Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

daarom kost geen drol. en dan ga je met 2x 500w voor 2K€ echt niet meer bakkeleien over Classé of Levinson
JBL PRX Power!

Nooff

Citaat van: Raphie op april  7, 2010, 18:59:23
daarom kost geen drol. en dan ga je met 2x 500w voor 2K€ echt niet meer bakkeleien over Classé of Levinson
Ik denk dat ze qua aansturing voor je 803's wel optimaal zijn! Schijnt wel dat het geluid nog weer iets anders is, maar wel levendiger en ruimtelijker. Ik ben best benieuwd hoe ze klinken.  :)

Miesepies

Citaat van: Raphie op april  7, 2010, 18:59:23daarom kost geen drol. en dan ga je met 2x 500w voor 2K€ echt niet meer bakkeleien over Classé of Levinson

Lol...denk dat niet iedereen er zo over denkt :D Gelukkig ook maar, anders zou het een heel saai forum worden.

Ben net zoals Nooff best wel benieuwd hoe die (anders) klinken in vergelijking tot de XPA-5.

tiptop

Wel iets voor jou Michel. 5 van die dingen. Bij elke luidspreker zo'n bak ernaast 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Miesepies

Nah, das toch echt te veel van het goeie... gaat ook niet lukken ook, is absoluut niet WAF compatible :P

tiptop

Citaat van: Miesepies op april  7, 2010, 22:05:39
Nah, das toch echt te veel van het goeie... gaat ook niet lukken ook, is absoluut niet WAF compatible :P

Dat ligt een beetje aan de manier van brengen ;D Je moet het zo inkleden dat het lijkt of het eigenlijk in haar voordeel spreekt als je die blokken neerzet. Zo van, dan hoeft de verwarming niet meer aan, meer symetrie in de kamer enz.. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dirk

Is er eigenlijk iemand (van dit forum) die zo een set XPA-1'en gekocht heeft ?

ik ben nu wat aan het experimenteren met PA-amps (wat btw ook positiever uitdraait dan ik bij aanvang had verwacht), maar heb eerlijk gezegd ook al aan een koppel XPA-1's zitten denken...tegen die prijs idd is het bijna een no-brainer.
enige risico blijft natuurlijk de (mis)match, maar ik denk dat ze relatief makkelijk weer verkoopbaar zijn, mocht het echt nergens op lijken. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

niemand een setje XPA-1 in z'n bezit ? :eh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Miesepies

Ik heb er nog niemand over gehoord hier... dus denk het niet.

32y0

Gisteren mijn ERC-1 binnen gekregen.
Ik vind het een prachtig apparaat; werkt goed en ziet er netjes uit.
Ik heb nog niet zo veel tijd gehad om ernaar te luisteren, maar wat ik in eerste instantie hoorde klonk erg goed.

Tot nu toe erg tevreden dus.
Some men see things as they are and say 'Why?'  I dream things that never were and say 'Why not?'

clockwork

Citaat van: 32y0 op april  8, 2010, 21:29:43
Gisteren mijn ERC-1 binnen gekregen.

Jaloers! Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Waar speel je verder op?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

32y0

Citaat van: clockwork op april  8, 2010, 21:34:06
Jaloers! Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Waar speel je verder op?

Op het moment nog even niets. Ik ben nu bezig met het bouwen van mijn voorversterker en daarna moet ik nog een eindversterker en speakers in elkaar 'flansen'.
Maar daar zal nog wel wat tijd overheen gaan.
Some men see things as they are and say 'Why?'  I dream things that never were and say 'Why not?'

Sjaudio

Citaat van: 32y0 op april  9, 2010, 10:55:10
Op het moment nog even niets. Ik ben nu bezig met het bouwen van mijn voorversterker en daarna moet ik nog een eindversterker en speakers in elkaar 'flansen'.
Maar daar zal nog wel wat tijd overheen gaan.

Interessant! Is het niet leuk om daar een apart topic voor aan te maken? Kunnen andere mensen bewonderen wat je allemaal maakt. :)

Nooff

Nieuwe firmware voor de UMC-1 vanaf komende week beschikbaar, UMC-1's worden vanaf maandag weer verzonden.

Hieronder de lijst met aanpassingen/veranderingen:
Citeer
Version 6 has made the following changes

• Enhanced DVI support which includes forced video resolution up to 1080i

• Separate memory retention for Component Video output (Component Video output retains a separate video resolution from HDMI).

• Forced video resolution when no EDID or bad EDID is detected over HDMI. This includes a confirmation window.

• When in Pass Through mode and 480i signal is detected it will de-interlace to 480p. If higher resolution is detected it will pass through normally.

• Discrete IR codes for direct access to inputs

• The addition of Center channel Width Control to the parameters window.

• The addition of Dimension Control to the parameters window.

• Video button on remote now toggles between Auto and Pass Through modes.

• Corrections to Dolby PLIIx code.

• Enhancements to Dolby True HD code.

• Enhancements to DTS-HD and DTS-MA code.

• Enhancements to EMO-Q system:

- Addition of multi-state level detection.

- Microphone correction file enhanced.

- Subwoofer level adjustment corrected.

- Individual gating per speaker to improve detection accuracy

• Application of EQs to selected inputs now corrected.

• Enhanced audio lock via HDMI sources to eliminate audio drop outs.

• Application of PLIIx to stereo sources corrected.

• Power down cycle stability improved.

• Application of speaker level settings and memory retention now corrected.

• Application of EQs for "on the fly" settings corrected.

• General housekeeping work on system code for overall improved stability and speed.

• The addition of Dolby Volume Midnight Mode (optimized for low volume listening).

treky22

Is besteld, de UMC-1.
Hopelijk 15 Mei, tegelijk met mijn XRCA-kabels  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

gast_001

en alweer een update  ::)

Raphie

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 07:45:05
Zouden meer fabrikanten moeten doen. Zijn genoeg fabrikanten die niet verder komen dan 1 of 2 versies gedurende de lifecycle van hun product en an release gewoon de bugs erin laten zitten  ;)
JBL PRX Power!

Nooff

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 07:45:05
En ALWEER een post met negatieve ondertoon. Alsjeblieft, zoek een leven  ;)

simsalabim

Citaat van: Nooff op april 12, 2010, 12:53:29
En ALWEER een post met negatieve ondertoon. Alsjeblieft, zoek een leven  ;)

Emotiva bashen is ook een leven:)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Nooff

Citaat van: simsatit op april 12, 2010, 13:16:05
Emotiva bashen is ook een leven:)
Schijnbaar...

gast_001

CiteerEmotiva bashen is ook een leven:)
Was ook maar de 6e update tot nu toe, of iets in die richting.

Hebben jullie trouwens al die mega goedkope en foeilelijke afstandbediening gezien die met de UMC1 meekomt ?

simsalabim

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 14:33:49
Was ook maar de 6e update tot nu toe, of iets in die richting.

Ach ze doen idd tenminste nog aan updates, genoeg companies die dat niet eens doen ;)

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 14:33:49
Hebben jullie trouwens al die mega goedkope en foeilelijke afstandbediening gezien die met de UMC1 meekomt ?

:D :clapping: :headbanging:    :yawnee: :yawnee: :yawnee:

Maar nee die heb ik nog niet gezien, post eens een foto ;D kunnen we ook Emotiva bashen, ben wel benieuwd of dat lekker oplucht? :P :wacko:

gast_001

Maar nee die heb ik nog niet gezien, post eens een foto  kunnen we ook Emotiva bashen, ben wel benieuwd of dat lekker oplucht?   
Citeer
Serieus heb je die nog niet gezien, ergens online  >:(
Mijn Marantz CD63SE die ergens op zolder staat heeft een vergelijkbaar design  ;D
Of te wel een design van 3 dubbeltjes.

Nu effe terug, waarom kopen jullie niet gewoon bijvoorbeeld een Denon AVR3310 ?
Betere processing, betere GUI, up to date, geen gezeur met updates keer op keer.
Deftige afstandsbediening en daarnaast nog eens geintegreerde 7 kanaals versterking. Kortom is de UMC1 uiteindelijke wel een product om ook uitgebreid over te schrijven ? Ben naar mening dat bijvoorbeeld een Denon AVR3310, wie weet, wel identiek zal performen als PRE amp.

simsalabim

Citaat van: darkraver op april 12, 2010, 14:48:28

Serieus heb je die nog niet gezien, ergens online  >:(
Mijn Marantz CD63SE die ergens op zolder staat heeft een vergelijkbaar design  ;D
Of te wel een design van 3 dubbeltjes.

Nu effe terug, waarom kopen jullie niet gewoon bijvoorbeeld een Denon AVR3310 ?
Betere processing, betere GUI, up to date, geen gezeur met updates keer op keer.
Deftige afstandsbediening en daarnaast nog eens geintegreerde 7 kanaals versterking. Kortom is de UMC1 uiteindelijke wel een product om ook uitgebreid over te schrijven ? Ben naar mening dat bijvoorbeeld een Denon AVR3310, wie weet, wel identiek zal performen als PRE amp.

Ehhh, ik heb alleen de AB gezien van de CD speler van Emotiva, ik kan zeggen ik vond m niet heeeel mooi die AB maar als die iets niet was was het wel dat het er goedkoop uitzag, dat zag het dus niet, en zowiezo heeeel wat beter dan mijn TagMclaren AB van mijn flr!!!
Die Emotiva Ab is een zware volledig uit alu gemaakte AB.

Maar goed als je geen foto plaatst, kunnen we ook niet bashen en das jammer, want bashen is leuk, althans jij schijnt er wel lol aan te hebben, nu houd je alle plezier aan je zelf, flauw hoor..
Toch als ik zo kijk naar die UMC denk ik dat je best redelijk wat waar voor je geld krijgt hoor.. Zit een mooie dsp chip in.

Sjaudio

Deze:

Is van de voorganger ( LMC-1 )