Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Jason B.

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

treky22

Kudos voor Emotiva:

Hello,
We are going to send you 3 boards so that you can replace the ones in your unit.
They are not hard to change.In the mean time while you are waiting on your boards I
will suggest you to try to use a different computer and make sure that the emotiva
installer is the latest one.
So please send us your address.Thank you.

Ik heb in de return-mail ook gezet, of het niet verstandiger is om dan een nieuwe
unit te sturen ipv de boards ivm garantie als er iets fout gaat.
Je weet nooit he.
Dan kunnen ze beter een nieuwe sturen   ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RubenV.

Dat is wel een nette oplossing van Emotiva. Een nieuwe unit zal men denk ik niet gauw sturen, anders is het hek van de dam....
Ga je ze zelf vervangen? Of laat je dit ergens doen?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

treky22

Citaat van: RubenV. op januari 27, 2011, 23:46:32
Dat is wel een nette oplossing van Emotiva. Een nieuwe unit zal men denk ik niet gauw sturen, anders is het hek van de dam....
Ga je ze zelf vervangen? Of laat je dit ergens doen?

Ligt eraan hoeveel en wat voor werk het is.
Volgens de mail zou je het zelf moeten kunnen doen.

Maar als ze me 3 boarden gaan sturen, kunnen ze dan niet beter een  nieuwe unit sturen ?
Dan weten ze zeker dat die werkt.
Als er nu iets gebeurt met het inzetten, wat dan ?

treky22

Kijk, alweer bericht van Emotiva terug:

Yes the board are really easy to replace.
We could send you another unit, but you have to pay for shipping to get the old unit back to us.
And then pay customs in your country when you get the new unit from us from and all of these become more expensive.
But if we send you a  board you dont spend money and the boards are new. It is same thing as new unit.
I will send you the tracking number when the boards are shipped .Thank you.

Mooie uitleg, en volgens hun moet ik het dus makkelijk zelf kunnen.
Dat wordt dan wachten  8)

treky22

@ Miesepies: Als je het goed vindt, stuur ik je kabel terug als ik de boarden binnen heb, en installed.

Miesepies

Die borden passen in een kleine doos, cheap USPS shipping. Een UMC-1 moet met koerier...das duurder :P

1 tip, dat moet je ff naar Emotiva mailen (als je nog op tijd ben). Zeg dat ze geen waarde of heel laag moeten aangeven. Bij mij stond ie op $25 dollor ofzo, maar als dit tegen de $50 gaat lopen hebben dit soort dozen de neiging om bij de douane te blijven hangen. En dan moet jij de douane duidelijk gaan maken dat het spare parts zijn etc etc.

Maar wel goed van ze. Was hetzelfde bij mij, toen mijn loader gaar was, er werd vrijwel direct een vervangende drive gestuurd. Enige minpunt is dat je het zelf moet vervangen, maar dat is veel beter dan het hele apparaat de ocean over sturen. Maar ben zelf niet vies van een beetje knutselen ;)

Ik denk trouwens dat die borden makkelijker te vervangen zijn dan mijn drive :)

Miesepies

Ja, is goed. Geen haast.

ivo1986

Citaat van: Roger Black op januari 27, 2011, 16:20:50
XDA-1 Pre-ordered.

Gefeliciteerd. Je hebt nog geen pre zie ik?

treky22

Citaat van: Miesepies op januari 28, 2011, 00:06:23
Die borden passen in een kleine doos, cheap USPS shipping. Een UMC-1 moet met koerier...das duurder :P

1 tip, dat moet je ff naar Emotiva mailen (als je nog op tijd ben). Zeg dat ze geen waarde of heel laag moeten aangeven. Bij mij stond ie op $25 dollor ofzo, maar als dit tegen de $50 gaat lopen hebben dit soort dozen de neiging om bij de douane te blijven hangen. En dan moet jij de douane duidelijk gaan maken dat het spare parts zijn etc etc.

Maar wel goed van ze. Was hetzelfde bij mij, toen mijn loader gaar was, er werd vrijwel direct een vervangende drive gestuurd. Enige minpunt is dat je het zelf moet vervangen, maar dat is veel beter dan het hele apparaat de ocean over sturen. Maar ben zelf niet vies van een beetje knutselen ;)

Ik denk trouwens dat die borden makkelijker te vervangen zijn dan mijn drive :)

Ik heb het nog vlug gemaild.
Misschien dat ze morgen de deur uit gaan daar.

Hobby-en is altijd leuk.
En hier gaan natuurlijk weer foto's van gemaakt worden  :headbanging:
Altijd leuk voor de techneuten hier op het forum

Roger Black

Citaat van: treky22 op januari 27, 2011, 23:57:48
Kijk, alweer bericht van Emotiva terug:

Yes the board are really easy to replace.
We could send you another unit, but you have to pay for shipping to get the old unit back to us.
And then pay customs in your country when you get the new unit from us from and all of these become more expensive.
But if we send you a  board you dont spend money and the boards are new. It is same thing as new unit.
I will send you the tracking number when the boards are shipped .Thank you.

