Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

knubbe

Citaat van: treky22 op april  3, 2010, 19:07:41
Volgens mij lag het puur aan de speakers. Er zat wel een sub aan, was een zelfbouw.
Ik vond mijn speakers gewoon mooier klinken op de Onkyo.

Ik ben heel errug blij met m'n bestelde XPA, nu alleen nog een processor eraan  ;)

Heb zelf hetzelfde hoor. Nog lang niet tevreden over hoe het nu speelt. Heb ook nog altijd niet de tijd gevonden om te spelen met instellingen.
De sub gaat iig de deur uit en met de speakers moet ik een keer goed aan de slag. Heb zelf ook het vermoeden dat het niet aan de Onkyo+Emo ligt.

Veel plezier met je XPA5 iig !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

treky22

Thanx Knubbe.

Nog bedankt voor de invite om bij jou te luisteren, en de XPA-5 eens live te kunnen zien.
Is altijd fun om bij mede-forummers een set te zien en luisteren.

Ben er nog niet uit of het de UMC-1 gaat worden, of hier van een forumlid de Onkyo PR-SC886 ...

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Midcall

Citaat van: treky22 op april  3, 2010, 23:22:08

Ben er nog niet uit of het de UMC-1 gaat worden, of hier van een forumlid de Onkyo PR-SC886 ...

Waar hangt dat vanaf?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

treky22

Citaat van: Midcall op april  4, 2010, 01:06:08
Waar hangt dat vanaf?

Ik ga vandaag maar eens de specs goed vergelijken, en dan een keuze maken.
Gaat er dan toch pas volgende maand komen, kan nie anders.
Ik had tegelijk met de XPA-5 de UMC-1 + kabels in reservering gezet, voor het geval dat ik die wil.

Nooff

Citaat van: treky22 op april  4, 2010, 12:18:54
Ik ga vandaag maar eens de specs goed vergelijken, en dan een keuze maken.
Gaat er dan toch pas volgende maand komen, kan nie anders.
Ik had tegelijk met de XPA-5 de UMC-1 + kabels in reservering gezet, voor het geval dat ik die wil.

De specs op papier zeggen alleen zo weinig. Niet alleen qua looks zal de UMC-1 gewoon een beter match zijn met de XPA-5, je komt voor het geld van de UMC-1 gewoon geen betere Pre/Pro tegen. Als je de persoonlijke review van iemand op het emotiva forum mag geloven (en ook die heeft kritiek op bepaalde aspecten wegens nog niet goed functioneren) dan is de UMC-1 een betere processor dan de Onkyo 886 (welke op zijn beurt weer vrijwel gelijk is aan de 5507). Met film preseteren ze vrijwel gelijkwaardig, alleen is de UMC-1 beter met Stereo, en dat voor veel minder geld.

treky22

Ik heb nog geen specs vergeleken, maar wel even op het Emotiva-forum rond gekeken.
Zag daar vele setups (pics), maar die combi ziet er wel errug goed uit ja  :thumbs-up:

32y0

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier en heb een tijdje rondgekeken (met name dit topic).

Ik heb uiteindelijk besloten een B-stock ERC-1 te bestellen, maar heb eigenlijk een kleine vraag aan jullie.
Het pakket wordt verstuurd door fedex, maar worden de invoerkosten achteraf in rekening gebracht of meteen aan de deur? Of is kan dit verschillen?
Some men see things as they are and say 'Why?'  I dream things that never were and say 'Why not?'

Midcall

Citaat van: 32y0 op april  4, 2010, 17:27:53
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier en heb een tijdje rondgekeken (met name dit topic).

Ik heb uiteindelijk besloten een B-stock ERC-1 te bestellen, maar heb eigenlijk een kleine vraag aan jullie.
Het pakket wordt verstuurd door fedex, maar worden de invoerkosten achteraf in rekening gebracht of meteen aan de deur? Of is kan dit verschillen?
Bijna altijd achteraf per factuur.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Welkom!
Als je in Nederland woont krijg je inderdaad na ongeveer een maand een factuur voor de BTW en de invoerrechten van Fedex.
Zij rekenen nog iets van een tientje voor de behandelingskosten.

