Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Midcall

Citaat van: weirdorob op augustus 29, 2010, 11:43:11
FF een foto van de set

Overigens wonderlijk om te zien dat mensen zo eenvoudig apparaten bovenop lucht-/koelingsopeningen van versterkers zet. Zeker met het 'argument' dat met handlegging op de versterker wordt geconcludeert dat hij niet heet wordt?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op september  1, 2010, 12:30:34
Overigens wonderlijk om te zien dat mensen zo eenvoudig apparaten bovenop lucht-/koelingsopeningen van versterkers zet. Zeker met het 'argument' dat met handlegging op de versterker wordt geconcludeert dat hij niet heet wordt?
Je hebt er zelf geen last van toch? Ik ben nog steeds van mening dat mensen enorm kunnen overdrijven wat betreft de invloed van "stacken". Die versterkers worden lang niet zo heet als een component waarbij HDMI boards geïntegreerd zijn, die worden namelijk vele malen warmer dan de versterkermodules.  ;)

Midcall

Citaat van: Nooff op september  1, 2010, 12:43:29
Je hebt er zelf geen last van toch? Ik ben nog steeds van mening dat mensen enorm kunnen overdrijven wat betreft de invloed van "stacken". Die versterkers worden lang niet zo heet als een component waarbij HDMI boards geïntegreerd zijn, die worden namelijk vele malen warmer dan de versterkermodules.  ;)
Je zou voor de gein even een de temperatuur van van de koelblokken IN de versterkers moeten meten en het verschil analyseren mèt en zònder een component op de versterker gezet. Handoplegging op de behuizing van versterkers die interne koelblokken hebben is volstrekt zinloos.

De videoprocessoren zitten meestal boven in de versterker, dicht tegen de behuizing. Dan merk je aan de directe warmte afstraling hoe heet dat wordt, de opening zit daar niet voor niets. Maak je de behuizing een stuk hoger, maw je verhoogd de afstand tussen die videomodule en de behuizing, dan ervaar je plots een stuk minder de warmte en als je niet beter zou weten zou je kunnen denken dat de gebruikte videomodule een stuk minder warm wordt, terwijl dit feitelijk niet waar is. Ziehier hetzelfde wat er gebeurd met je versterkermodules. Deze worden ook loeiheet, maar omdat ze diep in je versterker aan koelblokken zitten bevestigd, ervaar je het alsof je versterker koel blijft.

Bij een computer werkt het net zo. Aan je computerbehuizing zal je niets merken van een oververhitte processor indien de airflow te laag/afwezig is. Och, misschien dat je kast een graadje of 3 warmer is, nauwelijks waarneembaar en totaal niet in verhouding tot de problemen waar je hardware op dat moment mee te maken heeft. Maar kan je wel verzekeren dat het ernstig levensduur verkortend werkt om je processor in oververhitte toestant te laten draaien. en voor een versterker is dat ècht niet anders hoor.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

RobMeul

Citaat van: clockwork op augustus 27, 2010, 13:30:50
3,5 uur? LOL!

Inderdaad wel serieus geld. Is dat niet goedkoper in Nederland te krijgen? Ik herinner met Noorwegen als vrij prijzig op dat gebied. (en niet alleen op dat gebied overigens).

Inmiddels in Stavanger geweest, die 805D is een indrukwekkende luidspreker. Zowel in een stereo- als een surround opstelling. :inlove:
Alleen een beetje duur.  :devil: Wel een hoog WAF gehalte.

Ook is de XPA-5 vanochtend geleverd! WOW :headbanging:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Miesepies

Citaat van: Midcall op september  1, 2010, 15:33:44Je zou voor de gein even een de temperatuur van van de koelblokken IN de versterkers moeten meten...
Volgens mij was deze discussie al eens geweest. Anyway, ik kan me herinneren dat de CTO van Emotiva heeft aangegeven dat het stapelen van de componenten geen negatief effect zou hebben op de werking van deze producten.

clockwork

Citaat van: RobMeul op september  1, 2010, 19:11:29
Inmiddels in Stavanger geweest, die 805D is een indrukwekkende luidspreker. Zowel in een stereo- als een surround opstelling. :inlove:
Alleen een beetje duur.  :devil: Wel een hoog WAF gehalte.

Ook is de XPA-5 vanochtend geleverd! WOW :headbanging:

Klinkt goed die B&W. Wat voor apparatuur hadden ze er aan hangen? Inderdaad wel prijzig als ik die NOK zo even snel omreken.

