Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: norman op juli 27, 2010, 15:46:18
Heb ook de rekening van Fedex ontvangen voor de XPA-5 + UMC-1

Totaal 365,26

Invoerrechten                                             103,70
BTW                                                          251,56
Voorschieten accijnzen en invoerrechten            10,00
Je moet ze even bellen, ze rekenen heel vaak dubbele verzending.

roland p

Ik zou daar zeker een specificatie van willen zien.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Roger Black

Vraagje, zijn de gebalanceerde uitgangen van de ERC-1 variabel? M.a.w., heeft de ERC-1 volume regeling?

Nooff

Citaat van: Roger Black op juli 27, 2010, 18:57:17
Vraagje, zijn de gebalanceerde uitgangen van de ERC-1 variabel? M.a.w., heeft de ERC-1 volume regeling?
Nee, de ERC heeft geen volume regeling. Als je de combinatie maakt met een UPA-2 wel. De uitgangen zijn overigens wel echt gebalanceerd.

Roger Black

Citaat van: Nooff op juli 27, 2010, 18:58:38
Nee, de ERC heeft geen volume regeling. Als je de combinatie maakt met een UPA-2 wel. De uitgangen zijn overigens wel echt gebalanceerd.

En de combinatie met de UPA-1?

Nooff

Citaat van: Roger Black op juli 27, 2010, 19:02:28
En de combinatie met de UPA-1?
Ik neem aan dat je de ERC rechtstreeks op de UPA-1 wilt? Deze heeft geen volumeregeling achterop dus is het niet aan te raden.

Roger Black

Citaat van: Nooff op juli 27, 2010, 20:16:06
Ik neem aan dat je de ERC rechtstreeks op de UPA-1 wilt? Deze heeft geen volumeregeling achterop dus is het niet aan te raden.

Ah zo, ik zie het al bij de UPA-2. Nee dat is niet aan te raden nee, bedankt voor de reactie Nooff  ;D

FloR

Vrienden,

Ik heb gisteren morgen een pakketje ontvangen ivm bestelling kabels.
Had een aantal RCA-kabels besteld, alsook 1 coax voor digitale overdracht tussen cd-speler en processor.
Nu blijkt dat ze mij 3 x RCA hebben geleverd, ipv 2 x RCA en 1 X DRCA (digitaal coax).

Heb hiervoor gemaild,
en krijg het volgende antwoord:

"Hello the XRCA cables audibly are the same XDRCA cables in performance. The only difference between the XDRCA and the XRCA is the difference of noise rejection in the ultra high frequencies, beyond audible range, and the the 75 ohm compliance of the XDRCA for digital sources.  Either cable will perform expertly with analog sourced material.  Was your application in the analog domain, or digital?
Thank you for your support."

Wat zouden jullie hiermee doen?
Ik heb een foute levering gekregen en het lijkt mij netjes dat ze toch een DRCA opsturen?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Ejorne

Citaat van: FloR op juli 28, 2010, 16:21:30
Vrienden,

Ik heb gisteren morgen een pakketje ontvangen ivm bestelling kabels.
Had een aantal RCA-kabels besteld, alsook 1 coax voor digitale overdracht tussen cd-speler en processor.
Nu blijkt dat ze mij 3 x RCA hebben geleverd, ipv 2 x RCA en 1 X DRCA (digitaal coax).

Heb hiervoor gemaild,
en krijg het volgende antwoord:

"Hello the XRCA cables audibly are the same XDRCA cables in performance. The only difference between the XDRCA and the XRCA is the difference of noise rejection in the ultra high frequencies, beyond audible range, and the the 75 ohm compliance of the XDRCA for digital sources.  Either cable will perform expertly with analog sourced material.  Was your application in the analog domain, or digital?
Thank you for your support."

Wat zouden jullie hiermee doen?
Ik heb een foute levering gekregen en het lijkt mij netjes dat ze toch een DRCA opsturen?

Gewoon antwoorden dat je de kabel voor digitale overdracht wil gebruiken. Dat is een eerlijk antwoord op een vraag die zij stellen. Daarop zullen zij vermoedelijk wel voorstellen om alsnog de DRCA toe te zenden.

phmeijer

Citaat van: Ejorne op juli 28, 2010, 16:26:52
Gewoon antwoorden dat je de kabel voor digitale overdracht wil gebruiken. Dat is een eerlijk antwoord op een vraag die zij stellen. Daarop zullen zij vermoedelijk wel voorstellen om alsnog de DRCA toe te zenden.

Inderdaad, dat zou ik ook antwoorden. Je wilt hem toch ook digitaal gaan gebruiken?!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

FloR

Citaat van: phmeijer op juli 28, 2010, 16:55:52
Inderdaad, dat zou ik ook antwoorden. Je wilt hem toch ook digitaal gaan gebruiken?!

Idd, het is echt de bedoeling om deze digitaal te gaan gebruiken.

Zopas reactie gekregen:
"Ideally the XDRCA cable would be used for a "Digital" connection. However with our highly shielded RCA cables, they also perform great work in the Digital domain. If however you require the XDRCA cables, we will be happy to rectify your cable solution for you."
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Dirk

Citaat van: FloR op juli 28, 2010, 17:35:07
Idd, het is echt de bedoeling om deze digitaal te gaan gebruiken.

Zopas reactie gekregen:
"Ideally the XDRCA cable would be used for a "Digital" connection. However with our highly shielded RCA cables, they also perform great work in the Digital domain. If however you require the XDRCA cables, we will be happy to rectify your cable solution for you."
LOL
straks krijgen we nog een eerste fabrikant die gaat toegeven dat ze eigenlijk één en dezelfde kabel verkopen met gewoon een andere naam erop  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Wansh

Is het verstandiger (lees goedkoper) om een XPA2 in Nederland te laten leveren, als zijn uiteindelijke en definitieve bestemming Belgie is.
Of haalt dat niks uit ?
En indien het de moeite is, zou iemand dat hier voor mij willen ontvangen ?