Heb je al een quote voor zo'n b-stock speler?
Wat kosten die als ik zo vrij mag zijn?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

32y0

Oké, bedankt voor het antwoord.

De B-stock speler kostte mij $349 + $82,43 verzendkosten.
Some men see things as they are and say 'Why?'  I dream things that never were and say 'Why not?'

tiptop

Ik heb 'm gehoord en vond 'm goed klinken voor het geld.

Doe je geen miskoop aan. Zeker niet ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

treky22

Nog 1 dagje ...  :pompom:

treky22

Ik zag dat ie ergens in Eindhoven rond-dwarrelt .....  :headbanging:

Miesepies

Is het niet tijd voor je pilletje ??  :hehe:

Nieuwe speeltjes zijn altijd leuk, he ? Jammer alleen dat je er nog niet gelijk mee aan de slag kan...

treky22

Citaat van: Miesepies op april  6, 2010, 09:38:04
Is het niet tijd voor je pilletje ??  :hehe:

Nieuwe speeltjes zijn altijd leuk, he ? Jammer alleen dat je er nog niet gelijk mee aan de slag kan...

Pilletjes zijn op  :tongue2:

Echt wel ja. Maar zoals je al zegt, ik kan er nog niet mee aan de slag.
Blijft ie maar even in de doos boven staan, totdat de UMC-1 er is .......

mack

Citaat van: treky22 op april  6, 2010, 09:11:48
Ik zag dat ie ergens in Eindhoven rond-dwarrelt .....  :headbanging:

Vertil je dadelijk niet  ;)

clockwork

Citaat van: treky22 op april  6, 2010, 09:40:13
Pilletjes zijn op  :tongue2:

Echt wel ja. Maar zoals je al zegt, ik kan er nog niet mee aan de slag.
Blijft ie maar even in de doos boven staan, totdat de UMC-1 er is .......

Betekent dit dat de kogel door de kerk is en dat er een UMC-1 komt?

Vertil je onderdaad niet. Ondanks alle waarschuwingen onderschatte ik dit ook nog.  :blush:

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

treky22

Ik zal aan m'n rug denken. Ben rond 3 uur weg, dus hoop voor die tijd.
Anders is de vrouw de pineut als ze em bij de buren moet halen.

Yip, UMC-1 wordt het voor mij  :thumbs-up:

clockwork

Citaat van: treky22 op april  6, 2010, 11:19:38
Ik zal aan m'n rug denken. Ben rond 3 uur weg, dus hoop voor die tijd.
Anders is de vrouw de pineut als ze em bij de buren moet halen.

Yip, UMC-1 wordt het voor mij  :thumbs-up:

Ik zal voor je duimen.

Ik hoop dat de buurman dan wil helpen, want in haar eentje redt ze het waarschijnlijk niet.

UMC: ben erg benieuwd! De meeste gebruikers zijn erg enthousiast.
Heb je alleen op de looks besloten?

treky22

Citaat van: clockwork op april  6, 2010, 11:25:46
Ik zal voor je duimen.

Ik hoop dat de buurman dan wil helpen, want in haar eentje redt ze het waarschijnlijk niet.

UMC: ben erg benieuwd! De meeste gebruikers zijn erg enthousiast.
Heb je alleen op de looks besloten?

Die zal wel mee helpen.

Ook op de match natuurlijk met de XPA-5, en over de reviews die ik veel heb gelezen op het Emotiva forum.

Ik heb Sarah (Emotiva) nog een mailtje gestuurd over de XMC-1, alleen nog geen antwoord.
Kan zo ook niet vinden wat daar de verschillen tussen zijn.

Ik had vanmorgen FedEx gebeld. De XPA was ingeklaard, stond klaar om verzonden te worden  :thumbs-up:

mack

Citaat van: treky22 op april  6, 2010, 11:40:23
Die zal wel mee helpen.

Ook op de match natuurlijk met de XPA-5, en over de reviews die ik veel heb gelezen op het Emotiva forum.

Ik heb Sarah (Emotiva) nog een mailtje gestuurd over de XMC-1, alleen nog geen antwoord.

Ik had vanmorgen FedEx gebeld. De XPA was ingeklaard, stond klaar om verzonden te worden  :thumbs-up:

De verschillen staan ergens in dit draadje volgens mij.

treky22

Citaat van: mack op april  6, 2010, 11:45:03
De verschillen staan ergens in dit draadje volgens mij.

Zal eens even zoeken dan. Thanx

Nooff

Citaat van: treky22 op april  6, 2010, 11:40:23
Die zal wel mee helpen.

Vooralsnog:

XMC-1 Audio/Video Media Processor/Controller – (updated November 8, 2009)

The Emotiva XMC-1 is a state of the art, high end multichannel preamplifier/processor with an integral high performance video scaling engine. It incorporates a wide array of features designed to enhance both stereo and multichannel music, and acts as the centerpiece and command center for a reference quality HD cinema and music system.

Features:

Twin Cirrus® 32 bit dual core DSP's for uncompromised high resolution HD audio decoding.

THX Ultra II certification

* Decoding support for Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Digital True HD, Dolby PLIIx, Dolby Headphone, DTS, DTSES, DTS HD, DTS Master Audio, DTS Neo 6, SPDIF, PCM 8 channel (note: some audio formats only supported via HDMI)

* Wireless or wired Internet radio capability featuring the Frontier Silicon Venice 6.2 streaming engine; allows live Internet radio broadcast reception, Pandora, Sirius/XM Internet radio, FM broadcast, etc.

* Multichannel Dolby Volume

* Genesis® Torino high performance video scaling engine with full Faroujda DCDi®

* 8 HDMI inputs

* Dual HDMI outputs for main and secondary displays – selectable for outputs 1, 2, or both simultaneously.

* Full HDMI 1.4 support (update March 2010)

* Front panel direct access control for inputs

* Absolute HDMI "reference" bypass mode – hardware enabled, supports advanced bit depths

* Automatic Emo-Q™ multi channel room correction and automatic loudspeaker setup. Calibrated measurement microphone included.

* Quadruple bass manager with independently selectable high and low pass frequencies from 40hz – 225Hz in 5Hz and 10Hz increments, frequency selective.

* Independently selectable HP/LP slope rates of 12 or 24 db/octave for all speaker groups

* All legacy video inputs can be scaled and output over HDMI at up to 1080p 60Hz

* HDMI sources can be format converted to component (subject to Macrovison restrictions)

* Full color graphical OSD over live video on all video formats with variable transparency

* All inputs assignable and feature input labeling, selectable decode modes, selectable triggers, etc.

* Independent graphic EQ for all channels

* Global bass and treble controls by channel groups

* 0.5dB level trims on all channels

* Headphone output – front panel, with high current discrete headphone amplifier circuitry

* Professional balanced (XLR) line outputs on main 7.1 channels with fully discrete balanced line driver stages for exceptional fidelity and high common mode rejection.

* Premium quality signal path and component selection for uncompromised audio/video performance

* High voltage, low impedance discrete single ended (RCA) analog output stages

- 1 Precision phono input with MC/MM capability
- 3 composite video input (RCA)
- 3 S-video input (S-video mini DIN)
- 3 component video inputs (RCA)
- 1 component video output (RCA) main
- 4 stereo analog audio inputs (RCA)
- 1 stereo XLR/RCA input pair (special high fidelity pure analog signal path)
- 1 7.1 analog input set (RCA)
- 4 coaxial digital inputs, (RCA)
- 3 optical digital inputs (Toslink)
- 1 coax digital audio output (RCA)
- 1 optical digital audio output (Toslink)
- 1 Stereo or 2 channel analog multichannel mix down output for fixed level monitoring (RCA)
- 1 stereo analog variable and independent Zone 2 output (RCA)
- 1 stereo analog fixed level record output (RCA)
- 1 RS-232 control port (DB9)
- 4 assignable trigger outputs Movie/Music/Amp1/Amp2 (3.5mm mini)
- 1 IR remote input (3.5mm mini)
- 1 IR output (3.5mm mini)
- 1 microphone input (3.5mm stereo mini)
- 1 USB data input (for software upgrades only)
- 1 Milled aluminum remote
- 3 RU chassis

treky22

simsalabim

Ik zal het wel gemist hebben maar waneer komt die xmc-1 uit?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.