe umc-1 sturen

Net even je topic doorgelezen, wordt ik toch niet echt blij van.

Je moet gewoon een eigen UMC-1 bouwen :crazy:

norman

hmm dropouts bij Bluray ... daar heb ik iets over gelezen op het forum ...
Weet je zeker dat je HDMI kabel goed / snel genoeg is ?

Was iets over dat de UMC een 10bits uitgang heeft waar andere versterkers 8bit hebben ...
anyway iemand anders op het forum had dat ook en dit loste dat toen op ....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

yorkie13

met dezelfde Oppo 93EU en een Onkyo 707 receiver via HDMI aangesloten
had ik deze problemen niet.

Nu met de UMC-1 en de laatste software erop wel........

kortom. alleen de processor is veranderd, niet de bron, of HDMI kabels of scherm.

Vandaag alles weer terug gezet naar de oude situatie met de met de Onkyo
en alles speelt zoals het behoort.

Nooff

Citaat van: RA SUBS op mei 30, 2011, 22:37:43

Je moet gewoon een eigen UMC-1 bouwen :crazy:

Hoeft niet, je kunt hem ook op eigen kosten terug sturen  ;) Aangezien het eruit draaien van boards echt niet zo moeilijk is kan je dit prima zelf doen, scheelt je een hoop geld en wellicht werkt hij daarna gewoon prima. Bij Treky heeft het dus geholpen, dus het is het proberen waard, zeker als je zelf steeds oppert zoveel geld kwijt te zijn aan deze 'miskoop'. Fouten kunnen overal optreden, ook bij Onkyo, Denon, Marantz etc. Voordeel is dat het verkooppunt daarvan naar alle waarschijnlijkheid in NL is en dus is de verzending een stuk lager. In dit geval is dat nu eenmaal niet anders, maar probeer dan op zijn minst uit of het ook te verhelpen is voordat je moord en brand schreeuwt. Er zijn talloze eigenaren die deze problemen niet kennen, misschien moet je de focus daar ook eens op leggen.

yorkie13

Ik ga voorlopig ook maar niet meer lezen op de Emotiva Lounge, staan wel erg veel problemen.
Feit is dat je na een klein jaar sleutelen aan de software toch wel een goed werkende versie mag verwachten, niet dus...........

ik verwacht dat het vervangen van de boards de defecte RS pre out zullen verhelpen, maar de software is een andere uitdaging.

Ik wacht de reactie van Emotiva Support maar even af, maar gisteren nog geen reactie terug, was bij verkoop toch even anders.

Ejorne

Citaat van: RA SUBS op mei 31, 2011, 08:29:32
Ik wacht de reactie van Emotiva Support maar even af, maar gisteren nog geen reactie terug, was bij verkoop toch even anders.

Heb je nu al wat dingen zelf uitgeprobeerd? Zoals die factory default die iemand opperde? Iemand gezocht die het board voor je wil vervangen indien je het zlef niet ziet zitten?

Ik snap dat je niet erg blij bent op dit moment hoor maar ik vind dat je ook een beetje hoog van de toren blaast.
Natuurlijk wil iemand graag verkopen en zal van alles proberen om snel te reageren. En nee, ze zullen niet zo snel bij de verkoop alle mogelijke nadelen of problemen noemen waar je tegenaan kunt lopen.

Maar ik meen mij te herinneren dat ik ook geen informatie over brommende geluiden heb mogen ontvangen toen ik een zeker klein kastje kocht. 
Verder ook totaal geen probleem van gemaakt, ik ben later goed geholpen en alsnog die informatie gekregen. Ik heb het voor lief genomen. Ik had natuurlijk ook tot in den treure her en der kunnen gaan klagen...  ;)

yorkie13

idd aan het sleutelen geweest, met voorlopig het volgende resultaat:

1. de Right surround pre out eens nader bekeken, en waar het pennetje  maakt slecht contact.

ik heb daarom 3 sets nieuwe vivanco interlinks gekocht , met redelijk dunne connectors, immers de ruimte achter bij de 7.1 pre out is niet echt geschikt voor
dikke coonectors.
6 x WBT connectors gaat niet passen.

vermoedelijk bleef de UMC-1 ook in een soort stand staan, dat bij de Speaker level Test geen RS werd gemeten.

Wordt lastig instellen dan.

2. vervolgens 3 x Factory reset uitgevoerd, en even kort een testopstellling gemaakt met alleen een eindversterker op de L en R surrounds
pre out.
Zo is eenvoudig te testen of ik weer signaal heb op de pre out. niet dus, maar na diverse interlinks toch wel...YES, we hebben weer geluid.

dus deze interlink maar laten zitten , en de set weer opgebouwd, met deze interlink

Probleem van de gare pre out lijkt opgelost voorlopig.

Nu nog de U2 blu ray 360 via HDMI testen, het werkt nu weer, na nogmaals 3 x factory reset dus, met gewoon de laatste software erop.

Het lijkt nu allemaal weer te draaien, maar ik denk dat de 7.1 pre Out board wel vervangen moet worden.
Hier zit gewoon een gaar contact in.

Eerst maar eens kijken of e.a. blijft werken komende dagen.

Ejorne

Citaat van: RA SUBS op mei 31, 2011, 17:32:55
idd aan het sleutelen geweest, met voorlopig het volgende resultaat:
...
ik heb daarom 3 sets nieuwe vivanco interlinks gekocht , met redelijk dunne connectors, immers de ruimte achter bij de 7.1 pre out is niet echt geschikt voor
dikke coonectors.
6 x WBT connectors gaat niet passen.
...
dus deze interlink maar laten zitten , en de set weer opgebouwd, met deze interlink

Probleem van de gare pre out lijkt opgelost voorlopig.
...