FloR

Krijg de juiste kabel opgestuurd door Emotiva,
de verkeerd geleverde mag ik houden, mooie oplossing lijkt me!  8)

vester86

Citaat van: Wansh op juli 28, 2010, 17:52:49
Is het verstandiger (lees goedkoper) om een XPA2 in Nederland te laten leveren, als zijn uiteindelijke en definitieve bestemming Belgie is.
Of haalt dat niks uit ?
En indien het de moeite is, zou iemand dat hier voor mij willen ontvangen ?
op welke manier zou het goedkoper zijn dan? is de BTW in belgie hoger?? inklaringskosten? want hogere verzendkosten kan ik me bijna niet voorstellen?? of heb ik daarin ongelijk?

vester86

whoei, zojuist mn bestelling betaald aan emotiva  :pompom:

phmeijer

BTW in België is 21% tegen 19% in NL.
Invoerrechten zou ook anders kunnen zijn, maar dat weet ik niet voor Be.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Nahpets

Invoerrechten zijn Europees geregeld, en daardoor overal hetzelfde.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Kortom: het scheelt circa €16.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

phmeijer

Citaat van: clockwork op juli 28, 2010, 19:43:04

Is toch weer een avondje eten bij de Schot! ;)

Nahpets

Citaat van: phmeijer op juli 28, 2010, 19:50:33
Is toch weer een avondje eten bij de Schot! ;)

Als je de kosten voor het doorsturen van NL naar BE er af haalt heb je nog net genoeg voor

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Wansh

Citaat van: clockwork op juli 28, 2010, 19:43:04

Dat is inderdaad de moeite niet ...

phmeijer

Citaat van: Nahpets op juli 28, 2010, 19:54:25
Als je de kosten voor het doorsturen van NL naar BE er af haalt heb je nog net genoeg voor

:) LOL

_Nelis_

Geen aankoopvraag, maar gezien hier nogal wat Emotiva kennis is verzameld het volgende: heb sinds kort de UMC-1. Ben tot nu toe heel tevreden hiermee, heb nog niets ingeregeld of afgesteld qua geluid en settings (laat eerst maar even spelen icm nieuwe luidsprekers). ben wel druk doende om al mijn andere randappartuur via de UMC-1 aan te sluiten op mijn televisie: ATV via HDMI (werkt uitstekend, en wat een geluid ineens..), DVD speler via component en coax (want verouderd, dus geen hdmi) en nu wil ik ook mijn Humax iHDR-5050C via HDMI aansluiten op de UMC-1. Hij geeft in een flits beeld bij het booten, maar daarna gaat het beeld op zwart... Iemand die hiermee meer ervaring heeft?
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

clockwork

Ik heb de UMC-1 pre-pro  en de ERC-1 cd-speler van Nooff overgenomen. Deze zijn gisteren keurig per post bezorgd.
Beide apparaten zien er geweldig uit. Mijn vrouw vindt de blauwe verlichting niet zo geweldig, maar ik vind het wel wat hebben.  In tegenstelling tot mijn XPA hebben deze zwarte trims. Hoewel ik van tevoren mijn twijfels hierover had, mogen de zwarte trims blijven zitten. Binnenkort nog maar een extra stel bestellen voor de XPA. De bouwkwaliteit is net zoals de XPA erg goed.

Beide apparaten reageren goed op mijn Harmony afstandbediening. Programmeren was weer een fluitje van een cent.  
De Cd speler klinkt uitstekend. Toch nog een paar tandjes beter dan mijn Pio waar ik tot op heden cd's mee speelde.  Een veel rustiger klankbeeld. Het plaatsen van de instrumenten is nog even lastig. Wie weet moet de speler nog inspelen.  Of het ligt aan mijn gebrekkige gehoor. Ben er wel  tevreden mee.
Met de UMC toch nog helaas wel een paar issues.  Handshaking geeft nogal wat problemen. Met name met mijn satelliet decoder. Ofwel geen geluid, een paars beeld of geen reactie op de afstandbediening.  Ook met de Pioneer BD speler een paar probleempjes. Dubbele beelden en opeens  geen geluid uit de center. Hopelijk gaat dit opgelost worden met de nieuwe firmware die deze week uit schijnt te komen.

Instellen van EmoQ werkte niet met de bijgeleverde microfoon. Heb de microfoon van mijn Onkyo PR-SC885 gebruikt die ik met de UMC heb vervangen waarna het wel in een keer werkte. Alle instellingen lijken op het oor goed te zijn, maar dat zal ik op een rustig moment nog een keer nameten met DB meter en meetlint. De roomcorrectie vertoont geen rare pieken dus die laat ik even zo.

Qua geluidskwaliteit en de verschillen met de Onkyo heb ik nog geen oordeel. Zo op het eerste gezicht ontlopen ze elkaar niet heel erg veel.
Over de beeldkwaliteit is ook het een en ander geschreven door diverse gebruikers. hier heb ik echter geen enkele aanmerking op. Een haarscherp mooi beeld. Zelfs met mijn instap/ low budget beamer heeft de UMC geen enkel probleem.  

Nu nog wat interlinks zien te scoren. Heb nu UMC en XPA aangesloten met wat ik nog had liggen (Oehlbach en Profigold). Iemand suggesties die niet direct in de papieren lopen? Vanwege de opstelling zal ik ongeveer 1 /1/2 meter nodig gaan hebben.  
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling