Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Technics78

Nu nog een maand wachten  :-X  tot ik xpa-5 en kabels in ontvangst kan nemen      :D 

:headbanging:
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Miesepies

Ja, das wel jammer he ? Misschien de powerbuy net iets te snel na de holiday sale van Emotiva gedaan :P

Miesepies

Wie had nog meer een ERC-1 gekocht ? Ik heb een firmware update cd voor de ERC-1 van Emotiva ontvangen...dezeheb ik inmiddels op mijn ERC-1 geinstalleerd, dus stuur em graag door naar een andere eigenaar.

De ERC-1 had als bug dat wanneer je de cd speler aanzet na een volle power-off de eerste paar seconden van een cd stil waren.

Dus, komt dit probleem je bekend voor, geef ff een pm en dan stuur ik de cd wel op.

Dutch-E

Ik heb gewoon in euro's betaald en betaal omgerekend 16 euro meer dan de huidige dollarkoers, dus valt allemaal nogal mee...

En Sjettepet: Wat is je punt precies?

Mensen uitlachen die enthousiast worden over een product wat gewoon hele goede neerzet voor een hele mooie prijs?

Sorry hoor, maar er zijn nu eenmaal mensen die geen duizenden euro's uit kunnen geven aan Audio apparatuur. Dan ga je op zoek naar de een mooie prijs/kwaliteit verhouding. En dan kom je na lang zoeken bij een merk terecht als Emotiva.
En dan begin je te geloven in het product. Je leest reacties, zelfs van mensen uit Nederland, die ook ervaring hebben met topmerken.

En het mooie is, de prijs is en blijft erg acceptabel. En als je als alternatief aangewezen gaat zijn een middenmodel van bijv Denon voor dezelfde prijs, dan ben ik graag bereid het risico te nemen en ga je uit op je intuïtie. En het mooie is, dat mij intuitie me vrijwel nooit in de steek heeft gelaten, dus ik zou je graag nog eens spreken als ik over 2 weken mij XPA5 aan de gang heb. 5 x 200watt rauwe power die mijn  Dynaudio's hopelijk heerlijk onder controle gaan krijgen....

Dan zal ik je een gepast reactie geven.... :P

Sjettepet

Citaat van: Dutch-E op februari  3, 2010, 20:53:53
En Sjettepet: Wat is je punt precies?

Mensen uitlachen die enthousiast worden over een product wat gewoon hele goede neerzet voor een hele mooie prijs?

Nee, dat was mijn punt niet.

Mijn punt is dat Emotiva een dozenschuiver is, die niets anders doet dan spullen voor jullie bestellen bij ToneWinner in China. Denk maar niet dat er daar iemand met een soldeerbout klaarzit om defecten te verhelpen. Sterker nog, ik denk dat ze nog nooit een doos hebben opengemaakt, wellicht nog nooit een Emotiva apparaat in de handen hebben gehad. Zij kopen en vermarkten op de basis van specs en prijs, net als jullie kopen op basis van specs en prijs (200watt rauwe power  :pompom:), in plaats van het produkt eerst uit te proberen zoals je normaal zou doen.

Ik wil een versterker beluisteren voor ik hem koop, ook de goedkoopste. Alleen mijn Trends Tripath amp van minder dan 100,- heb ik blind gekocht, maar dat was uit nieuwsgierigheid.

Dat Emotiva hier voorgesteld wordt als een vernieuwende ontwerper, een soort Robin Hood, dat vind ik grappig. Spullen in China bestellen KAN riskant zijn, er zijn voorbeelden genoeg van slechte kwaliteitscontrole, grote kwaliteitsfluctuaties binnen dezelfde produktlijn, vervalste onderwerpen, inbreuk op patenten en noem maar op. Juist zo'n produkt zou je dus niet blind kopen, toch? Maar blijkbaar kan een lage prijs mensen verleiden tot roekeloos koopgedrag. Dat vind ik interessant. Door de lage prijs wordt het risico als lager gezien, terwijl de risicos eigenlijk juist hoger zijn.

Natuurlijk, dit is hartstikke leuk, en er is geen betere combinatie te bedenken dan een beproefd ontwerp tegen Chinese assemblagekosten. Ik heb een luisterafspraak staan bij Intosurround, voor een XTZ A100DIII amp, ook een ToneWinner in een ander jasje.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Miesepies

Al ben ik het helemaal eens met de adviezen dat je eerst moet gaan luisteren, kan het af en toe ook leuk zijn om een gokje te wagen. Ik heb dat gedaan, en moet zeggen dat die gok goed heeft uitgepakt voor mij.

Of Emotiva het spul nou wel of niet maakt/designed/programmeert maakt mij niet zoveel uit. Ik vind het uiterlijk best wel mooi, de geluidskwaliteit goed en de prijs interessant laag. Zowieso heeft Emotiva er nooit een geheim van gemaakt dat het in China wordt gemaakt, en overal op internet zijn fotos te vinden van apparatuur van diverse merken met dezelfde binnenkant, dus ik denk dat iedereen zelf al wel heeft concluderen dat dezelfde fabrikant erachter zit.

In feite is het net zoiets als de grafische kaarten markt voor de pc. Al die kaarten zijn exact hetzelfde, hetzelfde reference ontwerp, dezelfde koeler, alleen de sticker en de bios verschillen.

Ja, opzich snap ik je punt, alleen je eerste post hier kwam wel over alsof je diegene die de gok hebben gewaagd zat uit te lachen.

MovieMax

Wat ik persoonlijk veel schadelijker vind is dat zogenaamde high end merken Chinese shitzooi goedkoop inkopen en dan duur verkopen. Je betaalt dan duizenden euro's extra voor het naamplaatje. Emotiva is daar een stuk eerlijker in. Ja, het blijft een risico. Ik zit eigenlijk te wachten op een shoot-out bij een meet & greet.

Maar niet alles uit China moet perse slecht te zijn. De Monitor Audio's PL300 worden ook in China gemaakt en die klinken echt super. Tiz gewoon wat je inkoopt bij een set maker.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Technics78

Citaat van: Miesepies op februari  3, 2010, 20:18:16
Ja, das wel jammer he ? Misschien de powerbuy net iets te snel na de holiday sale van Emotiva gedaan :P

Vind dit niet erg, heb ik nog wat meer tijd om voor nieuwe frontspeakers uit te kijken en die korting is weer mooi meegenomen,
Als x-rca kabels in stock zijn word ik op hoogte gebracht van verzending.
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Sjettepet

Citaat van: MovieMax op februari  3, 2010, 22:29:26
Wat ik persoonlijk veel schadelijker vind is dat zogenaamde high end merken Chinese shitzooi goedkoop inkopen en dan duur verkopen. Je betaalt dan duizenden euro's extra voor het naamplaatje. Emotiva is daar een stuk eerlijker in. Ja, het blijft een risico. Ik zit eigenlijk te wachten op een shoot-out bij een meet & greet.

Maar niet alles uit China moet perse slecht te zijn. De Monitor Audio's PL300 worden ook in China gemaakt en die klinken echt super. Tiz gewoon wat je inkoopt bij een set maker.
MovieMax slaat de spijker op de kop en vat de discussie goed samen. Teruglezend besef ik dat mijn opmerkingen (weer  :blush:) eens te provocerend waren.

Een shoot-out lijkt me een aardig idee. Ik heb met Intosurround afgesproken dat ik de XTZ100DIII mag vergelijken met een Sugden A21, een Cambrige Audio 550 en een Lyngdorf (1275?). Alle minstens een paar honderd Euro duurder en met mindere specs en mogelijkheden.

Heeft er al iemand ervaringen met de Emotiva pre-pro in stereo? Emotiva heeft nog geen stereo geintegreerde of voorversterker met DAC toch?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Miesepies

Citaat van: Sjettepet op februari  4, 2010, 08:14:06Teruglezend besef ik dat mijn opmerkingen (weer  :blush:) eens te provocerend waren.

Een klein beetje maar  :-X

CiteerEen shoot-out lijkt me een aardig idee

Mij ook... het probleem is alleen hoe regel je zo iets, waar doe je het, met welke randapparatuur, wie gaat wat meeslepen e.d.. Uiteraard ben ik reeds een tevreden klant, maar toch lijkt het me leuk om nog eens zoeist te doen. Misschien dat een dealer met ruime luisterruimte bereid is om de ruimte en eventueel wat randapparatuur een dagje af te staan :P

CiteerHeeft er al iemand ervaringen met de Emotiva pre-pro in stereo? Emotiva heeft nog geen stereo geintegreerde of voorversterker met DAC toch?

Ik hoor erg goede dingen over de USP-1 maar volgens mij zijn er hier in NL geen mensen die de USP-1 hebben gekocht.

Emotiva doet helaas niets aan geintegreerde oplossingen. Ik zou graag een geintregeerde stereo pre/amp/dac voor bij mijn werkplek willen hebben als vervanging van een oude Sansui, maar helaas. Een combi van USP-1 (pre), UPA-2 (amp), ERC-1 (cd) en XDC-1 (de geplande DAC) wordt iets te veel van het goede  :D

Opzich zou ik daar trouwens wel naar XTZ voor kunnen kijken. De cd speler van XTZ gebruikt dezelfde hardware als die van de ERC-1, en als het inderdaad klopt dat het binnenwerk van de XTZ versterker uit dezelfde fabriek komt als die van Emotiva apparatuur, kan dat een goed alternatief zijn. Ik ben erg tevreden met het geluid namelijk :)

Miesepies

Hmm... over provocerend gesproken... kennelijk ben ik er ook goed in (al zal dat ook komen door mijn formulatie in het engels).

Ik was een beetje geirriteerd geraakt door het overmatige off-topic posten en het fanboyisme naar de baas van Emotiva toe - en heb dat dus geuit in een fanboy+off-topic thread...ik heb er nu al spijt van :o Wow, wat zijn ze daar gevoelig, al was me dat al eerder opgevallen, ik heb al eerder mensen weg zien rennen van het forum om het fanatieke gedrag van een aantal forumleden (die het zelf kennelijk niet eens door hebben dat ze het doen).

Maar het is wel jammer, want het forum is in feite de enige plek waar je nog wel eens een update krijgt over producten. Echter is het steeds moeilijker te volgen, zeker de threads over de UMC-1. Jammer.

(Hmm, sorrie, maar wilde het toch even kwijt)

Nooff

Citaat van: Miesepies op februari  4, 2010, 17:35:54
Hmm... over provocerend gesproken... kennelijk ben ik er ook goed in (al zal dat ook komen door mijn formulatie in het engels).

Ik was een beetje geirriteerd geraakt door het overmatige off-topic posten en het fanboyisme naar de baas van Emotiva toe - en heb dat dus geuit in een fanboy+off-topic thread...ik heb er nu al spijt van :o Wow, wat zijn ze daar gevoelig, al was me dat al eerder opgevallen, ik heb al eerder mensen weg zien rennen van het forum om het fanatieke gedrag van een aantal forumleden (die het zelf kennelijk niet eens door hebben dat ze het doen).

Maar het is wel jammer, want het forum is in feite de enige plek waar je nog wel eens een update krijgt over producten. Echter is het steeds moeilijker te volgen, zeker de threads over de UMC-1. Jammer.

Je bent niet de enige die er wat over gezegd heeft. Ik heb ook al duidelijk gemaakt dat ik vind dat ze eens moeten kappen met het openen van honderden threads over één en hetzelfde component. Nu moet ik zeggen dat het overgrote deel van de mensen het daar met mij eens was, maar sommigen kunnen echt uit hun slof schieten en vinden dat ik maar mijn eigen Forum moet gaan beheren en daar politiemannetje moet gaan spelen. Het overzicht is gewoon helemaal weg. Ik zit er toch sterk over te denken om Dann maar eens een PM te sturen over de ontelbare onzinnige threads die daar geopend worden, je ziet echt de bomen door het bos niet meer.

Ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig gewoon lees en het daar ook maar bij laat. Ik volg eigenlijk alleen de posts van Dann G, Lonnie en Dan Laufman, meer ook niet.

Miesepies

Citaat van: Nooff op februari  4, 2010, 17:42:26Ik zit er toch sterk over te denken om Dann maar eens een PM te sturen over de ontelbare onzinnige threads die daar geopend worden, je ziet echt de bomen door het bos niet meer.
Had ik al gedaan. maar dan krijg je zoiets: http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=updates&action=display&thread=9185

CiteerIk moet zeggen dat ik het tegenwoordig gewoon lees en het daar ook maar bij laat. Ik volg eigenlijk alleen de posts van Dann G, Lonnie en Dan Laufman, meer ook niet.
Same here. Wel jammer, want zo mis je ook wat de huidige eigenaren van hun UMC vinden :(

Nooff

Citaat van: Miesepies op februari  4, 2010, 18:31:06
Had ik al gedaan. maar dan krijg je zoiets: http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=updates&action=display&thread=9185
Same here. Wel jammer, want zo mis je ook wat de huidige eigenaren van hun UMC vinden :(
Ik kan me opzich voorstellen dat Dann G meer te doen heeft dan alleen forum administratortje spelen.
Tussen de posts door lees ik ook wel over de ervaringen van de UMC-1, probleem is dat je eerst het hele topic door moet spitten omdat 14 van de 20 reacties over iets heel anders gaan. Daarnaast vind ik het sowieso wat rommelig worden aangezien de Threads over "Emotiva Amplifiers" etc tegenwoordig ook gewoon topics bevatten over NON-Emotiva meuk.

weirdorob

hallo allemaal volg dit deel al even en ben zeer geintresseerd in deze versterkers.

alleen heb ik front speakers infinity kappa 100 die een impedantie hebben van 6 ohm maar bij bepaalde freq terug kunnen lopen tot 1ohm.
zou dit met deze versterkers een probleem kunnen geven??
graag jullie advies.
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Nooff

Citaat van: weirdorob op februari  4, 2010, 18:59:45
hallo allemaal volg dit deel al even en ben zeer geintresseerd in deze versterkers.

alleen heb ik front speakers infinity kappa 100 die een impedantie hebben van 6 ohm maar bij bepaalde freq terug kunnen lopen tot 1ohm.
graag jullie advies.
Volgens mij fluctureert elke speaker tijdens muziek/film. Geen enkele speaker heeft een vaste impedantie. In principe zijn versterkers daarop berekend. Ik heb zelf Wharfedale's die een impedantie hebben van 6 Ohm. Ik heb de XPA-5 gehoord over speakers van XTZ, die hebben een impedantie van 8 tot 4 Ohm zoals ze zelf zeggen. De XPA/5 heeft geen enkel probleem met de aansturing van deze speakers. Het lijkt me niet echt een issue in principe. Pieken en dalen is iets anders dan een constante belasting.

weirdorob

bedankt ga ik mezelf maar eens een kado geven :D
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Sjettepet

Denk dat ik daar voorlopig weg blijf  :sigh:

clockwork

Het blijven wel Amerikanen. Zonder te willen generaliseren hebben ze wel de neiging om hun eigen producten en bedrijven zonder enige vorm van kritiek op handen te dragen. Zeker een bedrijf als dit waar de CEO net zo hard mee doet op het forum en Joe Average uithangt. Je ziet ook echt het verschil in reacties tussen de niet-Amerikanen en de locals.
En volgens mij ligt het ook aan het afwijkende gevoel voor humor. De TS van het topic waar jij je mee bemoeide heeft een vreemd gevoel voor humor en niet veel anders om handen dan op het forum rond te hangen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Citaat van: weirdorob op februari  4, 2010, 18:59:45alleen heb ik front speakers infinity kappa 100 die een impedantie hebben van 6 ohm maar bij bepaalde freq terug kunnen lopen tot 1ohm.
1 Ohm is wel laag. Ik denk dat korte dipjes niet erg zijn, maar ik weet niet hoe hard die kappa's terug lopen ? Volgens mij garanderen ze een stabiele lijn tot 4 ohm ofzo bij de XPA-5, de XPA-2 tot 2 ohm (dacht ik, zo even uit mijn hoofd... moet het even opzoeken).

EDIT: heb heel even gezocht, maar geen exacte specs. De monoblokken (XPA-1) zouden in ieder geval zonder problemen 2 ohm kunnen doen. Wat voor setup heb je, stereo of ht ?

Citeerbedankt ga ik mezelf maar eens een kado geven
Altijd leuk  :clapping:

Midcall

Citaat van: weirdorob op februari  4, 2010, 18:59:45

graag jullie advies.

Je vergist je een beetje in je Kappa 100's. Deze zijn qua impedantie behoorlijk recht en komen niet onder de 4 Ohm. Je bent in de war met de èchte Kappa's, bijvoorbeeld de Kappa 9 uit de tijd dat Infinity nog ècht Infinity was en niet het later veel mindere Infinity nadat Harman Kardon het had gekocht. Jouw Kappa's komen uit deze latere periode, terwijl de oudere, kwalitatief veel betere Kappa's nog door Nudell zijn ontworpen. Klinken veel beter, maar bijna onmogelijk aan te sturen met impedanties van soms 0,5 Ohm. Ik ken denk ik geen speaker die lastiger is aan te sturen dan deze. De nieuwere Kappa 70/80/90 en 100 zijn eigenlijk heel makkelijk aan te sturen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

weirdorob

bedankt voor de reactie's
miesepies heb een ht opstelling
had die waardes uit een duitse test :bigsmile:
500W Musikleistung
300W Sinus
22-45.000 Hz
Impedanz 1-8 Ohm
BiWire 2 Wege
2 x 12 " Subwoofer
1 x Mitteltiefton
1 x Mittelton
1 x Elektrostathochtöner
170cm hoch
ca 60 kg
Die Impedanz schwankt sehr bei diesen Boxen, sie reicht bis runter auf 1 Ohm

Miesepies

Wow... dat zijn geen kleine jongens  :o Denk, laat ik eens een plaatje opzoeken...

Een opstelling met Emotiva zou dan kunnen zijn: XPA-2 (fronts) en XPA-5 voor de rest of als je echt power wil, 2 x XPA-1 ipv van XPA-2.  Of het een goeie match is, dat weet ik echter niet.

weirdorob

toen ik er jaren geleden mee thuis kwam vroeg mijn vrouw of ik vast twee kisten voor onze begrafenis had gekocht :pompom:
zie de eerste optie wel zitten XPA-2 (fronts) en XPA-5 :clapping:

Nooff

Citaat van: weirdorob op februari  5, 2010, 17:44:20
toen ik er jaren geleden mee thuis kwam vroeg mijn vrouw of ik vast twee kisten voor onze begrafenis had gekocht :pompom:
zie de eerste optie wel zitten XPA-2 (fronts) en XPA-5 :clapping:
Twee XPA-1's en een XPA-3 dan?  :D