De XPA-5:  LOL. Dat is inmiddels bijna de standaardreactie als-ie net binnen is. Maar Wow! qua gewicht of qua geluid?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

B&W 805D opstelling;
Surround mijn eigen Oppo met HDMI via een Denon AVR4310 als pre naar een Cambridge 7 x 180 Watt versterker.
Imponerend zowel met film, sacd, dvd-audio. Ook de center van de diamond serie, HTM-4, was ook bijzonder fraai.
De 6! subs bliezen ons weg bij Transformers 2 :lookaround:

Stereo mijn eigen oppo annaloog naar een cambridge prosessor naar 2 cambridge monoblocks van elk 500 Watt.
Hier bleek helemaal de kracht van de 805D. Wat een dynamiek en detail.

Degene die ons hielp was trouwens wel onder de indruk van de Oppo, die wilde die eigenlijk wel houden.

XPA-5;
WOW door het gewicht maar zeker door het geluid. Wat een verschil met de AVR-2310. Heb al veel geluisterd inmiddels en elke SACD, DVD-A die ik erin stop wordt prachtig weergegeven. Eventjes de intro van Money For Nothing, Dire Straits SACD op -5DB gehad. Shiffers down my spine  :headbanging: Een van de beste intro's trouwens, de rest van het nummer is een stuk minder.

Op dit moment staat de DVD-Audio van Laurence Juber, Guitar Noir op. Geproduceerd door AIX records. Een echte 24bits/96kHz opname. Subliem. Wat een detail, dynamiek, plaatsing. Zoveel verbetering!

Ik ben tot nu toe bijzonder tevreden met deze upgrade :inlove:
Nu nog ff sparen voor de Diamonds :pompom:

Nog een vragie; Hoelang is de inspeeltijd van de XPÅ-5?

Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Roger Black

Dinsdag 7 september wordt mijn ERC-1 verwacht  8) , dan moet ie nog vanuit mijn oude werk naar mijn huis gebracht worden maar dat zal niet lang duren, oftwel volgende spelen  ;D

clockwork

Citaat van: RobMeul op september  1, 2010, 20:59:51
B
XPA-5;
WOW door het gewicht maar zeker door het geluid. Wat een verschil met de AVR-2310. Heb al veel geluisterd inmiddels en elke SACD, DVD-A die ik erin stop wordt prachtig weergegeven. Eventjes de intro van Money For Nothing, Dire Straits SACD op -5DB gehad. Shiffers down my spine  :headbanging: Een van de beste intro's trouwens, de rest van het nummer is een stuk minder.

Op dit moment staat de DVD-Audio van Laurence Juber, Guitar Noir op. Geproduceerd door AIX records. Een echte 24bits/96kHz opname. Subliem. Wat een detail, dynamiek, plaatsing. Zoveel verbetering!

Ik ben tot nu toe bijzonder tevreden met deze upgrade :inlove:
Nu nog ff sparen voor de Diamonds :pompom:

Nog een vragie; Hoelang is de inspeeltijd van de XPÅ-5?

Goed om te horen!  :clapping:
Inspeeltijd: weekje of zo? Viel mij reuze mee.
Citaat van: Roger Black op september  2, 2010, 15:39:47
Dinsdag 7 september wordt mijn ERC-1 verwacht  8) , dan moet ie nog vanuit mijn oude werk naar mijn huis gebracht worden maar dat zal niet lang duren, oftwel volgende spelen  ;D

Eindelijk! Denk dat je blij verrast zal worden.  :inlove:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

vester86

Ook ff een foto van mijn complete set  :pompom:
klinkt wel stukken beter nu, maar heb ook alles veranderd behalve de speakers.
Subs erbij, het geheel op een andere plek neergezet, nieuw meubel...

ben nog aan het inregelen, ik krijg (uiteraard) de subs nog niet helemaal lekker geintegreerd, maar dat is een kwestie van tijd voordat dat goed staat :)

FloR

zeer knap!!!  :wub:

wel goed gevonden die subs!
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

vester86

Citaat van: FloR op september  4, 2010, 12:04:57
zeer knap!!!  :wub:

wel goed gevonden die subs!
goed gevonden?? zelf gemaakt  :P
of doel je op de plaatsing??

bmateijsen

Citaat van: vester86 op september  4, 2010, 12:00:40

ben nog aan het inregelen, ik krijg (uiteraard) de subs nog niet helemaal lekker geintegreerd, maar dat is een kwestie van tijd voordat dat goed staat :)

Ik ben benieuwd, het zal in stereo niet meevallen om dit echt goed te krijgen. En het lijkt erop dat je in de breedte van de woonkamer speelt. Heb je al eens een frequentiemeting gedaan? (met 1 subwoofer en daarna met beide subwoofers?)

treky22

Ik word een beetje gestoord van dat updaten.

Nu ziet het programma de UMC-1 wel, maar begint niet met updaten.
Hij klikt niet aan ......

