Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: Dynky op mei  2, 2010, 19:37:25
je hebt idd iets gemist, maar that's only human  ;)
De fronts draaien nu op de Camco, en die klinken helemaal zoals ik ze wil.  (sinds gisteren daarbij geholpen door een DD-15)
Rest dus enkel de center en de rears...die op de nieuwe UPA's zullen komen.

O ja, vandaar. Ik snapte het al niet.  :notify:
Gefeliciteerd met de DD-15.  :clapping:Klinkt zeker wel lekker.

En het je al een datum voor de UPA's?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

Citaat van: clockwork op mei  2, 2010, 19:45:52
O ja, vandaar. Ik snapte het al niet.  :notify:
Gefeliciteerd met de DD-15.  :clapping:Klinkt zeker wel lekker.

En het je al een datum voor de UPA's?
de synergie met de DD-15 is geweldig, nochtans ben ik maar een 4-tal uurtjes aan het tweaken geweest, dus het kan wslk nog beter...als ik weer wat tijd kan/wil vrijmaken (dat laatste is ff lastig, zó erg ben ik nu van m'n set aan het genieten)
een leverdatum heb ik nog niet, maar het geld is ook natuurlijk ook pas deze vrijdag overgemaakt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

treky22

@ Miesepies:

Ben je al wat verder met de UMC-1 ??

Hoe bevalt ie tot nu toe, en loopt ie na de laatste FM nu goed ?

Mijn XPA-5 en de rest beginnen nu toch steeds harder te roepen om de UMC-1 (Sarah, opschieten  ;D)

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

gast_001

inderdaad, enige feedback zou welkom wezen  :(
Heb ook reeds de email binnen ivm verzending UMC1. Ben echter op het aanbod ingegaan van Emotiva om te wachten met verzending daar er blijkbaar opnieuw updates gaan volgen  :sly:.

MartijnR

Citaat van: treky22 op mei  4, 2010, 09:33:25
@ Miesepies:

Ben je al wat verder met de UMC-1 ??

Hoe bevalt ie tot nu toe, en loopt ie na de laatste FM nu goed ?

Mijn XPA-5 en de rest beginnen nu toch steeds harder te roepen om de UMC-1 (Sarah, opschieten  ;D)

Kijk eens in de thread animocheck in de marktsectie. Volgens mij bied Flavia zijn UMC-1 aan.

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

MartijnR

Citaat van: MartijnR op mei  4, 2010, 09:55:33
Kijk eens in de thread animocheck in de marktsectie. Volgens mij bied Flavia zijn UMC-1 aan.

Zie dat je al gereageerd hebt in het betreffende topic, dus laat maar.
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

treky22

Citaat van: darkraver op mei  4, 2010, 09:52:25
inderdaad, enige feedback zou welkom wezen  :(
Heb ook reeds de email binnen ivm verzending UMC1. Ben echter op het aanbod ingegaan van Emotiva om te wachten met verzending daar er blijkbaar opnieuw updates gaan volgen  :sly:.

Wanneer zouden deze updates dan moeten komen ?

CiteerZie dat je al gereageerd hebt in het betreffende topic, dus laat maar.

Inderdaad, ik had het gezien ... en gereageerd.
Hopelijk is dit mogelijk.
Ik dacht dat je niet zomaar een plek van een pre-order kon overnemen.
We zullen het zien.

Nooff

Citaat van: treky22 op mei  4, 2010, 11:31:30
Wanneer zouden deze updates dan moeten komen ?

Inderdaad, ik had het gezien ... en gereageerd.
Hopelijk is dit mogelijk.
Ik dacht dat je niet zomaar een plek van een pre-order kon overnemen.
We zullen het zien.

Kan ook niet, je zult geld moeten overboeken naar desbetreffende persoon welke hem voor je moet bestellen. Dit heeft Sarah mij afgelopen week nog verteld.

treky22

Citaat van: Nooff op mei  4, 2010, 11:34:51
Kan ook niet, je zult geld moeten overboeken naar desbetreffende persoon welke hem voor je moet bestellen. Dit heeft Sarah mij afgelopen week nog verteld.

Wat is dan verstandig ... wachten of via hem bestellen ?

Nooff

Citaat van: treky22 op mei  4, 2010, 11:39:05
Wat is dan verstandig ... wachten of via hem bestellen ?
Ik neem aan dat je zoiets in goed vertrouwen kunt doen. Aan de andere kant, waarschijnlijk komt je eigen UMC-1 ook al bijna, wellicht wel binnen 2 weken.

treky22

Citaat van: Nooff op mei  4, 2010, 11:47:45
Ik neem aan dat je zoiets in goed vertrouwen kunt doen. Aan de andere kant, waarschijnlijk komt je eigen UMC-1 ook al bijna, wellicht wel binnen 2 weken.

Ik stond alleen niet op de pre-order lijst.
Sarah had het over eind Mei ofzo ....

gast_001

CiteerWanneer zouden deze updates dan moeten komen ?

geen idee !
Emotiva schreef in de email dat mijn UMC1 gereed was voor verzending maar dat het ook mogelijk is om te wachten tot het moment dat de "code complete" is.
Nu dan wacht ik liever tot de code compleet is, zo heb ik tevens de tijd om reacties (internationaal) te volgen  ::)

Heb Sarah laten weten dat ik graag wil wachten tot de code "complete" is en haar reactie was dat dat geen enkel probleem was.

We shall see, heaven or hell !

Emotivar

Citaat van: darkraver op mei  4, 2010, 11:55:51
geen idee !
Emotiva schreef in de email dat mijn UMC1 gereed was voor verzending maar dat het ook mogelijk is om te wachten tot het moment dat de "code complete" is.
Nu dan wacht ik liever tot de code compleet is, zo heb ik tevens de tijd om reacties (internationaal) te volgen  ::)

Heb Sarah laten weten dat ik graag wil wachten tot de code "complete" is en haar reactie was dat dat geen enkel probleem was.

We shall see, heaven or hell !

Heb ik ook gedaan. We wachten rustig af. Ze gaven aaan, dat ze er bijna zijn.

Teejoo

Maar waarom laat je hem dan al niet opsturen, als jullie toch weten dat je hem wilt hebben. Die update kun je thuis toch ook doen? De vraag is namelijk met dit soort zaken wanneer hij echt af is.

Miesepies

Ik zou graag meer willen vertellen, maar heb nog niet echt tijd gehad om uitgebreid te gaan zitten en te spelen. Heb helaas iets te veel andere dingen nog lopen die om mijn aandacht vragen. Ik hoop morgen wat meer te kunnen gaan spelen, met een goeie set speaker kabels ipv de zooi die ik nu heb liggen. Misschien dat ik zelfs nog tijd heb om een vergelijk te doen ten opzicht van mijn Rotel. Maar ik beloof niks!

Ik denk dat de laatste beta 2 wel een groot aantal pijnpunten te pakken heeft, dus zou het me niet verbazen als ze binnenkort een final versie uitbrengen. Updaten vond ik persoonlijk trouwens een eitje...maar dat kan ook zijn dat ik nog een xp laptop heb, waarop de update het beste lijkt te lopen.

treky22

Citaat van: Teejoo op mei  4, 2010, 13:05:02
Maar waarom laat je hem dan al niet opsturen, als jullie toch weten dat je hem wilt hebben. Die update kun je thuis toch ook doen? De vraag is namelijk met dit soort zaken wanneer hij echt af is.

Dat bedoel ik. Er zijn genoeg mensen die em dan wel willen  :D En daarna gewoon zelf thuis updaten, als er nieuwe FM is.

gast_001

CiteerMaar waarom laat je hem dan al niet opsturen, als jullie toch weten dat je hem wilt hebben. Die update kun je thuis toch ook doen? De vraag is namelijk met dit soort zaken wanneer hij echt af is.

Ten eerste natuurlijk extra tijd vooral om te bekijken hoe updates verlopen, problemen opgelost worden.
Tevens interessant om te zien of er nieuwe problemen opduiken en ook hoe de betrouwbaarheid van het product verloopt.
ten tweede koop ik nooit een product welke niet af is. Product moet doen wat het moet doen !

Als ik zie dat Miesepies zijn speakers net als bij iedereen (forums) haast op 250hz ingeregeld worden dan lijkt het me dat Emo-Q nog steeds niet werkt. 250hz is al foutief, daarnaast lijkt het me dat Emo-Q ondanks verschillende woonkamers en speakers alles gewoon over 1 kam scheert en gewoonweg 250hz pakt  >:(

Miesepies: pakt Emo-Q wel de afstanden, SPL en phase correct ??

Nooff

Ik vind de Emo-Q nog niet eens zo belangrijk, inregelen kan ook met de hand en een SPL meter. Als de rest naar behoren werkt dan is daarmee 99% van de mensen geholpen.

Miesepies

Dat ie die speakers op 250hz zet is gewoon een bug. Volgens mij worden ze altijd op 250 gezet :) Niks spannends. En je kan het makkelijk zelf aanpassen. Afstanden waren aardig, maar nog niet helemaal perfect. Hij doet ook wel wat met de eq, maar heb niet getest of het geluid ook "beter" was. Heb het maar 1x gedaan gewoon om te zien wat EmoQ doet, meer niet.

Maar eigenlijk wist ik wel dat EmoQ nog wat tweaking nodig heeft, maar daar heb ik de UMC-1 niet perse voor gekocht. Heb pas 2e hands een XTZ analyzer overgenomen, dus kan daar ook mee aan de slag...alsook met een fatsoenlijke microfoon en REW (hometheatershack) kom je een aardig eind.

Denk dat je EmoQ in ieder geval niet bepalend moet laten zijn voor je keuze :P

Midcall

Citaat van: Miesepies op mei  4, 2010, 17:09:44

Denk dat je EmoQ in ieder geval niet bepalend moet laten zijn voor je keuze :P

Ik denk dat je zelden een enkele issue bepalend moet maken voor je keuze. Het is meer de som van issues die tot een keuze zou moeten leiden.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Dirk

kleine update mbt m'n bestelde UPA's...
Sarah mailde me net dat er even geen UPA-1 meer op voorraad is, ze komen wslk pas weer begin juni beschikbaar  >:(
ik dus even aan het vissen geweest...en ja hoor, ze bood me een B-stock exemplaar aan met leuke korting, wat natuurlijk niet zo vreemd is bij een B-stock.(de UPA-2 die ik al had besteld was ook B-stock, waar ik zelf om had gevraagd, om wat korting te krijgen)

aangezien ik het toch niet echt correct vond om dit nieuws van de UPA-1 pas te horen nàdat het geld op hun rekening stond, drong ik ff wat verder aan...en nu krijg ik op beide units black trims ter compensatie, bovenop de B-stock korting.
smooth operator, that's me  O0
laatste mailtje was het bericht van Sarah dat ze morgen vertrekken, dus het zou wel eens snel kunnen gaan  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Kjelt

wat is B-stock, wat is er mis mee, mee gebeurd?

Dirk

Citaat van: Kjelt op mei  4, 2010, 22:32:31
wat is B-stock, wat is er mis mee, mee gebeurd?
de toelichting van Emotiva zelf luidt als volgt ;
All "B" stocks are units that may have been show stock units, units that were shown at trade show events, or previously customer auditioned and returned stock. 
All "B" stock units undergo a rigorous battery of tests and measurements on our Audio Precision Test equipment to ensure that our components meet, or exceed our specifications.  All  "B" stock units carry the full 5 year parts and labor warranty as our new units would.

voor mij dus reden genoeg om voor een B-stock te gaan, vooral omwille van de korting  ;)
het kan wel zijn dat je even moet wachten op een specifieke B-stock unit, ze hebben nu eenmaal geen 10 stuks van elk type klaar staan.

treky22

@ Miesepies

Wat voor kabels heb je tussen de XPA en de UMC zitten ??

Miesepies

Citaat van: treky22 op mei  4, 2010, 23:15:25Wat voor kabels heb je tussen de XPA en de UMC zitten ??

Sinds een paar dagen Siltech New York interlinks... Daarvoor QED Qunex 2 en Van Damme silver nog iets.

Vandaag weer lekker bezig. Echt, probeer zo min mogelijk hdmi door te lussen, wat een k*t zooi, die handshakes die fout gaan, die beeld chip initializaties. Echt, soms is het net een disco licht, je scherm. Heb teveel apparaten ertussen zitten - wat dus heel gauw gaat veranderen  >:(

Anyway, kreeg geen geluid meer uit de UMC-1 bij film. Van alles uit en aan gezet, uiteindelijk moest ik de UMC-1 met de power switch uitschakelen en weer aan om geluid werkend te krijgen. Kreeg daarna wel soms ineens wat knars en piep geluid te horen, wanneer er geen audio signaal van de bron af kwam. Dus, ze hebben nog wel wat werk aan de firmware...