Mooie uitleg, en volgens hun moet ik het dus makkelijk zelf kunnen.
Dat wordt dan wachten  8)

Kijk dit zijn nog eens oplossing. Dit vind ik echt prachtig. Een organisatie die zo ver met je mee denkt en haast onvoorwaardelijk dienstbaar is, klasse zeg.

Hopelijk wordt je probleem zo opgelost.

Citaat van: ivo1986 op januari 28, 2011, 00:07:56
Gefeliciteerd. Je hebt nog geen pre zie ik?

Nee, de XDA-1 wórdt de pre  8)

Miesepies

Hoop wel dat ze het volume issue hebben opgelost (of is dat al gedaan ?) met de XDA-1.

We verwachten wel een uitgebreide bespreking van dat ding, dat snap je natuurlijk wel :D

Roger Black

Citaat van: Miesepies op januari 28, 2011, 08:57:01
Hoop wel dat ze het volume issue hebben opgelost (of is dat al gedaan ?) met de XDA-1.

We verwachten wel een uitgebreide bespreking van dat ding, dat snap je natuurlijk wel :D

Ja daar heb je een punt. Moet ik nog even induiken! (Of wacht gewoon geduldig op de reactie van Nooff)

Jason B.

Gokje; vóór 12 uur bericht van Nooff ?  :D

Er ligt mij bij dat het volumeissue is opgelost, maar ik laat het even over aan de Emo-fans  ;)
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

simsalabim

Citaat van: Roger Black op januari 28, 2011, 08:50:36
Nee, de XDA-1 wórdt de pre  8)

Gebruik je m dan ook als DAC ipv je Beresford?
Ik begreep dat alle nieuwe xda1 het volume issue niet meer hebben?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Nooff

Citaat van: Jason B. op januari 28, 2011, 10:20:13
Gokje; vóór 12 uur bericht van Nooff ?  :D

Er ligt mij bij dat het volumeissue is opgelost, maar ik laat het even over aan de Emo-fans  ;)
Wooff? :D

Probleem is alleen opgelost bij nieuwe units, de mensen die hem al hadden krijgen waarschijnlijk een nieuw board (goedkoper dan de unit opsturen).  ;)

Jason B.

Citaat van: Nooff op januari 28, 2011, 10:55:42

Probleem is alleen opgelost bij nieuwe units, de mensen die hem al hadden krijgen waarschijnlijk een nieuw board (goedkoper dan de unit opsturen).  ;)

Zooff  :clapping:

En nu wachten op de komst en review van de XDA-1   :coffee:  :coffee:  :coffee:

simsalabim

Ben benieuwd, ook wel leuk dat Noof dan dus ook kan vergelijken met de Beresford DAC die voor het geld ook al heel goed moet zijn.

Nooff

Citaat van: simsatit op januari 28, 2011, 11:43:09
Ben benieuwd, ook wel leuk dat Noof dan dus ook kan vergelijken met de Beresford DAC die voor het geld ook al heel goed moet zijn.
Je bedoelt Roger  ;D

simsalabim

Roger Roger uuhh Roger Nooff

RubenV.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de prestaties van deze DAC, en anders wel naar de foto's van Treky mbt. het inbouwen  :popcorn:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Roger Black

Citaat van: simsatit op januari 28, 2011, 11:55:31
Roger Roger uuhh Roger Nooff

Uhum!  :D

Zal ik doen!

De XDA zal uiteraard ook mijn Beresford vervangen.

Roger that.

simsalabim

Citaat van: Roger Black op januari 28, 2011, 14:47:11

De XDA zal uiteraard ook mijn Beresford vervangen.

Wel natuurlijk nog even goed vergelijken he?!
Ben namelijk wel benieuwd of er een goed hoorbaar verschil is!

Roger Black

Citaat van: simsatit op januari 28, 2011, 15:18:31
Wel natuurlijk nog even goed vergelijken he?!
Ben namelijk wel benieuwd of er een goed hoorbaar verschil is!

Oh geloof mij, die zal er zeker zijn. Ik heb vorig weekend de Linn Wakonda voorversterker i.p.v. de Beresford ingezet. Dus ERC1 -> Linn -> UPA1's, het resultaat was zeer duidelijk hoorbaar. Ik denk dat hier vooral de Dac van de ERC verantwoordelijk was. En die is het zelfde als in de XDA-1  :)

Roger Black

Citaat van: Nooff op januari 28, 2011, 10:55:42

Kijk, nog voor 12 uur zelfs. Thanks Nooff!