.5% ... en nu de hele tijd loading

En nu klikt ie weer niet aan ....
Weet iemand hoe en wat nu ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vester86

Citaat van: bmateijsen op september  4, 2010, 12:15:00
Ik ben benieuwd, het zal in stereo niet meevallen om dit echt goed te krijgen. En het lijkt erop dat je in de breedte van de woonkamer speelt. Heb je al eens een frequentiemeting gedaan? (met 1 subwoofer en daarna met beide subwoofers?)
nog niet, zodra ik daar tijd voor heb doe ik dat.
ik speel inderdaad in de breedte, in de lengte lukt het sowieso niet omdat de kamer zo a-symetrisch is als maar zijn kan.... dat er 2 (min of meer) rechte muren tegenover elkaar staan is eigenlijk uniek  :P

evilniek

@treky22
Gooi dat ding toch uit t raam!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

norman

Citaat van: treky22 op september  4, 2010, 15:07:25
Ik word een beetje gestoord van dat updaten.

Nu ziet het programma de UMC-1 wel, maar begint niet met updaten.
Hij klikt niet aan ......

.5% ... en nu de hele tijd loading

En nu klikt ie weer niet aan ....
Weet iemand hoe en wat nu ?

Hey Trek dan is de update niet goed gegaan.
Beste is in Windows XP in safe mode...
Windows 7 werkt eigenlijk niet.....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

treky22

Citaat van: norman op september  4, 2010, 19:33:25
Hey Trek dan is de update niet goed gegaan.
Beste is in Windows XP in safe mode...
Windows 7 werkt eigenlijk niet.....

Dan ga ik dalijk eens XP installen.
Gaat dat met dual-boot op een W7-computer ?

norman

Weet niet, ik heb een virtual machine geïnstalleerd op me Mac en daar ging het goed op.
Eerst had ik een vm met win7 dat werkte niet helemaal goed, liep het flashen op spaak.
WinXP ging meteen goed...
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

treky22

0.8 % ................

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

treky22

Citaat van: Pieter-Jan op september  5, 2010, 11:43:57
Dat schiet op ...  >:D

Nie echt. En dan stopt ie weer.
Ik ga het raam hier dalijk open doen.

Geintje, maar ik word er wel simpel van zo

treky22

Is er niemand in de buurt van mij, die ook een UMC-1 heeft, en die em wel ge-updated krijgt ?

Alle hulp is welkom (hoeft niet in de buurt te zijn, zolang het niet aan de andere kant van het land is  8))

_Nelis_

Citaat van: treky22 op september  5, 2010, 11:51:11
Is er niemand in de buurt van mij, die ook een UMC-1 heeft, en die em wel ge-updated krijgt ?

Alle hulp is welkom (hoeft niet in de buurt te zijn, zolang het niet aan de andere kant van het land is  8))

Hoi, ik woon in Ambacht. Heb afgelopen vrijdag zonder problemen mijn UMC-1 de update gegeven. Enige waar ik tegenaan liep is dat als je de laptop halverwege het proces aan de stroom gooit ivm leegraken batterij hij de verbindig verliest en dat je opnieuw moet beginnen, daarnaast geen problemen.

Wat overigens wel apart is dat de instellingen die ik kreeg na de autmatische inregeling van EMOQ afweken van de eerdere instellingen die ook automatisch waren gegenereerd... Ben dus weer paar uur zoet geweest met het instellen en de equalizer opnieuw instellen...
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

clockwork

Citaat van: treky22 op september  5, 2010, 11:51:11

Helaas, ik val daarmee af...

Overigens heb ik te vroeg gejuicht voor wat betreft de nieuwe firmware. Het mediaspelertje en de BD speler switchen nu vlekkeloos en redelijk snel. Helaas nog wel problemen met de satelliet ontvanger. Deze geeft na inschakelen regelmatig een 'paars beeld'. Je ziet de tv beelden wel, maar in verschillende tinten paars zonder audio. De enige oplossing is dan een volledige fabrieksreset te doen op de decoder waarbij dus ook alle kanalen opnieuw ingelezen moeten worden en de favorieten opnieuw moeten worden ingesteld.  :devil:
Het ligt echt aan de hdmi handshake want via scart/ HD recorder is het video signaal wel normaal.

Heb (mede vanwege de WAF) dus maar besloten om voorlopig de UMC voor het videosignaal te omzeilen en rechtstreeks naar de tv te gaan. Via MP heb ik nu een Supra HDMI kabel van 3 meter gekocht. Nu nog een toslink voor de audio. Dat betekent dus wel dat ik voorlopig geen tv kan kijken via de projector.   :hmmm: