Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: Raf (B) op maart 18, 2010, 11:25:26
Maar als de Emotiva het slechter zou doen dan de Classe is het dan plots wel een algemene conclusie ? Of is het dan "maar" een CA-150 ?
Nogmaals elke conclusie die uit deze test wordt getrokken hebben wat mij betreft alleen waarde voor de tester want het is in zijn ruimte met zijn spullen.
Even een extreem voorbeeld: stel je sluit de Classe en de Emotiva aan op luidsprekers van de Gamma van 10 euro en je hoort tussen beiden geen verschil wat is dan je conclusie dat de versterkers gelijkwaardig zijn?
Als je zegt ja, dan geldt dit alleen voor mensen met Gamma luidsprekers van 10 euro. Wat is de zwakste link? Hoe is je test setup? etc. etc.
Oftewel ik wil alleen waarschuwen dat er dadelijk enorm gehyped gaat worden op een test die alleen voor de tester van belang is.

Stabiliteit,  snelheid, etc. van versterkers kun je technisch testen (met meetapparatuur) en die resultaten worden door de fabrikanten gegeven in hun specs. Als je naar de specs. kijkt dan zijn moderne Classe versterkers gewoon wat beter dan de specs van de Emotiva. Of je dit hoort op jouw apparatuur is een tweede. Veel van de kwaliteitsverschillen tussen versterkers hoor je bij zeer moeilijke stukken muziek en/of zeer moeilijke luidsprekers (4 of 2 ohm) die veel vermogen vragen. Als je makkelijke hoogrendabele luidsprekers hebt dan is het werk voor een versterker weer makkelijker etc. etc.

En nogmaals ik wil de Emotiva absoluut niet onderuithalen, sterker nog ik vind dit soort initiatieven zeer lovenswaardig en volgenswaardig, hoe meer bang for the buck de consument krijgt des te beter.

Midcall

Het probleem in deze is dat de meeste mensen die nu Emotiva hebben, of er naar Emotiva aan het kijken is zelden een Classe (iets vergelijkbaars) hebben gehoord. Andersom is ook in de meeste gevallen wel waar, mensen die versterkers in de klasse van Classe hebben geen ervaring met Emotiva. Dus deze discussie is bij voorbaat redelijk zinloos.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

rbormans

Citaat van: Midcall op maart 18, 2010, 11:39:57
mensen die versterkers in de klasse van Classe hebben geen ervaring met Emotiva. Dus deze discussie is bij voorbaat redelijk zinloos.
En daarom kijk ik uit naar de bevindingen van simsatit.
En zelfs als er geen "algemene" conclusies aan vastgeknoopt mogen/zullen worden, vind ik het toch een interessant vergelijk.

Raphie

ik zeg OPPO BD80 > CA
OPPO BDP-83 > Lexicon
etc. etc.

Niet ieder audiomerk gaat over minimaal 3 schijven die ieder 50% marge willen hebben
de cost komt hoofdzakelijk uit het business model, niet uit de core component cost.

Maar goed zo lang mensen nog graag bedrijven als Audiac, B&W NL e.d.  willen blijven spekken.... tja...
JBL PRX Power!

mack

Citaat van: SOS-Master op maart 18, 2010, 12:03:28
ik zeg OPPO BD80 > CA
OPPO BDP-83 > Lexicon
etc. etc.

Niet ieder audiomerk gaat over minimaal 3 schijven die ieder 50% marge willen hebben
de cost komt hoofdzakelijk uit het business model, niet uit de core component cost.

Maar goed zo lang mensen nog graag bedrijven als Audiac, B&W NL e.d.  willen blijven spekken.... tja...

Met de eerste vergelijking trap je mensen op hun staart.
Want ik hoor hier nog steeds twijfels omtrent de gebruikte componenten.

Raphie

Citaat van: mack op maart 18, 2010, 12:13:39
Met de eerste vergelijking trap je mensen op hun staart.
Want ik hoor hier nog steeds twijfels omtrent de gebruikte componenten.
vooral van mensen die nog nooit EMOTIVA gezien of gehoord hebben  ;)
JBL PRX Power!

mack

Citaat van: SOS-Master op maart 18, 2010, 12:18:19
vooral van mensen die nog nooit EMOTIVA gezien of gehoord hebben  ;)

Je weet hem wel te plaatsen ;)

tiptop

Kjelt en Midcall hebben wel gelijk als ze zich afvragen wat de waarde is van de vergelijking als de rest van de set de kwaliteiten niet zou halen van de versterkers.

Dan kan de uitslag gelijk lijken, terwijl er eentje beter zou presteren als die kwaliteit van de set op gelijk niveau van de beste versterker zat.

Ook dat de luisteraar een bepaalde betrouwbare waarde moet opleveren. maw, heeft deze luisteraar ervaring met de duurdere en gerenommeerde versterkers en is deze in staat om er iets zinnigs over te zeggen.
Daarnaast is er dan (mochten de versterkers qua kwaliteit niet onder doen van elkaar) een smaakkwestie.

Kijkend naar Simsatit zijn set en ervaring (oa Tag McLaren en Classe) kan ik wel stellen dat ik zijn oordeel serieus neem.

En zelf heb ik nu 1 ervaring met Emotiva en ben ook onder de indruk van het gepresteerde. Hopelijk kan ik meer ervaringen op doen in andere systemen omm iig voor mezelf te ervaren of de kwaliteit gehandhaafd blijft of niet.

@Simsatit.

Kan ik langs komen als je het vergelijk gaat houden? ;)
Lijkt me erg leuk en leerzaam. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

treky22

Ik ga maandag bij Knubbe luisteren naar de combi Onkyo PR-SC886/Emotiva XPA-5.
Ben zelf ook van plan om de XPA-5 aan te schaffen, eerst maar eens gaan luisteren.
Ik wil em dan i.c.m. of een Onkyo PR-SC5507, of een Emotiva UMC-1.
Alleen kan ik nergens een review vinden van de UMC-1
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Raphie

Citaat van: tiptop op maart 18, 2010, 12:22:50

Kijkend naar Simsatit zijn set en ervaring (oa Tag McLaren en Classe) kan ik wel stellen dat ik zijn oordeel serieus neem.

Denk dat er wel meer members zijn die "serieuze" sets in hun bezit hebben (gehad) en een gefundeerd vergelijk kunnen geven.
We moeten het verhaal niet omdraaien. De gebruikerservaringen hebben PER DEFINITIE het gelijk aan hun kant.

Anderen hebben alleen maar recht van spreken indien ze het .e.e.a zelf hebben mogen beluisteren. Tot die tijd is het alleen maar ungefundeerd gissen en het in een hoekje willen parkeren.
JBL PRX Power!

MartijnR

Citaat van: treky22 op maart 18, 2010, 12:23:01

Alleen kan ik nergens een review vinden van de UMC-1

Toch maar eens de site en forum van/over Emotiva zelf eens bekijken. Meer dan genoeg gebruikerservaringen op terug te vinden.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Kjelt

Citaat van: SOS-Master op maart 18, 2010, 12:50:22
De gebruikerservaringen hebben PER DEFINITIE het gelijk aan hun kant. 
Wat niet wil zeggen dat
1) het een week later nog zo is, inspelen, wennen, goed vergelijken kost tijd.
2) het voor iemand anders ook geldt/opgaat, smaken verschillen en zoals al talloze malen gezegd ieder heeft een andere ruimte en apparatuur en deze persoon zal zelf willen luisteren of het een vooruitgang is of niet.

Midcall

Citaat van: MartijnR op maart 18, 2010, 13:10:20
Toch maar eens de site en forum van/over Emotiva zelf eens bekijken. Meer dan genoeg gebruikerservaringen op terug te vinden.

Martijn
De gebruikservaringen van nagenoeg iedere versterker zijn in hoofdzaak positief op het net. Het is namelijk een stuk stoerder om te schrijven dat wat je gekocht hebt geweldig is dan dat je moet schrijven dat hetgene wat je gekocht hebt zo enorm tegenvalt. De versterker die je had voordat je een Emotiva wilde kopen heeft ongetwijfeld ook heel veel positieve gebruikerservaringen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Raphie

Citaat van: Kjelt op maart 18, 2010, 13:15:32
Wat niet wil zeggen dat
1) het een week later nog zo is, inspelen, wennen, goed vergelijken kost tijd.
2) het voor iemand anders ook geldt/opgaat, smaken verschillen en zoals al talloze malen gezegd ieder heeft een andere ruimte en apparatuur en deze persoon zal zelf willen luisteren of het een vooruitgang is of niet.
maar dat geldt toch voor alle appatuur ?!?

ik proef een beetje rancune hier van alle antieke Classé gebruikers die nog € 1.000 euro hebben uitgegeven voor een aftandse Classé bak die vaak nog ouder is dan henzelf en de illussie hadden dat het dan wel oude meuk was, maar dan i.g.g. "credible high end oude meuk" wordt je dan door hetzelfde budget ingerhaald door een state of art versterkerlijn HAGELNIEUW dan is dat zuur. erg zuur.....

Voor de DELTA fanatics is er geen man overboord. de DELTA serie is een statement an sich met fantastisch design, superiere afwerking en intergratie.
Dáár koop je naast geluidskwaliteit een nieuwe Classé of Levinson voor. die mensen hebben over het algemeen ook geen "probleem" met EMOTIVA.
JBL PRX Power!

Raphie

Het probleem in deze is dat de meeste mensen die nu Emotiva hebben, of er naar Emotiva aan het kijken is zelden een Classe (iets vergelijkbaars) hebben gehoord.
Dat is dus absoluut niet waar TipTop heeft wel enige ervaring, ik heb zelf jaren met Levinson en TAG, ROTEL e.d. gedraaid. lees m'n HT topic er maar eens op na. Wel grappig dat juist dit statement van iemand moet komen die zelf kiest voor Chinese audio
JBL PRX Power!

Midcall

Citaat van: SOS-Master op maart 18, 2010, 13:24:54
Dat is dus absoluut niet waar TipTop heeft wel enige ervaring, ik heb zelf jaren met Levinson en TAG, ROTEL e.d. gedraaid. lees m'n HT topic er maar eens op na. Wel grappig dat juist dit statement van iemand moet komen die zelf kiest voor Chinese audio
TipTop is de enige so far en hij onderschrijft mijn mening. Wat mijn keuze voor Chinese audio met mijn constatering (zonder waardeoordeel) te maken heeft begrijp ik overigens niet. Bovendien wist ik niet dat Audio Reseach, Genesis, NBS en Infinity Chinees was.

clockwork

Het probleem in deze is dat de meeste mensen die nu Emotiva hebben, of er naar Emotiva aan het kijken is zelden een Classe (iets vergelijkbaars) hebben gehoord. Andersom is ook in de meeste gevallen wel waar, mensen die versterkers in de klasse van Classe hebben geen ervaring met Emotiva. Dus deze discussie is bij voorbaat redelijk zinloos.

Ik lees in deze uitspraak absoluut geen waardeoordeel. In mijn geval klopt het ook aardig. Voor mij is dit de eerste ervaring met een aparte voor- en eindversterker. En ik denk dat voor veel kopers van Emotiva dit inderdaad hun eerste stap is richting de hogere (prijs)klasses.

Ik heb afgelopen zondag het verschil mogen horen tussen de XPA-5 en de CA van Tiptop. En daardoor ben ik er echt wel van overtuigd geraakt dat het met de Emotiva absoluut goed zit. Omdat ik het voor mezelf niet kan verantwoorden om vele 10 duizenden uit te geven voor audio, is dit voor mij een geweldige oplossing. Ik geniet elke dag van mijn nieuwe aanwinst.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Ben overigens wel ongelovelijk benieuwd naar de ervaringen van Simsatit. Ik hoop ook op een verslag uit de eerste hand van de mannen.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raphie

Meixxing, dussun Xindax en consorten dan weer wel.  :P

maar goed daar gaan jij en ik niet uitkomen, ik ben er na Levinson,ROTEL en TAG blij mee. Ik heb het gehad, ik kan het betalen maar kies toch voor EMOTIVA en ben er blij mee. Dat is mijn keuze en gelukkig is audio persoonlijk. Dat jij niet in die positie verkeert en nogal gedreven bent om dit vanaf de zijlijn prominent in twijfel te blijven trekken, zonder enige gebruikerservaring, vind ik verbazingwekkend.....
:notify:
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: clockwork op maart 18, 2010, 13:43:20
Ik lees in deze uitspraak absoluut geen waardeoordeel. In mijn geval klopt het ook aardig. Voor mij is dit de eerste ervaring met een aparte voor- en eindversterker. En ik denk dat voor veel kopers van Emotiva dit inderdaad hun eerste stap is richting de hogere (prijs)klasses.

Ik heb afgelopen zondag het verschil mogen horen tussen de XPA-5 en de CA van Tiptop. En daardoor ben ik er echt wel van overtuigd geraakt dat het met de Emotiva absoluut goed zit. Omdat ik het voor mezelf niet kan verantwoorden om vele 10 duizenden uit te geven voor audio, is dit voor mij een geweldige oplossing. Ik geniet elke dag van mijn nieuwe aanwinst.
De ene categorie sluit de ander niet uit, Midcall geeft aan dat er alleen maar members uit jouw "categorie" EMOTIVA ervaring hebben, dat is dus onjuist.  ;)
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: SOS-Master op maart 18, 2010, 13:22:37
ik proef een beetje rancune hier van alle antieke Classé gebruikers die nog € 1.000 euro hebben uitgegeven etc bladiebla erg zuur.....
Wie dan? Ik heb geen oude Classe versterker, het enige punt dat ik maak was een reactie op een eerdere poster.
Je wilt gewoon voorzichtig te werk gaan op een forum en geen ongefundeerde uitspraken doen die nergens op slaan. Dat is in het verleden genoeg gebeurt en in de loop der maanden/jaren gecorrigeerd door diezelfde gebruikers.
Ook ben ik zelf huiverig in een vergelijk met een versterker die ouder dan 15 jaar is , al is het alleen dat de elco's wel eens droger kunnen zijn, je zit dan een versleten versterker te vergelijken met een fris exemplaar, dat maakt het lastig (ik zeg niet dat dit zo is maar het komt vaker voor).
Zoals je zelf al terecht aanmerkt is een Classe CA-150 iets anders dan een CA-2200 bijvoorbeeld. Ook daar wil je weer voorzichtig zijn in uitspraken, er is niet 1 Classe.
Classe maakt versterkers van 2000 euro tot 40000 euro per kanaal.

Raphie

Citaat van: Kjelt op maart 18, 2010, 13:48:11
Wie dan? Ik heb geen oude Classe versterker, het enige punt dat ik maak was een reactie op een eerdere poster.
Je wilt gewoon voorzichtig te werk gaan op een forum en geen ongefundeerde uitspraken doen die nergens op slaan. Dat is in het verleden genoeg gebeurt en in de loop der maanden/jaren gecorrigeerd door diezelfde gebruikers.
Ook ben ik zelf huiverig in een vergelijk met een versterker die ouder dan 15 jaar is , al is het alleen dat de elco's wel eens droger kunnen zijn, je zit dan een versleten versterker te vergelijken met een fris exemplaar, dat maakt het lastig (ik zeg niet dat dit zo is maar het komt vaker voor).
Zoals je zelf al terecht aanmerkt is een Classe CA-150 iets anders dan een CA-2200 bijvoorbeeld. Ook daar wil je weer voorzichtig zijn in uitspraken, er is niet 1 Classe.
Classe maakt versterkers van 2000 euro tot 40000 euro per kanaal.
precies, als we nou eens met de loep over het mainboard van de EMOTIVA lopen, dan zien we toch snel genoeg of er "credible components" inzitten.

Ik noem als vergelijk o.a. de gekte tussen "echte" en "nep" Oyidade, Siltech(KOP) en Furutech stekkers.
de percieved value van een product zit soms daadwerkelijk in componenten, maar vaak ook in value marketing. En laat audiofielen nou net een groep zijn die erg gevoelig is voor exclusivitiet
JBL PRX Power!

simsalabim

haha fantastisch,
Ik heb mijn set zeer afgewogen samengesteld, met uitsluitend kwaliteit componenten, volledig gescheiden audiogroep van ahp met netsnoer van oyade, verder alles sterbedrading, een volwaardig 4 weg systeem (niet 3 en een half ofzo) met als laag 2 x 18" en accuton units (zelfde units als kharma), filter is 1.5 jaar in ontwikkeling geweest en bestaat uit mundorf silver/gold condensatoren grootste mundorf koperfoliespoelen etc etc, ik heb een av32rdp als dac en roomeq, tag loopwerk met synclink, cardas neutral reference bekabeling, heb een ca201 gehad, verkocht aan arjen (audiofiel) zegt misschien wat over de staat van de ca201 (perfect dus) en heb nu een goede ca150, ik vind die ook heel goed. Is di goed genoeg? Zo ja ben je hartelijk uit genodigd in Haarlem, maken we er een gezellige middag van, kun je zelf een oordeel vellen, als ik m niet goed genoeg vind gaat ie weg en spaar ik door voor een ca401 of een 5 kanaals pathos ofzoiets.  
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Midcall

Citaat van: SOS-Master op maart 18, 2010, 13:47:37
De ene categorie sluit de ander niet uit, Midcall geeft aan dat er alleen maar members uit jouw "categorie" EMOTIVA ervaring hebben, dat is dus onjuist.  ;)
Dat zeg ik helemaal niet, gaarne een quote waarin ik dit zeg. Maar wel even goed lezen voor je deze quote hier neerzet. Dat was je de vorige keer namelijk niet helemaal gelukt.

ivo1986

Citaat van: Midcall op maart 18, 2010, 14:34:01
Dat zeg ik helemaal niet, gaarne een quote waarin ik dit zeg. Maar wel even goed lezen voor je deze quote hier neerzet. Dat was je de vorige keer namelijk niet helemaal gelukt.

Min of meer heb je dat wel gezegd. En wat mij betreft terecht.
Ik wacht ook op mensen die een Emotiva direct met een bv Classe vergelijken zoals simsatit.
En dat is op dit forum nog niet geprobeerd volgens mij.