Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Citaat van: clockwork op mei 23, 2011, 14:45:31Nadeel is dat de handshake met mijn cheapy mediaspeler nog niet 100% is. Soms krijg ik geen audio. Maar speler die staat toch op de nominatie om t.z.t. vervangen te worden door een Dune o.i.d  ;D

Hmm, weet niet of je daar blijer van gaat worden, wat betreft de handshake met de Dune. Moet zelf regelmatig even naar een andere input schakelen en terug op de UMC-1 om geluid te krijgen...en ik speel nu met een Dune :P

clockwork

:sneaky2:
Citaat van: Miesepies op mei 23, 2011, 17:06:38
Hmm, weet niet of je daar blijer van gaat worden, wat betreft de handshake met de Dune. Moet zelf regelmatig even naar een andere input schakelen en terug op de UMC-1 om geluid te krijgen...en ik speel nu met een Dune :P

Jammer. Dat probleem (en dezelfde oplossing) heb ik nu dus ook bij mijn Zyxel. Heb jij de update al gedaan?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

yorkie13

Ik ga vandaag bepalen of ik voor de UMC-1 ga , of upgraden naar een onkyo 808

Afhankelijk of ze de UMC-1 in stock hebben.

Edit, ze hebben stock .......dus UMC-1 besteld

clockwork

Citaat van: RA SUBS op mei 23, 2011, 18:59:09
Ik ga vandaag bepalen of ik voor de UMC-1 ga , of upgraden naar een onkyo 808

Afhankelijk of ze de UMC-1 in stock hebben.

Edit, ze hebben stock .......dus UMC-1 besteld

Goed zo! A of B stock?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

yorkie13

gewoon A stock a 699 $ 8)

clockwork

Lekker!  ;D :pompom:

Alvast veel plezier ermee!

MrCupra

Ze hebben er nog zat op voorraad Ralf.

Krijg de mijne morgen binnen. (a stock)

Gebruiken jullie nou een spl meter om hem in te regelen?
Zoja, welke?
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

yorkie13

RadioShack db meter , heb ik al liggen

MrCupra

verkoop jij die ook Ralf?

Aangezien BK ze ook op de site heeft staan?
MrCupra's HT

Miesepies

Citaat van: clockwork op mei 23, 2011, 17:10:35Heb jij de update al gedaan?

Nope... ik wacht nog even hoe de ervaringen zijn, heb verder niet echt te klagen op het moment.

clockwork

Citaat van: MrCupra op mei 23, 2011, 20:33:28

Gebruiken jullie nou een spl meter om hem in te regelen?
Zoja, welke?

Yep. Volgens mij heb ik ook een analoge Radio Shack.
Citaat van: Miesepies op mei 23, 2011, 20:51:20
Nope... ik wacht nog even hoe de ervaringen zijn, heb verder niet echt te klagen op het moment.

Baat het niet, ...............

yorkie13

wellicht een idee om een aparte topic voor de UMC-1 te beginnen

Ik ga me ook maar eens inlezen op de Emotiva Lounge :D

clockwork

Citaat van: RA SUBS op mei 23, 2011, 21:15:18
Ik ga me ook maar eens inlezen op de Emotiva Lounge :D

Daar staat genoeg. :omg: Laat je niet op het verkeerde been zetten door een aantal azijnp....... Het is gewoon een uitstekende pro.

yorkie13

ik was eerst wat sceptisch, maar lees ook veel goede dingen, en vooral het ontwerp en de
upgrades erachter spreken me wel aan.

we gaan het zien volgende week.

clockwork

Citaat van: RA SUBS op mei 23, 2011, 22:01:55
ik was eerst wat sceptisch, maar lees ook veel goede dingen, en vooral het ontwerp en de
upgrades erachter spreken me wel aan.

we gaan het zien volgende week.

Ik had hiervoor ook een Onkyo pro (885). Deze vind ik beter.

Ben benieuwd naar jouw mening.

Ottovw

Beste,

Momenteel heb ik geen versterker meer en ben ik aan het orienteren welke mogelijkheden er zijn.

ik heb een 5.1 opstelling waarbij de 2 fronts en center van type Vifa Carat zijn waarbij de filter en tweeter zijn verbeterd.
Mijn vorig versterker was een STR-DB940 waarbij ik het idee had dat deze versterker moeite had om al mijn speakers aan te sturen. Ook stereo weergave vond ik een echte min punt.

Nu was ik van plan om een overstap naar Marantz te gaan en de type SR6005 te nemen.
Echter kom ik Emotiva tegen met een geweldige mooie prijs verhouding tegen kwaliteit wat ik heb begrepen.

