Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: EJ op september  7, 2010, 18:43:35
Nee, dan is de beinvloeding kleiner omdat de spanning minder instort, en de stromen kleiner zijn. Maar de wederzijdse beinvloeding zal er met zekerheid nog steeds zijn.
Wat is volgens jou het voordeel van 1 grote trafo, er van uitgaande dat de voedingen van monoblokken voldoende gedimensioneerd zijn. Dat van die dimensionering is toch wel het minste dat je mag verwachten. ;)

Ik ga er niet van uit dat die voldoende gedimensioneerd zijn. Dat zou immers vereisen dat alle gebruikte trafo's overgedimensioneerd moeten zijn en dat is niet het geval. Eén grote trafo is bij gebruik van slechts 2 in plaats van 5 kanalen eerder overgedimensioneerd dan bij 5 losse trafo's zoals je zult begrijpen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nooff

Citaat van: AbZ op september  7, 2010, 19:47:06
Ik heb serieus een XPA5 overwogen hoor (ja toch, Nooff?)
Yup, klopt helemaal

AbZ

.

EJ

Citaat van: Audiofiel op september  7, 2010, 21:03:00
Ik ga er niet van uit dat die voldoende gedimensioneerd zijn. Dat zou immers vereisen dat alle gebruikte trafo's overgedimensioneerd moeten zijn en dat is niet het geval.

Nope. Bij een klein beetje fatsoenlijk spul zijn de trafo's gewoon goed gedimensioneerd. Bij de wat duurdere spullen allemaal overgedimensioneerd. Kijk maar naar de ontwerpen, de gebruikte trafo's en het elektrische gedrag. Zeg eens bij welke versterkers de trafo's ondergedimensioneerd zijn, en dan wel bij fatsoenlijk spul, he, niet el-cheapo.

Citeer
Eén grote trafo is bij gebruik van slechts 2 in plaats van 5 kanalen eerder overgedimensioneerd dan bij 5 losse trafo's zoals je zult begrijpen.

Overgedimensioneerd wel, modulerend daarentegen ook. Het is maar de vraag wat beter is. Ik ga voor de kanaalscheiding. Jij niet.

Audiofiel

Ik stop de discussie met jou. Het heeft weinig zin.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

EJ

Heb je geen echte argumenten?

AbZ

.

blue-eyes

Ook hier is het klaar.
On topic, geen bemoei acties, etc.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

treky22

@ _Nelis_: Hartelijk bedankt voor de hulp, en het upgraden van mijn UMC-1  :thumbs-up:

Trouwens hele mooie set heb je staan  :music:

Als alles weer aangesloten is, eens kijken op dat hdmi-probleem van mij nu wel opgelost is
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

XpanD

Heeft iemand hier toevallig een combinatie van een Marantz receiver als voorversterker en een UPA/XPA als eindversterker, en zo ja, hoe klinkt dat?

Ik zit zelf te kijken naar een SR5005 of SR6005 als voorversterker, en dan vervolgens een XPA-5 ofzo als eindversterker.
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4

RobMeul

Citaat van: XpanD op september 11, 2010, 13:39:43
Heeft iemand hier toevallig een combinatie van een Marantz receiver als voorversterker en een UPA/XPA als eindversterker, en zo ja, hoe klinkt dat?

Ik zit zelf te kijken naar een SR5005 of SR6005 als voorversterker, en dan vervolgens een XPA-5 ofzo als eindversterker.

De XPA-5 kan ik je iig aanbevelen  :clapping:
In samenwerking met de Denon AVR2310 een sublieme combinatie. Nu 10 dagen in huis, het wordt steeds mooier. :music:
Een mooie upgrade voor weinig!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Nooff

Moet wel bijgezegd worden dat ik zowel de XPA-5 als UPA-5 heb gehoord op dezelfde set. Het ligt er wel aan waar je prioriteiten liggen, aangezien de UPA-5 duidelijk mooier speelt op lagere volume's. Zodra je het hele spul open gooit dan hou je met de XPA-5 uiteindelijk meer over en kan je moeilijke speakers een stuk makkelijker aansturen, maar onderschat de UPA-5 absoluut niet.

Dirk

de UPA-series zijn idd niet onderschatten.
straks gaat de UPA-2 hier weliswaar de deur uit, maar enkel om plaats te maken voor een tweede UPA-1.
Ik kan me zeer goed voostellen dat het merendeel van de HT's op dit forum aan een UPA-5 echt meer dan voldoende hebben  ;)
ik luister zelf veel op gewoon rustig luistervolume wegens m'n buren...en ze klinken dan toch echt wel erg relaxed en "under control", maar ook een potje stevig duwwerk schuwen ze niet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

XpanD

Citaat van: Nooff op september 11, 2010, 14:08:28
Moet wel bijgezegd worden dat ik zowel de XPA-5 als UPA-5 heb gehoord op dezelfde set. Het ligt er wel aan waar je prioriteiten liggen, aangezien de UPA-5 duidelijk mooier speelt op lagere volume's. Zodra je het hele spul open gooit dan hou je met de XPA-5 uiteindelijk meer over en kan je moeilijke speakers een stuk makkelijker aansturen, maar onderschat de UPA-5 absoluut niet.

