Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

weirdorob

Even een probleem met de umc en de svs sub bij het verhogen en verlagen van het volume hoor ik de stapjes als een poppend geluid uit de sub erg storend is al een tijdje zo maar iriteert steeds meer.
Iemand een idee over de oorzaak of nog liever een oplossing???
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Nooff

Citaat van: weirdorob op november 20, 2010, 10:53:58
Even een probleem met de umc en de svs sub bij het verhogen en verlagen van het volume hoor ik de stapjes als een poppend geluid uit de sub erg storend is al een tijdje zo maar iriteert steeds meer.
Dat heb ik als ik goed luister uit mijn speakers (bij verhogen of verlagen van volume van mijn Onkyo) Daar kan denk ik weinig aan gedaan worden. Wat je kunt proberen is een andere kabel.

EJ

Citaat van: Nooff op november 20, 2010, 11:53:32
Dat heb ik als ik goed luister uit mijn speakers (bij verhogen of verlagen van volume van mijn Onkyo) Daar kan denk ik weinig aan gedaan worden. Wat je kunt proberen is een andere kabel.
Dat lijkt me niet door een kabel veroorzaakt te worden, een andere kabel zal je ook niet helpen.

Miesepies

Ben bang dat dat een probleem is van digitale volume regeling. Dat gaat in stapjes ipv gelijdelijk zoals een analoge volume knop. Heb het bij meerdere apparaten gehoord. Kennelijk is je sub heel gevoelig daarvoor.

danielo

Citaat van: Miesepies op november 20, 2010, 12:38:27
Ben bang dat dat een probleem is van digitale volume regeling. Dat gaat in stapjes ipv gelijdelijk zoals een analoge volume knop. Heb het bij meerdere apparaten gehoord. Kennelijk is je sub heel gevoelig daarvoor.

Ik neem toch aan dat de umc de volume regeling in het analoge deel doet (digitaal aangestuurd) of niet ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

gast_001

CiteerEven een probleem met de umc en de svs sub bij het verhogen en verlagen van het volume hoor ik de stapjes als een poppend geluid uit de sub erg storend is al een tijdje zo maar iriteert steeds meer.

nu als je het probleem voorheen (icm andere process. of receiver) niet had en nu opeens wel dan ligt het dus aan de UMC1.

weirdorob

Citaat van: darkraver op november 21, 2010, 09:10:16
nu als je het probleem voorheen (icm andere process. of receiver) niet had en nu opeens wel dan ligt het dus aan de UMC1.

De umc-1 was er eerder dan de svs dus kan niet vergelijken :(
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

gast_001

CiteerDe umc-1 was er eerder dan de svs dus kan niet vergelijken

-heb je geen andere pre / receiver of sub om te testen ?
-eventueel sub deactiveren en het LFE rerouten naar de Kappa 100 om te testen of je dan ook het geluid hebt ?
-kabels nogmaals goed aandrukken (gehele keten) zul je wel aan gedaan hebben ?

Citeer
Als ik goed luister nu dan hoor ik bij mij dus dit niet  ;D  :pompom:

Nooff

Citaat van: RobMeul op november 17, 2010, 14:58:12
De DIM functie is prima, maar geen headphone ingang zie ik. Minpunt!
Bevestigd door Lonnie, de XSP-1 heeft een Headphone aansluiting.  ;)

Nooff

Citaat van: darkraver op november 21, 2010, 10:26:01
Als ik goed luister nu dan hoor ik bij mij dus dit niet  ;D  :pompom:
Ik hoor het ook alleen als ik mijn oor tegen de tweeter leg, op meer dan 20 cm afstand hoor ik er niets van.

Nooff

RobMeul

Citaat van: Nooff op november 22, 2010, 14:36:13
Bevestigd door Lonnie, de XSP-1 heeft een Headphone aansluiting.  ;)
Staat dat ergens op de site? Dat zou betekenen dat er wederom een minpunt verdwenen is.
Ben benieuwd naar de andere specs net als die van de XMC trouwens..............
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Nooff

Citaat van: RobMeul op november 22, 2010, 14:45:23
Staat dat ergens op de site? Dat zou betekenen dat er wederom een minpunt verdwenen is.
Ben benieuwd naar de andere specs net als die van de XMC trouwens..............
In het XSP-1 topic bij "news & updates"  :)

CiteerToday at 2:57am, Ctuna wrote:

Still want to see if it will have a headphone jack, How many of you would want to see one ?

That's the one thing that kinda bugs me about the UMC-1.

CiteerToday at 3:00am, Lonnie wrote:

Yes, it has headphones. 

clockwork

Niet te positief worden jongens!  :sly:

Anders wordt het zo druk op die wachtlijst..... ;)

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Er komt (zeer) binnenkort weer een nieuwe versie van de firmware voor de UMC-1. :-X

http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=14787&page=1

De software is getest door 5 gebruikers, die met name vinden dat de HDMI handshake is verbeterd.  :pompom:

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Flavio

Citaat van: clockwork op november 22, 2010, 15:35:40
Er komt (zeer) binnenkort weer een nieuwe versie van de firmware voor de UMC-1. :-X

http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=14787&page=1

De software is getest door 5 gebruikers, die met name vinden dat de HDMI handshake is verbeterd.  :pompom:

Net die topic over de nieuwe firmware in de Emotva Lounge gelezen en het lijkt er op dat Emotiva na een maand of 9 (!) eindelijk een bugvrije firmware voor de UMC-1 voor elkaar heeft gekregen. Ik begin nou toch ook weer te twijfelen of ik niet een UMC-1/UPA-5 combo moet bestellen met de aanbiedingsprijzen en dan in 2011 met 40% korting een XMC-1 bestellen.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

clockwork

Lijkt me voor dat geld (iets meer dan $1000) een no brainer.
:clapping:

Flavio

Citaat van: clockwork op november 22, 2010, 20:08:25
Lijkt me voor dat geld (iets meer dan $1000) een no brainer.
:clapping:

Omgerekend met de huidige Dollarkoers zo'n €1.125,00.  :confused:
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

clockwork

Citaat van: Flavio op november 22, 2010, 20:18:47
Omgerekend met de huidige Dollarkoers zo'n €1.125,00.  :confused:

Waar wacht je nog op?????
Qua geluid zal je niet teleurgesteld worden.

Flavio

Citaat van: clockwork op november 22, 2010, 20:29:52
Waar wacht je nog op?????
Qua geluid zal je niet teleurgesteld worden.

Ik wacht op een koper voor mijn Pioneer SC-XL82!

Volgens Sarah van Emotiva wordt de UPA-5 misschien uit het assortiment gehaald.
Ze krijgen volgende week de laatste container binnen waarvan de helft al weer verkocht is.

Nooff

Geen wonder, niemand kent dat model  :D

Citaat van: Flavio op november 23, 2010, 15:02:54

Weet je zeker dat je dat niet verkeerd begrepen hebt? De UPA-5 uit het assortiment? Dat is één van de best (al dan niet de best) verkopende Amps, ik had alleen begrepen dat ze niet weer een lading binnen krijgen voor de Holiday Sale..  :huh2:

Flavio

Citaat van: Nooff op november 23, 2010, 17:57:34
Geen wonder, niemand kent dat model  :D

Citaat van: Flavio op november 23, 2010, 15:02:54

Weet je zeker dat je dat niet verkeerd begrepen hebt? De UPA-5 uit het assortiment? Dat is één van de best (al dan niet de best) verkopende Amps, ik had alleen begrepen dat ze niet weer een lading binnen krijgen voor de Holiday Sale..  :huh2:

Op mijn vraag of de UPA-5 zou worden discontined was haar antwoord "No decision has been made" dus er wordt over nagedacht. Het was in ieder geval geen glasharde ontkenning!

Misshien wordt de XPA serie wel het instapmodel als de XPR er komt?

Pieter-Jan

Ben aan het overwegen om een Emotiva eindversterker te kopen.
Welke (UPA-5 of XPA-5) zouden jullie aanraden voor volgende set speakers:

Front: B&W CDM 9NT
Center: B&W CDM CNT
Rear: SONY EX30ED

Ik weet dat de B&W's best wel wat stroom lusten, maar stroom is natuurlijk niet alles.

De UPA-5 schijnt iets muzikaler te klinken en wat beter bij lagere volumes (maar wat zijn nu lagere volumes?).
De XPA-5 schijnt pas echt los te komen bij wat hogere volumes (maar wat zijn hoger volumes?)

Ik luister meestal "lichtere" muziek: Norah Jones, Katie Melua, Diana Krall, Buurman, Raymond van het Groenewoud, Gorki, Yevgueni, ... Algemeen luistermuziek dus ...

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Nooff

Citaat van: Pieter-Jan op november 25, 2010, 14:42:55
Ben aan het overwegen om een Emotiva eindversterker te kopen.
Welke (UPA-5 of XPA-5) zouden jullie aanraden voor volgende set speakers:

Front: B&W CDM 9NT
Center: B&W CDM CNT
Rear: SONY EX30ED

Ik weet dat de B&W's best wel wat stroom lusten, maar stroom is natuurlijk niet alles.

De UPA-5 schijnt iets muzikaler te klinken en wat beter bij lagere volumes (maar wat zijn nu lagere volumes?).
De XPA-5 schijnt pas echt los te komen bij wat hogere volumes (maar wat zijn hoger volumes?)

Ik luister meestal "lichtere" muziek: Norah Jones, Katie Melua, Diana Krall, Buurman, Raymond van het Groenewoud, Gorki, Yevgueni, ... Algemeen luistermuziek dus ...

Die stroom bepaalt wel hoe goed je speakers aangestuurd kunnen worden, en die B&W's lusten inderdaad wel wat. Ik heb zelf de XPA-5 hier gehad, de UPA-5 bij een vriend die met dezelfde speakers draait en een Onkyo als Pre. Laten we zeggen dat de XPA-5 (op de klok van de Onkyo die ik af laat tellen van -80db) ongeveer lekker speelde op -35db, daar waar de UPA-5 dezelfde details liet horen op -45db. De XPA-5 is echter wel in staat meer uit je B&Ws te persen dan de UPA-5. Ik denk dat dit dan ook de beste keuze is, ongeacht dat ik weet dat de UPA-5 gewoon een heel goede versterker is. De XPA-5 heeft veel meer headroom dan de UPA-5, waardoor deze op hogere volumes met veel minder inspanning je speakers lekker laat spelen. Al eens aan de XPA-3 gedacht?

Pieter-Jan

Op dit moment lijkt 1 multikanaals, ook qua plaats de beste keus ...
Met een XPA-3 zou ik dan mijn technics nog altijd moeten gebruiken voor de surrounds ... en ik kan me voorstellen dat dat niet de ideale oplossing is ...

Feit is dat ik graag met gelijke versterking zou starten met mijn surrounds. Momenteel heb ik het budget niet om direct ook voor een betere oplossing in stereo te gaan.
In eerste instantie zou ik dus een XPA of UPA-5 kunnen zetten en dan later uitbreiden met bv 2 x UPA-1 of een XPA-2 op de fronts.

Een topset lijkt me bv 5 x UPA-1 of 3 x UPA-1 + XPA-2
Maar dan kom ik weer in het financieel vaarwater van een tweedehands Krell (bv KAV-500) waarvan ik weet dat ie super klinkt op mijn speakers ... ;)

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V