Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: FeaR1986 op april 20, 2011, 20:56:58
Dat het met een XPA-5 niet mogelijk is weet ik, maar er zijn 5-kanaals-bakken die het wel ondersteunen. Dan maak je er dus eigenlijk een drie kanaals van, maar met links en rechts nog meer power. Maar wist nooit zeker hoe je dat nu allemaal aan zou kunnen sluiten. Maar wilde het even weten aangezien ik niet kan bi-ampen aangezien mijn speakers maar één terminal hebben. Dus dan wordt de keuze iets groter als ik ook kan kijken naar versterkers die kanalen kunnen bridgen.

Maar for the record:
Je neemt een XPA-2 en één speaker met vier terminals.
Is het dan om het even hoe je het aansluit?
- linker kanaal voor low en rechter kanaal voor high (dus bi-amp).
- XPA-2 bridgen en dan de speaker aansluiten op twee terminals met de brug er nog tussen of met bi-wire kabel.

Dus even buiten het feit dat het lastig kan zijn om low en high apart aan te sluiten vanaf een bron. Maar gewoon het idee dat je 2 x X verstuurt of in één keer 2X. Wellicht een aparte vraag, maar ben gewoon benieuwd.
Er zullen ongetwijfeld Amps zijn die het ondersteunen, zolang er maar een bridge schakelaar op zit. Ik nam de XPA-5 even als voorbeeld, die ondersteunt het namelijk inderdaad niet. Bridging is in jouw geval ook de enige juiste oplossing, je sluit je speaker namelijk volgens de traditionele manier aan via + en -

Je hebt slechts een speaker nodig met twee terminals, aangezien Bridging de beide + polen pakt en de één gebruikt voor - en de ander voor +. Je sluit je speaker dus in dit geval (bij de XPA-2) aan op de bovenste terminals achterop de AMP. Zie nogmaals het plaatje die ik bijgevoegd heb. In geval van Bi-Amping gebruik je twee poweramp modules en deze sturen elk of het hoog, of het laag aan. In dit geval heb je dus een speaker nodig met 4 terminals en luidsprekerkabel geschikt voor bi-amping (beide kanten 4 pluggen) of twee sets met 2 pluggen aan weerszijden. In het geval van 4 terminals op je speaker, moet je bij bridging de bruggetjes laten zitten.

Bi-Amping

Bridging

ivo1986

edit

clicquot

Citaat van: Midcall op april 21, 2011, 00:18:46
Voor hetzelfde geld is voor hem alleen HT van belang, dan verandert het gehele perspectief en dan kan hij prima jouw advies opvolgen  ;).

Waarom zou daar verschil in moeten zijn, waarom verandert het perspectief? Als het "maar" ht is, dan kan of hoeft het met "minder", dan heb je voldoende bv met een of andere av receiver ipv "gecontroleerde" versterking? Ik snap die redeneringen niet altijd van zgn audio/stereofielen... voor mij bv kan ht even ht-fiel zijn als stereo-fiel (whatever that may be natuurlijk)

Jeroen de Waal

Citaat van: Raphie op april 21, 2011, 12:19:02
last van Schizofrenie? Misschien even aan Vampire vragen waar hij nu zit, waarschijnlijk kunnen ze jou daar ook wel helpen.

Raphie zullen we maar niet met ziektes gaan gooien en Vampire daarin betrekken?  ;)
Dank je.

Jeroen.

Midcall

*** gewist door admin ***
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Raphie

Citaat van: Midcall op april 21, 2011, 13:26:17
*** gewist door admin ***
Laat maar joh, je weet heel goed waar dit over gaat, nu weer on topic? EMOTIVA en geen buizen en chinees prul geneuzel?
JBL PRX Power!

Jeroen de Waal

@Midcall: bericht gewist. Er is al iets over gezegd en zo is het goed nu. Zoals Raphie net verwoord, nu weer ontopic.

Jeroen.

Midcall

Citaat van: clicquot op april 21, 2011, 12:29:30
Waarom zou daar verschil in moeten zijn, waarom verandert het perspectief? Als het "maar" ht is, dan kan of hoeft het met "minder", dan heb je voldoende bv met een of andere av receiver ipv "gecontroleerde" versterking? Ik snap die redeneringen niet altijd van zgn audio/stereofielen... voor mij bv kan ht even ht-fiel zijn als stereo-fiel (whatever that may be natuurlijk)
HT setups zijn opgebouwd met een zeker effectbejag en speelt realisme een andere rol dan op stereo gebied. Zo staan subs in HT-mode altijd een paar db harder dan in stereo mode. HT-receivers zijn nooit sterk geweest in de weergave van stereo, een gelijkgeprijsde stereo (voor)versterker presteert op dit vlak altijd beter. Als je de verfijning die met stereo meestal gewenst is niet nodig hebt, dan is de match tussen versterker en speaker van minder belang.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

yorkie13

er zijn toch ook Emotiva stereo voorversterkers ?

Hoe zijn daar de ervaringen mee ?

de USP-1 bijvoorbeeld

clicquot

Citaat van: Midcall op april 21, 2011, 14:19:29
HT setups zijn opgebouwd met een zeker effectbejag en speelt realisme een andere rol dan op stereo gebied. Zo staan subs in HT-mode altijd een paar db harder dan in stereo mode. HT-receivers zijn nooit sterk geweest in de weergave van stereo, een gelijkgeprijsde stereo (voor)versterker presteert op dit vlak altijd beter. Als je de verfijning die met stereo meestal gewenst is niet nodig hebt, dan is de match tussen versterker en speaker van minder belang.

