Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Citaat van: daxie op april 30, 2010, 10:21:27
nou, de xpa2 heeft 45 000uF ter beschikking.

De condensatorconfiguratie van de UPA1 is niet bekend. maar gezien de power rating is die hetzelfde. Dit wil zeggen 2x4x10 000uF. Ofte effectieve capaciteit van 20 000uF.

Per kanaal heeft de xpa2 dus net wat meer reserve op condensator gebied. De transformator kan echter een groter vermogen leveren bij de XPA2 (600 VA per kanaal ipv 300 VA).

Ik ken je speakers niet echt, heb je daar een impedantiecurve van? Zijn dit 8 ohm of 4 ohm speakers? Welk rendement hebben ze? Hoe groot is de ruimte waarin je speelt?

Oke, even opgezocht:

De kamer waar ik nu in speel is 70m2, die word wat kleiner waarschijnlijk...

tiptop

Ik vind het een beetje onzin allemaal. ::)

Die speakers kunnen met een gewone simpele versterker al goed aangestuurd worden. Niks bijzonders dus.
Beide versterkers hebben veel meer dan nodig om ze aan te sturen. De XPA kan ongeveer alles aan en de UPA-1 ook zeker heel makkelijk die LS kunnen aansturen.

Gaat er dus om welke versterker beter zou klinken.
Tsja, dat weet je alleen als je ze naast elkaar zou beluisteren op jouw set in jouw ruimte. En daar ga je waarschijnlijk niet achter komen. Tenzij je zegt...ik koop ze beide, vergelijk, de mooiste houd je en de ander verkoop je weer door. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Roger Black

Citaat van: tiptop op april 30, 2010, 11:43:37
Ik vind het een beetje onzin allemaal. ::)

Die speakers kunnen met een gewone simpele versterker al goed aangestuurd worden. Niks bijzonders dus.
Beide versterkers hebben veel meer dan nodig om ze aan te sturen. De XPA kan ongeveer alles aan en de UPA-1 ook zeker heel makkelijk die LS kunnen aansturen.

Gaat er dus om welke versterker beter zou klinken.
Tsja, dat weet je alleen als je ze naast elkaar zou beluisteren op jouw set in jouw ruimte. En daar ga je waarschijnlijk niet achter komen. Tenzij je zegt...ik koop ze beide, vergelijk, de mooiste houd je en de ander verkoop je weer door. :)

Vermogen zal inderdaad niet het issue zijn. Dan wordt het de UPA-1 ;D

tiptop

Ben benieuwd hoe het kli(n)kt ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

daxie

Nochtans is vermogen bij veeleisende luidspreker veel meer een issue dan je denkt.

Maar de UPA-1 zal zeker voldoen.
Je kan ze op basis van het vermogen niet van elkaar uitsluiten.

Nooff

De U is in dit geval wat misleidend, aangezien er gewoon een XPA versterker module in zit. De UPA-1 is meer dan voldoende, en als monoblock zeker het uitproberen waard!

tiptop

Citaat van: daxie op april 30, 2010, 13:17:35
Nochtans is vermogen bij veeleisende luidspreker veel meer een issue dan je denkt.

Maar de UPA-1 zal zeker voldoen.
Je kan ze op basis van het vermogen niet van elkaar uitsluiten.
Bij een veeleisende speaker wel ja. Maar dat zijn deze zeker niet ;)

Nooff

V2 beta firmware komt vandaag

Dirk

vandaag na behoorlijk wat rondkijken op de tweedehandsmarkt en vergelijken van prijzen, toch maar een UPA-2 & UPA-1 besteld voor m'n resterende 3 kanalen. (want ik verkocht onlangs m'n Lyngdorf versterking)
nu dus ff afwachten hoe snel ze eraan komen, maar deze units hebben in elk geval geen last van vertragingen wegens "not in stock"  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Heeft er iemand hier iets van Emotiva & een Oppo BD-speler?
Zoek een BD-speler die een beetje erbij past qua design, denk dat de Oppo wel geschikt is maar kan nergens een foto vinden :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

blue-eyes

Leer eens met google werken....... :D :D :P

0.5 sec. :

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Nooff

Citaat van: knubbe op mei  1, 2010, 13:52:21
Heeft er iemand hier iets van Emotiva & een Oppo BD-speler?
Zoek een BD-speler die een beetje erbij past qua design, denk dat de Oppo wel geschikt is maar kan nergens een foto vinden :D
Wat mij betreft is er maar 1 match met Emotiva mogelijk qua design, en dat is de Cambridge BD speler. Zwart alu met blauwe display en strakke lijn.  ;)

knubbe

Citaat van: Blue-Eyes op mei  1, 2010, 13:54:33
Leer eens met google werken....... :D :D :P

0.5 sec. :

Het ging om beide producten bij elkaar op een foto. Niet zo'n los fabrieksplaatje :]

Citaat van: Nooff op mei  1, 2010, 13:55:15
Wat mij betreft is er maar 1 match met Emotiva mogelijk qua design, en dat is de Cambridge BD speler. Zwart alu met blauwe display en strakke lijn.  ;)
Dat is inderdaad een goeie, hoe kon ik hem vergeten zijn. Bedankt :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

gast_001

@miesepies,

waar blijft een uitvoerig verslag van je bevindingen --> UMC1.
Ben enigzins nieuwsgierig nu.
Kijk toen er geen UMC1 te Nederland was werd er volop geschreven.
Nu is het 1e exemplaar aangekomen en  :-X geen bevindingen....

treky22

Citaat van: darkraver op mei  1, 2010, 19:27:28
@miesepies,

waar blijft een uitvoerig verslag van je bevindingen --> UMC1.
Ben enigzins nieuwsgierig nu.
Kijk toen er geen UMC1 te Nederland was werd er volop geschreven.
Nu is het 1e exemplaar aangekomen en  :-X geen bevindingen....

Die heeft het nu veel te druk met z'n nieuwe speeltje.

Maar je hebt gelijk, hij is eigenlijk wel verplicht om z'n bevindingen hier te posten  :devil:

Dus kom op, miesepies  8)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Ik denk dat ik de spanning nog even opbouw :D

Nou, een klein stukje dan. Ik heb nog niet zoveel gespeeld met de UMC-1, heb ook nog enkele andere verplichtingen (lees: vriendin) en wat knutsel acties.

Anyway... natuurlijk al wat uurtjes laten spelen en 2 filmpjes gedaan. Eerste indruk is goed, mooi geluid. Wel ietsje anders dan mijn Rotel, iets wat minder 'warm' lijkt het. Een echte kwaliteits test heb ik nog niet gedaan, ik heb mijn speakers op dit moment aangesloten met diverse aan elkaar geknopte speakerkables om deze in te spelen voor de luister test. Maar, het gaat zeker gebeuren, een vergelijkend waren onderzoek.

Heb gister beta 2 erop gezet. Eerste positieve hiervan is dat ook het 2 kanaals PCM probleem wat ik ondervond, weg lijkt te zijn. Verder heb ik nog even met de EmoQ gespeeld, en kan beaamen dat hier nog wel wat aan getweaked moet worden - 250Hz crossover voor mijn front speakers is wat apart. Ik las op het emo forum dat de sub standaard naar -10db wordt gezet door EmoQ...maar moet zeggen na de film die we zojuist hebben gekeken snap ik het wel een beetje. De UMC-1 lijkt wat onstuimig om te gaan met de sub. De sub in mijn geval doet alleen LFE, heb alle overige speakers op full staan.

helaas zitten er ook nog wat andere kinks in de kabel in mijn setup, maar dat heeft te maken o.a. met mijn scaler, en mijn tv + beamer setup. Daarnaast hebben geloof ik alle apparaten die ik heb staan wel een zooi bugs en (eeuwige) beta firmwares. Genoeg om te blijven rommelen dus :P

gast_001

@miesepies,

mhh klinkt toch een beetje koeltjes allemaal. Tenminste zo ervaar ik 't.
Blijf het volgen.

Miesepies

Ik ben heel blij ermee hoor...maar nee, ben niet in euforie stemming oid. Zo ver ben ik ook nog niet...daarvoor moet ik nog wel het een en ander doen. Ben eigenlijk ook iets te veel wijzigingen tegelijk aan het doen in mijn setup dus dat is ook niet echt handig  :-\

treky22

@ Miesepies

Als je de UMC-1 voor het eerst aanzet, begint ie dan met een setup ?
Of moet je zelf alles in gaan stellen ?

Ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan, om de Onkyo te laten lopen en voor de UMC-1 te gaan  :sigh:

Teejoo

Citaat van: Miesepies op mei  2, 2010, 00:08:10
Ik las op het emo forum dat de sub standaard naar -10db wordt gezet door EmoQ...maar moet zeggen na de film die we zojuist hebben gekeken snap ik het wel een beetje. De UMC-1 lijkt wat onstuimig om te gaan met de sub. De sub in mijn geval doet alleen LFE, heb alle overige speakers op full staan.