Klinkt die UPA-5 echt zoveel beter bij lagere volumes? Hoe komt dat dan? In principe is het vermogen van de UPA-7 (waar ik in zo'n geval voor zou gaan) voldoende voor mijn doeleinden, maar ik dacht dat de XPA-5 gezien het hogere vermogen toch wel beter zou klinken, ook op lagere volumes. Interessant... :)

FloR

Ik heb nog een vraag over de UMC-1.

Wij zouden onze wii via component aansluiten op de UMC-1. De UMC moet dan het signaal doorsturen via HDMI naar de TV.
Denken jullie dat dit vertraging kan geven? Dat er dus een "lag" komt op te zitten?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nooff

Citaat van: XpanD op september 11, 2010, 14:43:25
Klinkt die UPA-5 echt zoveel beter bij lagere volumes? Hoe komt dat dan? In principe is het vermogen van de UPA-7 (waar ik in zo'n geval voor zou gaan) voldoende voor mijn doeleinden, maar ik dacht dat de XPA-5 gezien het hogere vermogen toch wel beter zou klinken, ook op lagere volumes. Interessant... :)
Heeft te maken met het de opbouw van de versterkers. Ik ken het hele verhaal er achter niet, het staat wel op het Emotiva Forum, helemaal uitgelegd door Lonnie (Emotiva). De XPA-5 komt pas echt los op hogere volumes, de UPA-5 heeft het vermogen veel eerder tot zijn beschikking.

clockwork

Citaat van: FloR op september 11, 2010, 19:41:20
Ik heb nog een vraag over de UMC-1.

Wij zouden onze wii via component aansluiten op de UMC-1. De UMC moet dan het signaal doorsturen via HDMI naar de TV.
Denken jullie dat dit vertraging kan geven? Dat er dus een "lag" komt op te zitten?

Ik heb de Wii op mijn Arcam aangesloten gehad via component. Geen enkel probleem met vertraging oid. Nu niet meer, omdat ik dan helemaal nooit meer mijn eigen muziek kan luisteren.  :(

maar heb je deze al gezien? http://www.neoya.com/shop/wii2hdmi/

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

XpanD

Citaat van: Nooff op september 11, 2010, 19:55:10
Heeft te maken met het de opbouw van de versterkers. Ik ken het hele verhaal er achter niet, het staat wel op het Emotiva Forum, helemaal uitgelegd door Lonnie (Emotiva). De XPA-5 komt pas echt los op hogere volumes, de UPA-5 heeft het vermogen veel eerder tot zijn beschikking.

Link? Kan 'em niet zo snel vinden op Google. :P

FloR

Citaat van: clockwork op september 11, 2010, 20:30:32
Ik heb de Wii op mijn Arcam aangesloten gehad via component. Geen enkel probleem met vertraging oid. Nu niet meer, omdat ik dan helemaal nooit meer mijn eigen muziek kan luisteren.  :(

maar heb je deze al gezien? http://www.neoya.com/shop/wii2hdmi/

bedankt voor deze erg nuttige reply. De kans is dus groot dat het ook met de emotiva geen vertraging zal opleveren?

Heb jij zo'n wii to hdmi clockwork?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Mario D

Citaat van: Nooff op september 11, 2010, 19:55:10

Doet me denken aan de vergelijking Benzine-Diesel (TDI).  ;D

Is er al iemand op het forum die de UPS-1 al in huis heeft.??

clockwork

Citaat van: FloR op september 11, 2010, 23:38:43
bedankt voor deze erg nuttige reply. De kans is dus groot dat het ook met de emotiva geen vertraging zal opleveren?

Heb jij zo'n wii to hdmi clockwork?

Denk inderdaad dat je geen vertragingen zult hebben.

Nee, onze Wii staat nu aangesloten op een oudere Sony lcd zonder hdmi (of component). Dus ik heb helaas geen ervaringen met dat apparaatje. Ik vond 'm op het Emotiva forum.

http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=13336

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

FloR

Citaat van: clockwork op september 12, 2010, 09:00:14
Denk inderdaad dat je geen vertragingen zult hebben.

Nee, onze Wii staat nu aangesloten op een oudere Sony lcd zonder hdmi (of component). Dus ik heb helaas geen ervaringen met dat apparaatje. Ik vond 'm op het Emotiva forum.

http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=13336

wat ik me nog afvroeg: heb je niet het nadeel dat je het dolby pro logic niet meer kan inschakelen dan? Of heb ik het mis?

clockwork

Citaat van: FloR op september 12, 2010, 10:18:09
wat ik me nog afvroeg: heb je niet het nadeel dat je het dolby pro logic niet meer kan inschakelen dan? Of heb ik het mis?

Dat zou ik niet weten. Maar waarom zou dat dan niet kunnen? Je kunt op de UMC toch per audio formaat instellen hoe dat behandeld wordt?

Of begrijp ik je verkeerd?  :confused:

FloR

Citaat van: clockwork op september 12, 2010, 10:33:24
Dat zou ik niet weten. Maar waarom zou dat dan niet kunnen? Je kunt op de UMC toch per audio formaat instellen hoe dat behandeld wordt?

Of begrijp ik je verkeerd?  :confused:

kan je dat audio formaat instellen op een hdmi ingang? Want het geluid komt dan mee binnen via hdmi. Zo goed ken ik het technisch niet. (je kunt dolby wel instellen voor een analoge ingang, maar weet niet of je dat ook via hdmi kan?)

clockwork

Ja hoor. Dat kan. Dat doe je toch ook met andere bronnen?