Ik luister 40% muziek in stereo en 60% films

Mijn volgende vragen zijn;

- Haal ik veel meer uit een combi XPA-5 en UMC-1 als een SR6005?
- Wat is het verschil van een processor met een eindbak als een losse receiver die alle functie's ook heeft?

- Stel dat ik over ga op Emotiva dan zou ik momenteel alleen de XPA-5 kunnen bestellen. De UMC-1 zal later moeten komen.
  Kan ik XPA-5 gebruiken samen met een tijdelijk oudere receiver zodat ik wel films kan beluisteren over DTS etc?

clockwork

Ik ken de Marantz niet, dus over de klankmatige verschillen kan ik geen uitspraak doen. Ik denk dat de Marantz warmer zal klinken en de Emotiva wat neutraler.

Het voordeel van een aparte voor- en eindversterking vind ik het gemak waarmee mijn speakers worden aangestuurd. Dat lijkt me gezien jouw ervaringen met je vorige versterker in jouw geval ook geen overbodige luxe. De XPA is een enorm zwaar apparaat met een overbemeten voeding. Dus aan vermogen zal je niet tekort komen.  

Ook kun je later eventueel je processor upgraden zonder de eindversterking te hoeven vervangen.  Veel mensen geven de voorkeur aan losse componenten omdat deze elkaar dan niet beïnvloeden.

Als je een receiver hebt met pre outs kun je idd eerst een XPA kopen en later een UMC. Heb ik ook gedaan. (met een Arcam AVR300), Wie weet komen er wel over een paar maanden wel een paar UMC's op de tweedehands markt als de XMC eindelijk komt.   ;)

Ottovw

Bedankt voor je uitleg.

Echter beschrijven van klank is en blijft moeilijk, toch vraag ik mij af wat je bedoelt met neutraal. Met warm neem ik aan wat voller in het laag?

Is er iemand die zijn luister ruimte beschikbaar stelt zodat ik zelf kan luisteren hoe het klinkt? :)

clockwork

Citaat van: Ottovw op mei 24, 2011, 13:32:13
Bedankt voor je uitleg.

Echter beschrijven van klank is en blijft moeilijk, toch vraag ik mij af wat je bedoelt met neutraal. Met warm neem ik aan wat voller in het laag?

Is er iemand die zijn luister ruimte beschikbaar stelt zodat ik zelf kan luisteren hoe het klinkt? :)

Dat is (voor mij in elk geval) erg moeilijk. Ik zou idd zeggen wat meer nadruk op het laag.

Weet niet waar je woont, maar je bent hier altijd welkom om te luisteren. (kop Noord Holland).

treky22

Citaat van: clockwork op mei 24, 2011, 13:40:13
Dat is (voor mij in elk geval) erg moeilijk. Ik zou idd zeggen wat meer nadruk op het laag.

Weet niet waar je woont, maar je bent hier altijd welkom om te luisteren. (kop Noord Holland).

Ook ik heb hier een XPA-5/UMC-1 combo staan.
Regio Eindhoven
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Ottovw

Citaat van: treky22 op mei 24, 2011, 14:12:00
Ook ik heb hier een XPA-5/UMC-1 combo staan.
Regio Eindhoven

@clockwork  bedankt voor je uitnodiging maar dat is voor mij wat te ver.

Ik heb Treky22 een PM gestuurd!

clockwork

Citaat van: Ottovw op mei 24, 2011, 14:22:09
@clockwork  bedankt voor je uitnodiging maar dat is voor mij wat te ver.

Ik heb Treky22 een PM gestuurd!

Nu voel ik me natuulijk wel vreselijk gepasseerd!  :unhappy:

;) ;D

Bij Huib wordt je zeker goed ontvangen!

yorkie13

als het goed is komende week ook een XPA-3 erbij voor center en fronts  8)

MrCupra

Hij is binnen  :pompom:  8) :pompom:

Er staat nou versie: W7.04.00.02 kan ik deze direct updaten naar v7.04.07   ??
MrCupra's HT

clockwork

Citaat van: MrCupra op mei 24, 2011, 15:46:16
Hij is binnen  :pompom:  8) :pompom:

Er staat nou versie: W7.04.00.02 kan ik deze direct updaten naar v7.04.07   ??

Is waarschijnlijk net voor het uitkomen van de nieuwe firmware verstuurd.  :sleepy:
Ik zou als je de nieuwgierigheid kunt weerstaan direct even updaten.

Have fun!

[/quote]