Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Wat is duur? Mijn vv kost 2400 euro. Mijn ev op dit moment is niet echt te schatten, maar heeft zeker een kwaliteit tvm eentje van rond de 3000 euro.

Als ik mijn vv verkoop kan ik misschien de XMC-1 zonder bijleg kopen. Ik heb geldtekort nu. Ook moet ik over een paar jaar de set naar de woonkamer verhuizen en dan moet het allemaal kleiner. Met MA kan ik prima leven, al zijn de Ushers wel weer mooier natuurlijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

knubbe

Citaat van: treky22 op mei 10, 2010, 17:53:27
Hmm valt ff tegen  :huh2: .... nog een weekje langer wachten  :devil:

Ach, kan me niet voorstellen dat je daar nog van op kijkt toch :D
Vandaag is mn 886 trouwens opgehaald dus ik kan ook weer iets nieuws gaan zoeken!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

RvD

Citaat van: treky22 op mei 10, 2010, 18:08:43
Wat is het grote verschil tussen de UMC-1 en de XMC-1 ?

Gebalanceerd en hdmi 1.4 en 8 hdmi inputs en 2 outputs en vast nog wel meer.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

treky22

Citaat van: knubbe op mei 10, 2010, 18:58:16
Ach, kan me niet voorstellen dat je daar nog van op kijkt toch :D
Vandaag is mn 886 trouwens opgehaald dus ik kan ook weer iets nieuws gaan zoeken!

:thumbs-up:   Wat gaat het iets neiuws trouwens worden, ben je daar al uit ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

knubbe

Citaat van: treky22 op mei 10, 2010, 21:44:04
:thumbs-up:   Wat gaat het iets neiuws trouwens worden, ben je daar al uit ?

Ik denk 2xUPA1 en de USP1. Andere merken zitten meteen dermate hoger qua prijs dat Emotiva wel erg verleidelijk is. Vraag me dan ook af hoe 2xUPA-1 & USP-1 het doet tegenover bijvoorbeeld een Arcam geintegreerde stereo amp van hetzelfde bedrag.

stereo showcase

Dirk

Citaat van: knubbe op mei 10, 2010, 22:44:51
Ik denk 2xUPA1 en de USP1. Andere merken zitten meteen dermate hoger qua prijs dat Emotiva wel erg verleidelijk is. Vraag me dan ook af hoe 2xUPA-1 & USP-1 het doet tegenover bijvoorbeeld een Arcam geintegreerde stereo amp van hetzelfde bedrag.
over de kwaliteiten van de UPA's moet je niet twijfelen, die zijn meer dan behoorlijk als je kijkt wat je er slechts voor betaald.
ik ontving vandaag (wat vroeger dan verwacht) m'n beide bestelde amps en na de eerste luisterindrukken ben ik aangenaam verrast...en ik was toch wel wat gewend, komende van de Lyngdorf SDA-2175 blokken die ik hiervoor had in m'n surroundsetup.
Nou ga ik niet beweren dat deze net zo goed zijn als de SDA voor een fractie van de Lyngdorf z'n prijs, maar aan drive en dynamiek zal het me absoluut nooit ontbreken (fyi ; ik kocht een UPA-1 voor de center en een UPA-2 voor de backchannels)
Enige wat ik (op erg hoog volume met een film op pauzestand) enigszins opmerkte, was dat deze amps een iets hoger ruisniveau hebben. Maar dàt hadden de Lyngdorfs dan ook weer helemaal niet, die waren muisstil als ze stil hoorden te zijn (één van hun vele kwaliteiten)

Al bij al ben ik voor het gespendeerde geld een erg tevreden klant.
enne...dat ik hier 2 B-stock units heb staan is nergens aan te zien  ;). ik was wat bang voor lichte cosmetische schade, maar na ze allebei van onder tot boven geïnspecteerd te hebben kan ik meedelen dat ze er echt als nagelnieuw uit zien  :pompom:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Citaat van: Dynky op mei 10, 2010, 22:57:26
over de kwaliteiten van de UPA's moet je niet twijfelen, die zijn meer dan behoorlijk als je kijkt wat je er slechts voor betaald.
ik ontving vandaag (wat vroeger dan verwacht) m'n beide bestelde amps en na de eerste luisterindrukken ben ik aangenaam verrast...en ik was toch wel wat gewend, komende van de Lyngdorf SDA-2175 blokken die ik hiervoor had in m'n surroundsetup.
Nou ga ik niet beweren dat deze net zo goed zijn als de SDA voor een fractie van de Lyngdorf z'n prijs, maar aan drive en dynamiek zal het me absoluut nooit ontbreken (fyi ; ik kocht een UPA-1 voor de center en een UPA-2 voor de backchannels)
Enige wat ik (op erg hoog volume met een film op pauzestand) enigszins opmerkte, was dat deze amps een iets hoger ruisniveau hebben. Maar dàt hadden de Lyngdorfs dan ook weer helemaal niet, die waren muisstil als ze stil hoorden te zijn (één van hun vele kwaliteiten)

Al bij al ben ik voor het gespendeerde geld een erg tevreden klant.
enne...dat ik hier 2 B-stock units heb staan is nergens aan te zien  ;). ik was wat bang voor lichte cosmetische schade, maar na ze allebei van onder tot boven geïnspecteerd te hebben kan ik meedelen dat ze er echt als nagelnieuw uit zien  :pompom:

Super ! Goed te horen at je er tevreden mee bent ! Dat van die B-stock ga ik misschien ook maar eens vragen (neem aan dat je het ook gewoon gevraagd hebt? of was het je aangeboden?). Was er eerst sceptisch over maar na jou ervaring is dat ook een stuk minder :D

stereo showcase

Dirk

gewoon vragen, recht op het doel af...zo heb ik het ook gedaan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Miesepies

Citaat van: Dynky op mei 10, 2010, 22:57:26dat deze amps een iets hoger ruisniveau hebben

Denk dat dat voornamelijk ligt aan de (redelijk hoge) fixed gain die Emotiva gebruikt in hun versterkers. Dus als ik het goed heb, is het niet zo zeer de ruis van je EV maar van je pre die je hoort...

Dirk

Citaat van: Miesepies op mei 11, 2010, 09:23:06
Denk dat dat voornamelijk ligt aan de (redelijk hoge) fixed gain die Emotiva gebruikt in hun versterkers.
maar natuurlijk ook aan het feit dat ik ze hier met een Lyngdorf vergeleek, wat niet echt eerlijk is, want de SDA is een klasse D amp, die heeft (naar mijn ervaringen) zowieso een veel lager ruisniveau. (zover mijn oren het me konden zeggen zelfs onhoorbaar)
wat niet wil zeggen dat ik dit bij de UPA's ook maar één moment storend vond, ook niet bij heel rustige tot muisstille passages !

FloR

Vrienden,

Gezien de euro wss terrein zal verliezen tov de dollar, overweeg ik om de UMC-1 te laten overkomen.

Als ik een toestel laat overkomen, hoe zit het met de taksen achteraf? Wat moet je nog exact bij betalen?

Alvast dank voor de info.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

blue-eyes

Citaat van: FloR op mei 11, 2010, 10:28:42
Vrienden,

Gezien de euro wss terrein zal verliezen tov de dollar, overweeg ik om de UMC-1 te laten overkomen.

Als ik een toestel laat overkomen, hoe zit het met de taksen achteraf? Wat moet je nog exact bij betalen?

krom argument, nu de euro terrein verliest wordt de Emotiva JUIST DUURDER ;)

Ik heb diverse zaken uit de USA laten overkomen. De koers was toen ongeveer 1,25 (net als nu?).
De prijs zoals deze in dollars verkocht werd was ik uiteindelijk kwijt in euro's. Daarmee alles betaald hebbend.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

ivo1986

Citaat van: Blue-Eyes op mei 11, 2010, 10:52:57

Dat geeft hij toch aan?

Dirk

Citaat van: Blue-Eyes op mei 11, 2010, 10:52:57
ik snap je reactie niet helemaal  :confused:
FloR zegt toch dat ie hem nù gaat laten overkomen, precies omdat de Euro aan het dalen is tov de dollar...maw hij concludeert volgens mij al zelf (niet in die exacte bewoordingen, maar toch) dat het duurder gaat worden, daarom wil ie niet langer gaan afwachten en nù de UMC bestellen, wat me geen foute redenering lijkt.

Midcall

Vrienden,

Eerst tel je de kosten van het apparaat en de verzending bij elkaar op. Dan gaat er invoer-/importbelasting overheen, variërend van 2% tot 4,5% (ligt er aan in welke categorie de medewerker die jouw pakket beoordeelt indeelt, hier wordt per keer verschillend mee omgegaan). Op het totaal wordt vervolgens BTW berekend. Ook wordt er een handelingsfee in rekening gebracht, meestal een bedrag van 10 tot 25 euro, afhankelijk van de transporteur.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

blue-eyes

Je kan het dus dubbel lezen.

Je kan het ook omdraaien, dat hij juist nu gaat kopen omdat de euro goedkoper is geworden ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Midcall

Citaat van: Blue-Eyes op mei 11, 2010, 11:21:17
Je kan het dus dubbel lezen.

Je kan het ook omdraaien, dat hij juist nu gaat kopen omdat de euro goedkoper is geworden ;)

Zoals jij het leest, zo las ik het ook. Het aangehaalde nú kopen staat namelijk helemaal niet in zijn bericht. Hij zegt: de euro wordt goedkoper dus ik overweeg een UMC te kopen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Dirk

...en waar schreef ie nou dat de Euro goedkoper wordt ?  :D
goedkoper worden = voor de buitenlanders, of...diegenen die onze euro willen aankopen
voor ons wordt het dus duurder om te importeren, we verliezen maw terrein tov bvb een dollar

treky22

Gisteren de rekening binnen gekregen van FedEx:
€161.71

Dit brengt het totaal voor de XPA-5 op 708.11 + 161.71 = €869.82

Nooff

Citaat van: treky22 op mei 11, 2010, 12:03:09
Gisteren de rekening binnen gekregen van FedEx:
€161.71

Dit brengt het totaal voor de XPA-5 op 708.11 + 161.71 = €869.82

Wel even narekenen, ze komen soms met belachelijke prijsveranderingen. Een vriend van me kreeg laatst een rekening waar men spontaan van 521 euro naar 720 ging, en toen nog eens de berekening er overheen gooide. Ze moeten wel je aankoopbedrag+verzending als basis nemen, daarover douane heffing rekenen en over de totale som van deze 2 weer de 19% BTW. (+ 10 euro voorschietkosten)

FloR

Vooreerst: ik was van plan de UMC-1 te bestellen rond de zomerperiode, als hij zo goed als op punt stond (firware-issues en dergelijke).
Maar gezien de perikelen rond de euro, begin ik nu te twijfelen. De euro staat al een hele tijd historisch hoog tov de dollar en ik vermoed dat deze terrein zal verliezen (zie Griekeland, geruchten Spanje & Portugal). Daarom twijfel ik om hem vroeger te laten komen, nu dus, omdat hij wss de komende maanden zal gaan zakken.

Maar als ik het goed begrijp, is de rekening als volgt: (aankoopbedrag + verzendkosten) x douaneheffing = bedrag2 & vervolgens
bedrag 2 x 1,21 (btw tarief België is 21%)= eindbedrag
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nooff

Citaat van: FloR op mei 11, 2010, 12:57:17
Vooreerst: ik was van plan de UMC-1 te bestellen rond de zomerperiode, als hij zo goed als op punt stond (firware-issues en dergelijke).
Maar gezien de perikelen rond de euro, begin ik nu te twijfelen. De euro staat al een hele tijd historisch hoog tov de dollar en ik vermoed dat deze terrein zal verliezen (zie Griekeland, geruchten Spanje & Portugal). Daarom twijfel ik om hem vroeger te laten komen, nu dus, omdat hij wss de komende maanden zal gaan zakken.

Maar als ik het goed begrijp, is de rekening als volgt: (aankoopbedrag + verzendkosten) x douaneheffing = bedrag2 & vervolgens
bedrag 2 x 1,21 (btw tarief België is 21%)= eindbedrag
+ 10 euro voorschietkosten (fedex) voor het zogenaamd vooruitbetalen van de BTW. Verder klopt het sommetje  ;)

treky22

welke wisselkoers gebruiken ze bij de douane ??

FloR

Citaat van: treky22 op mei 11, 2010, 13:17:58

goede vraag

bmateijsen

Citaat van: treky22 op mei 11, 2010, 13:17:58

Als het goed is dan staat dat op je specificatie van FEDEX. ..