Dat weet ik wel, maar laat ik het zo stellen. Waarom zou je verfijning van de stereo sound niet kunnen uitbreiden naar "HT" en surroun, dus over surroundkanalen, (center en sub)? Veel moeilijker om te bewerkstelligen, het kostenplaatje is vele groter ook, maar het resultaat is ernaar. De sound in puur HT gebruik kan er alleen maar op vooruitgaan dan?

Ivm emotiva ben ik wel benieuwd hoe stereo klinkt over de UMC-1 tov de USP-1 ...? Is de laatste écht een betere aanvulling of...?

Nooff

Citaat van: clicquot op april 21, 2011, 15:04:35
Ivm emotiva ben ik wel benieuwd hoe stereo klinkt over de UMC-1 tov de USP-1 ...? Is de laatste écht een betere aanvulling of...?
Volgens velen (eigenaren) is de USP-1 beter. Laat ik het zo stellen, het klinkt anders, of het ook echt beter is dat hangt van je eigen af.

Roger Black

Citaat van: RA SUBS op april 21, 2011, 14:29:18
er zijn toch ook Emotiva stereo voorversterkers ?

Hoe zijn daar de ervaringen mee ?

de USP-1 bijvoorbeeld

Ja kan de XDA-1 ook als voorversterker gebruiken. Die is gebalanceerd opgebouwd, wel alleen digitaal.  :)

yorkie13

de USP-1 heeft een 2.1 stand en een AV direct input voor je ht receiver

Ik heb nu een Onkyo 707, en wil deze eerst gaan upgraden met de diverse eindtrappen.
Volgende week dus eerst de UPA-2, bevalt die goed, dan komt er een UPA-3 bij voor de ovverige 3 kanalen.

Nooff

Citaat van: RA SUBS op april 21, 2011, 15:24:54
de USP-1 heeft een 2.1 stand en een AV direct input voor je ht receiver

Ik heb nu een Onkyo 707, en wil deze eerst gaan upgraden met de diverse eindtrappen.
Volgende week dus eerst de UPA-2, bevalt die goed, dan komt er een UPA-3 bij voor de ovverige 3 kanalen.
Dan zal het toch een XPA-3 moeten worden  ;)

yorkie13

ook goed, er staat er eentje in de markt voor een leuke prijs.........

maar de rek is een beetje uit mijn budget met de Oppo 93, Emotiva UPA-2 en de musical fidelity V-dac :D

Nooff

Even naar de podcast geluisterd. De XMC staat op de planning voor einde zomer (Wordt full HDMI 1.4 compliant, met 7 HDMI's in en voorlopig 1 HDMI uit), daarnaast gaat de Ultra-10 sub uit het assortiment en wordt vervangen door een kleiner model, waarschijnlijk een 8 incher. De XSP-1 wordt momenteel weer onder handen genomen omdat de analoge stage van de XDA-1 te goed was, waardoor de XSP-1 dus aangepast moest worden. Voor later dit jaar staan er tevens 2 nieuwe subs op het programma met DSP, een 10 en een 12 inch model. Emotiva heeft momenteel 40 producten in ontwikkeling.

Nooff

Citaat van: RA SUBS op april 21, 2011, 15:54:52
ook goed, er staat er eentje in de markt voor een leuke prijs.........

maar de rek is een beetje uit mijn budget met de Oppo 93, Emotiva UPA-2 en de musical fidelity V-dac :D
Het spul blijft wel, dus opzich heb je tijd genoeg om je financiën weer op peil te krijgen  :)

treky22

Citaat van: Nooff op april 23, 2011, 11:03:42
Even naar de podcast geluisterd. De XMC staat op de planning voor einde zomer (Wordt full HDMI 1.4 compliant, met 7 HDMI's in en voorlopig 1 HDMI uit),

XMC-1 .....  :unsure:
Ach, De UMC-1 draait nu ook helemaal top  :inlove:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Roger Black

Weet iemand of er binnenkort weer een actie aankomt bij Emotiva?

clockwork

Citaat van: Roger Black op mei  9, 2011, 09:46:45
Weet iemand of er binnenkort weer een actie aankomt bij Emotiva?

Gek genoeg houden ze dat meestal geheim.  ;)

Had je plannen dan? VV?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

Wellicht, wordt wel eens tijd. Maar er staat ook een mooie Classé SSP-25 te koop. Wel een surroundprocessor maar wellicht op stereo ook heel goed, deze heeft tevens een DAC aan boord  :)

clockwork

Denk je niet dat een dedicated stereo VV beter is dan een surround pre die ook 'leuk stereo doet'? En je hebt toch een losse DAC?

Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen de USP-1 en de XSP-1. (totdat de BC  :inlove:op mijn pad kwam). Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat het verschil tussen de UMC in stereo en een dedicated VV zo groot zou zijn.  :o

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

treky22

Is de XMC-1 een grote stap vooruit op m'n UMC-1 ?

Anders zou ik kunnen gaan denken om de U te verkopen, en de X aan te gaan schaffen (misschien).

Het zou wel mooi zijn als ie 2 hdmi-outs zou hebben.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Citaat van: treky22 op mei 12, 2011, 14:56:27
Is de XMC-1 een grote stap vooruit op m'n UMC-1 ?

Anders zou ik kunnen gaan denken om de U te verkopen, en de X aan te gaan schaffen (misschien).

Het zou wel mooi zijn als ie 2 hdmi-outs zou hebben.

Analoog gezien zal het waarschijnlijk een stap vooruit zijn, tevens HDMI 1.4 met 3D en volgens mij gebruiken ze een andere chip. Voorlopig 1 HDMI out, maar er komen zoals het nu lijkt 2 modellen uit, dus wie weet.