Kijk, dat is positief nieuws dat het sleutelen toch nut lijkt te hebben.  8)

Maaruh, ik meen mij te herinneren dat mij, voor mijn kleine wonderkastje, ook het advies gegeven is om andere interlinks te proberen wegens 'de brom'. Is mijn output ook gaar dan?  ;D

yorkie13

andere interlinks had ik gisteren al geprobeerd

vd Hul , Straightwire, Sharkwire en een aantal van Puresonic, echter met hetzelfde resultaat, geen goed contact.

Ik heb denk ik wel 1,5 uur met die ruistest aan de gang geweest.

Overigens staat U2 nu al een 40 minuten zonder problemen te spelen.

Denk dat ik de interlink maar vast lijm met secondenlijm, blijft deze tenmintste stabiel zitten.

Overigens dat van die Factory reset voor en na een Update was niet echt goed bekend gemaakt door Emotiva.

Toch vreemd dat je dus eerst een apparaat met de nieuwste software erop eerst een factory reset moet geven voordat die
goed werkt.

Nooff

Citaat van: RA SUBS op mei 31, 2011, 17:55:55
Toch vreemd dat je dus eerst een apparaat met de nieuwste software erop eerst een factory reset moet geven voordat die
goed werkt.
Dit was vanaf het begin al het geval. Het is ook niet een must voorafgaand aan de update, maar het maakt wel het geheugen leeg, en dus minder kans op fouten in de software. Dat is ook de reden dat ze dit aanbevelen.

yorkie13

laat ik ook eens iets positief melden over de UMC-1  :D

Ik heb afgelopen dagen niet echt van deze pre/pro kunnen genieten.

nu alles werkt , is duidelijk dat deze wel een rustiger geluid neer zet dan de Onkyo.
Alles lijkt vooral met meer rust en beter los van elkaar te klinken.

Ik heb het dan over DTS HD-master

hr15

Kom ik weer met iets negatiefs ;)

Mijn UMC-1 aangesloten en ik krijg geen beeld. Het display aan de voorkant gaat niet aan. Als ik de UMC-1 aanzet dan zie ik het volgende;
- blauw licht rondom power button
- licht rondom power button kleurt oranje
- licht weer blauw
- licht weer oranje
- licht weer blauw
- licht weer oranje- licht weer blauw en blijft dit dan ook, maar het display blijft uit.
De lampjes rondom de functieknoppen aan de linkerkant blijven tijdens dit proces wel gewoon blauw.

De dim knop op de afstandsbediening lijkt niks te doen.

corival

Ik heb een UMC-1 in de zomer van 2010 gekocht (met de powerbuy).

Hij werkt prima bij mij, alleen het schakelen tussen hdmi bronnen gaat soms wat traag.
Doordat ik hem in een groot/zwaar meubel heb staan had ik tot dusver geen zin om hem eruit te halen voor een firmware update.
Maar nu de muur een nieuw kleurtje krijgt, moest het meubel toch verplaatst en heb ik besloten de update te gaan doen.
Helaas las ik dat dit blijkbaar niet kan zonder een metalen afstandbediening....
Ik heb Emotiva hierover gemaild en kreeg als antwoord dat ze gratis een nieuwe afstandbediening en nieuwe microfoon afsturen.  :clapping:

Voorlopig ben ik dus tevreden. Nu maar hopen dat die update een beetje vlotjes gaat verlopen....
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

RobMeul

Citaat van: hr15 op mei 31, 2011, 22:12:44

Mijn UMC-1 aangesloten en ik krijg geen beeld. Het display aan de voorkant gaat niet aan. Als ik de UMC-1 aanzet dan zie ik het volgende;
- licht weer blauw
- licht weer oranje
- licht weer blauw
- licht weer oranje- licht weer blauw en blijft dit dan ook, maar het display blijft uit.
De lampjes rondom de functieknoppen aan de linkerkant blijven tijdens dit proces wel gewoon blauw.

Iets dergelijks;
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=18231
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Nooff

Citaat van: hr15 op mei 31, 2011, 22:12:44

- licht weer blauw
- licht weer oranje
- licht weer blauw

UMC-1 uitschakelen, alle kabels van je UMC-1 ontkoppelen (ook stroom), 15 minuten van het stroom houden. Daarna stroomkabel weer aansluiten, inschakelen aan de achterkant, de USB kabel weer aansluiten tussen je UMC-1 en laptop/pc, en software opnieuw laden. NIET je powerbutton indrukken op de voorkant! Probeer dat eerst maar eens.

hr15

Citaat van: RobMeul op mei 31, 2011, 23:40:13
Iets dergelijks;
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=18231

Citaat van: Nooff op juni  1, 2011, 01:24:04
UMC-1 uitschakelen, alle kabels van je UMC-1 ontkoppelen (ook stroom), 15 minuten van het stroom houden. Daarna stroomkabel weer aansluiten, inschakelen aan de achterkant, de USB kabel weer aansluiten tussen je UMC-1 en laptop/pc, en software opnieuw laden. NIET je powerbutton indrukken op de voorkant! Probeer dat eerst maar eens.

@RobMeul dat klinkt inderdaad als mijn probleem, ik ga echter eerst de oplossing van Nooff proberen als ik vanavond thuis ben gekomen van het werk.
@Nooff dankjewel voor de tip, dat gaan we eerst proberen. Deze software bedoel je toch? http://emotiva.com/umc1updates.shtm
Verder wel geprobeerd om de UMC-1 zonder kabels te starten maar niet de software er opnieuw in te zetten. Duurt dat lang?

clockwork

Citaat van: hr15 op juni  1, 2011, 07:52:41Duurt dat lang?

Neem aan dat je de software update bedoelt?

1/2 uurtje inclusief nieuwe instellingen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling