Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Sjaudio

Zo, mooie set heb je staan xanien.. welkom op het forum!

Misschien meteen een eigen showcase doen? Is de set wel waard.

FloR

Hoe kan je eigenlijk zien dat de UMC-1 aan het upscalen is,
of hoe stel je dat in?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Onno1

Ziet er mooi uit die nieuwe SSP.

Ik ben benieuwd hoe de xmc-1 het gaat doen. Ik wil ergens begin volgend jaar toch afstappen van een receiver een en ssp-power amp setup gaan aanschaffen.

Het zal gaan tussen de

-marantz av7005
-audiolab 8200 ap
-emotiva xmc-1

Die van marantz ziet er mbt specs het beste uit. De 8200 AP heeft geen EQ en geen gebalanceerde uitgangen , de XMC-1 wil ik toch eerst wel eens even zien, gezien de negatievere ervaringen van de umc-1, en de xmc-1 lijkt gewoon een umc-1 met gebalanceerde uitgangen.

De processor waar ik eigenlijk weinig van hoor is de Primare SP32HD. Is wel behoorlijk duurder dan de bovenstaande merken/types, maar kost nog steeds minder dan de arcam av888 of de ADA.

Onno1

double post, excuses

gravy

Ik heb na het lezen van dit topic ook wel interesse in een xpa-2 en een umc-1. Is er nog een powerbuy gepland?

Technics78

dit topic blijft wel "hot"

lang geleden dat ik nog hier ben geweest,

ben nog steeds zeer tevreden van aankoop xpa5 bij powerbuy, blijft een geweldige eindversterker

op termijn mogelijk umc1 overwegen,

maar even fotootje toegevoegd :)
(stand voor center dient nog afgewerkt te worden)
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Technics78

nog vraag ivm umc1

zou het wel de moeite zijn om sr8002 te vervangen door umc1?
gaat dit beter zijn qwua geluid of heeft umc1 enkel wat meer mogelijkheden,

echter wel zeer tevreden van match marantz en xpa5,daar niet van maar is toch wat zonde dat deze nu enkel maar als processing word gebruikt

SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

treky22

Nou, UMC-1 en mijn beamer is geen match  :devil:

Hello Huib,
    First of all thank you for being an Emotiva customer. There are one of two things happening which is causing the UMC to not pass a picture to your projector. The first issue is most likely that the Optoma does not have compliant HDCP which the UMC needs to see to pass a signal. I did a search to see if others were having an issue with HDMI and the Optoma and I found that the projector indeed does not have up to date HDCP. There is no way around this other than connecting a component video cable to the projector from the UMC. The other thing that could be causing the UMC not to work with the projector is you are trying to send too high of a resolution to it. Try sending a 720p or a 1080i signal to the projector to see if it works. Let me know what you find. I hope this helps.

Kabeltje van BB&G (1week in huis nu) kan dus stof gaan liggen happen hier, totdat ik een andere beamer besluit aan te schaffen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Citaat van: Technics78 op september 28, 2010, 14:54:43zou het wel de moeite zijn om sr8002 te vervangen door umc1?
gaat dit beter zijn qwua geluid of heeft umc1 enkel wat meer mogelijkheden,

Heb een tijd geleden de SR8002 aan een luistertest onderworpen op mijn toenmalige speakers. De SR8002 is een heel lekker warm klinkende versterker, en geeft een lekker eigen smaakje aan het geluid. Nadeel vond ik het detail in het hoog, wat minder was dan bijvoorbeeld de Arcam AVR600 die ik ernaast had staan. Dit was echter gebruik makend van de eigen geintegreerde versterker. Ik denk dat met de XPA je al een beter geluid hebt en denk dat de UMC het detail nog meer opkrikt. Aan de andere kant ben je wel dat warme van de Marantz kwijt  (ik heb ze echter nooit naast elkaar gehoord, dus het is wel een klein beetje gissen hier :P)

Nooff

Citaat van: treky22 op september 28, 2010, 19:43:18
Nou, UMC-1 en mijn beamer is geen match  :devil:
Ik meende dat je laatst zei dat je beeld had?  :unsure:

Technics78

Citaat van: Miesepies op september 28, 2010, 20:38:02
Heb een tijd geleden de SR8002 aan een luistertest onderworpen op mijn toenmalige speakers. De SR8002 is een heel lekker warm klinkende versterker, en geeft een lekker eigen smaakje aan het geluid. Nadeel vond ik het detail in het hoog, wat minder was dan bijvoorbeeld de Arcam AVR600 die ik ernaast had staan. Dit was echter gebruik makend van de eigen geintegreerde versterker. Ik denk dat met de XPA je al een beter geluid hebt en denk dat de UMC het detail nog meer opkrikt. Aan de andere kant ben je wel dat warme van de Marantz kwijt  (ik heb ze echter nooit naast elkaar gehoord, dus het is wel een klein beetje gissen hier :P)

sr8002 was voor cdm9nt als versterking gewoonweg te zwak(bereik) , xpa5 heeft dan ook genoeg power in huis om deze te laten zingen en tot hun recht te laten komen, zowel bas, dynamiek en controle zijn erop voorruit gegaan

heb graag warme sound van marantz en dat scherp kantje in het hoog is wel merkbaar bij muziek, met film geen hinder van

u zegt dus dat bij umc detail meer word opgekrikt en sound minder warm is, maar zal scherp in het hoog dan ook minder zijn of ligt dit eerder bij speakers/bekabeling

processing bepaalt nu ook wel voor een gedeelte de kleur van het geluid

zonder vergelijking is het moeilijk te weten als het omschakeling naar umc wel waard gaat zijn,

treky22

Citaat van: Nooff op september 28, 2010, 20:49:41
Ik meende dat je laatst zei dat je beeld had?  :unsure:

Op 480i wel.
Zodra ik er een hd-beeld doorheen laat gaan, blijft de beamer searchen naar een bron ............
En dan bedoel ik via HDMI.

Via component kan ik gewoon 720p draaien. Wat ik op dit moment maar blijf doen.

Zodra er een keer een andere full-hd beamer komt, kan ik overgaan op beeld via HDMI.

Miesepies

@treky22: heb geen zin om tig pagina's door te spitten dus weet niet of het al eens geopperd, maar heb je toevallig al eens naar de hd fury gekeken ? Volgens mij regelt die de hdcp... Kweenie of iemand hier op het forum zo'n ding heeft liggen om te testen ?

Miesepies

@technics78: heb je niemand met een UMCin de buurt ? Belgie ligt voor mij nou niet bepaald om de hoek, maar misschien dat je iemand anders kan verleiden om met de UMC langs te hobbelen...zeg voor een lekker bakkie, een gezellige middag en eventueel benzine geld ?

Technics78

@miesepies, ook aan gedacht maar ken niet zo dadelijk iemand die umc heeft en in de buurt van limburg(BE)woont, zal eens gaan rondzien op dit forum is

Nooff

Citaat van: treky22 op september 28, 2010, 23:26:07
Op 480i wel.
Zodra ik er een hd-beeld doorheen laat gaan, blijft de beamer searchen naar een bron ............
En dan bedoel ik via HDMI.

Via component kan ik gewoon 720p draaien. Wat ik op dit moment maar blijf doen.

Zodra er een keer een andere full-hd beamer komt, kan ik overgaan op beeld via HDMI.

dan heb je inderdaad een HDCP probleem  :(

treky22

Citaat van: Miesepies op september 28, 2010, 23:43:12
@treky22: heb geen zin om tig pagina's door te spitten dus weet niet of het al eens geopperd, maar heb je toevallig al eens naar de hd fury gekeken ? Volgens mij regelt die de hdcp... Kweenie of iemand hier op het forum zo'n ding heeft liggen om te testen ?

Ik zal dat eens bij gezocht zetten.
Misschien is er iemand, en heb ik geluk als het werkt.

Dit gaat niet ten koste van de beeldkwaliteit ?

treky22

Citaat van: Technics78 op september 29, 2010, 00:01:20
@miesepies, ook aan gedacht maar ken niet zo dadelijk iemand die umc heeft en in de buurt van limburg(BE)woont, zal eens gaan rondzien op dit forum is

Volgens mij zitten de bezitters van een UMC-1 verspreid over het hele land  ;)

Ik heb laatst ook bijna 100 km gereden, omdat ik de update niet voor elkaar kreeg hier.

clockwork

Citaat van: gravy op september 27, 2010, 19:26:52
Ik heb na het lezen van dit topic ook wel interesse in een xpa-2 en een umc-1. Is er nog een powerbuy gepland?

Nee, niet gepland. Je zou even kunnen wachten tot december. Meestal is er dan wel een sale van Emotiva zelf. Dan is de korting ook 10%.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Technics78

@treky, eindhoven is niet zo ver   :satisfied:

nuja, is ook geen haast bij, zal nog wel iemand tegenkomen die kortbij woont

treky22

Citaat van: Technics78 op september 29, 2010, 15:57:45
@treky, eindhoven is niet zo ver   :satisfied:

nuja, is ook geen haast bij, zal nog wel iemand tegenkomen die kortbij woont

No Problem.

Als je een keer wilt komen luisteren/kijken kan dat

planeet

UMC1 op komst ...

vester86

Citaat van: planeet op september 29, 2010, 22:26:35
UMC1 op komst ...
ben voor dit moment enorm tevreden met mn huidige set, maar als ik ga verhuizen (op mezelf ga wonen, zit nu in studentenhuis), dan komt er bij mij ook een UMC-1 + plasma +  bluray + hdTV... en vermoedelijk ook 5.1 tegen die tijd, dus dat gaat een aardige uitgave worden  :clapping: :headbanging:

maar mn huidige set is echt enorm genieten!! set lijkt nu lekker ingespeeld te zijn, subs integreren werkelijk uitstekend en het geheel staat (en klinkt) als een huis !

ik is een zeer tevreden mens  :pompom:

clockwork

Ik heb sinds vorige week een Squeezebox Duet staan. Digitaal aangesloten op mijn UMC-1.
Omdat ik het bedieningsgemak van de SB geweldig vind, heb ik even getwijfeld of ik mijn ERC-1 niet weer zou verkopen. Maar de ERC speelt de SB nog steeds weg qua geluidskwaliteit. Dus hij mag blijven.

Dit weekend voor de zekerheid nog een keer één op één vergelijken.

Dan is het wachten op de DAC van Emotiva. Ben benieuwd of het verschil tussen de SB en de ERC dan nog steeds zo groot is.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FloR

Citaat van: clockwork op september 30, 2010, 10:35:31
Ik heb sinds vorige week een Squeezebox Duet staan. Digitaal aangesloten op mijn UMC-1.
Omdat ik het bedieningsgemak van de SB geweldig vind, heb ik even getwijfeld of ik mijn ERC-1 niet weer zou verkopen. Maar de ERC speelt de SB nog steeds weg qua geluidskwaliteit. Dus hij mag blijven.

Dit weekend voor de zekerheid nog een keer één op één vergelijken.

Dan is het wachten op de DAC van Emotiva. Ben benieuwd of het verschil tussen de SB en de ERC dan nog steeds zo groot is.

Is de ERC-1 analoog aangesloten op de umc-1?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3