Ik zou sowieso alles handmatig instellen, en dan beginnen met niet alle speakers op fullrange te zetten maar op bass/limited en de bijbehorende frequentie.

Miesepies

Citaat van: treky22 op mei  2, 2010, 11:15:31Als je de UMC-1 voor het eerst aanzet, begint ie dan met een setup ?

Nee, geen setup. Je kan in het menu alles handmatig aanpassen. Opzich ziet dit er simpel maar goed uit. Een paar dingen:

• Een van de plus punten vind ik dat je bij elke input, per audio stream type je mode voorkeur kan opgeven. Dus, bij analoog in kan je de set bijvoorbeeld gelijk op direct laten schakelen, bij PCM 2 kanaals in naar prologic, dts naar dts etc... Dat is erg handig (weet eigenlijk niet of andere prepros/receivers dit ook kunnen) wanneer je, zoals ik meerdere apparaten naar 1 HDMI input laat gaan (via scaler) of een media player die diverse formaten af kan spelen. Zo krijg je niet DTS bij 2 kanaals muziek bijvoorbeeld :)
  • Er zitten iets van 16 configureerbare inputs, welke je (op de tuner na) ook uit kan schakelen (zodat ze niet meer in de lijst van kiesbare inputs voorkomen.
  • Bij elke input kan je je audio en video aansluitingen koppelen (logisch :P) en vervolgens een eigen naam aan toekennen (8chars)
  • Per input kan je uit 3 banken EQ settings kiezen, of geen EQ settings. Deze EQ banken kan je handmatig en/of met EmoQ laten configureren (bij het opslaan in EmoQ kan je een bank aangeven).

Citaat van: Teejoo op mei  2, 2010, 11:56:59
Ik zou sowieso alles handmatig instellen, en dan beginnen met niet alle speakers op fullrange te zetten maar op bass/limited en de bijbehorende frequentie.

Mijn fronts kunnen tot ongeveer 32hz aan (heb dit ook gemeten met de XTZ Room Analyzer), en daarnaast, gezien de plaatsing van mijn sub, wil ik eigenlijk ook niet dat hij LF mee gaat spelen van de fronts/center/surrounds. Maar, dat is persoonlijk, en wie weet blijkt het toch beter als ik wat meer ga spelen hiermee.

treky22

@ Miesepies:

Heb je je tv/beamer rechtstreeks op de UMC-1 aangesloten ?
Is er geen kwaliteits-verlies in beeld, dan als je de bron rechtstreeks op de tv/beamer aansluit ?

Miesepies

Ik heb dit staan: media player -> scaler -> HDMI splitter -> UMC-1 -> beamer. En omdat alles HDMI (digitaal) is, zou theoretisch (mits ik geen processing aan zet) het in en uit signaal gelijk moeten zijn. Uiteindelijk is dat niet helemaal zo - mijn scaler probeert intelligent te zijn, en de UMC-1 heeft de mogelijkheid om een OSD te tonen, zelfs in pass through mode. Maar nee, je hoort geen verlies te zien als alles goed ingesteld staat. Gister film gekeken, maar geen rare dingen gezien.

clockwork

Citaat van: Dynky op april 30, 2010, 19:07:41
vandaag na behoorlijk wat rondkijken op de tweedehandsmarkt en vergelijken van prijzen, toch maar een UPA-2 & UPA-1 besteld voor m'n resterende 3 kanalen. (want ik verkocht onlangs m'n Lyngdorf versterking)
nu dus ff afwachten hoe snel ze eraan komen, maar deze units hebben in elk geval geen last van vertragingen wegens "not in stock"  ;)

Beetje late reactie maar:
Hoe wil je dat dan gaan doen? De upa-2 op je fronts en de upa-1 op je center? Denk je dat dit een evenwichtig beeld geeft?
(of heb ik iets gemist?) 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

Citaat van: clockwork op mei  2, 2010, 19:21:07
Beetje late reactie maar:
Hoe wil je dat dan gaan doen? De upa-2 op je fronts en de upa-1 op je center? Denk je dat dit een evenwichtig beeld geeft?
(of heb ik iets gemist?) 
je hebt idd iets gemist, maar that's only human  ;)
De fronts draaien nu op de Camco, en die klinken helemaal zoals ik ze wil.  (sinds gisteren daarbij geholpen door een DD-15)
Rest dus enkel de center en de rears...die op de nieuwe UPA's zullen komen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea