Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nooff

Citaat van: Miesepies op april 19, 2010, 15:58:38
Zat zo te denken. Behalve as, vliegt er op het moment niet zo veel door de lucht...dus ben benieuwd wat voor effect dit gaat hebben voor het verzenden van mijn UMC-1.
Als dat nog "maanden kan duren", dan kan dat nog wel eens grote gevolgen hebben....  :-X

Nahpets

Citaat van: Nooff op april 19, 2010, 16:15:04
Als dat nog "maanden kan duren", dan kan dat nog wel eens grote gevolgen hebben....  :-X

'Grote gevolgen' zijn bedrijven die failliet gaan, mensen die maanden vastzitten in een land omdat ze niet terug kunnen naar hun gezin en dat soort zaken. 1 of 2 maanden langer wachten op een pre/processor is imho geen 'groot gevolg' maar 'erg vervelend'.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

wolk komt nu aan in de US, op SKY news net de bevestiging dat UK morgen in 3 fases open gaat 06.00 Glasgow, 12.00 midlands en 18.00 heathrow
JBL PRX Power!

knubbe

Zo, vandaag even een prijsaanvraag bij Sarah neergelegd. Ben bang dat de verzendkosten wel eens erg hoog kunnen uitvallen als ze alles los shippen. Ben benieuwd.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clockwork

Citaat van: knubbe op april 19, 2010, 16:42:40
Zo, vandaag even een prijsaanvraag bij Sarah neergelegd. Ben bang dat de verzendkosten wel eens erg hoog kunnen uitvallen als ze alles los shippen. Ben benieuwd.

En wat gaat het worden?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

knubbe

Citaat van: clockwork op april 19, 2010, 16:45:26
En wat gaat het worden?

De prijsaanvraag gaat over het volgende:
2x UPA-1
1x ERC-1
1x USP-1
4x XRCA 0,5m
2x XRCA 1m

Met als voordeel dat het redelijk eenvoudig naar surround over schakelen is (indien ik het ga missen). Dan kan ik door een UMC1, UPA2 & UPA1 (3 bestaat helaas niet) en toevoeging van CM1 & CMC (CM7 gaat het nu waarschijnlijk worden) toch nog naar surround. Denk dat ik meteen ook maar de BK XXLS400 aanschaf.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Nooff

Citaat van: Nahpets op april 19, 2010, 16:22:38
'Grote gevolgen' zijn bedrijven die failliet gaan, mensen die maanden vastzitten in een land omdat ze niet terug kunnen naar hun gezin en dat soort zaken. 1 of 2 maanden langer wachten op een pre/processor is imho geen 'groot gevolg' maar 'erg vervelend'.
stil liggend vliegverkeer voor langere periode heeft anders grote gevolgen voor bedrijven. Dit kost handen vol geld. Maar goed, you get the picture.

clockwork

#1657
Citaat van: knubbe op april 19, 2010, 16:49:31
De prijsaanvraag gaat over het volgende:
2x UPA-1
1x ERC-1
1x USP-1
4x XRCA 0,5m
2x XRCA 1m

Met als voordeel dat het redelijk eenvoudig naar surround over schakelen is (indien ik het ga missen). Dan kan ik door een UMC1, UPA2 & UPA1 (3 bestaat helaas niet) en toevoeging van CM1 & CMC (CM7 gaat het nu waarschijnlijk worden) toch nog naar surround. Denk dat ik meteen ook maar de BK XXLS400 aanschaf.

Mooi! :clapping: Denk inderdaad dat je op deze manier flexibel bent als je alsnog weer naar surround wilt.
Wat heeft je doen besluiten om voor de UPA serie te gaan? En waarom denk je dat je in stereo voor het laag niet genoeg hebt aan de CM7?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

knubbe

Citaat van: clockwork op april 19, 2010, 16:56:40
Mooi! :clapping: Denk inderdaad dat je op deze manier flexibel bent als je alsnog weer naar surround wilt.
Wat heeft je doen besluiten om voor de UPA serie te gaan? En waarom denk je dat je in stereo voor het laag niet genoeg hebt aan de CM7?


Betreft de sub gaat het vooral om films. Ben overtuigd dat de BK daar iets te bieden heeft wat de CM7 niet lukt. Het is ook deels voor mijn eigen gevoel :P Heb namelijk liever de CM9 maar die is het verschil t.o.v. van de CM7 niet waard imo. Om mezelf toch een goed gevoel te geven dan maar een sub ;)

De UPA lijkt me goed geschikt voor de CM7. XPA-2 vind ik eigenlijk weer te qua vermogen. Enkele reacties hier en emo forum hebben mn voorkeur richting de UPA-1 geduwd :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clockwork

Citaat van: knubbe op april 19, 2010, 17:02:24
Betreft de sub gaat het vooral om films. Ben overtuigd dat de BK daar iets te bieden heeft wat de CM7 niet lukt. Het is ook deels voor mijn eigen gevoel :P Heb namelijk liever de CM9 maar die is het verschil t.o.v. van de CM7 niet waard imo. Om mezelf toch een goed gevoel te geven dan maar een sub ;)

De UPA lijkt me goed geschikt voor de CM7. XPA-2 vind ik eigenlijk weer te qua vermogen. Enkele reacties hier en emo forum hebben mn voorkeur richting de UPA-1 geduwd :D

En het gevoel blijft natuurlijk altijd belangrijk.  ;)
Ik zou wel eerst even wachten tot je de CM's hebt gekocht. Wie weet sta je in de winkel en koop je 'opeens' toch de CM9.  ;D

Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de rest van de apparatuur. Zit zelf ook met een scheef oog te kijken naar de USP/ERC. Maar ik heb de baas beloofd dat ik voorlopig niets nieuws meer koop.  :hmmm:   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Citaat van: knubbe op april 19, 2010, 16:49:311x USP-1 [snip] Met als voordeel dat het redelijk eenvoudig naar surround over schakelen is (indien ik het ga missen).

Wat ik begreep is dat de passthrough van de USP-1 niet het volledige signaal is, maar ergens op 80hz ophoudt. Misschien eerst nog even hiernaar kijken op het emo forum of een mailtje naar Emotiva hierover sturen. Er was in ieder geval iets niet helemaal ok...dus dat is iets waar je rekening mee moet houden, mocht je over willen stappen naar surround i.c.m. de USP-1 in stereo.

Nooff

Citaat van: Miesepies op april 19, 2010, 17:51:03
Wat ik begreep is dat de passthrough van de USP-1 niet het volledige signaal is, maar ergens op 80hz ophoudt. Misschien eerst nog even hiernaar kijken op het emo forum of een mailtje naar Emotiva hierover sturen. Er was in ieder geval iets niet helemaal ok...dus dat is iets waar je rekening mee moet houden, mocht je over willen stappen naar surround i.c.m. de USP-1 in stereo.
Dat was volgens mij alleen als je de crossover uitgang gaat gebruiken (+ sub). Bij de Full Band setting niet volgens mij.

Miesepies

#1662
Je hebt 2 uitgangen op de USP-1, de fullrange en de highpass/low pass (speaker/sub) uitgangen. Wanneer je gebruik wil maken van de ht bypass mode (dus je cd/dvd speler doorschakelen naar de surround prepro bij films) moet je dus kiezen. Of de full range naar je surround pre zetten en voor stereo de hp/lp aansluitingen gebruiken (dus een stereo setup van speakers en sub gebruiken - wat denk ik wel nodig is, de minimale cut-off is 50hz), of full range gebruiken voor je stereo setup, maar dan moet je de lp/hp gebruiken voor het doorlussen naar je surround pre (welke dus de onderste 50hz mist).

Komt er op neer dat er altijd een maar is, ongeacht welke manier je de boel aansluit.

@knubbe: ik wil je niet afschrikken hoor, maar dit is wel iets waar je rekening mee moet houden als je later een gecombineerde USP-1/surround prepro setup wil. Verder lees ik alleen maar positive verhalen over de geluids kwaliteit van de USP-1.

treky22

@ Miesepies:

Heb je al bericht van Emotiva dat je geld er is, en de UMC-1 verstuurd is ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Nee. En gezien de firmware v6 problemen, zou het me niet eens verbazen als ze alsnog het versturen uitstellen :P Hij zal in ieder geval niet deze week meer bezorgd worden.

knubbe

Miesepies, bedankt voor het melden van het 'probleem'. Ik ga er even nog meer naar op zoek want snap er nog niet alles van :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Miesepies

Hehe... als ik zo nog even er over nadenk, ik ook eigenlijk niet meer :P Volgens mij klopt het niet helemaal wat ik vertelde... ga er nog even over nadenken  :confused:

Sjaudio

Citaat van: Miesepies op april 19, 2010, 23:00:04
Hehe... als ik zo nog even er over nadenk, ik ook eigenlijk niet meer :P Volgens mij klopt het niet helemaal wat ik vertelde... ga er nog even over nadenken  :confused:

Ben je zelf wel vastberaden om te wachten op de UMC-1, mocht hij weer uitgesteld worden?
Een keer is het 'goed' lijkt me..

Miesepies

Heb het geld al overgemaakt... dus ja, heb mijn besluit al genomenover de UMC-1.

Miesepies

Kreeg vandaag antwoord binnen op mijn vraag of de firmware of de ijslandse as een probleem zouden zijn:

CitaatWe are working hard on the revised V6 update and we will resume shipping the UMC-1s late this week or early next week.

Helaas...

Emotivar

Ik kreeg vandaag dezelfde email van Sarah. Dus even geduld hebben. De UMC-1 zal wel volgende week worden verzonden.

Miesepies

Had het ook wel een beetje verwacht hoor. Naja, het zij zo...  :turn:

Sjaudio

Ach... als het apparaat daarna zonder problemen perfect functioneert; en nog goed ook, dan was het wachten wel waard voor dat geld.  :)

Roger Black

#1673
Heeft er al iemand ervaringen met de UPA-1?


Twijfel tussen de XPA-2 en 2x UPA-1....

treky22

Bericht gehad van Sarah:

Ze denkt dat de UMC-1 voor mij (ik sta nie op de pre-order lijst) beschikbaar kan komen tegen eind Mei.

Als de deal met de Onkyo doorgaat, zal die zeker sneller bij mij staan.
Even afwachten hoe het daar mee gaat  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB